Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za mar 24, 2012 6:01 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Rishi schreef:Gestoord. Trainers zouden gewoon moeten weigeren om daar coach te worden. Net als bij Palermo. Idiote voorzitters...
Even serieus. Als jou een bod wordt gedaan van € 12.000.000,-- jaarinkomen voor 4 jaar, dan weiger jij dat te aanvaarden?
Een Pep hoeft het niét voor het geld te doen. Of een Jose M.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 24, 2012 11:05 am

Dus jij bepaalt dat zij vinden dat ze wel genoeg hebben?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door elliquido » za mar 24, 2012 11:07 am

en wie bepaalt of ze niet genoeg hebben ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Engeland en Schotland

Bericht door jabu » za mar 24, 2012 12:24 pm

De betrokkenen zelf naar ik mag aannemen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mar 24, 2012 12:35 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dus jij bepaalt dat zij vinden dat ze wel genoeg hebben?
Hebben ze niet genoeg dan ? ..

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 24, 2012 2:27 pm

Hoe weten we dat? Rishi vindt dat ze een degelijk aanbod moeten weigeren. Ik zie dat echt niet. Als een mafkees meent dat jij 12 miljoen waard bent, zie ik geen énkele reden om daar nee tegen te zeggen, omdat ik kennelijk al genoeg zou hebben. Ik ken echt niemand die zegt: nee joh ik hoef geen geld, ik heb al genoeg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mar 24, 2012 2:36 pm

Tja, dan ben jij dus een afspiegeling van de huidige maatschappij .. Hoe ging dat liedje van van het Hek ook al weer ..

Er was een tijd dat status werd gemeten naar wat iemand deed of had gedaan, en dan heb ik het niet over een potje voetbal, tegenwoordig meet men de status naar aanleiding van zijn bankrekening heb ik het gevoel .. en dit bedrag staat toch echt achterlijk niet in verhouding voor wat ie doet ...

Tegenwoordig krijgen zelfs 3e klas amateurs een extra aardig zakcentje voor hun kunsten ..

Maar goed .. Op een gegeven moment houdt het vanzelf een keertje op hoop ik .. Wat niet wil zeggen dat een trainer " niks " mag verdienen .. Maar dit zijn achterlijke bedragen die helemaal nergens meer op slaan ..

.. is mijn mening ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za mar 24, 2012 2:50 pm

Als ze morgen bij Voetske voor de deur staan en hem een contract bij VV Jaffa aanbieden voor 800.000 euro per jaar, dan zegt Voetske gewoon nee. Voetske is gewoon geen afspiegeling van deze maatschappij. Hij zou dan zeggen 'meneer de voorzitter van Jaffa, ik ben dat niet waard. Ik doe een tegenvoorstel van 50.000. OK? Dat graaien is niets voor mij.'

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mar 24, 2012 4:26 pm

Peter schreef:Als ze morgen bij Voetske voor de deur staan en hem een contract bij VV Jaffa aanbieden voor 800.000 euro per jaar, dan zegt Voetske gewoon nee. Voetske is gewoon geen afspiegeling van deze maatschappij. Hij zou dan zeggen 'meneer de voorzitter van Jaffa, ik ben dat niet waard. Ik doe een tegenvoorstel van 50.000. OK? Dat graaien is niets voor mij.'
Als ik de bankrekening van Pep zou hebben zou ik nee zeggen .. Inderdaad .. Voetske heeft wel een keer genoeg ..

Overgens gaat het erom of clubs uberhaupt zulke bedragen moeten bieden om iemnad binnen te halen ..

Maar goed, blijkbaar snap jij dat dus niet ..

Maar je hebt gelijk staat een beetje krom dat
999 schreef:Tja, dan ben jij dus een afspiegeling van de huidige maatschappij .. Hoe ging dat liedje van van het Hek ook al weer ..
Wat ik er mee wilde aangeven dat het tegenwoordig alleen maar om geld draait in de voetballerij , geld geld geld ... en zelfs al mislukt Pep zodadelijk bij Chelsea dan nog gaat ie met een grote zak geld de deur uit .. voor niet bewezen diensten ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za mar 24, 2012 4:42 pm

Nee, ik snap er niets van inderdaad.

Ik zie geen enkele reden waarom Pep zou zeggen 'Chelsea, ik ga niet in op jullie bod, want dan ga ik teveel verdienen'. Dat de club je niet aan staat, het land je niet bevalt is allemaal logisch, maar ik ken niemand die een baan niet accepteert omdat hij teveel geld gaat verdienen haha.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mar 24, 2012 4:52 pm

Peter schreef:Nee, ik snap er niets van inderdaad.

Ik zie geen enkele reden waarom Pep zou zeggen 'Chelsea, ik ga niet in op jullie bod, want dan ga ik teveel verdienen'. Dat de club je niet aan staat, het land je niet bevalt is allemaal logisch, maar ik ken niemand die een baan niet accepteert omdat hij teveel geld gaat verdienen haha.
Fijn voor je .. Graaiers dus ... Je komt ze overal tegen .. De bescheidenheid is verdwenen .. ( 33 miljoen .. achterlijk ) ..

En natuurlijk zijn deze achterlijke bedragen niet onstaan omdat spelers en trainers meer dan genoeg hadden aan een vorstelijke salaris, nee natuurlijk niet .. :hypocrite.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » za mar 24, 2012 6:20 pm

999 schreef:
Peter schreef:Nee, ik snap er niets van inderdaad.

Ik zie geen enkele reden waarom Pep zou zeggen 'Chelsea, ik ga niet in op jullie bod, want dan ga ik teveel verdienen'. Dat de club je niet aan staat, het land je niet bevalt is allemaal logisch, maar ik ken niemand die een baan niet accepteert omdat hij teveel geld gaat verdienen haha.
Fijn voor je .. Graaiers dus ... Je komt ze overal tegen .. De bescheidenheid is verdwenen .. ( 33 miljoen .. achterlijk ) ..

En natuurlijk zijn deze achterlijke bedragen niet onstaan omdat spelers en trainers meer dan genoeg hadden aan een vorstelijke salaris, nee natuurlijk niet .. :hypocrite.gif:
Spelers deden het ook voor niks en deden het ook voor een kwart van de huidige salarissen of nog veel minder. Ze vragen het omdat ze het kunnen krijgen, en ze kunnen het krijgen omdat wij niet afhaken op reclame en abonnee tv, zelfs niet op een combinatie. Het gaat ook alleen maar omhoog met de salarissen, ook na de crisis en ook zonder directe aanleiding. Er komt telkens weer een club ergens die omhoog wil, eigen aan voetbal, met een rijke eigenaar, eigen aan de manier waarop de economie is ingericht, en dan stijgt de vraag naar spelers met kwalititeiten terwijl het aanbod niet toeneemt. En andere clubs moeten dan wel mee met salarisstijgingen in het algemeen want het gaat om winnen, dat is eigen aan het voetbal.

Ik kan het me zelfs uit sportief opzicht voorstellen dat je voor een club als Chelsea kiest als je bijvoorbeeld 21 bent. Contract voor 5 jaar en er kan je niks meer gebeuren, de buit is binnen. Het is niet interessant meer, en je kunt weer lekker gaan voetballen als toen je het voor je plezier deed, geldzorgen of moeten verdienen en daarop je keuzes maken, het is allemaal uit de weg en je kunt je volledig focussen op je sportieve ambities. Verder ben ik er eigenlijk best blij mee dat trainers net zoveel gaan verdienen als spelers. Het is jammer van die talenten die maar wat aankloten omdat er van het elftal niks gebakken wordt.

Overigens zijn er wel spelers en trainers die hun keuzes niet op basis van geld maken. Van Persie bijvoorbeeld, die laat zich niet leiden door waar hij het meest kan verdienen en gaat niet voor een paar miloen meer. Van Gaal was ook bereid om een miljoen of 5 in te leveren op jaarbasis voor zijn ambities met zijn club. Krijgen die dan de handen op elkaar? Dacht het niet. Van Persie wordt verweten dat hij geen prijzen pakt, terwijl dat er alles mee te maken heeft dat hij niet voor het geld is gegaan en Van Gaal worden ook allerlei dubieuze motieven verweten, inclusief geldvolwerij zelfs. En wie zijn er altijd mateloos populair? De Sneijders, de Huntelaars, de Van Nistelrooijs, de McClarens, de Van Bastens en zelfs een graaier als Jonk. Ik kan mij prima in de voetballers en hoofdtrainers verplaatsen en ik neem ze niks kwalijk, maar een beetje meer waardering voor degenen die niet het geld blind achterna lopen zou wel mogen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za mar 24, 2012 8:04 pm

999 schreef:
Peter schreef:Nee, ik snap er niets van inderdaad.

Ik zie geen enkele reden waarom Pep zou zeggen 'Chelsea, ik ga niet in op jullie bod, want dan ga ik teveel verdienen'. Dat de club je niet aan staat, het land je niet bevalt is allemaal logisch, maar ik ken niemand die een baan niet accepteert omdat hij teveel geld gaat verdienen haha.
Fijn voor je .. Graaiers dus ... Je komt ze overal tegen .. De bescheidenheid is verdwenen .. ( 33 miljoen .. achterlijk ) ..

En natuurlijk zijn deze achterlijke bedragen niet onstaan omdat spelers en trainers meer dan genoeg hadden aan een vorstelijke salaris, nee natuurlijk niet .. :hypocrite.gif:
Voetske, ik (en ik kan niet voor hem spreken, maar denk Peter ook) vind die bedragen natuurlijk ook absurd. Maar op het moment dat iemand bereid is dat aan je te betalen, waarom zou je dan in Godsnaam nee zeggen? Omdat je anders te boek staat als graaier? Omdat je het bedrag te hoog vindt? Door nee te zeggen, los je het probleem niet op, voor jou 10 anderen. Dit soort financiële idioterie moet worden opgelost vanuit organen als UEFA of FIFA. En niet door als trainer een exorbitant jaarsalaris te weigeren. Mond you; als je veel geld verdient, heb je vaak ook hoge lasten, enorm huis, beleggingen, dure auto's noem maar op. Dan is je levensstandaard dus in alle opzichten gestegen, zowel aan de baten als de kostenkant. Natuurlijk zegt een gemiddeld persoon dan geen nee, tegen nóg meer inkomsten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » za mar 24, 2012 8:15 pm

Nou moet je uitgavenpatroon wel bizar zijn als je het verschil tussen 8 en 13 miljoen per jaar merkt.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za mar 24, 2012 8:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Voetske, ik (en ik kan niet voor hem spreken, maar denk Peter ook) vind die bedragen natuurlijk ook absurd.
Mwah, in Mei (met vakantiegeld erbij) kom ik een heel eind. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo mar 25, 2012 12:30 am

LucaS schreef:Nou moet je uitgavenpatroon wel bizar zijn als je het verschil tussen 8 en 13 miljoen per jaar merkt.
Een beetje Van Gogh doet tegenwoordig al snel 10 miljoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » zo mar 25, 2012 9:24 am

Le T. schreef:Overigens zijn er wel spelers en trainers die hun keuzes niet op basis van geld maken. Van Persie bijvoorbeeld, die laat zich niet leiden door waar hij het meest kan verdienen en gaat niet voor een paar miloen meer.
Van Persie verdiende al miljoenen bij Arsenal en hoort nu tot de absolute toppers qua salaris, 150.000 Euro per week...op dat niveau maakt het niet zo heel veel meer uit, al verwacht ik wel dat Van Persie vertrekt na dit seizoen. Hij wil prijzen winnen en dat gaat bij Arsenal niet lukken, of ze moeten eindelijk eens geld gaan uittrekken voor toppers ipv grote talenten.

