Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 26, 2024 11:51 am

Yopii schreef:
WP_Legend schreef:
za mei 25, 2024 5:07 pm
Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
Ze maken er heel wat van.

Is een grote prijs voor het sentiment, maar de beleidsmakers zullen anders redeneren. Geen CL kost een vermogen.

Ik vond het een sneue vertoning. MU was net FC Utrecht dat stunt tegen een ongeïnspireerde topclub. City liep achterin zo te klooien, het kopte letterlijk de bal nog net niet in eigen doel.

Ik vond Ten Hag na de wedstrijd onnodig agressief in zijn reactie. Sowieso slaat hij wild om zich heen, zie Overmars. Blijkbaar voelt hij de druk. Toen hij kwam was het een puinhoop bij MU, en anders ging hij wel even bij een andere club prijzen pakken. Nou, gefeliciteerd, moet er eerst een goede club komen. :aai.gif:
Dit vind ik geen juiste vergelijking. Beter is er een waarbij de kakkies ineens ons voor jaren voorbij gaan, frequent landskampioen worden en wij nooit meer van ze winnen. Als wij dan zelfs maar de knvb-beker finale van ze winnen, worden wij allemaal ook gek van blijdschap.

columbus
Berichten: 5470
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » zo mei 26, 2024 11:56 am

999 schreef:In deze wedstrijd : Ik zeg Sofyan Amrabat was the key .. :)
Haha! Die speelde best aardig, waarschijnlijk ook in de enige rol die hem ligt. Beetje als bij het Marokkaanse elftal

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 11:59 am

Beter is er een waarbij de kakkies ineens ons voor jaren voorbij gaan, frequent landskampioen worden en wij nooit meer van ze winnen. Als wij dan zelfs maar de knvb-beker finale van ze winnen, worden wij allemaal ook gek van blijdschap.
Dat is te hypothetisch, ik kan me bij die vergelijking niets voorstellen. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar serieus, die blijdschap is dan een uiting van een diep beleefd underdoggevoel. In feite symptomatisch voor de situatie waarin MU zich bevindt.

FA-cup zou voor City gewoon een prijs zijn. Het heeft de grootste prijs verloren tegen Madrid.

Lionel
Berichten: 47683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mei 26, 2024 12:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 26, 2024 11:51 am
Yopii schreef:
WP_Legend schreef:
za mei 25, 2024 5:07 pm
Is die beker tegenwoordig nog serieus belangrijk of tegenwoordig ook meer voor kleine clubs?
Ze maken er heel wat van.

Is een grote prijs voor het sentiment, maar de beleidsmakers zullen anders redeneren. Geen CL kost een vermogen.

Ik vond het een sneue vertoning. MU was net FC Utrecht dat stunt tegen een ongeïnspireerde topclub. City liep achterin zo te klooien, het kopte letterlijk de bal nog net niet in eigen doel.

Ik vond Ten Hag na de wedstrijd onnodig agressief in zijn reactie. Sowieso slaat hij wild om zich heen, zie Overmars. Blijkbaar voelt hij de druk. Toen hij kwam was het een puinhoop bij MU, en anders ging hij wel even bij een andere club prijzen pakken. Nou, gefeliciteerd, moet er eerst een goede club komen. :aai.gif:
Dit vind ik geen juiste vergelijking. Beter is er een waarbij de kakkies ineens ons voor jaren voorbij gaan, frequent landskampioen worden en wij nooit meer van ze winnen. Als wij dan zelfs maar de knvb-beker finale van ze winnen, worden wij allemaal ook gek van blijdschap.
Kappen Cees!
IK GELOOF!!!!!!

Winter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 8:31 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Winter » zo mei 26, 2024 12:09 pm

Yopii schreef:
Beter is er een waarbij de kakkies ineens ons voor jaren voorbij gaan, frequent landskampioen worden en wij nooit meer van ze winnen. Als wij dan zelfs maar de knvb-beker finale van ze winnen, worden wij allemaal ook gek van blijdschap.
Dat is te hypothetisch, ik kan me bij die vergelijking niets voorstellen. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Maar serieus, die blijdschap is dan een uiting van een diep beleefd underdoggevoel. In feite symptomatisch voor de situatie waarin MU zich bevindt.

FA-cup zou voor City gewoon een prijs zijn. Het heeft de grootste prijs verloren tegen Madrid.
Yopi denkt het allemaal te weten maar in 2023 trok de CL finale 450 miljoen kijkers wereldwijd en de FA cup 500 miljoen kijkers. En ook hier in Engeland leeft de FA Cup veel meer dan de CL.

