Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » ma mei 30, 2016 9:21 am

+1

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » ma mei 30, 2016 9:24 am

Gisteren was Casemiro de beste man op het middenveld. Marcelo was voor mij MOTM.

Zidane wint dit op basis van de klasse van zijn elftal. Als je zo kapot zit en zelfs met kramp een penalty raak schiet (Bale), dan sta je er wel op het moment supreme. Zidane wint dus ab-so-luut niet op basis van zijn tactisch inzicht. Sterker nog, hij deed er alles aan om het uit handen te geven.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2016 9:42 am

Peter schreef:Gisteren was Casemiro de beste man op het middenveld. Marcelo was voor mij MOTM.

Zidane wint dit op basis van de klasse van zijn elftal. Als je zo kapot zit en zelfs met kramp een penalty raak schiet (Bale), dan sta je er wel op het moment supreme. Zidane wint dus ab-so-luut niet op basis van zijn tactisch inzicht. Sterker nog, hij deed er alles aan om het uit handen te geven.
Ik vond Gabi echt sterk. Strooide ook nog eens met passes en had echt een paar goede inspeelpasses naar een Griezmann die zich vrijliep tussen de linies.

Zidane wint dan een CL maar wat hij nou precies toevoegt...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » ma mei 30, 2016 10:34 am

Peter schreef:Als je zo kapot zit en zelfs met kramp een penalty raak schiet (Bale), dan sta je er wel op het moment supreme.
Tegen Oblak had mijn schoonmoeder ook nog wel een penalty gemaakt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League

Bericht door Yopi » ma mei 30, 2016 11:13 am

wimpey schreef: Kroos zal zich wellicht afvragen of ie toekomst heeft bij RM na deze wissel van Dick Zidane...
Als ik Mourinho was, zou ik het wel weten! :biggthumpup.gif:
De denkers zijn nooit zo populair. Terwijl clubs rustig een vermogen neertellen voor krachtpatsers.
En dan ook nog eens door een domme draver als Isco. Die zou ik, gezien de cash explosie in de PL, meteen verpatsen voor veel te veel geld. Samen met die dikke Gammes.
En Benzema.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2016 11:20 am

Yopi schreef:
wimpey schreef: Kroos zal zich wellicht afvragen of ie toekomst heeft bij RM na deze wissel van Dick Zidane...
Als ik Mourinho was, zou ik het wel weten! :biggthumpup.gif:
De denkers zijn nooit zo populair. Terwijl clubs rustig een vermogen neertellen voor krachtpatsers.
En dan ook nog eens door een domme draver als Isco. Die zou ik, gezien de cash explosie in de PL, meteen verpatsen voor veel te veel geld. Samen met die dikke Gammes.
En Benzema.
Ach, hij wordt een keer gewisseld :excited.gif: Kroos speelde gewoon niet zo goed. Het middenveld van Atletico was wel ff wat beter. Dat hij Kroos wisselde en niet eerder een van de aanvallers snap ik ook niet. Maar de wissel Kroos - Isco is niet zo een gekke. Er lag aardig wat ruimte op het middenveld en Kroos is geen loper. Aangezien hij niet meer op 6 speelt word je dan sneller gewisseld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » ma mei 30, 2016 12:07 pm

De bank van Real is niet zo bijzonder in aanvallend opzicht. Die Vazquez kan er niet veel van bijvoorbeeld. En die mag dan nog invallen ook. Een goed alternatief voor Benzema is er ook niet.

wimpey
Berichten: 52002
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2016 12:10 pm

Yopi schreef: En Benzema.
Tja. Da's geen Suarez, Zlatan of Lewandowski. Dat was ie al nooit en dat wordt ie niet. Ik vind 'm niveau Higuain, Aguero. Zeer goed, maar geen mondiale top.
Lionel schreef: Kroos speelde gewoon niet zo goed.
Wat deed ie niet goed dan? Hij wordt vrijwel steeds onder druk aangespeeld en vindt keer op keer een wit shirt. Meestal in voorwaartse richting. Stats van de finale spreken ook duidelijke taal. Dat vind ik interessanter dan een dravertje als Gabi. Bij Koke vind ik de hype beter dan de speler zelf. Hij is goed, maar natuurlijk geen Modric. Koke is meer niveau Rakitic.

Ik wil Zidane wel de credits geven voor Casemiro. Dat is een powerhouse die RM stabieler maakte dan onder Benitez het geval was. Maar Isco -> Kroos was waanzin. Lucas -> Benzema ook. Ze winnen de CL. Als ze nu eens slim verkopen en dan eens niet inkopen o.b.v. naam en merchandise, dan staat er komend seizoen een nog sterkere selectie.

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2016 12:42 pm

Het middenveld van Real kwam er amper aan te pas hoor. Daarom greep Zidane ook in. Heb je, met alle respect, een andere wedstrijd zitten kijken? Gabi was vele malen dwingender dan Kroos. En gaf ook nog eens een paar heerlijke passes.

