Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » di feb 18, 2014 9:55 pm

Grappig dat hij nu niet fluit voor een overtreding op Navas...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door ferry » di feb 18, 2014 10:24 pm

Dat zijn beste cijfers voor Zlatan: Tot nu toe dit seizoen 6 Champions League-wedstrijden, 30 schoten, 10 doelpunten! Wat een gemiddelde..

Messi ook niet slecht trouwens: 4 duels, 20 schoten en 7 doelpunten.

(via @tussendelinies, een interessant account om te volgen op Twitter!)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » di feb 18, 2014 10:28 pm

Lachwekkende invalbeurt van Neymar. Die denkt echt dat hij op de speelplaats is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » di feb 18, 2014 10:31 pm

Geeft nu nog wel even een assist.

Dit City laat het totaal lopen, zeg. Dit Barcelona kan me niet bekoren.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Toppie » di feb 18, 2014 10:35 pm

Barcelona kan me niet bekoren :smallgrin.gif:
Nee Duarte wel :blush.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door jabu » di feb 18, 2014 10:53 pm

Jöhnk schreef:Lachwekkende invalbeurt van Neymar. Die denkt echt dat hij op de speelplaats is.
Die commentator vond dat er door hem zoveel dreiging kwam. Ik zag vooral veel balverlies.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » di feb 18, 2014 11:07 pm

In Camp Nou wordt het 5-0 als City tenminste iets durft te forceren.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door GangstaRiB » wo feb 19, 2014 8:20 am

Peter schreef:Menen jullie dat nou? Er zit toch totaal geen dreiging in dat spel van Barcelona? Een grote rondo met een klein kansje van Iniesta als gevolg. Dat is vrij karig op basis van 45 minuten. Met name van GangstaRiB had ik verwacht dat hij dit zou verafschuwen, want hij vervloekt Ajax om exact hetzelfde gedrag (in een lager tempo).
Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 9:03 am

City is gewoon een schijtploeg als het erop aankomt. Iedere club doet het in de broek voor Barca als Messi fit is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » wo feb 19, 2014 9:16 am

Tot aan de rode kaart was City veel dreigender en was het wachten op de 1-0. Als die pippo gewoon fluit voor de overtreding op Navas, dan krijg je een hele andere wedstrijd.

Ik durf de weddenschap wel aan dat dit Barcelona niet ver gaat komen. Achterin is het shaky, keeper is niet zeker, Messi komt de ballen bijna bij Valdes ophalen, etc. etc. Bayern Munchen maakt (weer) gehakt van dit elftal.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » wo feb 19, 2014 9:18 am

GangstaRiB schreef:Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.
Het is een tactiek en die wordt goed uitgevoerd, maar het goed uitvoeren van een tactiek is niet meteen een blijk van klasse en overmacht. Ik vond Barca helemaal niet zo sterk. Een verdediger maakt een cruciale fout, en dat beslist de wedstrijd omdat ze daarvoor en daarna een paar keer vrij goed wegkomen.

Ik snap dat heilige ontzag bij onze verslaggevers niet. Natuurlijk maakt dit wedstrijdverloop het heel moeilijk voor City, maar als ze daar op 0-1 komen, wat helemaal niet raar zou zijn gezien de krachtsverhoudingen in deze wedstrijd, kan het nog best spannend worden. Alsof Barcelona niet thuis kan verliezen, ik herinner me toch wat anders uit 2013.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Toppie » wo feb 19, 2014 9:29 am

Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.
:biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 9:37 am

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.
Het is een tactiek en die wordt goed uitgevoerd, maar het goed uitvoeren van een tactiek is niet meteen een blijk van klasse en overmacht. Ik vond Barca helemaal niet zo sterk. Een verdediger maakt een cruciale fout, en dat beslist de wedstrijd omdat ze daarvoor en daarna een paar keer vrij goed wegkomen.

Ik snap dat heilige ontzag bij onze verslaggevers niet. Natuurlijk maakt dit wedstrijdverloop het heel moeilijk voor City, maar als ze daar op 0-1 komen, wat helemaal niet raar zou zijn gezien de krachtsverhoudingen in deze wedstrijd, kan het nog best spannend worden. Alsof Barcelona niet thuis kan verliezen, ik herinner me toch wat anders uit 2013.
Toen moest Barca een aardige achterstand goedmaken. Nu niet natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 10:44 am

Peter schreef: Ik durf de weddenschap wel aan dat dit Barcelona niet ver gaat komen. Achterin is het shaky, keeper is niet zeker, Messi komt de ballen bijna bij Valdes ophalen, etc. etc. Bayern Munchen maakt (weer) gehakt van dit elftal.
Denk ik ook. Guardiola zit op de voor Barcelona verkeerde bank. Ze missen zijn maniakale coaching.

