Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47552
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » wo jun 01, 2016 9:46 am

Spaanse kranten berichten dat hij naar Barca zou kunnen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door beelzebub » wo jun 01, 2016 9:56 am

Jij bent gek. Dat ging over Mata, niet over Blind. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » wo jun 01, 2016 11:00 am

@Lionel: zo wordt een speler in de markt gezet: je laat lekken dat hij 'weg mag' zodat de speler onder de aandacht wordt gebracht. De pers gaat speculeren: 1+1... Lijkt me sterk dat ze Blind willen, al kijk ik nergens meer van op sinds ze Thomas Vermaelen hebben gecontracteerd.

Barcelona speelt zó anders dan MU. Bij MU (trage opbouw, veel mensen achter de bal) kon Daley zich aardig staande houden, maar of dat bij Barcelona ook lukt? Barcelona was afgelopen seizoen kwetsbaar in de omschakeling. Ik kan me voorstellen dat ze iemand zoeken met meer verdedigende kwaliteiten en meer snelheid dan Daley.

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » wo jun 01, 2016 11:11 am

Yopi schreef:@Lionel: zo wordt een speler in de markt gezet: je laat lekken dat hij 'weg mag' zodat de speler onder de aandacht wordt gebracht. De pers gaat speculeren: 1+1... Lijkt me sterk dat ze Blind willen, al kijk ik nergens meer van op sinds ze Thomas Vermaelen hebben gecontracteerd.
En die Mathieu. Misschien moeten ze bij Barcelona eens over een goede trainer gaan nadenken. Met MSN winnen jij en ik ook wel prijzen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 01, 2016 11:26 am

Het maakt me niet uit waar hij naartoe gaat zolang we maar een opleidingsvergoeding beuren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » wo jun 01, 2016 11:57 am

Echt waar? Vind je dat belangrijk? :confused.gif:

Vooralsnog gebeurt er weinig bij MU.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door beelzebub » wo jun 01, 2016 12:36 pm

Ze hopen dat Blind zijn marktwaarde opvijzelt op het EK. Ow wacht... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 03, 2016 11:15 am

Yopi schreef:Echt waar? Vind je dat belangrijk? :confused.gif:

Vooralsnog gebeurt er weinig bij MU.
Yup het belang van Ajax prevaleert bij mij boven heel veel. :smile-ajax.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma jun 06, 2016 5:14 pm

De nieuwe trainer / coach van Man U genereert meteen weer heel wat niet al te positieve publiciteit, want vandaag begon de rechtszaak aangaande het ontslag van Eva Carneiro.
"Mourinho schold haar volledig uit"

De rechtszaak tussen Chelsea en voormalig clubarts Eva Carneiro is maandag begonnen. Er komen aardig wat onderbelichte zaken naar boven.

Carneiro werd afgelopen seizoen ontslagen bij Chelsea, nadat ze in botsing kwam met toenmalig manager José Mourinho. De Portugese voormalig clubarts van Chelsea sleepte de Londenaren daarop voor de rechter om het in haar ogen onterechte congé aan te vechten.

Het ging op de eerste dag van het proces vooral om het incident aan het begin van dit seizoen, toen Carneiro in de ogen van Mourinho een fout beging tijdens het duel met Swansea City. In de slotfase van het duel stond Chelsea al met tien man en rende Carneiro het veld op wegens een blessurebehandeling voor Eden Hazard, maar dat was tegen de zin van Mourinho.

In de rechtszaal laat de partij van Carneiro weten dat de manager haar vervolgens uitschold. "Toen ze het veld op rende schold Mourinho haar volledig uit. Ze hoorden hem filha de puta roepen", aldus de advocaat van de Portugese. Vrij vertaald betekenen die woorden zoveel als 'hoerenkind'.

Vervolgens was het woord aan de verdedigers van Chelsea. "Die woorden moet je in een context zien. De uitroep filho de puta is namelijk een Portugese schelduitspraak." Echter gaat het volgens Carneiro om het woordje filha, dat dochter betekent in het Portugees. Om die reden zou die scheldkannonade op haar persoonlijk zijn gericht.