Hoe dan ook, de FA cup is nog steeds een hele serieuze prijs die voetballers maar al te graag op hun cv willen hebben. Ook City dat alles al gewonnen heeft. Dat was ook af te zien aan de bezetenheid van Guardiola tijdens de wedstrijd.

Lionel
Berichten: 47683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mei 26, 2024 12:11 pm

Het is natuurlijk een serieuze prijs maar als je 8e wordt kun je niet stellen dat het seizoen gered is door het winnen van de FA Cup. Hoe serieus de prijs ook is.
IK GELOOF!!!!!!

Winter
Berichten: 41
Lid geworden op: zo okt 04, 2009 8:31 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Winter » zo mei 26, 2024 12:42 pm

Lionel schreef:Het is natuurlijk een serieuze prijs maar als je 8e wordt kun je niet stellen dat het seizoen gered is door het winnen van de FA Cup. Hoe serieus de prijs ook is.
Dat zegt ook niemand. Maar dat betekent niet dat het niet heel serieus wordt genomen. In tegenstelling tot de League Cup die vooral wordt gebruikt om spelers die niet vaak spelen te testen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door 999 » zo mei 26, 2024 1:19 pm

Erik ten Hag: "Ontslag Overmars was schandalig"
25 mei 2024 20:41
Foto: Pro Shots
Erik ten Hag: "Ontslag Overmars was schandalig"; image source: Pro Shots

Manchester United heeft vandaag de FA-Cup finale gewonnen van stadsgenoot Manchester City. Voorafgaand aan de finale verscheen er op VI PRO een uitgebreid interview met Erik ten Hag, waarin ook de Nederlandse Eredivisie ter sprake kwam. Zo sprak de laatste succestrainer van Ajax zijn afschuw uit over het ontslag van Marc Overmars, de dominantie van PSV dit seizoen en het in zijn ogen dit seizoen overgewaardeerde Feyenoord.

"PSV werd natuurlijk dik en dik verdiend kampioen. Met zo'n gigantische afstand beter dan de rest, ook beter dan Feyenoord. Peter Bosz heeft het uitstekend gedaan dit seizoen. Die club leeft en sprankelt. Daar staat tegenover dat ik mensen overdreven lyrisch vindt doen over Feyenoord. Het verschil tussen PSV en Feyenoord was in mijn ogen alsnog veel te groot. Feyenoord was stabiel dit jaar, ja, maar niet top. PSV was op alle vlakken twee klasses beter."

Erik ten Hag sprak verder ook harde taal over Ajax en het desastreus verlopen seizoen van de hoofdstedelingen: "Ze hebben zulke verkeerde beslissingen genomen, het is zo ontzettend slecht gemanaged. Zijn vertrek was killing voor de club. Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Marc Overmars hebben aangedaan. Vanuit clubperspectief was het ook zó dom hoe ze dat hebben aangevlogen. Ze hebben hem direct voor de bus gegooid! Nadat hij wegviel, donderde alles als een kaartenhuis in elkaar en werd het één grote anarchie binnen de organisatie."

Er is daarnaast de laatste tijd ook veel gezegd en geschreven over de toekomst van de trainer van Manchester United, waarbij de meeste media aannam dat ongeacht het resultaat van de FA Cup Finale, de oefenmeester sowieso zou moeten vertrekken bij de gevallen Engelse grootmacht. "Ik weet niet wat ik kan verwachten. Dit was in ieder geval het moeilijkste jaar uit mijn carriére. Slecht, ja. Dat is duidelijk. Het seizoen is nog niet afgelopen, dus het echte terugblikken komt later. Maar je neemt jezelf bepaalde stappen voor, we wilden dit seizoen de volgende stap zetten. Dat is niet gelukt. Het was gewoon slecht, gewoon bagger. Het was continu balanceren op een dun koord. Bizar. Laatst had ik in mijn basiself voor de vijftiende keer(!) dit seizoen een ander koppel centraal in de defensie staan. Ik heb drieëndertig verschillende achterste linies gehad! Natuurlijk had ik duidelijk voor ogen welke richting ik opwilde met het team, maar met zoveel blessures krijg je dat nooit voor elkaar. We hebben dit hele seizoen maar twee wedstrijden gehad met een nagenoeg compleet fitte selectie."
Schandalig is iets teveel van het goede, maar dat woke-Nederland er een groot aandeel in had met al hun gejank lijkt me wel duidelijk.Dat met Overmars had gewoon heel anders aangepakt moeten worden.Net zoals ze er nu van teruggekomen zijn hoe ze Kroes voor de bus wilde gooien ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 26, 2024 2:51 pm