Barcelona kan het niet meer opbrengen. Niet zo gek na al die successen.

Neemt niet weg dat ze geweldige voetballers hebben. Maar alles moet kloppen, wil je winnen van de top in Europa. Dat is dus niet meer zo.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » wo feb 19, 2014 11:06 am

Absoluut. Verder vind ik Iniesta niet zo dwingend meer en dat scheelt een slok op een borrel. Fabregas op het middenveld is ook geen absolute wereldtop. Achterin is het nu kwetsbaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo feb 19, 2014 11:40 am

Idd Peter, zoals Revo het eergister uitdrukte Barcelona begin een beetje een parodie op zichzelf te worden. Een steeds minder boeiend wordend aftreksel op het spel dat ze in pakweg 2011 speelden.


AC Milan tegen Atletico Madrid gaat vanavond wel een interessante wedstrijd worden, schat ik zo in. Even kijken of een aantal clubmensen op De Toekomst die vanavond gezamenlijk willen gaan kijken.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 12:50 pm

Een topteam op zijn retour heeft nog wel de klasse om een keer te pieken als de spelers getergd zijn. Telkens een topniveau halen lukt daarentegen niet meer.

Zie Ajax na de CL-winst in 1995: dat team heeft zelden beter gespeeld dan uit bij Madrid. Toch was het beste er op dat moment al af.

Wat zal er met Barcelona gebeuren na dit seizoen? Misschien vertrekt Messi wel, of Iniesta.

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door GangstaRiB » wo feb 19, 2014 12:53 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.
Het is een tactiek en die wordt goed uitgevoerd, maar het goed uitvoeren van een tactiek is niet meteen een blijk van klasse en overmacht. Ik vond Barca helemaal niet zo sterk. Een verdediger maakt een cruciale fout, en dat beslist de wedstrijd omdat ze daarvoor en daarna een paar keer vrij goed wegkomen.

Ik snap dat heilige ontzag bij onze verslaggevers niet. Natuurlijk maakt dit wedstrijdverloop het heel moeilijk voor City, maar als ze daar op 0-1 komen, wat helemaal niet raar zou zijn gezien de krachtsverhoudingen in deze wedstrijd, kan het nog best spannend worden. Alsof Barcelona niet thuis kan verliezen, ik herinner me toch wat anders uit 2013.
Precies, maar ik kan wel genieten van die tacktiek. Als ik zie hoe gemakkelijk Xavi, Iniesta en Messie de bal naar elkaar passen, altijd onder de druk uitkomend.. dat is technisch gezien een lust voor het oog. Maar toegegeven, Barca is niet zo extreem oppermachtig als 3/4 jaar geleden. City had behoorlijk wat mogelijkheden.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » wo feb 19, 2014 1:03 pm

GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:Bij Barca zie je gewoon dat het ze makkelijk afgaat, dat vind ik mooi om te zien. Bij Barca durven de spelers wel een pass te geven naar iemand die onder druk staat. Bij Ajax zie ik een gebrek aan creativiteit waardoor de bal maar doelloos wordt rondgespeeld. Bij Barca weet je gewoon dat ze loeren op 1 of 2 momenten en dan ligt ie erin. Heel af en toe schieten ze uit naar meer doelpunten, maar vaak niet. Gisteren ook, één versnelling van Messi en City ligt overhoop. Rode kaart en penalty.
Het is een tactiek en die wordt goed uitgevoerd, maar het goed uitvoeren van een tactiek is niet meteen een blijk van klasse en overmacht. Ik vond Barca helemaal niet zo sterk. Een verdediger maakt een cruciale fout, en dat beslist de wedstrijd omdat ze daarvoor en daarna een paar keer vrij goed wegkomen.

Ik snap dat heilige ontzag bij onze verslaggevers niet. Natuurlijk maakt dit wedstrijdverloop het heel moeilijk voor City, maar als ze daar op 0-1 komen, wat helemaal niet raar zou zijn gezien de krachtsverhoudingen in deze wedstrijd, kan het nog best spannend worden. Alsof Barcelona niet thuis kan verliezen, ik herinner me toch wat anders uit 2013.
Precies, maar ik kan wel genieten van die tacktiek. Als ik zie hoe gemakkelijk Xavi, Iniesta en Messie de bal naar elkaar passen, altijd onder de druk uitkomend.. dat is technisch gezien een lust voor het oog. Maar toegegeven, Barca is niet zo extreem oppermachtig als 3/4 jaar geleden. City had behoorlijk wat mogelijkheden.
Extreem oppermachtig? Nu gaan we de ontrafeling van de mythe gebruiken als argument waarom de mythe klopt? Ze hadden de scheidsrechter nodig tegen Chelsea, AC Milan en tegen Arsenal, werden vorig jaar hélémaal zoekgespeeld en vernederd en strandde daarvoor menigmaal tegen een tegen ook gewoon een goede tegenstander.

