Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo mar 06, 2019 10:59 pm

columbus schreef:Ik vond dit dus geen penalty. Die jongen slaat toch niet naar de bal en kan geen kant op met zijn arm.
Volgens mij zwabbert ie met zijn arm. Dan loopt hij toch echt het risico dat deze er tegenaan komt. En dan is het hands volgens de regeltjes.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Champions League

Bericht door Khraa » wo mar 06, 2019 11:03 pm

Hij zwabbert niet met zijn arm, relatief dicht bij het lichaam in de draai. Dit was een Pol van Boekeltje.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League

Bericht door Iniesta » wo mar 06, 2019 11:31 pm

Hij springt bewust in het baan van het schot,
Is het dan niet sowieso hands?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » do mar 07, 2019 12:27 am

Hoe zou Justin zich eigenlijk voelen? Niet eens op de bank bij Roma en de euforie rond Ajax zien. Had ik maar niet naar mammie geluisterd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » do mar 07, 2019 2:02 am

Jöhnk schreef:Wat een baggervoetbal speelt dat United.

True.
Deze teams noemen ze in het moderne voetbal "topclubs" maar heel leuk of echt puur aantrekkelijk is het vandaag niet.

En dan mistte United vandaag 10 spelers. Al denk ik dat je in de grote wedstrijden zonder Pogba gewoon beter af bent.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do mar 07, 2019 8:20 am

Man utd door. Die zag ik niet aankomen.

PSG kan huilen om die penalty en daar hebben ze echt wel een punt maar die eerste 2 goals waren fouten van PSG.
Man Utd had niks te vertellen behalve bij die 2 fouten van PSG.

Penalty
Ik vind hem behoorlijk discutabel. Ja hij raakt duidelijk zijn arm maar hij was niet bewust met zijn arm aan het slingeren. Dat slingeren viel best mee trouwens. Spring jij maar eens op en houd je beide armen langs je lichaam. Dat is onmogelijk :confused.gif:
Daarbij, die bal was een vuurpijl, had in geen velden of wegen op doel geweest ook zonder die aanraking niet.
(ik weet dat dat geen reden is)

Ik denk dat menig scheidrechter deze niet gegeven had. Man Utd had na de wedstrijd niets over dit moment gezegd als er geen VAR aan te pas was gekomen.

zo en zo vind ik die Hands-regel te veel willekeur. Het is een escape om de wedstrijd naar je 'hand' te zetten als scheidsrechter. Ik zeg: alle onbewuste hands ballen (zoals deze) indirecte vrije trap. Alle bewuste (slaan naar de bal, spel bederf etc) een penalty (in de 16) + geel.

maar, begrijp me niet verkeerd.
Ik heb liever Ajax - Man Utd dan PSG :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do mar 07, 2019 8:25 am

zeux schreef:Hoe zou Justin zich eigenlijk voelen? Niet eens op de bank bij Roma en de euforie rond Ajax zien. Had ik maar niet naar mammie geluisterd?
Sterker nog, hoe zou Justin zich ontwikkelt hebben, zo al die maanden op de bank met hier en daar een paar minuten speeltijd.
Ik denk dat hij in het huidige Ajax ook op de bank zou zitten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do mar 07, 2019 8:52 am

Mano schreef: Ik zeg: alle onbewuste hands ballen (zoals deze) indirecte vrije trap. Alle bewuste (slaan naar de bal, spel bederf etc) een penalty (in de 16) + geel.
Volgens mij gaat het juist de andere kant uit. Volgend seizoen maakt het bij hands niet meer uit of het bewust is of niet. Tenminste, ik meen dat te hebben gelezen. Zou ook wat mij betreft belachelijk zijn.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mar 07, 2019 9:08 am

LucaS schreef: Volgens mij gaat het juist de andere kant uit. Volgend seizoen maakt het bij hands niet meer uit of het bewust is of niet. Tenminste, ik meen dat te hebben gelezen. Zou ook wat mij betreft belachelijk zijn.
Die Denswil van PSG verdient miljoenen, maar is blijkbaar bang om een schot te blokkeren. Tja, je zou eens een bal in je snufferd krijgen. :aai.gif:

Wat doet die eikel: springt op, draait zich om en krijgt de bal op z'n arm. Alleen al omdat ie een mietje is, is die pingel te billijken.

Verder mooi dat PSG eruit ligt. Neymar (mooie oorbellen, meid!) en Alves eruit, dat is een jaarlijks CL-hoogtepunt.
Jöhnk schreef:Wat een baggervoetbal speelt dat United.
10 geblesseerden he. En desondanks door. Die lui zijn met OGS in de winning mood geraakt... Donkere dagen voor IH: Ajax en Man U door. :biggrin.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do mar 07, 2019 9:47 am

LucaS schreef:
Mano schreef: Ik zeg: alle onbewuste hands ballen (zoals deze) indirecte vrije trap. Alle bewuste (slaan naar de bal, spel bederf etc) een penalty (in de 16) + geel.
Volgens mij gaat het juist de andere kant uit. Volgend seizoen maakt het bij hands niet meer uit of het bewust is of niet. Tenminste, ik meen dat te hebben gelezen. Zou ook wat mij betreft belachelijk zijn.
Wat je dan gaat krijgen is dat spelers bewust de arm gaan opzoeken.
In de 16 komen, verdediger voor je en opwippertje maken tegen de arm. Klaar. doelpunt.
Sliding? Als tegenstander nog controle heeft over de bal, tikt hij hem tegen je arm aan, weer klaar.

Zal het spel behoorlijk doen veranderen.
Zullen verdedigers misschien gaan denken aan amputeren? :hypocrite.gif: ze verdienen miljoenen dan heb je geen armen nodig toch
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do mar 07, 2019 10:18 am

Ik lees hier dat het gaat om aanvallers die er voordeel van hebben

https://www.vi.nl/nieuws/vanaf-komend-s ... pelregels-
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do mar 07, 2019 10:57 am

Grapppig (gelezen op twitter)
Route naar de CL; Qf schalke. Hf Lyon en Finale MU
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League

Bericht door Iniesta » do mar 07, 2019 11:44 am

In dit geval staat hij niet op de grond en krijgt een bal per ongeluk tegen zn arm aan.
Hij springt vol in de baan van het schot, waarmee je natuurlijk een enorm risico neemt dat de bal tegen je arm aankomt. Ik denk dat dat de overweging is om het als hands te beoordelen.
Vind ook dat de definities erg onduidelijk zijn.
Wat ik wel vreemd vind is dat in het commentaar achteraf bij Veronica ze doen alsof het een schandelijke beslissing is.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » do mar 07, 2019 1:06 pm

Iniesta schreef:In dit geval staat hij niet op de grond en krijgt een bal per ongeluk tegen zn arm aan.
Hij springt vol in de baan van het schot, waarmee je natuurlijk een enorm risico neemt dat de bal tegen je arm aankomt. Ik denk dat dat de overweging is om het als hands te beoordelen.
Vind ook dat de definities erg onduidelijk zijn.
Wat ik wel vreemd vind is dat in het commentaar achteraf bij Veronica ze doen alsof het een schandelijke beslissing is.
VInd het ook hands. Hij springt om en draait zijn arm in de baan van het schot.
Pech, sneu, maar wel het schot blokkeren met zijn arm,
Logische pingel dus
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do mar 07, 2019 1:37 pm

elliquido schreef:
Iniesta schreef:In dit geval staat hij niet op de grond en krijgt een bal per ongeluk tegen zn arm aan.
Hij springt vol in de baan van het schot, waarmee je natuurlijk een enorm risico neemt dat de bal tegen je arm aankomt. Ik denk dat dat de overweging is om het als hands te beoordelen.
Vind ook dat de definities erg onduidelijk zijn.
Wat ik wel vreemd vind is dat in het commentaar achteraf bij Veronica ze doen alsof het een schandelijke beslissing is.
VInd het ook hands. Hij springt om en draait zijn arm in de baan van het schot.
Pech, sneu, maar wel het schot blokkeren met zijn arm,
Logische pingel dus
vuurpijl blokkeren bedoel je :biggrin.gif: dat schot had de tweede ring gehaald.
maar goed, scheids bepaald enne, Liever Man Utd dan PSG (voor mij gevoel)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » do mar 07, 2019 4:21 pm

Mano schreef:
LucaS schreef:
Mano schreef: Ik zeg: alle onbewuste hands ballen (zoals deze) indirecte vrije trap. Alle bewuste (slaan naar de bal, spel bederf etc) een penalty (in de 16) + geel.
Volgens mij gaat het juist de andere kant uit. Volgend seizoen maakt het bij hands niet meer uit of het bewust is of niet. Tenminste, ik meen dat te hebben gelezen. Zou ook wat mij betreft belachelijk zijn.
Wat je dan gaat krijgen is dat spelers bewust de arm gaan opzoeken.
In de 16 komen, verdediger voor je en opwippertje maken tegen de arm. Klaar. doelpunt.
Sliding? Als tegenstander nog controle heeft over de bal, tikt hij hem tegen je arm aan, weer klaar.


Zal het spel behoorlijk doen veranderen.
Zullen verdedigers misschien gaan denken aan amputeren? :hypocrite.gif: ze verdienen miljoenen dan heb je geen armen nodig toch
Hockey praktijken in het voetbal. Niet ondenkbaar inderdaad.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 08, 2019 8:09 am

LucaS schreef:
Mano schreef: Ik zeg: alle onbewuste hands ballen (zoals deze) indirecte vrije trap. Alle bewuste (slaan naar de bal, spel bederf etc) een penalty (in de 16) + geel.
Volgens mij gaat het juist de andere kant uit. Volgend seizoen maakt het bij hands niet meer uit of het bewust is of niet. Tenminste, ik meen dat te hebben gelezen. Zou ook wat mij betreft belachelijk zijn.
Dan kunnen we een soort van hockey gaan verwachten, waar iedereen expres in het strafschopgebied tegen handen aan gaat schieten. Idioot plan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » di mar 12, 2019 10:53 pm

Ronaldo staat weer eens op als het erom gaat.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di mar 12, 2019 11:04 pm

Drie goede balcontacten, drie goals. Bizar.

MOTM Bernadeschi wat mij betreft. Voortreffelijke assist bij de 1-0 en lokt slim de pingel uit.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » di mar 12, 2019 11:16 pm

Fenomeen. Alle druk en dan leveren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 12, 2019 11:16 pm

Ik vind het wel rottig dat Juve door is. Is de enige ploeg die ik écht zou willen ontlopen in de kwartfinale.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » di mar 12, 2019 11:19 pm

Liverpool - Juve lijkt me Prima
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » wo mar 13, 2019 1:34 am

En Jeffrey Bruma liep ook ff lekker te schutteren in de 7-0 nederlaag met Schalke. :excited.gif:

Altijd al in mijn achterhoofd gehad dat een hattrick van Ronaldo en de uitschakeling van Atletico nog wel kon gebeuren. Gelukkig is er een grotere kans dat je Juve niet treft dan wel.


Voetballend ben ik ook niet extreem bang voor Juve, maar 't is gewoon een heel vervelende tegenstander. Matthijs de Ligt & co hebben trouwens ook al een keer met 3-0 van Portugal en Ronaldo gewonnen. Was weliswaar een oefenwedstrijd in Genéve.
Bovendien heb je daar altijd problemen met de fans. Porto, Barcelona of bijv nog een keer München gaat qua fan ontvangst weer een heel mooi feestje worden.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo mar 13, 2019 7:44 am

Wat zouden jullie met die Correa doen, als je ploeggenoot was? :biggrin.gif:

Wat was dat Atletico slecht, geen bal tussen de palen gekregen. Lamar die met een achterlijke breedtepass de aanval voorafgaand aan de 2-0 inleidt. Niveautje hoor. :excited.gif:

Nu Baffa nog eruit, dan gaan we zonder Spanje door. Liever geen Juve voor Ajax trouwens, ze leken met gisteren net zo goed geprepareerd als in 1996.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » wo mar 13, 2019 7:46 am

elliquido schreef:Fenomeen. Alle druk en dan leveren
Inderdaad. De beste kopper ter wereld ook.

Plaats reactie