Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo sep 28, 2016 9:25 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Die Dembele is wel echt goed hoor.
Men lult elkaar wel erg na v.w.b. die jongen. Die Danilo kom ik nog voorbij. Ik zag Dembele enkele keren het overzicht missen in een kansrijke situatie. Die Pulisic viel pas goed in. Die is net 18 he. Weigl was ook weer subliem. Die heft het postuur van Nouri he.

BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
Verschil is - helaas - dat Borussia die jonge jongens langer vast kan houden dan Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Champions League

Bericht door DelToro » wo sep 28, 2016 10:04 am

En daarnaast is het ook wel een verschil dat je in 6 jaar 340 miljoen euro kan uitgeven aan spelers. Dat scheelt toch wel een klein beetje...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo sep 28, 2016 10:16 am

Inderdaad. Die gasten zijn niet gratis he.

Maar Ajax kan wel een voorbeeld nemen aan de speelwijze.

@ Wimpey: Die Dembele is vrij jong. Overzicht zal wel komen. Maar hij passeert echt heel eenvoudig hoor. Genieten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League

Bericht door beelzebub » wo sep 28, 2016 10:38 am

Lionel schreef:
@ Wimpey: Die Dembele is vrij jong. Overzicht zal wel komen. Maar hij passeert echt heel eenvoudig hoor. Genieten.

Hier maak je in mijn ogen een essentiele denkfout. Overzicht heb je of heb je niet. Juist die passeerbewegingen en andere techniek zijn aan te leren.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Champions League

Bericht door Sandro » wo sep 28, 2016 10:47 am

Mee eens. Ervaring brengt denk ik wel de capaciteit om bepaalde patronen te herkennen en zo vaker de juiste keuze te maken, maar voor een groot gedeelte is het toch aangeboren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League

Bericht door Le T. » wo sep 28, 2016 11:12 am

zeux schreef:
wimpey schreef: BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
Verschil is - helaas - dat Borussia die jonge jongens langer vast kan houden dan Ajax.
Bij Ajax zou het al een enorm verschil maken wanneer spelers een jaar langer blijven. Als je structureel CL speelt en daarin leuk meedoet en je niet krampachtig vastklampt aan salarisplafonds dan ligt dat binnen handbereik.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League

Bericht door Demosthenes » wo sep 28, 2016 11:44 am

Weigl was ook weer subliem. Die heft het postuur van Nouri he.

BVB zou een voorbeeld voor Ajax moeten zijn. Jonge ploeg, mix tussen zelf opgeleid en relatief goedkoop gekocht. En ze spelen (desondanks) geweldig voetbal, RM kwam er voor rust niet aan te pas. Is Ajax enkele lichtjaren van verwijderd, maar je moet ergens beginnen.
De wedstrijd heb ik niet gezien en hoe duur spelers als Götze, Schürle etc. waren, weet ik niet, maar ik schat in dat ze niet voor een paar miljoen zijn gehaald en ook niet dat ze een miljoen per jaar verdienen. Ajax kan gewoon dergelijke spelers niet halen, niet betalen, afgezien van het feit dat die spelers niet in Nederland willen voetballen.

De leeftijdsopbouw is bij Dortmund anders dan bij Ajax, waar Schöne, net weer in de basis, 30 is, Viergever 27 en volgens mij zijn de anderen onder de 25. Dortmund speelde tegen RM met zes spelers van 25 jaar of ouder.

Weigl heeft het postuur van Nouri? Volgens is Nouri 1,70 meter, maar de 21-jarige Weigl is volgens zowel de Engelstalige als Nederlandstalige Wikipedia 187 cm lang, volgens de Duitstalige 186 cm en volgens whoscored.com weer 187 cm en volgens mij scheelt het nogal wat met 1,70 meter

Ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat er één Weigl bij Dortmund speelt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo sep 28, 2016 12:08 pm

Postuur in de zin van tenger. Die jongen is de achterste middenvelder en doet alles op techniek en inzicht. Geen jongen die duels uitvecht en tig tackles maakt. Mooie speler.

