Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di sep 21, 2021 7:53 am

Nog twee weekjes en dan is het klaar met Koeman. Deze selectie is van pure middelmaat, maar de ambities zijn het winnen van La Liga. :drecul.gif:
Ik verwacht eigenlijk niet dat Barcelona CL haalt en dan zijn de rapen pas echt gaar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » di sep 21, 2021 8:20 am

Bij dit soort dingen moet ik altijd even terugdenken aan de pijnlijke eind jaren '90. Toen hebben wij ook doorgemaakt hoe het voelt om van absolute top binnen heel korte tijd af te zakken naar pure middelmaat. Brrr.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di sep 21, 2021 8:35 am

Ik snap dat Koeman bijna getrouwd is met Barcelona, maar had hij niet beter eieren voor zijn geld kunnen kiezen toen de transferperiode voorbij was? Het "opeisen" van Luuk de Jong is toch een pijnlijke overschatting. Had hij serieus gedacht dat hij met een dergelijke aankoop nog iets van de meubelen zou redden?

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » di sep 21, 2021 9:38 am

Arthur schreef:
di sep 21, 2021 8:20 am
Bij dit soort dingen moet ik altijd even terugdenken aan de pijnlijke eind jaren '90. Toen hebben wij ook doorgemaakt hoe het voelt om van absolute top binnen heel korte tijd af te zakken naar pure middelmaat. Brrr.
En intussen is Koe alleen met zichzelf bezig, zoals altijd. Armpje drukken met de voorzitter, bweh.

Ook dat hoort bij een dergelijke situatie: verkeerde trainer aanstellen. Als Koe werkelijk in het belang van Barcelona had gedacht, was hij opgestapt. Het is duidelijk dat de clubleiding het niet in hem ziet zitten en dat hij er alleen nog is omdat er geen geld is voor een afkoopsom. Dat is toch geen basis?

Het helpt niet om steeds aan te geven dat de spelers er niets van kunnen. Die spelers moeten het toch doen. Je krijgt totaal de verkeerde atmosfeer. Barcelona heeft geen topselectie, maar er lopen nog best een aantal aardige spelers rond, nietwaar? Daarbij, als je Luuk de Jong haalt, heb je niets te zeggen.

Dit moest een keer gebeuren, het is ook de post-Messi-depressie. Al die jaren heeft alles daar om Messi gedraaid. Dan valt er een enorm gat. Van Messi naar Memphis, dat is drie stappen terug.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door raymon » di sep 21, 2021 10:12 am

Peter schreef:
di sep 21, 2021 8:35 am
Ik snap dat Koeman bijna getrouwd is met Barcelona, maar had hij niet beter eieren voor zijn geld kunnen kiezen toen de transferperiode voorbij was? Het "opeisen" van Luuk de Jong is toch een pijnlijke overschatting. Had hij serieus gedacht dat hij met een dergelijke aankoop nog iets van de meubelen zou redden?
Of het juist om te laten zien dat dit de riemen zijn waar hij mee kan roeien dus mogen ze ook geen wonderen van 'm verwachten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5289
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » di sep 21, 2021 10:58 am

Het maakt nu echt geen moer uit wie er trainer is/wordt bij Barcelona. De spelersgroep is heel erg matig. Ik snap Koeman wel hoor, een mes in de rug krijgen van een voorzitter, dan zou ik ook zoiets hebben van “als je van me af wil, stuur me dan maar weg”

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » di sep 21, 2021 11:07 am

Peter schreef:
di sep 21, 2021 7:53 am
Nog twee weekjes en dan is het klaar met Koeman. Deze selectie is van pure middelmaat, maar de ambities zijn het winnen van La Liga. :drecul.gif:
Ik verwacht eigenlijk niet dat Barcelona CL haalt en dan zijn de rapen pas echt gaar.
CL zie ik ze nog wel makkelijk halen. Daarvoor is de subtop in Spanje tegenwoordig te matig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di sep 21, 2021 1:32 pm

Ik ben benieuwd. Barcelona is met dit materiaal ook erg matig. Vorig jaar werden ze derde en was het gat met de subtop inderdaad enorm, maar dit jaar zij ze wat mij betreft echt twee tandjes minder. En dan komen clubs als Valencia en Sociedad misschien nog in de buurt.

Ik zie dat ze veel jeugdspelers nu een kans geven, maar volgens mij is dat al jaren geen bron van talent meer. In ieder geval niet om op het niveau te komen van de wereldtop (of die net daar onder).

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » di sep 21, 2021 1:47 pm

Zo erg is het niet, er lopen bij Barcelona nog aardige spelers rond. Vergeet vooral de topaankoop van Koe niet: Luuk de Jong! :hypocrite.gif:

Vorig jaar werd Atletico kampioen, dat is geen wonderploeg. De titel winnen kan dus best met een mindere selectie, maar dan moet de trainer er iets van maken in plaats van zijn eigen spelers af te kraken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » di sep 21, 2021 2:15 pm

Hij is gehuurd toch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58585
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di sep 21, 2021 2:46 pm

WP_Legend schreef:
di sep 21, 2021 2:15 pm
Hij is gehuurd toch?
Met optie tot koop.Tja, als er geen geld is kom je dus hier bij uit ...

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » di sep 21, 2021 9:09 pm

Ik lees dat Barcelona Antony wil halen. Waar gaan ze dat van betalen? Of denken ze wellicht gratis vanwege de 'goede' banden? Of misschien ruilen met Luuk? Mafketels
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Rooie » di sep 21, 2021 9:44 pm

LucaS schreef:
di sep 21, 2021 9:09 pm
Ik lees dat Barcelona Antony wil halen. Waar gaan ze dat van betalen? Of denken ze wellicht gratis vanwege de 'goede' banden? Of misschien ruilen met Luuk? Mafketels
Waar komt die 'goede band' trouwens vandaan? Het voetbal ligt in algemene zin nog wel eens bij elkaar in de buurt en we hebben natuurlijk Johan gemeen, maar voor de rest is er toch ook weer niet zo'n bijzonder verband? Daarnaast heeft Barca de laatste jaren gewoon fors betaald voor onze spelers. Frenkie: 85 miljoen euro, Dest: 20 miljoen euro.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58585
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di sep 21, 2021 11:05 pm

Barcelona mist het " geraamte " van het elftal, das weg of te oud.Als Antony daar naar toe gaat hoor je niks meer van Antony ben ik bang.

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » wo sep 22, 2021 9:27 am

Rot op met die zogenaamde goede band. :1evil.gif:
Ajax en Liverpool hoeven zich geen zorgen te maken over de financiële crisis bij Barcelona. Door een speciale regeling hebben zij de transfersommen voor Frenkie de Jong en Philippe Coutinho al volledig binnen.

Maandagavond werd duidelijk dat de situatie bij Barcelona nog een stuk ernstiger is dan gedacht. El Mundo Deportivo becijferde dat de totale schuld van Barcelona nu 1,173 miljard euro (!) bedraagt, waarvan 730 miljoen op korte termijn afbetaald moet zijn. Dat bedrag bestaat uit openstaande leningen bij verschillende banken en salarissen aan de spelers, maar ook uit bedragen die andere clubs indirect nog krijgen.

Ajax zit daar niet bij en dat zit als volgt. De transfersom van Frenkie de Jong, die in de zomer van 2019 naar Catalonië vertrok, werd overgenomen door een financiële instelling die de betaling garandeerde. Onder meer Liverpool deed hetzelfde met Coutinho. Ajax heeft het geld dus al op de bank staan, maar de instelling wacht nog op zijn centen. Op korte termijn moet er 16 miljoen betaald worden, op langere termijn 48 miljoen.


Financieel directeur Susan Lenderink gaf daar onlangs uitleg over in ons blad. 'Transferbetalingen worden vaak uitgesmeerd over meerdere jaren. Wij eisen dat die bedragen dan wel worden gegarandeerd. Dat zijn vaak hete hangijzers. Zonder garanties verkopen we niet. Dat hoeft niet altijd een bankgarantie te zijn. Er zijn de laatste jaren best veel partijen in de markt die aan factoring doen.' Dat zijn financiële instellingen die bereid zijn het risico te dragen en het te incasseren bedrag in feite opkopen. In ruil voor een percentage van de taart schieten zij de volledige transfersom voor. 'Daar maakt Ajax ook gebruik van.' In zo'n geval is de club dan bijvoorbeeld niet meer afhankelijk van Barcelona dat een volgende termijn moet overmaken. 'Als je zo'n bedrijf ertussen zet, staat het geld ook meteen op de rekening. Daarmee kan je vervolgens zelf weer aan de slag op de markt. Zeker nu met corona mogen we onze handen dichtknijpen dat we alles gewoon hebben geregeld met keiharde garanties.'
VI

Die bedrijven gaan nu niet met Barcelona in zee, lijkt me. Het risico is te groot. Dat is een bijkomend probleem voor die club.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 22, 2021 9:36 am

Die goeie band wordt toch nergens benoemd in combinatie met Antony? Alleen Lucas suggereert het op AT.

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » wo sep 22, 2021 10:16 am

Kwestie van anticiperen, Weekend Cees. We laten alvast weten dat Barcelona niet hoeft te rekenen op korting. :666.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door raymon » wo sep 22, 2021 10:50 am

Natuurlijk makkelijk gezegd vanuit m'n luie stoel, maar ik zou nu niet in het project Barcelona stappen als speler zijnde. Daar moet heel wat gebeuren voordat die weer terug zijn.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » wo sep 22, 2021 11:55 am

En als trainer zeker niet!

Maar één trainer 'kan Barcelona redden' (vrij naar Koe) en dat is Pep Guardiola. Hij heeft het gezag en de goodwill om iets neer te zetten, zonder dat hij bij de eerste nederlaag een mes in zijn rug krijgt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij er zin in heeft, hij is gewend aan succes.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » wo sep 22, 2021 11:57 am

Guardiola koopt jaarlijks een nieuwe linksback voor 100 miljoen. Die mogelijkheid zou hij bij Barca niet krijgen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58585
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » wo sep 22, 2021 12:07 pm

Yopii schreef:
wo sep 22, 2021 11:55 am
En als trainer zeker niet!

Maar één trainer 'kan Barcelona redden' (vrij naar Koe) en dat is Pep Guardiola. Hij heeft het gezag en de goodwill om iets neer te zetten, zonder dat hij bij de eerste nederlaag een mes in zijn rug krijgt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij er zin in heeft, hij is gewend aan succes.
Op de lange termijn misschien, maar daar zetten ze dus niet op in.Anders kom je niet met Luuk de Jong aanzetten.Wat te denken als Barcelona 3 keer plaatsing Champions L. mist.

Yopii
Berichten: 17887
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » wo sep 22, 2021 12:59 pm

Arthur schreef:
wo sep 22, 2021 11:57 am
Guardiola koopt jaarlijks een nieuwe linksback voor 100 miljoen. Die mogelijkheid zou hij bij Barca niet krijgen.
Daarom schrijf ik ook dat hij er vast geen zin in heeft.

Veel supporters verwarren koopverslaving met daadkracht. Voorzitters bij Barcelona worden gekozen op basis van beloften.

Barcelona heeft jarenlang geteerd op een unieke lichting. Al sinds het uiteenvallen van het legendarische motorblok Xavi-Iniesta gaat het daar achteruit.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do sep 23, 2021 10:56 am

Barca moet wel echt underachieven willen ze de CL niet halen hoor.

Ter Stegen, Dest, Pique, Araujo, Alba, Busquets, Pedri, Frenkie, Coutinho, Ansu Fati, Depay, Dembele... daar word je misschien geen kampioen mee maar CL haal je wel.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » do sep 23, 2021 11:38 am

Lionel schreef:
do sep 23, 2021 10:56 am
Barca moet wel echt underachieven willen ze de CL niet halen hoor.

Ter Stegen, Dest, Pique, Araujo, Alba, Busquets, Pedri, Frenkie, Coutinho, Ansu Fati, Depay, Dembele... daar word je misschien geen kampioen mee maar CL haal je wel.
Het gros is over the hill/blessuregevoelig. En zo lang je een basisspeler van het niveau Sergi Roberto hebt...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58585
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do sep 23, 2021 11:53 am

Zoals ik al schreef, er is geen "geraamte" meer net als ten tijde van Xavi, Inesta, Messi enz. bij Barcelona.Tis middelmaat, met ouwe hap.En hadden al veel eerder de kans om op een normaal tempo te vernieuwen.Maar dat geld is volledig in rook opgegaan door " we doen ook mee met de gekte " aankopen.

Hoe zou Frenkie zich voelen.

Plaats reactie