Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Italië

Bericht door Alexander » zo sep 11, 2016 9:26 pm

Frank komt snel weer terug op deze manier.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Italië

Bericht door Dubbel » ma sep 12, 2016 10:39 am

Kijk eens waar ie mee moetwerken bij Inter? Dit zou in de Eredivisie nog moeite hebben hoor. Dat moeten de Italiaanse fans toch ook door hebben?

https://www.youtube.com/watch?v=pDIyfxbgYRE

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Italië

Bericht door Gaizka1985 » za sep 17, 2016 10:46 pm

Milik is uitstekend op dreef bij Napoli, vanavond weer 2 goals terwijl hij maar 30 minuten speelde ivm rust. Gun het hem van harte :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Italië

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 18, 2016 7:29 pm

De Boers' Inter verslaat Juve. Lekker calluhciowuh!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Italië

Bericht door elliquido » zo sep 18, 2016 7:38 pm

Knap
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 7:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:De Boers' Inter verslaat Juve. Lekker calluhciowuh!
Die zege had Frank ook wel even nodig.
En de hele competitie trouwens, want het wordt hoog tijd dat er eens een andere ploeg dan Juventus de landstitel pakt. Nog om het even wie, Milik met Napoli wellicht??

Kan me wel voorstellen dat het met Frank de Boer vrij moeizaam gaat, Frank kan in het Nederlands al heel erg warrig lullen :blush.gif: wat moet dat dan wel niet in het Italiaans worden? :smallgrin.gif:


Bij dit beroemde fragment zei Ronald ooit tegen een journalist 'ach man lul op' maar ik was even vergeten dat hij ook nog zei "op dat soort antwoorden geef ik niet eens vragen" :smallgrin.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=jfC55SBHHvI

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 8:10 pm

Met de 0-2 thuisnederlaag in de Europa League had Frank zichzelf en Inter natuurlijk niet bepaald een goede dienst bewezen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Italië

Bericht door Dubbel » zo sep 18, 2016 8:48 pm

Highlights Inter inclusief een paar Frank shots!
http://aliez.me/video/40930/w7ve9jtj/

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 8:58 pm

Dubbel schreef:Highlights Inter inclusief een paar Frank shots!
http://aliez.me/video/40930/w7ve9jtj/
Haha :smile-ajax.gif: dat zijn echt een paar typische Frankie shots! :biggthumpup.gif:

Wisten jullie trouwens dat er in Qatar clubs zijn die Inter Qatar, Real Qatar en Manchester Qatar heten? :smallgrin.gif: Frank wist het wel. :biggrin.gif:

https://www.youtube.com/watch?v=t8eGILga7kQ

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2016 9:33 pm

Maar haha in dat filmpje van jou zitten echt een stuk of 3 typerende Frankie shots Dubbel, echt mooi. :biggthumpup.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 25, 2016 10:18 pm

We hebben wel een 'Reading onder Stam' maar geen 'Inter onder De Boer' topic?
De Boer onverbiddelijk over Kondogbia: "Het houdt een keer op"

Afbeelding

Frank de Boer zag Internazionale zondagmiddag met 1-1 gelijkspelen tegen Bologna. De oefenmeester haalde na afloop uit naar één van zijn spelers.

Middenvelder Geoffrey Kondogbia kon geen goeds doen in de ogen van de Nederlander. Kondogbia was verantwoordelijk voor de tegentreffer van Mattia Destro. Hij wachtte in de veertiende minuut te lang en leed balverlies.

De Boer besloot om Kondogbia al na een halfuur te wisselen. "Het houdt een keer op. Vanochtend heb ik nog tegen hem gezegd dat hij moet leren simpel te spelen. Dat deed hij niet en daardoor scoorde Bologna. Hij maakt continu dezelfde fouten en dat kan ik niet accepteren, want ik heb het al keer op keer tegen hem gezegd. Als hij niet wil luisteren, weet ik het ook niet meer", aldus De Boer tijdens de persconferentie.

