Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo sep 02, 2012 6:14 pm

Marillion schreef:Knappe entree daar. Wel een tikkie misplaatst om een Panenka strafschop te nemen als je 2-1 achterstaat.
Misplaatst om een Panenka te nemen als je hem mist. Of je achter staat of niet maakt natuurlijk niet uit. Als je een Panenka mist sta je voor lul en er is maar één manier om dat goed te maken, de winnende wel maken. En dan nog een hattrick ook.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander » zo sep 02, 2012 6:14 pm

Buttner speelde toch niet?

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 02, 2012 6:34 pm

Le T. schreef:
Marillion schreef:Knappe entree daar. Wel een tikkie misplaatst om een Panenka strafschop te nemen als je 2-1 achterstaat.
Misplaatst om een Panenka te nemen als je hem mist. Of je achter staat of niet maakt natuurlijk niet uit. Als je een Panenka mist sta je voor lul en er is maar één manier om dat goed te maken, de winnende wel maken. En dan nog een hattrick ook.
Bij 6-0 boeit het niet natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo sep 02, 2012 6:49 pm

Rishi schreef:
Le T. schreef:
Marillion schreef:Knappe entree daar. Wel een tikkie misplaatst om een Panenka strafschop te nemen als je 2-1 achterstaat.
Misplaatst om een Panenka te nemen als je hem mist. Of je achter staat of niet maakt natuurlijk niet uit. Als je een Panenka mist sta je voor lul en er is maar één manier om dat goed te maken, de winnende wel maken. En dan nog een hattrick ook.
Bij 6-0 boeit het niet natuurlijk.
Op die fiets. Daar heb je gelijk in maar dan boeit sowieso niet of hij erin gaat. Dat zou dan betekenen dat je nooit een Panenka zou mogen doen als er iets op het spel staat.

Mij maakt het niet uit, een penalty moet er gewoon 9 van de 10 keer in. Doe je een panenka dan heb je het voordeel dat het mooi is en vervelend voor de tegenstander, en het nadeel dat je extra voor lul staat als het mislukt. Maar of je hem nou zo mist of op een andere manier doet er verder niet toe. Wat ik wel jammer vind is dat Van Persie 2 jaar geleden nog altijd hard en zuiver in de kruising schoot. Als je daar de techniek voor hebt en de vastheid erin traint zoals hij kennelijk gedaan had dan zit hij eigenlijk altijd. Vraag me af waarom hij daarmee opgehouden is.

Ter aanvulling, ik lees net dat hij het zelf met Marillion en Rishi eens is:
Here's the man of the moment - Robin van Persie/Perfect/President, or whatever you want to call him. He apologises for his missed penalty, but then he sort of did that already with his match-winning hat-trick, didn't he?

"I don't know what I was thinking with the penalty. I was going to hit it hard but at the last second I changed my mind," Van Persie said. "I'm quite disappointed about it. I ask a certain standards from my game and at 2-1 down you cannot take a penalty like that.

"We were a bit lucky with the 2-2 and the dramatic end. I have to say a big thank you to Paul Scholes. When he came on, every single pass he hit was the right one. With him you are always on your toes. For me, he was the man of the match."
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 02, 2012 6:56 pm

Bij 2-1 achter ben je gek als je een panenka probeert. En dan boeit het nu niet omdat hij er twee maakt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo sep 02, 2012 7:27 pm

De kans op een misser is gewoon groter dan wanneer je de bal beheerst in de bovenhoek plaatst. Als je dat risico bij een 3-0 voorsprong wilt nemen in ruil voor wat extra show kan ik er wel mee leven. Maar bij een achterstand is het gewoon onprofessioneel. Het is vooral een ego kwestie en daar zou het niet om moeten gaan als je een strafschop neemt. En al helemaal niet als het echt een belangrijke situatie is.

Zo'n gast van Udinese laatst die even de uitschakeling voor de groepsfase CL voor zijn rekening neemt met zo'n strafschop. Die zou je toch het liefst ter plekke ontslaan?