Lionel schreef:Het is natuurlijk een serieuze prijs maar als je 8e wordt kun je niet stellen dat het seizoen gered is door het winnen van de FA Cup. Hoe serieus de prijs ook is.
Is ook zo. Maar als je even van vogelperspectief bekijkt heeft ie wel serieus pech gehad met heel veel langdurige blessuregevallen en bleek de selectie kwalitatief niet breed genoeg. Kijk bijvoorbeeld alleen verdedigend: Varane-Lissa is een sterk cv duo, maar hoe vaak kon hij die opstellen?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 26, 2024 2:56 pm

999 schreef:
Erik ten Hag: "Ontslag Overmars was schandalig"
25 mei 2024 20:41
Foto: Pro Shots
Erik ten Hag: "Ontslag Overmars was schandalig"; image source: Pro Shots

Manchester United heeft vandaag de FA-Cup finale gewonnen van stadsgenoot Manchester City. Voorafgaand aan de finale verscheen er op VI PRO een uitgebreid interview met Erik ten Hag, waarin ook de Nederlandse Eredivisie ter sprake kwam. Zo sprak de laatste succestrainer van Ajax zijn afschuw uit over het ontslag van Marc Overmars, de dominantie van PSV dit seizoen en het in zijn ogen dit seizoen overgewaardeerde Feyenoord.

"PSV werd natuurlijk dik en dik verdiend kampioen. Met zo'n gigantische afstand beter dan de rest, ook beter dan Feyenoord. Peter Bosz heeft het uitstekend gedaan dit seizoen. Die club leeft en sprankelt. Daar staat tegenover dat ik mensen overdreven lyrisch vindt doen over Feyenoord. Het verschil tussen PSV en Feyenoord was in mijn ogen alsnog veel te groot. Feyenoord was stabiel dit jaar, ja, maar niet top. PSV was op alle vlakken twee klasses beter."

Erik ten Hag sprak verder ook harde taal over Ajax en het desastreus verlopen seizoen van de hoofdstedelingen: "Ze hebben zulke verkeerde beslissingen genomen, het is zo ontzettend slecht gemanaged. Zijn vertrek was killing voor de club. Ik blijf erbij dat ik het schandalig vind wat ze Marc Overmars hebben aangedaan. Vanuit clubperspectief was het ook zó dom hoe ze dat hebben aangevlogen. Ze hebben hem direct voor de bus gegooid! Nadat hij wegviel, donderde alles als een kaartenhuis in elkaar en werd het één grote anarchie binnen de organisatie."

Er is daarnaast de laatste tijd ook veel gezegd en geschreven over de toekomst van de trainer van Manchester United, waarbij de meeste media aannam dat ongeacht het resultaat van de FA Cup Finale, de oefenmeester sowieso zou moeten vertrekken bij de gevallen Engelse grootmacht. "Ik weet niet wat ik kan verwachten. Dit was in ieder geval het moeilijkste jaar uit mijn carriére. Slecht, ja. Dat is duidelijk. Het seizoen is nog niet afgelopen, dus het echte terugblikken komt later. Maar je neemt jezelf bepaalde stappen voor, we wilden dit seizoen de volgende stap zetten. Dat is niet gelukt. Het was gewoon slecht, gewoon bagger. Het was continu balanceren op een dun koord. Bizar. Laatst had ik in mijn basiself voor de vijftiende keer(!) dit seizoen een ander koppel centraal in de defensie staan. Ik heb drieëndertig verschillende achterste linies gehad! Natuurlijk had ik duidelijk voor ogen welke richting ik opwilde met het team, maar met zoveel blessures krijg je dat nooit voor elkaar. We hebben dit hele seizoen maar twee wedstrijden gehad met een nagenoeg compleet fitte selectie."
Schandalig is iets teveel van het goede, maar dat woke-Nederland er een groot aandeel in had met al hun gejank lijkt me wel duidelijk.Dat met Overmars had gewoon heel anders aangepakt moeten worden.Net zoals ze er nu van teruggekomen zijn hoe ze Kroes voor de bus wilde gooien ..
Het was en is een spasme: iets mis? Gelijk eruit! Niet tot 10 tellen, kalm blijven en goed onderzoeken wat er aan de hand is. Vermoedelijk omdat Ajax als de dood is dat grote sponsoren contracten beëindigen en er dan bij gebrek aan CL-inkomsten ineens heel weinig overblijft.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33781
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo mei 26, 2024 3:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 26, 2024 2:56 pm
Het was en is een spasme: iets mis? Gelijk eruit! Niet tot 10 tellen, kalm blijven en goed onderzoeken wat er aan de hand is. Vermoedelijk omdat Ajax als de dood is dat grote sponsoren contracten beëindigen en er dan bij gebrek aan CL-inkomsten ineens heel weinig overblijft.
Ja, hier ben ik het op zich mee eens.

Er had tot tien geteld moeten worden, met meer onderzoen naar wat er precies gebeurd is, hoeveel in de privésfeer zat. Maar natuurlijk wèl met zeer serieus nemen van de aanklachten. Dan had het ultimo hetzelfde resultaat kunnen hebben, maar er was misschien ook een andere oplossing mogelijk geweest. Dat is nu niet verkend.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 26, 2024 3:10 pm

Potverdikke Zeux. Laten we mei 2024 onthouden als de maand waarin we het tweemaal met elkaar eens waren! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33781
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo mei 26, 2024 3:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 26, 2024 3:10 pm
Potverdikke Zeux. Laten we mei 2024 onthouden als de maand waarin we het tweemaal met elkaar eens waren! :ajaxsmiley.gif:
Hahahahaha, ik ga er maar van uit dat je best vaker de 'reasoning' ziet van wat ik schrijf (ook al ben je het er niet helemaal mee eens). Dat is omgekeerd ook het geval.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 4:35 pm

Het was en is een spasme: iets mis? Gelijk eruit! Niet tot 10 tellen, kalm blijven en goed onderzoeken wat er aan de hand is. Vermoedelijk omdat Ajax als de dood is dat grote sponsoren contracten beëindigen en er dan bij gebrek aan CL-inkomsten ineens heel weinig overblijft.
Dat is toch terecht? :confused.gif:

De hier vaak heilig verklaarde Menno Geelen speelde ook een rol in dit proces.

Telde ook mee dat Overmars het probleem niet zag. Dat heb je met zulke lui, die denken dat ze zich alles kunnen permitteren.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9129
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Engeland en Schotland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 26, 2024 4:52 pm

Ik vond en vind het (zeker arbeidsrechtelijk) nogal een verschil of hij een affaire met consensus had met een werkneemster van Ajax en alleen aan haar dickpics stuurde tijdens die relatie, of dat hij het random aan meerdere werkneemsters heeft gedaan. Dat onderzoeken had ook kunnen betekenen dat je hem alleen op non-actief stelt. Maar angst zorgde ervoor dat er érg snel gehandeld werd. Zie ook Kroes. Dat ging ook ondoordacht snel.

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 5:16 pm

Hij stond binnen Ajax bekend als de 'vieze oom', Weekend Cees.

Het probleem was blijkbaar structureel, alleen durfden die vrouwen niet met hun info naar buiten te komen.

Ik heb begrepen dat hij nergens aan mee wilde werken.

Het is erg gemakkelijk om van alles te roepen over woke dit en woke dat. Van een directeur mag je verwachten dat hij zich normaal gedraagt.

Ik vind de opvattingen van Ten Hag getuigen van meer loyaliteit dan fatsoen, laat ik het voorzichtig stellen. Hij was ook al zo begaan met Promes.

Wij supporters kunnen het vertrek van Overmars best betreuren en begrijpen tegelijk. Het is juist een groot probleem van de voetbalwereld dat onder het motto 'eigen team eerst' allerlei misstanden worden goedgepraat. De rest van de wereld kijkt iets anders tegen het gedrag van Overmars aan dan bepaalde Ajax-supporters.

Wat Ajax heeft gedaan is natuurlijk niet schandalig. Je kunt het ermee eens zijn of niet, maar het is een beslissing die je kunt nemen. Wat Overmars heeft gedaan daarentegen, dat is wel schandalig. Hoe komt hij erbij om dickpics te sturen, is hij van de pot gerukt? Die affaire is honderd procent zijn schuld, Ten Hag moet niet net doen alsof het Ajax was dat zich heeft misdragen.

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » zo mei 26, 2024 5:48 pm

Ten Hag eist duidelijkheid van United: evaluatie volgende week op de agenda'


Erik ten Hag wil dat Manchester United zo snel mogelijk duidelijkheid verschaft over zijn toekomst. De manager, die ondanks de FA Cup-winst onder grote druk staat, zal in ieder geval nog een week moeten wachten. Dat meldt Sky Sports zondagmiddag.

Het is al geruime tijd onzeker of Ten Hag ook volgend seizoen nog aan het roer staat bij United, dat zaterdag op Wembley afrekende met Manchester City: 2-1. Engelse media beweerden deze week dat de Nederlander ontslagen gaat worden, maar zelf gaf hij aan daar nog niet van op de hoogte te zijn.

Ten Hag eist duidelijkheid, maar zal daar nog wel even op moeten wachten. Sky Sports weet te melden dat United volgende week begint met een evaluatie. Zodra die voorbij is, zal de club Ten Hag op de hoogte stellen van zijn toekomst op Old Trafford.

De Nederlander is zich ervan bewust dat hij niet alles goed heeft gedaan afgelopen seizoen, maar vindt dat hij al met al een goede prestatie heeft geleverd met The Mancunians, die met de achtste plek een grijs seizoen beleefden in de Premier League. Ondanks die eindklassering vindt hij dat hij op dit moment de beste persoon voor de job is.

"Als ze me niet meer willen, dan ga ik ergens anders naartoe om prijzen te winnen. Dat is namelijk wat ik doe", zei de oud-trainer van Ajax zaterdag na de overwinning op City.

Erik ten Hag wants his future at Manchester United cleared up as quickly as possible.

Man United will start a review of the season this week. No decision or action will happen before that review is complete 🔴 pic.twitter.com/ku05E69Srd

— Sky Sports News (@SkySportsNews) May 26, 2024
Lijkt me duidelijk: hij vertrekt.

Lionel
Berichten: 47683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mei 26, 2024 8:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo mei 26, 2024 2:51 pm
Lionel schreef:Het is natuurlijk een serieuze prijs maar als je 8e wordt kun je niet stellen dat het seizoen gered is door het winnen van de FA Cup. Hoe serieus de prijs ook is.
Is ook zo. Maar als je even van vogelperspectief bekijkt heeft ie wel serieus pech gehad met heel veel langdurige blessuregevallen en bleek de selectie kwalitatief niet breed genoeg. Kijk bijvoorbeeld alleen verdedigend: Varane-Lissa is een sterk cv duo, maar hoe vaak kon hij die opstellen?
Ik las dat hij 15 verschillende koppels in het centrum heeft geposteerd. En 33 verschillende verdedigingslinies. Stond in een VI Pro artikel. Dat zou zeker een verzachtende omstandigheid kunnen zijn maar geen idee of de eigenaren dat ook genoeg gaan vinden om hem te laten blijven.

Een achtste plaats maakt het niet makkelijker om spelers aan te trekken. Je gaat dan weer net-niet-spelers aantrekken voor veel te veel geld.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo mei 26, 2024 8:19 pm

Yopii schreef:
zo mei 26, 2024 5:16 pm
Hij stond binnen Ajax bekend als de 'vieze oom', Weekend Cees.

Het probleem was blijkbaar structureel, alleen durfden die vrouwen niet met hun info naar buiten te komen.

Ik heb begrepen dat hij nergens aan mee wilde werken.

Het is erg gemakkelijk om van alles te roepen over woke dit en woke dat. Van een directeur mag je verwachten dat hij zich normaal gedraagt.

Ik vind de opvattingen van Ten Hag getuigen van meer loyaliteit dan fatsoen, laat ik het voorzichtig stellen. Hij was ook al zo begaan met Promes.

Wij supporters kunnen het vertrek van Overmars best betreuren en begrijpen tegelijk. Het is juist een groot probleem van de voetbalwereld dat onder het motto 'eigen team eerst' allerlei misstanden worden goedgepraat. De rest van de wereld kijkt iets anders tegen het gedrag van Overmars aan dan bepaalde Ajax-supporters.

Wat Ajax heeft gedaan is natuurlijk niet schandalig. Je kunt het ermee eens zijn of niet, maar het is een beslissing die je kunt nemen. Wat Overmars heeft gedaan daarentegen, dat is wel schandalig. Hoe komt hij erbij om dickpics te sturen, is hij van de pot gerukt? Die affaire is honderd procent zijn schuld, Ten Hag moet niet net doen alsof het Ajax was dat zich heeft misdragen.
Helemaal mee eens.