De oefenmeester schreef Kondogbia (23) eind augustus al niet in voor de Europa League. Hij kwam in de zomer van 2015 voor zo'n €30 miljoen over van AS Monaco. De Boer zag het onlangs ook al niet zitten in middenvelder Marcelo Brozovic.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo sep 25, 2016 10:22 pm

Frank de Boer schreef: De Boer besloot om Kondogbia al na een halfuur te wisselen. "Het houdt een keer op. Vanochtend heb ik nog tegen hem gezegd dat hij moet leren simpel te spelen. Dat deed hij niet en daardoor scoorde Bologna. Hij maakt continu dezelfde fouten en dat kan ik niet accepteren, want ik heb het al keer op keer tegen hem gezegd.
Tja, Frankie. :smile-ajax.gif:
Voetbal is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma okt 03, 2016 9:15 am

Roma - Inter zitten kijken en waar de Boer het bij Ajax zo goed voor mekaar had, heeft hij de verdediging totaal niet in de hand bij Inter. Roma had er wel 10 kunnen maken, want het was gatenkaas bij Inter. Met bal marcheert het allemaal goed, maar in de omschakeling is het verschrikkelijk. Sowieso zeer kwetsbaar elftal.
Al met al een hele open en zeer leuke wedstrijd, want het tempo lag hoog en er ging heel veel mis, maar De Boer moet echt op gaan passen.

Ook weer grappig om de corners bij Inter te zien. Die gaan dus allemaal kort en eindigen redelijk vaak bij de eigen keeper. Waar zagen we dat eerder? :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » ma okt 03, 2016 10:44 am

Hmmz. Als ik jou zo lees Peter zou Inter baat hebben bij de komst van Gudelj en Dijks om de boel dicht te zetten met obligate terugspeelballen en breedtepassjes. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Italië

Bericht door Leon » ma okt 24, 2016 10:45 am

Afgelopen zaterdag naar AC Milan tegen Juventus geweest. Wedstrijd was uitverkocht en er hing een prima sfeer in het stadion. Wedstrijd op zich was niet heel boeiend en was het verschil in voetballend vermogen erg groot. Zeker de eerste helft wist AC zich geen raad met het spel van Juventus, de tweede helft kon AC beter partij bieden met daarin twee youngsters, Locatelli en Donnarumma, in de hoofdrol; eerst een heerlijke goal van Locatelli en in de allerlaatste seconde van de wedstrijd een wereld redding van Donnarumma.

Veel Juve-supporters om ons heen, ondanks dat we in het Milan-vak zaten, wat vooral goed te merken was bij de afgekeurde 0-1 in de eerste helft. Waarom de goal werd afgekeurd is mij nog steeds onduidelijk (overtreding / buitenspel). In ieder geval mooi tripje!
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » ma okt 24, 2016 10:50 am

En Frankie waarschijnlijk de deur uitgestuurd... Het waren 3 fantastische dagen!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » ma okt 24, 2016 12:21 pm

Tja als dat zo is..... Lekker cashen, uithuilen en weer doorgaan bij een club waar hij wel mag bouwen.

Terug naar Milan.. Zijn ze definitief terug in de (sub)top van Italie? Of hebben ze toevallig een goede reeks? Die jonge keeper en die jongen die zaterdag scoorde stemmen we een beetje positief.

P.S. Geinig tripje Leon. Ben je nog geeindigd in een nachtclub waar je 45 euro voor een bacootje moet betalen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Italië

Bericht door Leon » ma okt 24, 2016 12:48 pm

Thanks. Was inderdaad een mooi tripje: zaterdagochtend om 7:20 uur heen gevlogen en zondagochtend om 6:20 terug. Een hotel was dus overbodig.. :hypocrite.gif: We zijn niet zo'n nachtclub binnen geweest, maar kwam waarschijnlijk ook omdat we om 3 uur een voor de deur stonden en nog 30 euro entree moesten betalen. Het uitgaansleven in Milaan viel me sowieso wat tegen, heel veel om 1 / 2 uur dicht.

Dan het voetbal: AC viel me de eerste helft behoorlijk tegen, ze wisten eigenlijk niet goed wat te doen met Juve wat in de inmiddels bekende 3-5-2 formatie aantrad. In de rust zeiden we ook nog dat Juventus dit makkelijk zou winnen. Tweede helft speelde Milan dichter bij elkaar en konden ze elkaar makkelijker vinden. De goal was fraai, niet alleen met de afronding maar ook door de loopacties daarvoor.

Met Donnarumma heeft Italië de komende jaren weer een prima keeper in huis. Heeft door zijn lengte een geweldige reach, wat hij ook etaleerde in de slotseconde. Locatelli is mij verder niet erg opgevallen buiten zijn doelpunt. Niang had nog wel een aantal aardige acties maar verspeelde ook een aantal keer heel knullig de bal.

Juventus oogt echt als een team en worden, ondanks deze nederlaag, fluitend kampioen. AC Milan ontbeert in mijn ogen de kwaliteit om uiteindelijk mee te doen om het kampioenschap, maar heeft wel een aantal interessante spelers voor de toekomst in de gelederen. Bij Juve had Cuadrado een prima invalbeurt.

Overigens waar ik me echt gruwelijk aan gestoord heb is het zeer overdreven doorrollen na een overtreding, pffff. Wat een aanstellerij.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma okt 24, 2016 1:00 pm

Leon schreef:...
Overigens waar ik me echt gruwelijk aan gestoord heb is het zeer overdreven doorrollen na een overtreding, pffff. Wat een aanstellerij.
En dan ga je in Italië naar een voetbalwedstrijd? :smallgrin.gif:

Leuk tripje. Ik moet dit seizoen ook weer eens een buitenlandse wedstrijd uitzoeken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Italië

Bericht door Leon » ma okt 24, 2016 2:29 pm

Marillion schreef:
Leon schreef:...
Overigens waar ik me echt gruwelijk aan gestoord heb is het zeer overdreven doorrollen na een overtreding, pffff. Wat een aanstellerij.
En dan ga je in Italië naar een voetbalwedstrijd? :smallgrin.gif:

Leuk tripje. Ik moet dit seizoen ook weer eens een buitenlandse wedstrijd uitzoeken.
:blush.gif: Klinkt naïef he... Ik wist ook wel dat het gebeuren acteurs zijn, maar zo erg...... Een voorbeeld: Juve speler gaat op helft van Milan in duel en rolt na dit duel twee keer door en blijft liggen. Spel gaat verder (dat is wel positief, omdat het zo vaak niet terecht is wordt de bal niet eens meer uitgespeeld door de tegenpartij) en op een gegeven moment verovert Juve weer de bal. De aangeslagen speler staat direct op en sprint (!) de diepte in.

Buitenlandse wedstrijden zijn inderdaad leuk om te bezoeken, gewoon eens die andere beleving ervaren. San Siro was ik nog nooit geweest en ik werd zowel door het stadion als door de sfeer positief verrast. Voor een retourticket waren we nu EUR 55,-- p.p. kwijt, dus was prima te doen.

Vorige maand ook al Eintracht Frankfurt - Bayer Leverkusen bezocht en heb nog QPR - Norwich City en Barcelona - Las Palmas op het programma staan. :biggthumpup.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » ma okt 24, 2016 2:33 pm

Klinkt goed, maar waarom die openluchtbioscoop van Barcelona? Omdat daar makkelijk kaarten voor te krijgen zijn?

Espanyol leukt me veel leuker als je daar toch bent...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Italië

Bericht door Leon » ma okt 24, 2016 2:39 pm

We gaan in januari met de voetbal naar Barcelona en onderdeel daarvan is die wedstrijd. Ik snap wat je bedoelt, qua beleving zal QPR ook leuker zijn denk ik.
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » ma nov 28, 2016 1:01 am

Mooi dit. Zoals papa Diego Juventus in 1999 vloerde met een goal voor Lazio, doet zoon Giovanni 17 jaar later hetzelfde met twee goals voor Genoa.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Italië

Bericht door Sandro » di dec 20, 2016 5:27 pm

Waar is Mertens allemaal mee bezig? Twee hattricks op rij, deze keer zelfs 4 goals. Milik lijkt vergeten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Italië

Bericht door beelzebub » wo dec 21, 2016 11:13 am

Hmmz treurig dit. Dat ze Italië de Supercup in het buitenland spelen was me bekend. Dat ze het halverwege het seizoen pas doen, soit. Maar dat de charter AC Milan naar Doha meer dan 24uur vertraging heeft... Lekkere voorbereiding voor ze. Juve in een zetel naar de volgende prijs zo. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie