Champions League 2011-2012

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Champions League 2011-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 26, 2012 8:02 am

LucaS schreef:Dit was eerder shirtje aanraken, volgens mij voelde hij het niet eens. Hij deed net alsof hij viel door het been van de keeper.
Exact. Hij voelt het been van de keeper en stort ter aarde als een stervende zwaan.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Toppie » do apr 26, 2012 8:13 am

Ronaldo 95 miljoen en Kaka 65 Miljoen missen gewoon 2 pingels :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Le T. » do apr 26, 2012 8:41 am

Kaka geeft eigenlijk nooit thuis op de belangrijkste momenten. Mentaal is hij te week, hij kan best heel goed voetballen, maar hij is commercieel een stuk belangrijker dan voor zijn elftal.

Verder valt me al een tijdje op dat Robben niet meer voluit kan of durft te gaan, het supersnelle, explosieve is er wel vanaf sinds zijn laatste blessureleed. Hij heeft nog steeds een actie, dreiging en een uitstekend linkerbeen, maar hij zoekt niet meer zomaar een duel op en is meer bezig met de bal overhouden. Als dit 100% fit is dan is hij een andere speler geworden dan hij was.

Het verbaast me ook nogal hoe hardnekkig het idee is dat Barca en Real de beste teams ter wereld zijn en Barca zelfs het best voetballende team. Niet dat het een onredelijke inschatting was een paar maand geleden, maar het is gewoon anders gebleken. Ze hebben dan wel de beste spelers en het is natuurlijk een leuke sidestory van die twee supervedetten en hun doelpuntenstatistiekjes, maar Bayern speelt al een hele tijd erg goed, speelt heel veel kansen uit en maakt veel goals. Ze tikken Real misschien niet dol, maar waren zeker de bovenliggende partij, en niet alleen qua balbezit maar ook zeker qua grote kansen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Thijs » do apr 26, 2012 9:27 am

Afbeelding
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Marillion » do apr 26, 2012 9:38 am

:drecul.gif:

Geweldig!

Overigens heb ik me bij die strafschoppen wel zitten verbijten over de kwaliteit van de strafschoppen. Wat een gepruts. Ze doen veelal maar wat. Zo'n Ramos, dat is toch niet te geloven? Die trapt zo ongeveer met z'n ogen dicht. Daar heeft het althans veel van weg.

Ik snap best dat er veel spanning op staat maar dat is nu niet het moment waarop je moet kunnen terugvallen op een soort van standaardprocedure. Heel merkwaardig deze gang van zaken want het maakt wel het verschil tussen finale spelen of niet.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Le T. » do apr 26, 2012 9:50 am

Marillion schreef::drecul.gif:

Geweldig!

Overigens heb ik me bij die strafschoppen wel zitten verbijten over de kwaliteit van de strafschoppen. Wat een gepruts. Ze doen veelal maar wat. Zo'n Ramos, dat is toch niet te geloven? Die trapt zo ongeveer met z'n ogen dicht. Daar heeft het althans veel van weg.

Ik snap best dat er veel spanning op staat maar dat is nu niet het moment waarop je moet kunnen terugvallen op een soort van standaardprocedure. Heel merkwaardig deze gang van zaken want het maakt wel het verschil tussen finale spelen of niet.
Lijkt mij ook, je moet van de hele strafschop inclusief aanloop gewoon een 100% routinebeweging maken. Eineloos herhaald zodat je het gedachtenloos kan. Dan hebben zenuwen er het minste vat op. Als een straaljargerpiloot zijn schietstoel moet gebruiken dan komt het ook niet aan op diens kalm beraad, maar op diens training. En dan kun je ook nog druk imiteren op de training.