Ja, het is een Europese grootmacht, zoals er meer zijn, ja, ze zijn een paar keer de allerbeste gebleken. Nee, ze zijn nooit ongenaakbaar geweest en hebben nooit echt over Europa geheerst. Dat is allemaal mythe, kuddegeblaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB
Berichten: 16878
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door GangstaRiB » wo feb 19, 2014 1:08 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef:
Le T. schreef:
Precies, maar ik kan wel genieten van die tacktiek. Als ik zie hoe gemakkelijk Xavi, Iniesta en Messie de bal naar elkaar passen, altijd onder de druk uitkomend.. dat is technisch gezien een lust voor het oog. Maar toegegeven, Barca is niet zo extreem oppermachtig als 3/4 jaar geleden. City had behoorlijk wat mogelijkheden.
Extreem oppermachtig? Nu gaan we de ontrafeling van de mythe gebruiken als argument waarom de mythe klopt? Ze hadden de scheidsrechter nodig tegen Chelsea, AC Milan en tegen Arsenal, werden vorig jaar hélémaal zoekgespeeld en vernederd en strandde daarvoor menigmaal tegen een tegen ook gewoon een goede tegenstander.

Ja, het is een Europese grootmacht, zoals er meer zijn, ja, ze zijn een paar keer de allerbeste gebleken. Nee, ze zijn nooit ongenaakbaar geweest en hebben nooit echt over Europa geheerst. Dat is allemaal mythe, kuddegeblaat.
Dat mag je vinden, maar als je werkelijk íedere tegenstander helemaal zoek tikt... dan ben je in mijn ogen oppermachig. Je mag het spel van Barca in de goede jaren ook saai noemen, maar ze hadden voor 95% de controle over de wedstrijd. Als je dat op CL niveau bereikt, petje af. Misschien is er hier en daar een scheidsrechterlijke dwaling geweest, maar dat hebben andere teams ook vast ondervonden.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 1:11 pm

De voetbalgeschiedenis hangt van mythen aan elkaar. Dat heeft niets met kuddegeblaat te maken. Sowieso zie ik niet in waarom je de mening van anderen zo zou moeten omschrijven. :excited.gif:

Het Barcelona van Guardiola had de klasse en de uitstraling van een topteam. En Messi is natuurlijk een geweldenaar. Een topteam met een superster in de gelederen blijft meer in de herinnering hangen dan een team dat het met name van het collectief moet hebben.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo feb 19, 2014 1:22 pm

Yopi schreef:De voetbalgeschiedenis hangt van mythen aan elkaar. Dat heeft niets met kuddegeblaat te maken. Sowieso zie ik niet in waarom je de mening van anderen zo zou moeten omschrijven. :excited.gif:

Het Barcelona van Guardiola had de klasse en de uitstraling van een topteam. En Messi is natuurlijk een geweldenaar. Een topteam met een superster in de gelederen blijft meer in de herinnering hangen dan een team dat het met name van het collectief moet hebben.
Niet op reageren, Yopi.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 1:59 pm

Het Barcelona van Guardiola heeft een verpletterende indruk gemaakt op voetballiefhebbers over de hele wereld.

Ik denk juist dat iemand als Mourinho niet de geschiedenis zal ingaan als een groot trainer, omdat hij niets heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van het spel. Uiteindelijk blijft er weinig meer over dan het beeld van een man die gedreven werd door egotisme.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » wo feb 19, 2014 2:03 pm

GangstaRiB schreef:Dat mag je vinden, maar als je werkelijk íedere tegenstander helemaal zoek tikt... dan ben je in mijn ogen oppermachig. Je mag het spel van Barca in de goede jaren ook saai noemen, maar ze hadden voor 95% de controle over de wedstrijd.
Het is een goed tactisch concept, het is een moeilijk tactisch en technisch concept, maar de uitvoering van een tactisch concept is geen blijk van overmacht. Als jij zegt we gaan met zijn allen voor de pot hangen en roeien elke bal de tribune in, dan is het ook geen blijk van klasse wanneer dat lukt. Zo is het ook met balbezit, je hebt ook balbezit als uitkomst van de krachtsverhoudingen, maar bij Barcelona is het tactiek. Als Barcelona maar 55% balbezit heeft tegen een counterploeg gaat er iets mis.