Overigens kwam ook naar boven dat Chelsea een poging deed om om tot een schikking te komen. Er is haar namelijk een bedrag van 1,5 miljoen euro aangeboden, als zij zou afzien van een gang naar de rechter.

Bron:
http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ ... ailsignout

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma jun 06, 2016 5:18 pm

Tja er wordt weleens wat gescholden in de voetballerij in the heat of the moment. Daar moet je tegen kunnen, tenzij je Cameiro of Evra heet blijkbaar. :excited.gif:

What happens on the pitch, stays on the pitch zeg maar.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma jun 06, 2016 5:56 pm

InnerHarbour schreef:Tja er wordt weleens wat gescholden in de voetballerij in the heat of the moment. Daar moet je tegen kunnen, tenzij je ...
Hmm, ja en nee. Er is in mijn ogen toch nog wel een verschil tussen schelden en schelden.
Vraag aan jou. Wat vind je van Kenneth Perez die amper gestraft is toen hij in dienst van Ajax de (donkere) grensrechter uitmaakte voor kankerneger?
https://www.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM


Wat ik in het moddergooien met dokter Eva de laatste tijd niet meer lees is de aanleiding die Mourinho in woede deed ontsteken. De dokter had het namelijk gewaagd om één van zijn onsportieve toneelstukjes in de soep te laten lopen.

Chelsea speelde namelijk met 10 man en verdedigde een voorsprong van 1 doelpunt of mogelijk zelfs een gelijke stand waardoor ze dus niet 3 punten, maar 1 punt over de streep trachtten te trekken.

Met 10 tegen 11 had de trainer Hazard opgedragen een blessure te simuleren, Hazard luisterde braaf (waar C. Ronaldo in dienst van Real in een CL wedstrijd nog weleens geweigerd heeft een vergelijkbare gekke opdracht van Mourinho uit te voeren).....

Hazard speelde dus toneel dat hij ernstig gekwetst was, met de bedoeling om zo wat tijdwinst te boeken. Doordat mevrouw de dokter het veld in rende en zo snel mogelijk ging behandelen (door de scheidsrechter binnen de lijnen toegestaan, dat was nog een mazzeltje) ontstak Mourinho in woede.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma jun 06, 2016 6:03 pm

Na het aantrekken van Mourinho, lang niet iedereen binnen de geledingen van Man U zal het ermee eens zijn geweest.... kun je toch wel 2 dingen concluderen:

- Ze trekken na Van Gaal opnieuw een trainer aan wiens ego zo mogelijk nog groter is dan de club.
- Ze nemen afscheid van hun zelfbenoemde 'Manchester United DNA'. Bij de tot nu toe meest succesvolle club van Manchester vond men het zelf altijd een belangrijk aspect dat fans het rode shirt associëren met spektakel op het veld, attractief voetbal. Nu hebben ze een coach die alleen maar geïnteresseerd is in het resultaat en die het in het geheel niet boeit op welke manier overwinningen tot stand komen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Le T. » ma jun 06, 2016 6:29 pm

Cruijff schreef:- Ze nemen afscheid van hun zelfbenoemde 'Manchester United DNA'. Bij de tot nu toe meest succesvolle club van Manchester vond men het zelf altijd een belangrijk aspect dat fans het rode shirt associëren met spektakel op het veld, attractief voetbal. Nu hebben ze een coach die alleen maar geïnteresseerd is in het resultaat en die het in het geheel niet boeit op welke manier overwinningen tot stand komen.
Volgens mij was dat vooral een stok om de hond te slaan toen Van Gaal het qua punten goed deed. Onder Ferguson speelden ze dikwijls goed countervoetbal, en als de tegenstander dan wil voetballen werd het vaak wel een leuke wedstrijd. Maar attractief aanvallend voetbal als keuze zoals wij dat kennen zit helemaal niet in het DNA van Man U en ik heb menige tranertrekker van hun mogen aanschouwen, met name in de CL.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma jun 06, 2016 9:21 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Tja er wordt weleens wat gescholden in de voetballerij in the heat of the moment. Daar moet je tegen kunnen, tenzij je ...
Hmm, ja en nee. Er is in mijn ogen toch nog wel een verschil tussen schelden en schelden.
Vraag aan jou. Wat vind je van Kenneth Perez die amper gestraft is toen hij in dienst van Ajax de (donkere) grensrechter uitmaakte voor kankerneger?
https://www.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM
What happens on the pitch stays on the pitch. Maar goed wat is voor jou het probleem? Was kankerlul minder erg geweest? Of pleurisneger? Er wordt gescholden in het veld, na afloop zeg je sorry en drink je eventueel een pint, al die gevoelige wijvenzieltjes van tegenwoordig.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » di jun 07, 2016 2:29 am