In de eerste helft stond Griezmann buitenspel, in de tweede helft de bal op Juanfran die vervolgens de assist gaf. Speelde echt een goede pot. En Kroos wat minder. Kan gebeuren.

@ Peter: Die Vazquez vond ik anders aardig invallen hoor. Geen Bale, Benzema of Ronaldo maar hij doet geen gekke dingen. Met hem in de ploeg werd Real ook sterker. Al lag dat eerder aan het gekloot van Benzema.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2016 12:43 pm

Zidane heeft geluk dat hij een fantastische voetballer is/was. Benitez wilde aanvallend voetbal spelen om van het imago af te kunnen. Zidane gooit de boel op slot en hoopt op wat opvliegers en hij komt er mee weg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33644
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Champions League

Bericht door zeux » di jul 12, 2016 11:52 pm

IH's vriend Rodgers is het gelukt om in de 1e kwalificatieronde met Celtic met 1-0 te verliezen tegen een club op Gibraltar. Knap!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13823
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » wo aug 24, 2016 9:12 am

De Italianen hebben ook niet veel aan die voorronde plek van de CL.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 10:07 am

zeux schreef:IH's vriend Rodgers is het gelukt om in de 1e kwalificatieronde met Celtic met 1-0 te verliezen tegen een club op Gibraltar. Knap!
en plaatst zich voor de CL :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47981
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » wo aug 24, 2016 10:37 am

Jinne schreef:De Italianen hebben ook niet veel aan die voorronde plek van de CL.
Bizar hoe Roma dit weggeeft. Over 2 duels met 11 vs 11 zijn ze superieur aan Porto, maar De Rossi, Vermaelen en Emerson krijgen kortsluiting in de kop. Bi-zar.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » wo aug 24, 2016 10:43 am

leuk poultje in de El vormen met feijenoord , lille en west ham
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 10:55 am

elliquido schreef:leuk poultje in de El vormen met feijenoord , lille en west ham
:ajaxsmiley.gif:

West Ham? Vergeten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33942
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League

Bericht door Duke » wo aug 24, 2016 1:18 pm

Jinne schreef:De Italianen hebben ook niet veel aan die voorronde plek van de CL.
Binnenkort kunnen de Italianen standaard vier ploegen leveren voor de CL. Is dat probleem ook weer opgelost. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo aug 24, 2016 1:36 pm

Alleen de 3 toplanden mogen dat toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11933
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Champions League

Bericht door Sandro » wo aug 24, 2016 1:40 pm

De 3 toplanden + Italië...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » wo aug 24, 2016 1:40 pm

Lionel schreef:Alleen de 3 toplanden mogen dat toch?
Nee, Spanje, Engeland, Duitsland en Italië krijgen gegarandeerd elk 4 ploegen in de CL.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 24, 2016 2:37 pm

Arthur schreef:
Lionel schreef:Alleen de 3 toplanden mogen dat toch?
Nee, Spanje, Engeland, Duitsland en Italië krijgen gegarandeerd elk 4 ploegen in de CL.
Dat is mij ontgaan, zijn dat nieuwe plannen van de UEFA?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo aug 24, 2016 3:10 pm

Ja, ze willen niet het risico lopen dat een ploeg uit één van die landen de poulefase mist. Het gaat, al jaren, echt alleen nog maar over geld. En deelname van clubs uit deze landen is het meest interessant in die context.

Leuk toernooi he?
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League

Bericht door Demosthenes » wo aug 24, 2016 5:46 pm

Het gaat, al jaren, echt alleen nog maar over geld.
Het is betaald voetbal, zo vreemd is dat dan niet. Als er volgend seizoen geen kijkers meer zien die voor de PL willen betalen, zullen de inkomsten daar enorm teruglopen, 'vraag en aanbod'. Voetballiefhebbers (ook in Nederland, denk ik) houden er blijkbaar van om ieder jaar naar Chelsea - PSG te kijken, de Europese competitie komt steeds dichterbij.

Ik neem aan dat die vier landen dan ook recht hebben op een hoger percentage (per land) van de tv-gelden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo aug 24, 2016 7:09 pm

Uiteraard, maar dat krijgen ze nu al.
Voetbal is volgens mij wel echt een negatieve uitzondering in de sportwereld. In welke andere sport krijgen deelnemers uit commercieel interessante landen een voordeel?

De oplossing is inderdaad om massaal niet naar dat toernooi te kijken. Ik beperk me dan ook uitsluitend tot de wedstrijden van Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do aug 25, 2016 6:42 am

Marillion schreef: De oplossing is inderdaad om massaal niet naar dat toernooi te kijken. Ik beperk me dan ook uitsluitend tot de wedstrijden van Ajax.
Dat is ongeveer hetzelfde.
YNWA

Plaats reactie