Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do mar 12, 2015 10:59 am

Dat is vooral een kwestie van aankoopbeleid. De beste spelers lopen op dit moment niet in Engeland maar in Spanje en Duitsland.

LVG is ook niet in de fase van zijn carrière waarin hij nog revolutionaire dingen gaat bedenken. De laatste jaren is hij vooral pragmatisch ingesteld. Voor het voetbal dat Oranje speelde tijdens het WK of dat MU momenteel speelt had hij zich een jaar of tien geleden rot geschaamd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » do mar 12, 2015 12:01 pm

Yopi schreef:Dat is vooral een kwestie van aankoopbeleid. De beste spelers lopen op dit moment niet in Engeland maar in Spanje en Duitsland.

LVG is ook niet in de fase van zijn carrière waarin hij nog revolutionaire dingen gaat bedenken. De laatste jaren is hij vooral pragmatisch ingesteld. Voor het voetbal dat Oranje speelde tijdens het WK of dat MU momenteel speelt had hij zich een jaar of tien geleden rot geschaamd.
Hij zal niet de enige zijn die een jaar of tien geleden een paar graadjes scherper was.

De PL heeft een hoop buitenlandse topspelers. Goed Engelse spelers in het buitenland is een hele andere vraag. De meesten snappen nog steeds geen zak van het vastelandsvoetbal. Eigenlijk wil ik dat dit altijd zo blijft, maar aan de andere kant zou het ook wel leuk zijn als van Gaal daar een omwenteling teweeg brengt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do mar 12, 2015 12:32 pm

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Het zwakke punt van het Engelse voetbal is niet de speelstijl maar de opleiding. Spanje en Duitsland zijn op dat punt veel verder.

Voor de rest is het een momentopname. Het kan zomaar zijn dat de Engelse topclubs de komende jaren de beste spelers uit andere competities weghalen. Dan liggen de verhoudingen meteen anders. Het gaat altijd om de kwaliteit van de spelers.

Wat LVG betreft, hij wordt in Nederland overschat. Logisch, gezien zijn prestaties met Ajax. In Spanje en Duitsland wist hij het niet echt te maken en in Engeland gaat het ook die kant uit. Een goede trainer, maar zo Hollands. In de slechte zin van het woord: koppig, zelfingenomen en lomp.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » do mar 12, 2015 1:46 pm

Van Gaal is bij United meer in de rol van de oudere staatsman. Daar lijkt hij van te genieten. Ik volg zijn team dit jaar vrij nauw, en heb hem nog niet op lomp kunnen betrappen. Een wijntje met de pers tijdens de kerst, een toast met hen op andere belangrijke levenszaken, de spelers vrij geven tijdens de drukke kerst terwijl andere teams doortrainen, de hele selectie die hem op zijn hotelkamer bezoekt voor de wedstrijd Real Madrid-Barcelona, sterk verbeterde trainingsfaciliteiten. Dit is duidelijk een aardigere van Gaal dan waar jij het over hebt. Datzelfde zag je bij Michels toen die ouder werd.

Je hebt een hogere hoed op van Engels voetbal dan ik. Hoeveel topspelers uit Engeland heb jij dan gezien in de top Europese competities in de laatste twintig, dertig jaar? Ik zie al heel lang een Engels nationaal team dat ongeveer op het niveau van de Verenigde Staten presteert. Dat wil niet zeggen dat de PL geen leuke competitie is. Maar de kwaliteit wordt vooral geleverd door de buitenlandse sterren.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do mar 12, 2015 1:59 pm

Dat schreef ik toch ook? De opleiding daar is bagger.
De Spaanse en de Duitse teams kunnen putten uit een behoorlijk arsenaal van toptalenten uit eigen land. De rest wordt erbij gezocht. De spelstijl, de voetbalcultuur ligt daardoor in grote lijnen vast. Dat is een aanzienlijk voordeel op het moment dat je aan een team gaat bouwen.

Oudere staatsman, dat is meer een rol voor Guus Hiddink. :smallgrin.gif:

Als je bedoelt dat hij niet meer de vernieuwer is van weleer, dan klopt dat wel.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » do mar 12, 2015 2:15 pm

MIchels bracht na Ajax/Barcelona ook niet veel nieuws meer, al was die wat ouder toen alles in 1988 op zijn plaats viel. Zo'n laatste kunstje flikken gun ik Louis van harte. Blijft een wedstrijd tussen wat sneller is: de ontwikkeling van United, of het vervelende gezaag -via de pers- aan zijn stoelpoten. Rome wasn't build in a day, maar vertel dat niet aan de pers, want dan hebben ze niks te schrijven.