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:
Vraag aan jou. Wat vind je van Kenneth Perez die amper gestraft is toen hij in dienst van Ajax de (donkere) grensrechter uitmaakte voor kankerneger?
https://www.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM
What happens on the pitch stays on the pitch. Maar goed wat is voor jou het probleem? Was kankerlul minder erg geweest? Of pleurisneger? Er wordt gescholden in het veld, na afloop zeg je sorry en drink je eventueel een pint, al die gevoelige wijvenzieltjes van tegenwoordig.
Hmm, toch lastig.
Tot 2 seizoenen terug voetbalde ik zelf nog in één van de 'we betalen onder de tafel zwart geld' amateurklassen op een vrij aardig niveau. Zeg maar gerust op een niveau waar je, wanneer je op het veld een keer iets doet wat we een Gudelj of een vd Hoorn vrij regelmatig zien doen helemaal stijf gescholden wordt en waarschijnlijk daarna een hele tijd niet meer speelt.

Daar hadden ze bedacht dat ik samen voorin zou gaan spelen met een donkere jongen, een Franstalige jongen met Afrikaanse roots.
Op een gegeven moment kan hij mij een gezien de competitiestand heel belangrijk doelpunt op een presenteerblaadje geven, hij geeft de bal echter niet af maar gaat voor eigen kans en schiet wild over.

F*cking selfish nigger brandde op mijn lippen als boze reactie. Ik slikte die woorden nog net in.

Nu heb jij IH, met mij weleens aan de bar gestaan en mij weleens (wellicht net een tikje te veel) horen praten. Ik spreek doorgaans net iets te snel uit wat ik denk, er zit meestal niet echt een filter op.

Deze woorden slikte ik op het laatste moment nog net in. Misschien had ik ze gewoon wel moeten zeggen (in ieder geval zeker WILLEN zeggen) maar ik geef je één ding op een briefje: als ik dat zou hebben gezegd, dan was het binnen dat team nooit meer goed gekomen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » di jun 07, 2016 7:23 am

Dit is weer een totaal andere situatie. Ik schold nooit naar medespelers, meer iets in de geest van: "speel die bal nu man" vonden sommige ook niet leuk maar dat was dan jammer, je moet wel ergens tegenkunnen. Op het moment dat je de gasten waar je vaak al een aantal jaren mee speelt, vrije tijd mee doorbrengt verrot gaat schelden wordt het tijd om een individuele sport gaat zoeken. :smile-ajax.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52003
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » di jun 07, 2016 8:12 am

Cruijff schreef: Nu hebben ze een coach die alleen maar geïnteresseerd is in het resultaat en die het in het geheel niet boeit op welke manier overwinningen tot stand komen.
Die hadden ze voor Mourinho ook al 30 jaar.
Le T. schreef: Volgens mij was dat vooral een stok om de hond te slaan toen Van Gaal het qua punten goed deed.
Is er zo'n moment geweest dan?
Onder Ferguson speelden ze dikwijls goed countervoetbal, en als de tegenstander dan wil voetballen werd het vaak wel een leuke wedstrijd. Maar attractief aanvallend voetbal als keuze zoals wij dat kennen zit helemaal niet in het DNA van Man U en ik heb menige tranertrekker van hun mogen aanschouwen, met name in de CL.
Topsport draait om winnen. Ik heb trouwens wel jarenlang zeer goede en zeer attractieve ploegen van Man U aan het werk gezien. Met Cantona, Scholes en Giggs in één team kwam je als liefhebber wel aan je trekken. Keane, Rio, Neville, Beckham, Evra waren prima spelers. En later had je het team met Rooney en CR7, daar keek ik ook graag naar.