PS: Sneijder kon eind vorig seizoen naar ManU, maar volgens mij is dat voornamelijk niet doorgegaan vanwege Sneijder zijn salariseisen. Hij verdient nu 180.000 Euro per week en dat moest bij ManU bijna 2 ton per week worden wilde hij netto hetzelfde overhouden. ManU bood echter 'slechts' 150.000 Euro per week.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » zo mar 25, 2012 10:02 am

Zeux schreef:
LucaS schreef:Nou moet je uitgavenpatroon wel bizar zijn als je het verschil tussen 8 en 13 miljoen per jaar merkt.
Een beetje Van Gogh doet tegenwoordig al snel 10 miljoen.
Wij hebben er een van Vermeer hangen, 50 euro.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Engeland en Schotland

Bericht door jabu » zo mar 25, 2012 10:05 am

Nadeel van een Vermeer is dat hij nogal schommelt in waarde...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo mar 25, 2012 1:28 pm

Baseman schreef:
Le T. schreef:Overigens zijn er wel spelers en trainers die hun keuzes niet op basis van geld maken. Van Persie bijvoorbeeld, die laat zich niet leiden door waar hij het meest kan verdienen en gaat niet voor een paar miloen meer.
Van Persie verdiende al miljoenen bij Arsenal en hoort nu tot de absolute toppers qua salaris, 150.000 Euro per week...op dat niveau maakt het niet zo heel veel meer uit, al verwacht ik wel dat Van Persie vertrekt na dit seizoen. Hij wil prijzen winnen en dat gaat bij Arsenal niet lukken, of ze moeten eindelijk eens geld gaan uittrekken voor toppers ipv grote talenten.

PS: Sneijder kon eind vorig seizoen naar ManU, maar volgens mij is dat voornamelijk niet doorgegaan vanwege Sneijder zijn salariseisen. Hij verdient nu 180.000 Euro per week en dat moest bij ManU bijna 2 ton per week worden wilde hij netto hetzelfde overhouden. ManU bood echter 'slechts' 150.000 Euro per week.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat de echte geldwolven op handen gedragen worden en degenen die andere keuzes maken die keuzes uiteindelijk tegen hen gebruikt zien. Van Persie verdient uiteraard uitstekend, maar hij had eerder al best voor meer geld kunnen gaan. Maar hij voelt zich goed daar en wil belangrijk zijn. Ik denk zelf wel dat hij blijft maar eisen stelt aan het spelersbeleid. Afgelopen seizoen ging het natuurlijk mis. Toch speelt Arsenal al een tijdje het beste voetbal van Engeland, ze zijn alleen niet zo stabiel. Maar zeker als het financial fair play doorgang vindt heeft hij met Arsenal de beste kansen op prijzen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mar 25, 2012 10:32 pm

Van Persie is alleen niét zo heel goed. Anders was hij wel gekocht hoor.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 26, 2012 7:29 pm

Rishi schreef:Van Persie is alleen niét zo heel goed. Anders was hij wel gekocht hoor.
In de prijzenkast van Van Persie is ruimte voor een bulldozer en een volwassen olifant.

Maar Van Persie vind het wel lekker om the man te zijn in een niets winnend elftal. Big fish in a small bowl. Bij de echte topclubs zou ie nummer zoveel zijn.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 666 » ma mar 26, 2012 7:59 pm

Uitgaven maken niet uit. Vanaf een bepaald bedrag zijn extra euro's als punten in een spelletje. Ook al koop je er niks voor, je wil toch de high score halen. Zeker als voetballer.
LucaS schreef:Nou moet je uitgavenpatroon wel bizar zijn als je het verschil tussen 8 en 13 miljoen per jaar merkt.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » ma mar 26, 2012 11:22 pm

Glen Hoddle heeft zichzelf aangeboden als bondscoach van Engeland... :smallgrin.gif: Tja ben benieuwd wie ze eigenlijk anders zouden moeten nemen!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » zo apr 08, 2012 4:23 pm

Balotelli is echt een teringmongool. Die gast moeten ze verbannen van het voetbalveld.

Plaats reactie