Verder doet Van Persie het natuurlijk gewoon geweldig daar. Hele sterke entree en op deze manier schiet hij er ook bij United 30 in.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo sep 02, 2012 8:24 pm

Dat kun je ook van Pirlo zeggen, of van Panenka zelf. Ik vraag me ook af of het meer risico is of niet. De keeper de verkeerde hoek in sturen is ook riskant en heel lullig als het mislukt.

Op zich is echt hard in de kruising het meest zeker denk ik, mits de penaltynemer er de techniek en vastheid ervoor heeft, want dan hoef je hem ook maar heel ietsje verkeerd te raken om alle hoon over je heen te krijgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 02, 2012 8:32 pm

Verschil is: bij de Panenka ben je afhankelijk van de keeper, wat een geweldige techniek je ook hebt. En met een geweldige techniek zou je mogen veronderstellen dat een speler die benut om de bal onhoudbaar in te schieten. Da's immers de andere kant: wat een geweldige keeper je ook op doel hebt staan, als de penalty goed wordt ingeschoten is ie onhoudbaar. Dat maakt dat de penaltynemers met een Panenka substantieel meer risico neemt op een misser, dan wanneer hij de bal hard en zuiver plaatst.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo sep 02, 2012 9:17 pm

Panenka zelf kwam tot zijn keuze omdat Sepp Maier bij alle andere penalties als een wilde een hoek in was gevlogen. Die mof heeft in zijn carrière nooit iets anders gedaan dan bij elke strafschop lukraak een hoek gokken.

Wel gaf Panenka jaren later aan dat hij wel enige angst had over de mogelijke gevolgen van zijn gewaagde penalty. Indien hij zou hebben gefaald zou het communistische regime het zeker als een politiek statement hebben opgevat, dacht hij.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo sep 02, 2012 9:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Verschil is: bij de Panenka ben je afhankelijk van de keeper, wat een geweldige techniek je ook hebt. En met een geweldige techniek zou je mogen veronderstellen dat een speler die benut om de bal onhoudbaar in te schieten. Da's immers de andere kant: wat een geweldige keeper je ook op doel hebt staan, als de penalty goed wordt ingeschoten is ie onhoudbaar. Dat maakt dat de penaltynemers met een Panenka substantieel meer risico neemt op een misser, dan wanneer hij de bal hard en zuiver plaatst.
Ja, maar het moet wel heel hard en best zuiver. Ik kan me van Frank de Boer nog herinneren dat er een penalty werd gestopt door een Italiaan die hij zelf goed ingeschoten vond. En dat was toch ook geen zwakke penaltynemer.

Het moet echt een stukje harder om echt onhoudbaar te zijn. Er zijn er maar een paar die dat kunnen en die het ook volhouden, en ook die moeten dat in twee hoeken beheersen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo sep 02, 2012 11:06 pm

Een panenka neem je altijd door het midden, niet in een hoek. Waardeloos uitgevoerd dus.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma sep 03, 2012 7:10 am

Heel die van persis is niet meer dan een eng over het paard getild klootzakje. Nu maar hopen dat van Gaal hem op de bank houdt en dat hij zo snel mogelijk bedankt.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma sep 03, 2012 9:19 am

Le T. schreef:Ik kan me van Frank de Boer nog herinneren dat er een penalty werd gestopt door een Italiaan die hij zelf goed ingeschoten vond.
Tijdens de halve finale van het EK in eigen land, Toldo stopte 2 strafschoppen van hem.
Waarvan hij de 2e goed ingeschoten vond (meen ik, kan ook de 1e geweest zijn).

Die betreffende pingel was redelijk hard en zuiver, maar wel halfhoog ingeschoten. En dat is nu eenmaal de ideale hoogte voor de keeper, daar heeft hij maximale reikwijdte.
Het moet echt een stukje harder om echt onhoudbaar te zijn. Er zijn er maar een paar die dat kunnen en die het ook volhouden, en ook die moeten dat in twee hoeken beheersen.
Nou, zo hard hoeft de bal niet ingeschoten te worden.
Hard genoeg en met name zuiver in de hoek (laag of hoog, niet tussenin), dan is de keeper altijd kansloos. Of hij moet al in de betreffende hoek staan...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Kowalczyk » vr sep 14, 2012 8:41 am