Het is natuurlijk, en ik heb mij hier ook schuldig aan gemaakt (zeker dit seizoen), van de zotte dat we nu het zo fucking slecht gaat we ineens de acties van Overmars gaan verdedigen. Als we niet 7 complete leeghoofden hadden aangesteld als trainers en TD's dan was het vertrek van Overmars niet zo rampzalig geweest.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 10:44 am

Het is natuurlijk, en ik heb mij hier ook schuldig aan gemaakt (zeker dit seizoen), van de zotte dat we nu het zo fucking slecht gaat we ineens de acties van Overmars gaan verdedigen. Als we niet 7 complete leeghoofden hadden aangesteld als trainers en TD's dan was het vertrek van Overmars niet zo rampzalig geweest.
Exact.

Overigens was Overmars ook deel van het probleem. Hij liet een weinig gestructureerde technische afdeling na, en legde niets vast.
Het is ook de taak van een TD om de club toekomstbestendig te maken, zodat de boel niet in elkaar dondert als hij onder de tram loopt.
United buigt zich over functioneren Ten Hag: 'cruciale dagen en uren op komst'


De top van Manchester United is begonnen zich te buigen over het functioneren van Erik ten Hag. Dat melden diverse Engelse media, waaronder de BBC. De toekomst van de Nederlander is deze week het onderwerp van gesprek op Old Trafford.

Ten Hag werd vorige week nog richting de uitgang van United geschreven, maar won vervolgens wél de FA Cup door Manchester City in de finale met 2-1 te verslaan. Hij wil graag blijven, maar of het veroverde stukje zilverwerk genoeg is om ook het bestuur te overtuigen, moet deze week blijken.

Vooraanstaande United-directieleden zijn begonnen met de evaluatie, zo is te lezen. De situatie doet denken aan 2016. Destijds werd Louis van Gaal ontslagen, nadat ook hij de FA Cup had gewonnen.

Ook transferexpert Fabrizio Romano maakt melding van de gesprekken die deze week plaats zullen vinden in Manchester. Ondertussen heeft de club al andere manager benaderd voor een eventuele trainerswissel. Namen als Thomas Frank (Brentford) en Kieran McKenna (Ipswich Town) passeerden al de revue.

🚨🔴 Manchester United board set for review this week in order to decide on Erik ten Hag’s future.

Contacts with representatives of other managers already took place in order to be ready, up to directors and INEOS now.

Internal talks start today, crucial days and hours ahead. pic.twitter.com/mGuyXRrIGo

— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) May 27, 2024
Het worden 'cruciale uren en dagen', voorspelt Romano. Sir Jim Ratcliffe, die uiteindelijk de definitieve knoop moet doorhakken, heeft zijn beslissing vooralsnog niet gemaakt.
Hmm, vandaar dat er al andere trainers zijn benaderd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Duke » ma mei 27, 2024 11:13 am

‘Graag of niet’, straalt Erik ten Hag uit, maar moet de manager dit zélf nog wel willen?

Fel koos Erik ten Hag afgelopen weekend de vlucht naar voren, zowel vóór als na de gewonnen FA Cup-finale tegen Manchester City (1-2). Deze week wordt een definitieve beslissing genomen over zijn toekomst bij Manchester United, maar ook een andere vraag doemt op in de aanhoudende chaos: moet de Tukker dit zélf nog wel willen?

Sjoerd Mossou 27-05-24, 06:00 Laatste update: 06:48
De zaterdagavond is al begonnen in Noordwest-Londen, als clubeigenaar Sir Jim Ratcliffe stralend door de catacomben van Wembley wandelt. Een Engelse verslaggever roept zijn naam – ‘Sir Jim! Hi!’ - en vraagt even daarna, hoe kan het ook anders, of Erik ten Hag mag blijven.


De boomlange miljardair draait bij het horen van zijn naam eerst vriendelijk zijn hoofd richting de journalist, maar op het moment dat de vraag hem bereikt, draait Ratcliffe zijn blik weer terug richting de uitgang. Stoïcijns tracht de zakenman van INEOS naar buiten te lopen.

Het is weer zo’n moment dat Ten Hag te denken zou moeten geven, wanneer hij deze week vakantie viert met zijn familie in Twente, alvorens wat langer naar Ibiza te vertrekken. De clubleiding van Manchester United houdt in de komende dagen een uitgebreide seizoensevaluatie, zo bevestigen meerdere insiders, waarbij ook de positie van de manager ter tafel komt.

Rugdekking
Maar het gebrek aan openlijke steun is ook de trainer zelf niet ontgaan. Intern kreeg hij die rugdekking de laatste maanden volop: Ratcliffe’s rechterhand Dave Brailsford trok innig op met de Nederlander, die over vrijwel alle lopende zaken een sleutelrol innam bij United. Waar op directieniveau allerlei mensen moesten wijken voor de INEOS-revolutie, onder wie technisch directeur John Murtough, kreeg Ten Hag intern keer op keer het vertrouwen uitgesproken.

,,Ze hebben me al heel vaak verteld dat ik hun ideale man ben voor dit project’’, zei Ten Hag kort na de 1-2 overwinning op Manchester City nog maar eens.

Dat begon pas in de dagen voor de FA Cup Final te kantelen. Over een ontslag bij United werd zeker nog niet definitief besloten, zoals The Guardian vrijdag meldde, maar wél werden informeel een aantal andere kandidaten gepolst, onder wie Kieran McKenna van Ipswich Town. Mauricio Pochettino en Thomas Tuchel: verschillende alternatieven werden in kaart gebracht.

Het heeft er volgens ingewijden alle schijn van dat ook binnen INEOS de meningen verdeeld zijn. Op de werkvloer heeft Ten Hag veel steun, onder anderen van projectleider Brailsford, maar de flamboyante eigenaar Ratcliffe is de eindbaas. Op het podium bij de prijsuitreiking kreeg Ten Hag zaterdag tal van knuffels en schouderklopjes, maar de miljardair zelf gaf slechts een halfzacht handje. Veel warmte sprak daar niet bepaald uit.

,,Als ze me niet meer willen, dan ga ik ergens anders heen om prijzen te winnen. Want dat is wat ik doe’’, zei Ten Hag na afloop zelfbewust. In al zijn media-optredens toonde de Nederlander zich opvallend strijdbaar, duidelijk kiezend voor de vlucht naar voren, zoals hij dat voorafgaand aan de wedstrijd ook in een interview met Voetbal International had gedaan.

Scherp veegde Ten Hag haast alle kritiek terzijde, wees nadrukkelijk op de vooruitgang die was geboekt – en was tegelijk kritisch over United. ,,Toen ik hier binnenkwam, was het een zooitje.’’

Zelfkritiek
Een beetje meer zelfkritiek was wellicht op zijn plaats geweest. Ten Hag moet bij United inderdaad al twee jaar werken in een dramatische en logge organisatie, terwijl het de club op de transfermarkt ernstig aan daadkracht en visie ontbreekt. Dat er veel spelers uit Ten Hags eigen netwerk naar Old Trafford kwamen, gebeurde vaak tegen wil en dank, andere topkandidaten kwamen vaak níét door getreuzel en onkunde.

Maar de Tukker had tegen sommige transfers zijn veto uit moeten spreken. Bijna 100 miljoen euro betalen voor oud-Ajacied Antony was domweg onverantwoord en – ook in het licht van zijn eigen positie – niet erg slim.

Los daarvan had de stortvloed aan blessures onmiskenbaar zijn invloed op het huidige seizoen. Ten Hag benoemde dat afgelopen weekend voortdurend, en wees Engelse journalisten fel terecht die daaraan voorbijgingen. ,,Sorry, maar dan heb je er gewoon geen verstand van’’, zei Ten Hag kort na de finale. ,,Hoe kan ik een team ontwikkelen als zóveel spelers er domweg niet zijn?’’

Maar wat Ten Hag daarbij steeds vergat te benoemen: als manager is bovenal híj verantwoordelijk voor de fysieke staat van zijn selectie. De performance-afdeling, de fysieke trainers en de medische staf vallen ook onder zijn verantwoordelijkheid. Blessures kunnen soms botte pech zijn, maar in het geval van United waren het er dit seizoen veel te veel. Ook dat zal ongetwijfeld onderdeel zijn van de evaluatie deze week.

Onzekerheid en frustraties
Toch is de vraag gerechtvaardigd of de manager niet zélf zou moeten stoppen, ondanks zijn nog doorlopende contract in Manchester. Het gebrek aan openlijke steun, zowel vóór de finale als daarna, getuigt niet bepaald van een veilige werkomgeving in overdrachtelijke zin: in hoeverre kan Ten Hag straks vertrouwen op de INEOS-mensen en nieuwe directeuren boven hem?