Een tijdje geleden zag je veel goed getrainde strafschoppen, die dan ook niet reageerden op wat keeper deed maar gewoon hard buiten diens bereik werden gemikt. Maar dat ebt dan toch weer weg nadat er een tijdje weinig grote wedstrijden op zijn beslist kennelijk. Je ziet er echt een paar spelers heenlopen met 'wat zal ik eens gaan doen', maar dat moet je al weten natuurlijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door SylvievdVaart » do apr 26, 2012 9:52 am

Ik heb toch ook wel met verbazing zitten kijken naar de strafschoppen. Slap, man wat slap. Inspiratieloos. Zelfs Q, het 1 jarige zoontje van El Clavo, krijgt zo'n bal er wel in. Amateurs! :666.gif:

Pussy Christina Ronalda mag wat mij betreft uiteraard penalties krijgen op het EK. Watje.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Baseman » do apr 26, 2012 10:53 am

Le T. schreef:Lijkt mij ook, je moet van de hele strafschop inclusief aanloop gewoon een 100% routinebeweging maken. Eineloos herhaald zodat je het gedachtenloos kan. Dan hebben zenuwen er het minste vat op.
Klopt, zo ingewikkeld is het allemaal niet :biggthumpup.gif:

Ik weet dat Waterreus dat eens aangaf, toen VN nog bij PSV speelde.
VN nam 1 x per week 5 penalties en gaf vooraf aan in welke hoek hij ging schieten, door dit te blijven doen kon hij zo hard en zuiver schieten dat Waterreus volkomen kansloos was. Laat staan een keeper die de hoek niet kent vooraf. Om zo'n penalty te kunnen stoppen moet je zo ongeveer al in de hoek liggen.
Het is gewoon trainbaar, erg vreemd dan ook dat veel trainers die niet of nauwelijks doen en stimuleren.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Feest » do apr 26, 2012 11:39 am

En nu na 120 minuten, in wedstrijd 80 van het seizoen, onder druk, tegen een formidabele keeper terwijl je 3 dagen ervoor al tot het diepste most gaan in Barcelona.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Marillion » do apr 26, 2012 11:44 am

Dan is het alleen maar prettiger dat je kunt terugvallen op een automatisme dat je goed hebt getraind.

Ik zal niet zeggen dat het een eitje is want de druk is natuurlijk gigantisch. Maar wat zo'n Ramos doet is toch gewoon niet te geloven? En hij is bepaald geen uitzondering want er zijn er in het verleden wel meer geweest die het op zo'n manier verprutsen.
Nil volentibus arduum

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Feest » do apr 26, 2012 11:49 am

Ik zou ook twijfelen als die man tegenover me net penalty's van Ronaldo en Kaka heeft gepakt.

Maar ok: wielrenners nemen altijd het juiste wiel en de juiste positie in de eindsprint en basketballers missen nooit een vrije worp.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Marillion » do apr 26, 2012 12:04 pm

Natuurlijk gaan er wel eens dingen mis. Het feit dat iemand een strafschop mist vind ik op zichzelf geen blunder. Zeker onder die druk is het lastig om te presteren. En een goede keeper maakt het dan nog eens extra lastig. Het gaat mij er om dat ik bij een aantal spelers echt de indruk heb dat ze maar wat doen.

Bij clubs waarvan je weet dat de kans bestaat dat je het seizoen kunt maken of breken vanaf elf meter verwacht ik dat er een groep van 8 tot 10 spelers is die dit goed onder de knie hebben. Spelers die hun zenuwen onder bedwang kunnen houden en die in staat zijn om hun 'automatisme' uit te voeren op het moment dat daarom wordt gevraagd. Daar kan een keer een keeper tussen zitten maar ongecontroleerd een bal de tribune in en al dat soort rare aanlopen horen daar wat mij betreft niet bij.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Baseman » do apr 26, 2012 12:13 pm

Penalties zijn trainbaar en een goed genomen penalty is onhoudbaar, dat is een feit (snelheid bal en af te leggen afstand, tegenover reactievermogen van een mens).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nooit een penalty kan missen, aangezien mensen fouten maken en grote druk de kans daarop doet toenemen.

Maar ik ben het met Marillion eens, de bal niet eens tussen de palen krijgen is vrij dramatisch.
Daarbij was de penalty van Kroos ook ontzettend slecht genomen, als je zo rustig een hoek inschiet moet je heel zeker weten dat de keeper de andere hoek kiest. Dan moet je dus wachten op de keeper en niet verwachten dat de keeper de andere hoek kiest, zoals Kroos deed. De gestopte gemiste penalties waren matig ingeschoten, al deed met name Neuer het echt perfect.