Vrijdagochtend: nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Over Hillsborough en het schokkende rapport. In Nederland liggen er nog altijd 'Hillsborough-slachtoffers' op sterven... HIER LEZEN.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Thijs » vr sep 14, 2012 9:07 am

Goed einde. Ben blij dat jij (en Sjoerd Mossou) af en toe nog wat aandacht op dit soort zaken vestigt. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ride » vr sep 14, 2012 10:07 am

Kowalczyk schreef:Vrijdagochtend: nieuwe Balgevoel-column op NUsport. Over Hillsborough en het schokkende rapport. In Nederland liggen er nog altijd 'Hillsborough-slachtoffers' op sterven... HIER LEZEN.

K.
:biggthumpup.gif:
Vakkie 129

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » vr sep 14, 2012 11:01 am

Heel sterk K. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ramona » za sep 15, 2012 7:12 am

Kwam onderstaande vanochtend tegen...
Eindelijk (een begin van) justice for the 96!

Afbeelding

Hoewel de berichtgeving erover in Nederland hoogstwaarschijnlijk ondergesneeuwd raakt door de verkiezingen en belangrijke beslissingen over Europa in Duitsland, is 12 september 2012 voor de Engelse voetbalwereld toch vooral de dag dat er eindelijk openheid kwam over de Hillsborough-stadionramp. Met de openbaring van ruim 400.000 pagina’s aan geheime documenten en een daarop gebaseerd vernietigend rapport van het Hillsborough Independent Panel, is na ruim 23 jaar een begin gemaakt met wat in Engeland wordt genoemd ‘Justice for the 96′ (verwijzend naar het aantal dodelijke slachtoffers). Niet alleen is duidelijk geworden dat de tragedie vermeden had kunnen worden, ook is nu gebleken dat het aantal slachtoffers bij adequaat ingrijpen veel lager had kunnen uitvallen en dat de autoriteiten na afloop er alles aan hebben gedaan om de schuld af te schuiven op de slachtoffers, onder meer door het manipuleren van bewijs en een smeercampagne in de media. Voor het hele (schokkende) rapport kun je hier terecht, maar op In de hekken is ook een goede samenvatting te lezen. Het moge duidelijk zijn dat een belangrijke stap is gezet, maar ook dat het laatste woord over Hillsborough nog lang niet gezegd is.

http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 15, 2012 2:04 pm

Een soortgelijke column als die van Ko las ik reeds al geruime tijd geleden hier. Toch vrees ik dat we de stands niet snel terug gaan krijgen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » za sep 15, 2012 4:27 pm

Nee, reken er (helaas) maar niet op. Het werkt vaak heel hypocriet met deze dingen, ruim 23 jaar na dato durven ze zo'n doofpot een klein stukje open te doen, tot die tijd legt men de schuld maar wat graag bij anderen neer...

...Haha wat heeft die Büttner een debuut op Old Trafford zeg! :biggthumpup.gif: 5 minuten terug een assist van zijn voet en pal daarna maakt ie een lekker doelpuntje na een heerlijke solo! :headbang.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Banjavi » za sep 15, 2012 10:47 pm

Zal abramovic blij mee zijn. Dat zijn beste speler van vitesse naar de concurrent is gegaan. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander » zo sep 16, 2012 1:43 am

Niet normaal die Buttner. Heel vet.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » zo sep 16, 2012 8:54 am

Alexander schreef:Niet normaal die Buttner. Heel vet.
Jij bent het zelf, of niet? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Poeder
Berichten: 403
Lid geworden op: di nov 07, 2006 7:05 pm
Locatie: De hoofdstad van Gelderland

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Poeder » zo sep 16, 2012 9:50 am

Op verschillende Man U fora is, de toch al niet populaire, Evra al geslacht ten faveure van Büttner!

"He's brilliant. The new Arthur Numan"
"Just watched his debut on football first. If Evra watched it, he'll be shiting himself. Nothing short of tremendous"
"Definitely something likeable about the guy though, despite his looking like an escaped convict"

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2012 9:51 am

Die jongen is een baas!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie