Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 8:48 am

Jinne schreef:
vr mei 24, 2024 8:35 pm
Er zijn redelijk wat grote clubs met vacatures en grote trainers zonder club. Daarom lijkt iedereen toch wat meer haast te hebben.
Precies, het is een stoelendans.

Wat Ten Hag betreft, zou een van die andere grote clubs hem aanstellen? :confused.gif:

Niet flexibel genoeg voor de top, in alle opzichten. Blijft keihard vasthouden aan zijn eigen gelijk. Neem Antony: dan roept hij weer dat die jongen echt een wereldspeler is. Clubleiding en trainers hebben hun ogen niet in hun zak zitten.

Voor hem is te hopen dat de spelers van City champagnebenen hebben, anders loopt het seizoen pijnlijk af. Feit is dat MU in die twee jaar geen stap dichter bij de top van de PL is gekomen.

Ik denk dat Ten Hag zo weer in Nederland zit. Nog een flop en hij duikt over twee jaar op bij PSV.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za mei 25, 2024 9:19 am

Voor mensen die niet allerlei extra tv abonnementen hebben en liefhebbers van de Britse voetbaltraditie: de FA Cup finale is vanmiddag gewoon bij de BBC te zien.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 9:36 am

Leuk! Dank je voor de tip! :biggthumpup.gif:

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Alexander » za mei 25, 2024 10:45 am

Yopii schreef:
za mei 25, 2024 8:48 am

Ik denk dat Ten Hag zo weer in Nederland zit. Nog een flop en hij duikt over twee jaar op bij PSV.
Zal voor hem zaak zijn om bij de volgende club terecht te komen in niet zo een chaos. Bij een goed geleide Duitse club zou hij kunnen slagen, als hij niet verantwoordelijk is voor het spelersbeleid. Want daar heeft hij geen kaas van gegeten.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » za mei 25, 2024 10:50 am

Aan welke club denk je dan, Alex?

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za mei 25, 2024 11:56 am

Marillion schreef:
za mei 25, 2024 9:19 am
Voor mensen die niet allerlei extra tv abonnementen hebben en liefhebbers van de Britse voetbaltraditie: de FA Cup finale is vanmiddag gewoon bij de BBC te zien.
En op Ziggo select (gratis)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mei 25, 2024 3:50 pm

Tja Pep, de back-zijkanten van MU zijn de zwakste kanten en dan starten zonder ook maar een " buitenspeler " dan creeer je dus heel weinig .Zeker als MU balletje afwachten doet ..
Laatst gewijzigd door 999 op za mei 25, 2024 3:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » za mei 25, 2024 3:51 pm

United 2-0 voor in de rust. Met normale centrale verdedigers is het meteen een heel ander verhaal, maar da’s logisch.

Varane-Martinez of Casemiro-Evans… Tsja.

Hoop voor Erik dat ze het volhouden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za mei 25, 2024 4:33 pm

Dat zullen nog hete 20 minuten worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mei 25, 2024 4:42 pm

Tja, weer typisch zo'n Guardiola opstelling de eerste helft, en dan moet je de tweede helft tegen de muur het proberen recht te trekken.Leuk voor Ten Hag mocht ie toch gewoon gaan wieberen ..

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za mei 25, 2024 4:57 pm

De spanning viel grotendeels weg na de 1-2.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Engeland en Schotland

Bericht door WP_Legend » za mei 25, 2024 5:07 pm

Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za mei 25, 2024 5:16 pm

Lionel schreef:
za mei 25, 2024 4:57 pm
De spanning viel grotendeels weg na de 1-2.
Nou niet bij Red Café. :-)

Leuk voor Ten Hag. Maar het zal niet genoeg zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » za mei 25, 2024 5:17 pm

Nou, MU speelt dankzij dit bekertje toch UEFA Europa League ..

Valerius
Berichten: 170
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Valerius » za mei 25, 2024 5:47 pm

WP_Legend schreef:Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
De FA Cup is echt nog wel een grote prijs in Engeland

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za mei 25, 2024 6:39 pm

zeux schreef:
za mei 25, 2024 5:16 pm
Lionel schreef:
za mei 25, 2024 4:57 pm
De spanning viel grotendeels weg na de 1-2.
Nou niet bij Red Café. :-)

Leuk voor Ten Hag. Maar het zal niet genoeg zijn.
Ik vond het heel even nog spannend maar vond de minuten voor de 1-2 spannender eigenlijk.

United heeft overigens best weinig om op voort te borduren voor komend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » za mei 25, 2024 10:05 pm

Valerius schreef:
za mei 25, 2024 5:47 pm
WP_Legend schreef:Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
De FA Cup is echt nog wel een grote prijs in Engeland
Ja, dat is ook mijn beeld. Misschien niet meer zo enorm als het ooit was maar het blijft een toernooi met een geweldige historie. En het is altijd leuk om te volgen omdat er vaak wel verrassingen zijn.

United wint 'm nu maar lag er bijna uit tegen Coventry.

Wel leuk voor Ten Hag. Alleen die League Cup was wel heel mager. Deze telt wel in Engeland. Al is het uiteraard geen titel. Maar elke trainer wil deze prijs graag winnen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » zo mei 26, 2024 9:56 am

Marillion schreef:
za mei 25, 2024 10:05 pm
Valerius schreef:
za mei 25, 2024 5:47 pm
WP_Legend schreef:Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
De FA Cup is echt nog wel een grote prijs in Engeland
Ja, dat is ook mijn beeld. Misschien niet meer zo enorm als het ooit was maar het blijft een toernooi met een geweldige historie. En het is altijd leuk om te volgen omdat er vaak wel verrassingen zijn.

United wint 'm nu maar lag er bijna uit tegen Coventry.

Wel leuk voor Ten Hag. Alleen die League Cup was wel heel mager. Deze telt wel in Engeland. Al is het uiteraard geen titel. Maar elke trainer wil deze prijs graag winnen.
Is ook gewoon weer een trofee voor in de prijzenkast. Daar gaat het om.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo mei 26, 2024 10:06 am

Ja, zo is het. De sfeer in het stadion, zowel bij spelers als supporters, liet ook wel zien dat het ergens om ging. Is voor United ook wel fijn natuurlijk om uitgerekend City dan te verslaan.

Over City gesproken. Er waren enige tijd geleden wat geruchten over dat Haaland daar wellicht zou vertrekken. Is dat nog iets actueels of was het flauwekul? Ik heb hem weer eens zitten bekijken. Het is natuurlijk een geweldenaar maar eigenlijk past 'ie toch ook niet echt in dat elftal.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 10:20 am

WP_Legend schreef:
za mei 25, 2024 5:07 pm
Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
Ze maken er heel wat van.

Is een grote prijs voor het sentiment, maar de beleidsmakers zullen anders redeneren. Geen CL kost een vermogen.

Ik vond het een sneue vertoning. MU was net FC Utrecht dat stunt tegen een ongeïnspireerde topclub. City liep achterin zo te klooien, het kopte letterlijk de bal nog net niet in eigen doel.

Ik vond Ten Hag na de wedstrijd onnodig agressief in zijn reactie. Sowieso slaat hij wild om zich heen, zie Overmars. Blijkbaar voelt hij de druk. Toen hij kwam was het een puinhoop bij MU, en anders ging hij wel even bij een andere club prijzen pakken. Nou, gefeliciteerd, moet er eerst een goede club komen. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo mei 26, 2024 10:47 am

Yopii schreef:
zo mei 26, 2024 10:20 am
....

Ik vond Ten Hag na de wedstrijd onnodig agressief in zijn reactie. Sowieso slaat hij wild om zich heen, zie Overmars. Blijkbaar voelt hij de druk. Toen hij kwam was het een puinhoop bij MU, en anders ging hij wel even bij een andere club prijzen pakken. Nou, gefeliciteerd, moet er eerst een goede club komen. :aai.gif:
Hij weet hoe laat het is neem ik aan. Hij staat komende week op straat. Dan krijg je kennelijk dit.

@elliquido: Mooie confrontatie. Ik hoop ook op Leeds. Die verschillende play off duels op Wembley zijn gaaf. Mooi om daar eens heen te gaan. Al wil ik komend seizoen eerst eens proberen om een leuk FA Cup weekend te pakken.
Nil volentibus arduum

Winter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 8:31 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Winter » zo mei 26, 2024 10:50 am

Yopii schreef:
WP_Legend schreef:
za mei 25, 2024 5:07 pm
Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
Ze maken er heel wat van.

Is een grote prijs voor het sentiment, maar de beleidsmakers zullen anders redeneren. Geen CL kost een vermogen.

Ik vond het een sneue vertoning. MU was net FC Utrecht dat stunt tegen een ongeïnspireerde topclub. City liep achterin zo te klooien, het kopte letterlijk de bal nog net niet in eigen doel.

Ik vond Ten Hag na de wedstrijd onnodig agressief in zijn reactie. Sowieso slaat hij wild om zich heen, zie Overmars. Blijkbaar voelt hij de druk. Toen hij kwam was het een puinhoop bij MU, en anders ging hij wel even bij een andere club prijzen pakken. Nou, gefeliciteerd, moet er eerst een goede club komen. :aai.gif:
De FA cup staat op zichzelf, je kunt je namelijk prima voor de CL plaatsen en de FA cup winnen. Het leeft echt wel in Engeland, een vol Wembley is ook wel indrukwekkend. Voor de clubs is het ook echt wel de belangrijkste prijs die je kunt winnen na het kampioenschap.

Ik vond City arrogant spelen eerlijk gezegd. En United deed wat het moest doen. Scheelt overigens wel of je Martinez hebt staan of Maguire of Evans. Dat 2de doelpunt was overigens wel van grote klasse.

Yopii
Berichten: 19176
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 11:22 am

Mwah, ik denk dat Arsenal tevreden is met plaatsing voor de CL, zonder FA-cup. Denk niet dat ze met MU willen ruilen.

FA-Cup is nostalgie. Zeker de finale wordt elk jaar flink opgeklopt.

City kon het niet meer opbrengen, niet zo verwonderlijk. Spelers zijn ook mensen. Denk niet dat het met arrogantie te maken had, het ging om details.
MU heeft een mislukt seizoen achter de rug, dat wilde net iets liever. Dat is geen bewuste keus, overigens.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo mei 26, 2024 11:31 am

Je maakt het onnodig klein. De FA cup is een serieuze prijs en wordt ook door de fans, clubs als zodanig beschouwd. Het mooie is ook gewoon dat grote clubs niet een beschermde status hebben zoals in Nederland. Jammer ook dat het hier in Nederland afgedaan wordt als troostprijs

De 2e goal van United was mooi uitgespeeld, daar werd de arrogante houding City mooi afgestraft. Verder was het kunst en vliegwerk zo nu en dan, de tactiek was realistisch tegen dit City.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » zo mei 26, 2024 11:49 am

In deze wedstrijd : Ik zeg Sofyan Amrabat was the key .. :)

Plaats reactie