Ik had toch sterk het idee dat ik het over de niet al te hoogstaande Engelse voetbalcultuur had, maar als je de bordjes wil verwisselen door cultuur te vervangen met 'opleiding' is het ook best. Alleen begrijp ik dan niet hoe die slechte opleiding tot de momentopname in verhouding staat... ;) Geintje. Laat verder maar.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do mar 12, 2015 2:56 pm

Monkey Tonk schreef: Blijft een wedstrijd tussen wat sneller is: de ontwikkeling van United, of het vervelende gezaag -via de pers- aan zijn stoelpoten. Rome wasn't build in a day, maar vertel dat niet aan de pers, want dan hebben ze niks te schrijven.
Man U is geen speeltuinvereniging: saneren en presteren dienen hand in hand te gaan. Ik had een significante verbetering t.o.v. Moyes verwacht. Die is er niet. Dan ruikt de pers bloed, zo werkt het nu eenmaal.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » do mar 12, 2015 3:46 pm

Ze hebben in Engeland nog vrij veel geduld met LVG, vind ik. Elke trainer die MU zo slecht liet voetballen zou onder vuur komen te liggen. Moyes had het vorig seizoen zwaarder.

Het type oudere staatsman is hij niet. Hij moet het van zijn inventiviteit hebben. Helaas voor hem is hij dit seizoen vooral opgevallen door rare opstellingen en wissels.

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo mar 15, 2015 5:36 pm

United speelt op dit moment de Spurs helemaal dronken en staan na 35 minuten meer dan terecht met 3-0 voor. Blind overigens op linksback...

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2015 5:52 pm

Zag de tussenstand: netjes. Bij de Spurs speelden ze ook een goede pot. Ligt ze blijkbaar...

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo mar 15, 2015 6:08 pm

Van de heenwedstrijd heb ik niets gezien. Nu lijkt het tenminste ergens op, druk naar voren, veel beweging. Blind speelt overigens erg goed al wordt hij verdedigend niet echt op de proef gesteld maar aan bal laat hij geen steek vallen. Goed in de passing, altijd naar voren...

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Ronald! » zo mar 15, 2015 7:14 pm

Belangrijk voor van Gaal. Op zn minst koopt hij hiermee extra tijd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 15, 2015 7:21 pm

Daar was het volgende niveau dus. Het zat eraan te komen, maar je weet nooit wanneer de doorbraak komt. Inmiddels staat United twee punten van de tweede plek. Nu moeten ze uit beter gaan spelen, want het verschil in resultaat tussen uit en thuis is veel te groot.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 15, 2015 7:25 pm

Prachtig die ko-val van Rooney na de goal. haha

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo mar 15, 2015 8:32 pm

Monkey Tonk schreef:Daar was het volgende niveau dus. Het zat eraan te komen, maar je weet nooit wanneer de doorbraak komt.
Echt waar? Ik vond Man Utd eigenlijk nog steeds vrij machinaal en voorspelbaar spelen. Natuurlijk, het resultaat was prima, de focus en de drive van Man Utd ook en het loopt inderdaad inmiddels allemaal wat soepeler in de passing en de dynamiek. Daar zal Van Gaal best wel tevreden over zijn. Maar ik geloof niet dat dit het veldspel is, dat hij bij Man Utd in gedachten heeft. De magic zit er nog steeds niet in. Verre van.

Vergeet ook niet dat de ploeg een Spurs trof dat wel erg coulant was met het weggeven van ruimte op het middenveld en in de verdediging. De loopactie van Carrick in die ruimte en zijn steekpass op Fallaini voor de 1-0 waren natuurlijk perfect uitgevoerd. Maar die ruimte was volgens mij niet de verdienste van Man Utd, maar meer een groot gebrek bij de tegenstander aan controlerende en verdedigende kwaliteiten. Ik heb de Spurs nou een aantal keren zien spelen en aan de bal ziet het er allemaal heel verzorgd uit, maar zonder bal is het prompt 2, 3 klassen minder. Volgens mij is dit een ploeg die nog wel een paar voetballende killers of klootzakken kan gebruiken, als ze de stap naar de top 4 willen maken.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo mar 15, 2015 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo mar 15, 2015 8:44 pm

Monkey Tonk schreef:Prachtig die ko-val van Rooney na de goal. haha
Heeft waarschijnlijk te maken met een filmpje dat nu over twitter gaat waar hij ko wordt gelagen tijdens een partijtje boxen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo mar 15, 2015 9:36 pm

Carrick is wel een zeer goede speler. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » zo mar 15, 2015 9:58 pm

Helaas issie al 33+.

Voor wie Rooney KO wil zien gaan in keuken tegen een oud ploeggenoot en daarna nog een keer op het veld, zie hier:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... _01580109/
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo mar 15, 2015 10:17 pm

Zuidema schreef:
Monkey Tonk schreef:Daar was het volgende niveau dus. Het zat eraan te komen, maar je weet nooit wanneer de doorbraak komt.
Echt waar? Ik vond Man Utd eigenlijk nog steeds vrij machinaal en voorspelbaar spelen. Natuurlijk, het resultaat was prima, de focus en de drive van Man Utd ook en het loopt inderdaad inmiddels allemaal wat soepeler in de passing en de dynamiek. Daar zal Van Gaal best wel tevreden over zijn. Maar ik geloof niet dat dit het veldspel is, dat hij bij Man Utd in gedachten heeft. De magic zit er nog steeds niet in. Verre van.
Het volgende niveau. NIet het top niveau. Dat vooral in het licht van de voorgaande discussie. Ik zie groei als iets dat in plateaus gebeurt. Er wordt niet opeens geweldig gevoetbald. Een ontwikkeling gaat in stages. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik United dit seizoen volg.