Mourinho gaat doen wat SAF (de laatste jaren) en diens opvolgers nalieten: topkwaliteit halen. En een sterk team smeden dat in de PL en CL weer om de prijzen gaat spelen. Zoals het hoort bij een mondiale topclub.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » di jun 07, 2016 10:07 pm

Eric Bailly de eerste aankoop van Mourinho, volgens de BBC. Sterk, snel en groot. Deed hij aardig tegen Liverpool, destijds.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 07, 2016 11:31 pm

ligt hij vast bij Mendes vraag ik me dan meteen af.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » wo jun 08, 2016 9:46 am

http://www.promoesport.es/en/players

Geen idee of Mendes iets te maken heeft met die toko. Kan er zo snel niets over vinden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 11:20 am

Als Mourinho ergens gaat werken dan komt er meteen opeens een flink rijtje spelers binnen op een wijze die lijkt op de aankopen van Martin Jol.

Dan komen opeens Teemu Tainio, Mido, Kerlon, El Hamdaou, Ze Eduardo (ik mis nog een rijtje spelers in dit rijtje, vullen jullie ze ajb nog maar even aan) binnen die 'toevallig' allemaal dezelfde zaakwaarnemer hebben.

Bij Mourinho dan wel spelers uit een nog veel beter / duurder segment, uiteraard.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Le T. » wo jun 08, 2016 11:39 am

wimpey schreef:
Is er zo'n moment geweest dan?
Ja.
Onder Ferguson speelden ze dikwijls goed countervoetbal, en als de tegenstander dan wil voetballen werd het vaak wel een leuke wedstrijd. Maar attractief aanvallend voetbal als keuze zoals wij dat kennen zit helemaal niet in het DNA van Man U en ik heb menige tranertrekker van hun mogen aanschouwen, met name in de CL.
Topsport draait om winnen. Ik heb trouwens wel jarenlang zeer goede en zeer attractieve ploegen van Man U aan het werk gezien. Met Cantona, Scholes en Giggs in één team kwam je als liefhebber wel aan je trekken. Keane, Rio, Neville, Beckham, Evra waren prima spelers. En later had je het team met Rooney en CR7, daar keek ik ook graag naar.

Mourinho gaat doen wat SAF (de laatste jaren) en diens opvolgers nalieten: topkwaliteit halen. En een sterk team smeden dat in de PL en CL weer om de prijzen gaat spelen. Zoals het hoort bij een mondiale topclub.
Ik heb heel erg genoten van het United van de jaren 90. Maar dat is alweer een tijdje geleden. Het punt is dat ze de tactische keuze voor aantrekkelijk voetbal als zodanig niet kennen, vooral omdat ze dat helemaal niet aantrekkelijk vinden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » wo jun 08, 2016 1:37 pm

Uit een beter segment, inderdaad.

Had het geen punt gevonden als Jol via Raiola Zlatan had binnengehengeld. Maar helaas, we kregen Atouba, Mido en het zeehondje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 1:49 pm

Yopi schreef:Uit een beter segment, inderdaad.

Had het geen punt gevonden als Jol via Raiola Zlatan had binnengehengeld. Maar helaas, we kregen Atouba, Mido en het zeehondje.
Ohja naast 't zeehondje die ik wel had stonden uiteraard ook nog Atouba en Samuel Kuffour op het lijstje van Jol?

Voor Ismaël Aissati hebben we 4 miljoen betaald las ik laatst?? (bron = dit forum.) Overigens geen aankoop van Jol, maar van Van Basten.

Jol vijzelde de conditie van Ismaël en Miralem wat op door een door slechts een paar :smallgrin.gif: journalisten bekeken trappenloop.
Zou Mourinho dat zijn spelers ook weleens laten doen? :smile-ajax.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=aUt4NOLfwEw

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Yopi » vr jun 10, 2016 12:02 pm

Gerucht: Breel Embolo naar MU.

http://www.redcafe.net/threads/breel-em ... td.418417/

Ken hem niet echt. Wat vinden jullie?

Plaats reactie