De krachtsverhoudingen worden bepaald door doelpunten, kansenverhouding, controle over de wedstrijd (is wat anders dan de bal) en überhaupt niet in de problemen komen.
Als je dat op CL niveau bereikt, petje af.
Dat staat niet ter discussie.
Misschien is er hier en daar een scheidsrechterlijke dwaling geweest, maar dat hebben andere teams ook vast ondervonden.
Barcelona had er wat veel in hun voordeel, en ook hele rare ongebruikelijke dwalingen. Als jij met 11 tegen 11 op uitschakeling staat, en pas nadat de scheidsrechter met een heel merkwaardige beslissing het 10 tegen 11 maakt, dan is er van overmacht, 95% controle of heersen geen sprake. Als een scheidsrechter 4 heel behoorlijke penaltyclaims moet wegwuiven en er in de laatste minuten nog een afstandsschot inzeilt, dan bereik je de finale niet met overmacht.
Yopi schreef:De voetbalgeschiedenis hangt van mythen aan elkaar. Dat heeft niets met kuddegeblaat te maken. Sowieso zie ik niet in waarom je de mening van anderen zo zou moeten omschrijven. :excited.gif:
We zien toch al jaren dat er bij en rondom hun CL wedstrijden de commentatoren en analytici elkaar in superlatieven proberen te overtreffen, geen enkel relativering of kritische noot, en dat jaren lang. Dat noem ik dan kuddegeblaat.

Ja, dat heeft effect op de 'geschiedschrijving', op de beeldvorming, al die herhaling, dat kan haast niet anders. Dat het om mij dan toevallig een tegendraads effect heeft is juist een bevestiging van het feit dat het effect heeft. Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat het niet voorkomt dat als 'iedereen' elkaar maar blijft vertellen hoe fantastisch iets is het er fantastischer op komt te staan dan het eigenlijk is?
Het Barcelona van Guardiola had de klasse en de uitstraling van een topteam. En Messi is natuurlijk een geweldenaar. Een topteam met een superster in de gelederen blijft meer in de herinnering hangen dan een team dat het met name van het collectief moet hebben.
Helemaal mee eens. Ironisch genoeg is het nou juist het feit dat die superster moet stralen in ook de doelpuntenstatistieken waardoor Barcelona minder sterk werd dan het had kunnen zijn. Maar los daarvan, als je de commentaren hoort zou je de indruk krijgen dat Barcelona de afgelopen 5 jaar probleemloos en met gemak naar de CL-titel huppelde, slechts af en toe verhinderd door een ongelukkig wedstrijdverloop. Dat klopt gewoon niet met het aantal confrontaties die verloren gingen of waarin het uiterst moeizaam en de scheidsrechter een handje hielp
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo feb 19, 2014 2:41 pm

Le T. schreef:De krachtsverhoudingen worden bepaald door doelpunten, kansenverhouding, controle over de wedstrijd (is wat anders dan de bal) en überhaupt niet in de problemen komen.
Nee, ook de spelopvatting is belangrijk. In elk geval voor de in beginsel objectieve toeschouwer. Toeschouwers willen dat een wedstrijd wordt gewonnen door een ploeg die dat verdient. Barcelona valt altijd aan, wil de bal hebben.
We zien toch al jaren dat er bij en rondom hun CL wedstrijden de commentatoren en analytici elkaar in superlatieven proberen te overtreffen, geen enkel relativering of kritische noot, en dat jaren lang. Dat noem ik dan kuddegeblaat.
Toch heeft het aanzien van Barcelona in de wereld daar niet alles mee te maken. Overal ter wereld vind je supporters van Barcelona en Messi, tot in de kleinste dorpjes. De mensen die daar wonen kijken lang niet allemaal naar de NOS. Vaak zien ze weinig meer dan de wedstrijd.
Het Spaanse voetbal wordt in de hele wereld bewonderd. Niet alleen door Barcelona, maar ook door de prestaties van de nationale ploeg. Spanje is de afgelopen vijf, zes jaar toonaangevend geweest, met Barcelona als belangrijkste exponent bij de clubs. Ik begrijp niet hoe je dat kunt ontkennen.
Maar los daarvan, als je de commentaren hoort zou je de indruk krijgen dat Barcelona de afgelopen 5 jaar probleemloos en met gemak naar de CL-titel huppelde, slechts af en toe verhinderd door een ongelukkig wedstrijdverloop.
Barcelona heeft sinds 2006 drie keer de CL gewonnen en zich bijna steeds geplaatst voor de halve finale. Was ook elk jaar favoriet voor de eindzege. We leven niet meer in de zeventiger jaren, toen één club een paar keer achter elkaar de EC 1 kon ophalen.
Dat klopt gewoon niet met het aantal confrontaties die verloren gingen of waarin het uiterst moeizaam en de scheidsrechter een handje hielp
Kinderachtig gezeur. Ajax won in 1995 de CL. In de halve finale verzuimde de scheidsrechter Danny Blind van het veld te sturen met rood voor een opzettelijke handsbal. Had Ajax de finale ook gewonnen zonder Blind? Ik bedoel maar, gebeurd is gebeurd.

Plaats reactie