Er zijn altijd tegenstanders die willen voetballen en daarbij ruimte weggeven, en teams die zich negatiever opstellen. Maar dat vind ik geen reden om Manchester dan maar weer naar beneden te praten. De volgende wedstrijd, uit bij Liverpool, wordt belangrijk om de temperatuur te nemen. Als ze daar dezelfde stijgende lijn laten zien denk ik dat ze uit de voorgaande moeras-fase zijn.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo mar 15, 2015 10:57 pm

Monkey Tonk schreef:
Het volgende niveau. NIet het top niveau. Dat vooral in het licht van de voorgaande discussie. Ik zie groei als iets dat in plateaus gebeurt. Er wordt niet opeens geweldig gevoetbald. Een ontwikkeling gaat in stages. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik United dit seizoen volg.
Oké, op die manier. Spurs van vanmiddag vind ik dan inderdaad nog niet echt een goede graadmeter. Liverpool-uit, zoals je al schrijft, wel. Ben benieuwd. Overigens ben ik volgens mij niet Man Utd naar beneden aan het praten. Ik beschrijf hierboven wat ik zie. Zonder verborgen agenda's.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 16, 2015 12:01 am

Ik denk dat de uitdaging voor United is om de rust te bewaren en het hoofd erbij te houden als de tegenstander liever aanstuurt op een partijtje Engels knokvoetbal. Dit Manchester speelt beter tegen ploegen die verzorgd spelen, dus ik ben benieuwd wanneer het team die horde neemt. Zeker bij de wat mindere Engelse ploegen zie je nog steeds dat ouderwetse arbeidersklimaat, waar de rest van Europa dat eigenlijk onstegen is.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 16, 2015 7:18 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Blijft een wedstrijd tussen wat sneller is: de ontwikkeling van United, of het vervelende gezaag -via de pers- aan zijn stoelpoten. Rome wasn't build in a day, maar vertel dat niet aan de pers, want dan hebben ze niks te schrijven.
Man U is geen speeltuinvereniging: saneren en presteren dienen hand in hand te gaan. Ik had een significante verbetering t.o.v. Moyes verwacht. Die is er niet. Dan ruikt de pers bloed, zo werkt het nu eenmaal.

Chelsea staat bovenaan en Mourinho blijf buiten schot. De pers daar heeft dit seizoen serieus gezaagd aan de stoelpoten van Pelligrini (Manchester City), Wenger (Arsenal), van Gaal (United), en Rodgers (Liverpool), trainers van de huidige nummers twee tot vijf. Dat is wel een andere orde dan de pers die bloed ruikt, volgens mij. Het doet me denken aan 'tall poppy syndrome'; wanneer er de kans is om iemand die met zijn kop boven het gras uitsteekt wat korter te maken, wordt die aangegrepen. Aan de andere kant is het misschien onderdeel van het spektakel; en van de geniale manier waarop de PL over de hele wereld wordt verkocht. In Duitsland wordt inmiddels met argusogen gekeken naar de gigantische televisiegelden waarvan de Engelse clubs profiteren.

Het is jammer dat LVG's Engels zo beperkt is, maar verder gaat hij prima met die moeilijke pers, eigenlijk een extra tegenstander, om. De bondscoach die in NL Kraay jr constant op zijn nummer zette zul je hier niet snel zien. Ik vind hem er vaak nogal 'Brits' uitzien met die blazer. Het arrogante dat hij van huisuit heeft past daar eigenlijk best (beetje 'upper class'?).
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma mar 16, 2015 7:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma mar 16, 2015 7:37 am

Dat MPP was voor de zoveelste week op rij onzichtbaar.
YNWA

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » ma mar 16, 2015 8:01 am

Monkey Tonk schreef: Het is jammer dat LVG's Engels zo beperkt is, maar verder gaat hij prima met die moeilijke pers, eigenlijk een extra tegenstander, om. De bondscoach die in NL Kraay jr constant op zijn nummer zette zul je hier niet snel zien. Ik vind hem er vaak nogal 'Brits' uitzien met die blazer. Het arrogante dat hij van huisuit heeft past daar eigenlijk best (beetje 'upper class'?).
Van Gaal heeft wat mij betreft nog steeds wel zijn zwakke (lees: driftige/megalomane of feldwebelachtige) momenten, maar hij pakt zijn PR door de bank genomen inderdaad een stuk beter aan in Engeland. Dat scheelt in ieder geval een hoop extra gedoe en gedonder. Maar ook hij ontkomt niet aan de keiharde voetbalwet dat een coach uiteindelijk wordt afgerekend op de resultaten. Ook door de media. De gun-factor heeft nou eenmaal zijn grenzen.
Success will tear us apart.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 16, 2015 8:58 am

Zuidema schreef: Overigens ben ik volgens mij niet Man Utd naar beneden aan het praten. Ik beschrijf hierboven wat ik zie. Zonder verborgen agenda's.
De tendens is dan ook dat Man U naar boven wordt gepraat. De goede wedstrijden zijn op een houthakkershand te tellen.

Plaats reactie