Daar komt bij dat komende zomer wéér een periode van grote onzekerheid en frustraties dreigt. De nieuwe directeuren Omar Berrada (CEO) en Dan Ashworth (sportdirecteur) zijn nog altijd niet aan boord. Financieel zit United met handen en voeten gebonden door de regels van Financial Fair Play, terwijl de meeste spelers peperdure contracten hebben. Ofwel: de broodnodige, grondige renovatie van de selectie wordt ook nu weer een schier onmogelijke opgave.

Bij de entree van INEOS en Ratcliffe klonk begin dit jaar de belofte dat United eindelijk een moderne, professioneel geleide organisatie zou worden. Maar sindsdien is er nog heel weinig ten goede gekeerd: ook deze zomer zal iedereen wederom naar Ten Hag kijken, al is het maar omdat Berrada en Ashworth nog niet aan boord zijn.

Kanonnenvoer
Ook politiek gezien is dat geen prettig uitgangspunt. Immers: een nieuwe manager zal tegen dezelfde beperkingen aanlopen als Ten Hag nu. Een plek in de subtop lijkt met deze selectie het hoogst haalbare, welke trainer je ook aanstelt.

Het zou de INEOS-top kunnen bewegen om puur voor henzelf de ‘veiligste’ keuze te maken en de Nederlander te laten zitten. Mocht het in het najaar alsnog mislopen met United, dan kan Ten Hag alsnog ontslagen worden, zonder dat dat direct op een nieuw aangestelde coach – en daarmee op hun eigen project – afstraalt.

Dienst doen als kanonnenvoer, of toch zélf stoppen met een hoofdprijs op zak: het is een afweging die Ten Hag zal moeten maken tijdens zijn vakantie. ‘Graag of niet’, straalde de manager afgelopen weekend uit in alles wat hij zei en deed. Zolang dat ‘graag’ uitblijft, moet hij zich afvragen wat er nog te winnen valt bij United.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 11:36 am

De kroonprins is nu vrij.

'Man United heeft concurrent minder in eventuele strijd om Ten Hag-opvolger'


Kieran McKenna is niet langer in de race om manager van Chelsea te worden. Dat meldt The Athletic. Die beslissing heeft mogelijk invloed op de toekomst van Erik ten Hag bij Manchester United.

The Athletic meldt dat de zoektocht van Chelsea naar een nieuwe manager zijn kookpunt nadert. McKenna is niet meer in de race om komend seizoen aan het roer te staan bij de Londenaren. Alleen Leicester City-manager Enzo Maresca en Thomas Frank van Brentford staan nog op de lijst. Dat betekent dat Manchester United een concurrent minder heeft in de eventuele strijd om de succescoach van Ipswich Town.

McKenna wordt namelijk ook genoemd als een van de mogelijke vervangers van Erik ten Hag. Manchester United beslist komende dagen over de toekomst van de Haaksberger, die zaterdag met The Mancunians beslag wist te leggen op de FA Cup. Manchester City werd met 1-2 verslagen. De beschikbaarheid van McKenna kan een rol spelen in de besluitvorming van de United-directie.

Ipswich Town promoveerde onder leiding van McKenna naar de Premier League. De Noord-Ier werkte in het verleden als jeugdtrainer en als onderdeel van de staf bij Manchester United. Naast McKenna worden ook Mauricio Pochettino en Frank genoemd.
Het zou de INEOS-top kunnen bewegen om puur voor henzelf de ‘veiligste’ keuze te maken en de Nederlander te laten zitten.
Dit lijkt me niet de veiligste keuze: de veiligste keuze is om hem te vervangen.

Immers, als MU onder ETH na drie maanden weer achtste staat, dan breekt de hel los. Dan is iedereen die FA-Cup allang vergeten.

McKenna, een echte MU-man, is de veiligste keuze. Die heeft meer krediet dan ETH.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13021
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Liberty » ma mei 27, 2024 11:52 am

In wat is McKenna een echte ManUtd man dan?
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 19190
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma mei 27, 2024 11:56 am

Hij is fan van jongs af aan en heeft al eerder bij MU gewerkt.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10335
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » ma mei 27, 2024 11:57 am

De fans zijn niet overtuigd, maar er zijn erg weinig vervangers van topkwaliteit beschikbaar... Dus nog een jaar Ten Hag wordt getolereerd.

Plaats reactie