In de halve finale van de CL mag je echter veel beter verwachten van de spelers die een penalty nemen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Feest » do apr 26, 2012 12:16 pm

En als ze er allemaal ingaan zijn Casillas en Neuer prutsers...

Hou toch op.

Het enige dat ik nooit zou doen is cross schieten. Ben er van overtuigd dat dat toch langer duurt dan de natuurlijke hoek op duwen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2012 12:47 pm

Baseman schreef:
Le T. schreef:Lijkt mij ook, je moet van de hele strafschop inclusief aanloop gewoon een 100% routinebeweging maken. Eineloos herhaald zodat je het gedachtenloos kan. Dan hebben zenuwen er het minste vat op.
Klopt, zo ingewikkeld is het allemaal niet :biggthumpup.gif:

Ik weet dat Waterreus dat eens aangaf, toen VN nog bij PSV speelde.
VN nam 1 x per week 5 penalties en gaf vooraf aan in welke hoek hij ging schieten, door dit te blijven doen kon hij zo hard en zuiver schieten dat Waterreus volkomen kansloos was. Laat staan een keeper die de hoek niet kent vooraf. Om zo'n penalty te kunnen stoppen moet je zo ongeveer al in de hoek liggen.
Het is gewoon trainbaar, erg vreemd dan ook dat veel trainers die niet of nauwelijks doen en stimuleren.
VN = Van Nistelrooy? Die heb ik toch regelmatig zien missen. Ik dacht altijd dat hij de strafschoppen nam om topscorer te kunnen worden.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Ride » do apr 26, 2012 12:58 pm

Strafschoppen gewoon op z'n Neeskens nemen.
Gebleken is dat je dan de meeste kans maakt om te scoren.
Liefst ook nog in het dak.
Hard en snel :ajaxscarf.gif:

Verder blij dat die spaanse subsidieclubs eruitgeknalt zijn.

1 miljard schuld tezamen...

ÉÉN miljard... :confused.gif:


hier wordt bijvoorbeeld SCVeendam er al uitgegooid omdat die 5000 euro schuld heeft. :1evil.gif:
Vakkie 129

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Le T. » do apr 26, 2012 2:13 pm

Jöhnk schreef:
Baseman schreef:
Le T. schreef:Lijkt mij ook, je moet van de hele strafschop inclusief aanloop gewoon een 100% routinebeweging maken. Eineloos herhaald zodat je het gedachtenloos kan. Dan hebben zenuwen er het minste vat op.
Klopt, zo ingewikkeld is het allemaal niet :biggthumpup.gif:

Ik weet dat Waterreus dat eens aangaf, toen VN nog bij PSV speelde.
VN nam 1 x per week 5 penalties en gaf vooraf aan in welke hoek hij ging schieten, door dit te blijven doen kon hij zo hard en zuiver schieten dat Waterreus volkomen kansloos was. Laat staan een keeper die de hoek niet kent vooraf. Om zo'n penalty te kunnen stoppen moet je zo ongeveer al in de hoek liggen.
Het is gewoon trainbaar, erg vreemd dan ook dat veel trainers die niet of nauwelijks doen en stimuleren.
VN = Van Nistelrooy? Die heb ik toch regelmatig zien missen. Ik dacht altijd dat hij de strafschoppen nam om topscorer te kunnen worden.
Klopt, een hele slechte strafschoppennemer. Maar in deze tijden van topscorerbordjournalistiek isi het voor spitsen heel belangrijk ze op te eisen en te blijven opeisen, dat is commercieel ook erg interessant, en trainers vinden dat nog goed ook.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Baseman » do apr 26, 2012 2:37 pm

VN (= inderdaad Van Nistelrooij) een slechte strafschoppennemer noemen :drecul.gif:
En natuurlijk miste hij ze wel eens, zoals dat geldt voor iedere voetballer. Maar bij PSV en ManU schoot hij ze er bijna allemaal in.
Feest schreef:En als ze er allemaal ingaan zijn Casillas en Neuer prutsers...
Nee, een keeper is standaard kansloos bij een penalty. Al zijn er keepers die beter aanvoelen en inschatten welke hoek de speler heeft gekozen. Iedere gestopte penalty is slecht geschoten en goed gekeept. Maar Neuer vond ik het perfect doen, omdat de ballen van Ronaldo en Kaka toch aardig richting hoek gingen.
Het enige dat ik nooit zou doen is cross schieten. Ben er van overtuigd dat dat toch langer duurt dan de natuurlijke hoek op duwen.
Ongeveer 75% van de penalties wordt cross geschoten, let er maar eens op.
Linkerbeen van de nemer is linkerhoek van de keeper, rechterbeen van de nemer is rechterhoek van de keeper.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2012 3:13 pm

Zijn daar cijfers van? Dat maakt misschien meer indruk dan zo'n smiley. Ik herinner me namelijk niet dat hij 'wel eens' miste, maar dat hij regelmatig miste. Zoals dat ook in onderstaand stukje staat beschreven.

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/50 ... istelrooy/

En hier (in 2003 al) hebben ze het over zijn derde gemiste strafschop op rij.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 084372.stm

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door LucaS » do apr 26, 2012 5:00 pm

Zo zie je maar hoe je geheugen je in de steek kan laten en hoe sympathie je oordeel kan vertroebelen.
I think I lost my fucking headache

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Frank » do apr 26, 2012 6:13 pm

Volgens mij stond er bij iemand ook nog een regeltje waarin aangegeven werd dat Van Nistelrooij 'maar liefst' 6 van de 33 penalties bij Manchester had gemist. Was die 81% die hij wel heeft gemaakt dus eigenlijk toch wel aardig, dat die regel nu weer weggehaald is? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jöhnk » do apr 26, 2012 6:17 pm

6 missen uit 33 is toch slecht? :confused.gif: Dat is bijna 1 op 5.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door wimpey » do apr 26, 2012 6:43 pm

Terechte finalisten. Bayern was gister niet een beetje beter dan Real Madrid. En een ploeg die een 2-0 voorsprong verspeelt tegen 10 man heeft ook niets in de finale te zoeken.

Met Steef eens dat die Cesc het tempo eruit haalt. Die Cuenca is ook geen wonderspeler trouwens... Wat ook opviel, is dat Barcelona spelers mist die vanuit de 2e lijn wat kunnen forceren. Je kunt wel iedere bal met je oorlel in het doel willen leggen, maar je moet ook uit een ander vaatje kunnen tappen. Kan Barcelona dus niet.

RM werd gewoon stuk gevoetbald door Bayern. Kwamen niet verder dan diep op Ronnie door Özil en vreselijk veel theater. Dat theater daar trainen die gasten van Barcelona en RM op, for sure. Zelfs faire spelers als Khedira en Özil vragen om kaarten, sinds ze bij RM ballen.

Bayern wint de CL en de Duitsers pakken met 2 vingers in de neus ook het EK.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Marillion » do apr 26, 2012 7:03 pm

Daar zou ik uitstekend mee kunnen leven. Sowieso ben ik in de CL finale absoluut voor Bayern want die laten veel meer voetbal zien dan Chelsea. En Duitsland is denk ik het meest attractief voetballende nationale elftal van europa.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Cruijff » do apr 26, 2012 7:14 pm

Het zal mij een beetje pijn doen als Bayern op 5 EC I zeges komt tegen Ajax 4 stuks, maar dat is het me wel waard als Chelsea lekker op nul blijft staan. Om er op vooruit te lopen dat Duitsland de EK titel eventjes binnen gaat spelen vind ik wat rigoreus, ik moet nog maar zien of spelers als Thomas Müller die al maanden geen knikker meer raken (maar wel altijd zeker zijn van hun plek in Die Mannschaft) het komende zomer waar gaan maken.

Gesloten