Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door 999 » zo sep 18, 2016 3:16 pm

Nou waar blijven de afbraak/afkraak postings m.b.t. Mourinho ?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 3:21 pm

999 schreef:Nou waar blijven de afbraak/afkraak postings m.b.t. Mourinho ?
Ik zou zeggen koop morgen een paar Engelse kranten of ga een avondje naar mijn favoriete Irish Pub (die serveert ook een puike Irish Coffee en ze hebben er altijd onder meer The Sun liggen), daarin krijgt Mourinho er morgen wel van langs. :biggrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Demosthenes » zo sep 18, 2016 3:47 pm

999 schreef:Nou waar blijven de afbraak/afkraak postings m.b.t. Mourinho ?
Mourinho kan er niets aan doen, het is de schuld van Van Gaal, dat zal de teneur zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merknaam'

Bericht door Arthur » zo sep 18, 2016 4:00 pm

Ik denk eerder dat niemand Man U meer boeiend vindt nu LvG daar weg is. Ik ga in ieder geval niet voor de lol naar een wedstrijd met Mourinho kijken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » zo sep 18, 2016 4:45 pm

Arthur schreef:Ik denk eerder dat niemand Man U meer boeiend vindt nu LvG daar weg is.
Man U was ook allesbehalve boeiend toen LvG er manager was. Ik constateer dat Man U een probleem heeft sinds die Pogba daar als een kip zonder kop maar wat doet. Daarvoor was het vrij stabiel.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Monkey Tonk » zo sep 18, 2016 5:25 pm

Niet gezien. Oplettende lezertjes zullen hebben opgemerkt dat alle groei nu eenmaal tijd nodig heeft. Men kan niet even met de oogkens knipperen om van een zaadje een hemelreikende boom te maken. LVG zat op het goede spoor, zoals op te maken uit de FA-Cup. Leuk gedaan hoor, met al die jonkies. Die was niet het eindstation, uiteraard, maar een mooie tussenstap. En plek om even, tenmidden van alle mediagekte, in alle rust de balans op te maken. Niet dus. Meteen daarna werd een nieuw proces ingezet. Mourinho komt dus net zo in de problemen als LVG. Want MU waant zich te goed en belangrijk voor een proces.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Duke » zo sep 18, 2016 7:07 pm

GangstaRiB schreef:
WP_LeGeNd schreef:Rooney is al 3 jaar over the hill... Hij kan het allemaal niet meer belopen, waarom zowel LvG als Mourinho hem erin houden is mij een raadsel!
Posterboy.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 7:33 pm

Mwa beetje flauw in elkaar gemonteerd.

Rooney heeft zo te zien nog altijd een heel wat betere trap dan Gudelj.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door elliquido » zo sep 18, 2016 7:39 pm

Ze kunnen de Mourinho spandoeken bij Chelsea even lenen denk ik
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma sep 19, 2016 2:32 pm

Monkey Tonk schreef: LVG zat op het goede spoor
Daar dacht z'n werkgever blijkbaar anders over. En met hen het gros van de mensen die zich wekelijks in de arm moest knijpen om wakker te blijven bij een wedstrijd van die ploeg.

Sinds Pogba meedoet zijn ze het kwijt. Zoals tijdens het EK ook al te zien was, heeft die jongen weinig speldiscipline.

Daarnaast heeft Mourinho te maken met een leger aan miskopen van z'n voorganger. Die gasten zakten tegen de kakkies zelfs door het ijs.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Duke » ma sep 19, 2016 2:40 pm

Cruijff schreef:Mwa beetje flauw in elkaar gemonteerd.

Rooney heeft zo te zien nog altijd een heel wat betere trap dan Gudelj.
Dat haal ik niet uit dat filmpje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma sep 19, 2016 3:01 pm

Duke schreef:
Cruijff schreef:Mwa beetje flauw in elkaar gemonteerd.

Rooney heeft zo te zien nog altijd een heel wat betere trap dan Gudelj.
Dat haal ik niet uit dat filmpje.
Omdat er een paar keer een bal over de zijlijn verdwijnt?

God Miljaar, zal ik even een filmpje van Gudelj zijn corners, vrije trappen en passes gaan monteren, dan? :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma sep 19, 2016 3:02 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: LVG zat op het goede spoor
Daar dacht z'n werkgever blijkbaar anders over. En met hen het gros van de mensen die zich wekelijks in de arm moest knijpen om wakker te blijven bij een wedstrijd van die ploeg.

Sinds Pogba meedoet zijn ze het kwijt. Zoals tijdens het EK ook al te zien was, heeft die jongen weinig speldiscipline.
En gewoon ook niet zo'n geweldige techniek.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma sep 19, 2016 3:08 pm

wimpey schreef:Sinds Pogba meedoet zijn ze het kwijt. Zoals tijdens het EK ook al te zien was, heeft die jongen weinig speldiscipline.
Had hij daar in zijn Juve tijd ook al last van? Ik kan me niet herinneren dat ik de liefhebbers van Conte en zijn Juventus daar over hoorde, eerder het tegenovergestelde hoe geweldig die Progba wel niet is.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » ma sep 19, 2016 3:13 pm

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Sinds Pogba meedoet zijn ze het kwijt. Zoals tijdens het EK ook al te zien was, heeft die jongen weinig speldiscipline.
Had hij daar in zijn Juve tijd ook al last van? Ik kan me niet herinneren dat ik de liefhebbers van Conte en zijn Juventus daar over hoorde, eerder het tegenovergestelde hoe geweldig die Progba wel niet is.
In Italië moet je het gewoonweg niet proberen om de kantjes ervan af te lopen wat betreft de spel discipline. Want dan zijn het om te beginnen al je teamgenoten die je een gigantische rotschop willen geven.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma sep 19, 2016 3:20 pm

Zit wel wat in, Cruijff. Als je in het bijzijn van Buffon en Chiellini bijdehand gaat doen ten koste van het team, ben je je knieen kwijt. Komt waarschijnlijk bij dat ze Pogba in dat team konden faciliteren.

Pogba naar Man U was een wedstrijdje wie het verst kan pissen. Geen gerichte aankoop.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma sep 19, 2016 3:31 pm

Rare veronderstelling heren, bij United loop ene Delay rond die corrigerende bloedschoppen uitdeelt op de training net zoals zij, pardon hij, dat doet in de wedstrijden. Nee heren het moet wat anders zijn. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Duke » ma sep 19, 2016 3:46 pm

wimpey schreef:Zit wel wat in, Cruijff. Als je in het bijzijn van Buffon en Chiellini bijdehand gaat doen ten koste van het team, ben je je knieen kwijt. Komt waarschijnlijk bij dat ze Pogba in dat team konden faciliteren.

Pogba naar Man U was een wedstrijdje wie het verst kan pissen. Geen gerichte aankoop.
Ach, blijkbaar moest MU weer op de kaart gezet worden. Of dit nu de handigste manier is om dat te doen? Koop dan een speler waar je wat aan hebt. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Marillion » ma sep 19, 2016 3:47 pm

Ik denk nog steeds dat hij voor de grap zijn broer heeft laten spelen. Die zit bij Sparta en was dus toch in de buurt. Want ik heb dat gestuntel eens aangekeken en dat kan toch zeker niet de duurste speler van de wereld zijn?
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door DelToro » ma sep 19, 2016 4:09 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: LVG zat op het goede spoor
Daar dacht z'n werkgever blijkbaar anders over. En met hen het gros van de mensen die zich wekelijks in de arm moest knijpen om wakker te blijven bij een wedstrijd van die ploeg.

Sinds Pogba meedoet zijn ze het kwijt. Zoals tijdens het EK ook al te zien was, heeft die jongen weinig speldiscipline.

Daarnaast heeft Mourinho te maken met een leger aan miskopen van z'n voorganger. Die gasten zakten tegen de kakkies zelfs door het ijs.
Oftewel, tegen Bournemouth waren ze goed en daarna is het dankzij Pogba niks meer?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 19, 2016 5:01 pm

Pogba? Een middenvelder erbij halen is nooit makkelijk, want die staat namelijk in het midden.

Zo'n verbindingspunt heeft met veel meer lijnen naar de rest van het team te maken dan bijvoorbeeld een spits. Het zal Pogba zeker een seizoen duren voordat hij zijn draai vindt. En tegen die tijd is het, bij het zichzelf te groot achtende MU, misschien al te laat. (los van de prijs die Pogba niet waard is). Ter vergelijking, een nieuwe spits, zoals Martial of Rashford, die er meteen stonden, of Zlatan, die ook meteen scoorde, is veel makkelijker in te brengen.

Gisteren was daarnaast de organizatie achterin weg. Logisch als je Smalling voor het eerst naast Bailly posteert. Smalling zat niet lekker in zijn vel (ook bij een botsing met de Gea), en Mourinho is gek als hij Blind niet terghaalt, want die voorkomt situaties voordat ze gebeuren, omdat hij het spel goed leest. Tegen CIty werd MU overspeeld, dus toen zag je Blind wat extra zekerheid in bouwen door een paar stappen verder terug te gaan staan, en daar wordt hij dan op afgebroken omdat hij buitenspel niet ophief. Dat gebeurt echt niet als het team niet weggetikt wordt, en dus ook niet meer in de tweede helft van die wedstrijd toen Bailly/Blind het achterin zelfs met drie verdedigers schoonhielden. Op zich een zeer knappe prestatie tegen de gevaarlijke counter van City. Maar daar hoor je niks over, in de pers, want die kijken alleen naar het eindresultaat.

Het zou leuk zijn om eens bij de spelers in het hart te kijken om te zien wie ze individueel nou eigenlijk liever als coach hebben. LVG of Mourinho. Bij Martial en Rashford is dat duidelijk. Bij Blind ook, net als Lingard. Ik heb het idee dat Rooney ook in het LVG-kamp zou zitten. Er zullen ook neutrale spelers tussen zitten. Niet dat het uitmaakt, want je draait die klok niet terug. Toch blijft het frappant dat de spelers wel in LVG bleven geloven, en dat het gemiste CL-ticket de doorslag gaf voor MU. En dat is ook waar de schoen nu wringt. Want een speler wil prijzen winnen, en dat is vorig jaar gebeurt. Voor een speler is het niet natuurlijk om plek vier op de ranglijst als een prijs te beschouwen, maar ze weten inmiddels wel dat het allemaal niets betekent als die plek gemist wordt. En dat zet nu, na wat mindere resultaten, een druk die een verstikkende werking kan hebben. Plek vier in England is helemaal niet zo vanzelfsprekend, want het zit allemaal dicht bij elkaar. Er hoeft maar 1 uitschieter tussen te zitten, zoals vorig seizoen Leicester, en daar gaat je CL ticket. Dat is het nadeel van al het geld waardoor spelers in de PL waanzinnige bedragen opstrijken: door overal de beste spelers op te kopen wordt de concurrentie om de topplaatsen veel sterker. En wat krijg je dan? Door die extra druk komt de spelvreugde in gevaar. Zonder spelvreugde wordt je geen kampioen. Dat is het ongrijpbare element dat uit veel vertrouwen geboren wordt. Daar had LVG mee te maken, en hetzelfde komt Mourinho nu tegen. Zo gauw de twijfel in de ploeg sluipt kun je het kampioenschap gedag zeggen. En waar gaat het daarna over? Plek vier... En die komt niet met een positieve houding. Het is niet: jongens, we gaan met z'n allen plek vier halen! Het is: we gaan plek vier toch niet missen?! Angst. Gezaaid door de MU organizatie. Zo graaf je langzaam maar zeker je eigen slangenkuil.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » di sep 20, 2016 11:41 am

Leuk verhaal maar Leicester werd vorig jaar kampioen. Dan kan je niet zeggen dat het een keer kan gebeuren dat je geen vierde wordt. Onmogelijk. Punt uit.

Verder presteert Mourinho beroert. Zijn kunstje lijkt een beetje over?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » di sep 20, 2016 12:51 pm

Marillion schreef:Ik denk nog steeds dat hij voor de grap zijn broer heeft laten spelen. Die zit bij Sparta en was dus toch in de buurt. Want ik heb dat gestuntel eens aangekeken en dat kan toch zeker niet de duurste speler van de wereld zijn?
Dat geintje haalden Shota en Archil Arveladze ook weleens uit. En lachen, vervolgens. :biggrin.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 21, 2016 9:38 am

Lionel schreef:Leuk verhaal maar Leicester werd vorig jaar kampioen. Dan kan je niet zeggen dat het een keer kan gebeuren dat je geen vierde wordt. Onmogelijk. Punt uit.

Verder presteert Mourinho beroert. Zijn kunstje lijkt een beetje over?
Dat idee heb ik ook, heb niet het idee dat dit goed gaat komen. Ook Mourinho heeft slecht ingekocht. Als je € 100 miljoen aan 1 speler uitgeeft moet dat wel een speler zijn die in zijn eentje het verschil kan maken, behalve Ronaldo en Messi denk ik dan aan Bale, Griezmann of Aguero. Blijkbaar was die categorie niet haalbaar?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Cruijff » wo sep 21, 2016 10:32 am

Mourinho heeft heel slecht ingekocht, ja.

Ik denk, en hoop vooral ook, dat het kunstje van hem is uitgewerkt. Het betreft sowieso ook slechts één soort kunstje dat Mourinho beheerst en dat 'kunstje' omvat een aantal arsenaal trucs waaronder dingen vallen als niet bestaande blessures laten faken door je spelers en als een tegenstander een paar weken daarvoor een rib heeft gebroken, of bijvoorbeeld een schouderblessure, één van je spelers opdracht geven om een schop of klap op die rib te geven. Of om die schouder aan te pakken. :blush.gif: Ben er geen liefhebber van. :blush.gif:

Die berichten gingen tijdens de eerste Mourinho periode bij Chelsea al rond, zie hier dit bericht van VI:

http://www.vi.nl/nieuws/spelers-chelsea ... nnel=phone

Plaats reactie