En BVB geeft 'in verhouding tot (vul maar in)' niet zoveel uit he. En spelen en presteren wel vele malen beter dan (vul maar in). Wanneer Ajax zo'n ROI zou hebben, dan zou er deze eeuw aanmerkelijk beter gepresteerd en gevoetbald zijn. Arrivés komen (ook) niet naar Dortmund, ze pakken het daar wel een stuk beter aan dan bij ons.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Champions League

Bericht door Sandro » wo sep 28, 2016 1:17 pm

Janssen kwam gisteren overigens niet echt sterk voor de dag he. Hij moet snel gaan scoren want hij staat al onder druk bij Tottenham.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo sep 28, 2016 1:17 pm

beelzebub schreef:
Lionel schreef:
@ Wimpey: Die Dembele is vrij jong. Overzicht zal wel komen. Maar hij passeert echt heel eenvoudig hoor. Genieten.

Hier maak je in mijn ogen een essentiele denkfout. Overzicht heb je of heb je niet. Juist die passeerbewegingen en andere techniek zijn aan te leren.
Vind ik niet. Naarmate spelers ouder worden en bijvoorbeeld niet meer de beste zijn/hoger spelen kan je zulke zaken prima aanleren. Kijk maar naar Ronaldo of Robben.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo sep 28, 2016 1:18 pm

Of Suarez. Of Neymar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League

Bericht door Duke » wo sep 28, 2016 3:28 pm

wimpey schreef:Postuur in de zin van tenger. Die jongen is de achterste middenvelder en doet alles op techniek en inzicht. Geen jongen die duels uitvecht en tig tackles maakt. Mooie speler.

En BVB geeft 'in verhouding tot (vul maar in)' niet zoveel uit he. En spelen en presteren wel vele malen beter dan (vul maar in). Wanneer Ajax zo'n ROI zou hebben, dan zou er deze eeuw aanmerkelijk beter gepresteerd en gevoetbald zijn. Arrivés komen (ook) niet naar Dortmund, ze pakken het daar wel een stuk beter aan dan bij ons.
Ik heb wel de indruk dat een club als Dortmund er veel beter in slaagt goede spelers langer te binden. Dat zal ook met geld te maken hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Champions League

Bericht door Sandro » wo sep 28, 2016 7:54 pm

Lekker verdedigd van PSV.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 8:00 pm

Ik heb het Ziggo schakelprogramma weer opstaan en ze klooien niet alleenbij PSV.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 8:08 pm

Ik heb al 8 goals voorbij zien komen in 20 minuten. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo sep 28, 2016 8:24 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Lekker verdedigd van PSV.
BIS
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League

Bericht door GangstaRiB » wo sep 28, 2016 8:25 pm

Atleti angstgegner voor Bayern. Vind Bayern nog niet overtuigen. Missen dynamiek. Je mist Robben, Conan of die andere Brazo.. hoe heet ie ook alweer...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 8:34 pm

16 goals in de eerste helft :biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo sep 28, 2016 8:45 pm

Onder welk kanaal zit dat schakelprogramma bij jullie? Dat zwakke edsv hou ik niet 90 minuten vol.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo sep 28, 2016 8:58 pm

Kadoooooootje.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo sep 28, 2016 8:59 pm

Hoe krijgen ze het voor elkaar....

Hilarisch!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » wo sep 28, 2016 9:00 pm

wimpey schreef:Onder welk kanaal zit dat schakelprogramma bij jullie? Dat zwakke edsv hou ik niet 90 minuten vol.
Als je Ziggo Plus hebt (voorheen heette dat nog Sport 1) op kanaal 401.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 9:00 pm

Ziggo Sport Select Wim
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo sep 28, 2016 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 9:00 pm

Goh, PSV mist een pingel, das voor het eerst. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo sep 28, 2016 9:02 pm

Haha, alweer? Er gaat dit seizoen nog een moment komen dat ze voor de eer bedanken als de scheidsrechter naar de stip wijst. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie