Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » ma okt 23, 2006 8:18 pm

joey schreef: (En je krijgt gelijk, Van Nistelrooij maakt het ook in Spanje. :yes: )
Dat vind ik ietwat overdreven na een hattrick tegen degradatiekandidaat Levante en een goal in de topper tegen Barcelona. De andere 5 wedstrijden stond hij dus droog.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 8:32 pm

Precies. Hij heeft drie goede wedstrijden gespeeld.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma okt 23, 2006 10:52 pm

Dat is al meer dan de rest van Real.

7 goals uit 10 wedstrijden en dan hangt Real op een uitzondering(gisteren bijvoorbeeld) na nog eigenlijk als los zand aan elkaar. Trust me, Van Nistelrooij is echt de allerlaatste van de selectie waar ik me zorgen over maak: een koopje. Gegarandeerde goals, inzet en klasse. Ook al is het voor de gemiddelde AT'er makkelijker zich van een lichaamsdeel te ontdoen dan dat toegeven ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 11:31 pm

Het is wel een aardige voetballer, RGB. :hypocrite: :blush:

Het briljante ontbreekt bij hem, maar hij is wel efficiënt. De liefhebber geeft de voorkeur aan Ronaldinho of Shevchenko, de supporter aan RVN (of Huntelaar).
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 4:00 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Dat is al meer dan de rest van Real.

7 goals uit 10 wedstrijden en dan hangt Real op een uitzondering(gisteren bijvoorbeeld) na nog eigenlijk als los zand aan elkaar. Trust me, Van Nistelrooij is echt de allerlaatste van de selectie waar ik me zorgen over maak: een koopje. Gegarandeerde goals, inzet en klasse. Ook al is het voor de gemiddelde AT'er makkelijker zich van een lichaamsdeel te ontdoen dan dat toegeven ;)
Nee hoor. Ik ben geen RvN-hater ofzo. Maar als ik dan reacties hoor alsof hij het uitstekend doet bij Real moet ik daar tegenin gaan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di okt 24, 2006 9:53 am

Ik ben geen RVN hater, ik hoef hem alleen niet in het Nederlandse eftal, daar vind ik hem niet passen. Ik vind het ook zeker niet raar dat hij het gaat maken bij real, hij werkt keihard en is geen primadonna zoals zoveel real spelers.

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » wo okt 25, 2006 2:32 pm

Thomas schreef: Nee hoor. Ik ben geen RvN-hater ofzo. Maar als ik dan reacties hoor alsof hij het uitstekend doet bij Real moet ik daar tegenin gaan.
Je moet er tegen in gaan nog wel. Dan zit het wel erg diep hoor. :D

Niemand zegt dat hij het uitstekend doet Thomas(hij kan dus nóg beter en dan gaan we echt wat beleven :yes: ), Joey stelt dat VN het ook waar maakt in Spanje en daarmee doelt hij op mijn eerdere bewering dat VN overal, in elke competitie en bij elke club een goalgetter zou zijn. En aan die woorden is niets gelogen: dat maakt VN inderdaad waar.
In de tak van het scoren is VN inmiddels de maat waaraan anderen gemeten worden. (En ik geloof helemaal niet dat je supporter moet zijn om daar van te genieten.)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 25, 2006 2:45 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef:Joey stelt dat VN het ook waar maakt in Spanje en daarmee doelt hij op mijn eerdere bewering dat VN overal, in elke competitie en bij elke club een goalgetter zou zijn.
:yes:

Ik was destijds niet geheel overtuigd. En nog steeds vraag ik me af of RVN het in Italië moet proberen. Al is het voetbal daar niet meer zo verdedigend als een jaar of tien geleden.
En ik geloof helemaal niet dat je supporter moet zijn om daar van te genieten.
Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat artiesten (de Ronaldinho's) een hogere amusementswaarde hebben dan killers. Maar als supporter ben je blij met een killer, want die legt ze er gewoon in. Dat merken we nu met KJH ook.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 25, 2006 2:49 pm

Als liefhebber kan ik ook wel genieten van een doelpuntenmachine, hoor. Dat onoverwinnelijke wat bijvoorbeeld Batistuta uitstraalde. :inlove2

Overigens vind ik de ruimtes in Italië nog steeds claustrofobisch klein.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 25, 2006 5:07 pm

Van Nistelrooy zou het ook wel redden in Italië, denk ik. Ik zie wel wat raakvlakken met een Toni en die weet het net ook altijd prima te vinden.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo okt 25, 2006 5:32 pm

Ik vind Ruud daar geen killer genoeg voor. Hij is niet typisch een balletjesafwachtende spits. Hij probeert te voetballen en soms lukt dat. Meestal niet ;)
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 25, 2006 6:24 pm

van Nistelrooy zijn voetballende kwaliteiten worden in mijn ogen onderschat. Ik zie een Inzaghi die lob tegen Steaua Boekarest niet maken, bijvoorbeeld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 26, 2006 4:26 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Thomas schreef: Nee hoor. Ik ben geen RvN-hater ofzo. Maar als ik dan reacties hoor alsof hij het uitstekend doet bij Real moet ik daar tegenin gaan.
Je moet er tegen in gaan nog wel. Dan zit het wel erg diep hoor. :D

Niemand zegt dat hij het uitstekend doet Thomas(hij kan dus nóg beter en dan gaan we echt wat beleven :yes: ), Joey stelt dat VN het ook waar maakt in Spanje en daarmee doelt hij op mijn eerdere bewering dat VN overal, in elke competitie en bij elke club een goalgetter zou zijn. En aan die woorden is niets gelogen: dat maakt VN inderdaad waar. In de tak van het scoren is VN inmiddels de maat waaraan anderen gemeten worden. (En ik geloof helemaal niet dat je supporter moet zijn om daar van te genieten.)
Dat vind ik dus wel meevallen. Er zijn zeven wedstrijden gespeeld in Spanje en Van Nistelrooij heeft slechts in twee van die wedstrijden gescoord.

Ik zeg niet dat hij zich niet gaat bewijzen, maar vooralsnog is het nog niet gebeurd.

Raúl dacht aan stoppen

24 oktober 2006, 13:39 uur
Het had niet veel gescheeld of Raúl had dit weekend zijn prachtige goal tegen FC Barcelona niet gemaakt. Volgens Real Madrid-voorzitter Ramón Calderón wilde de aanvoerder tien dagen terug na het 1-0 verlies bij Getafe CF stoppen met voetbal. "Hij vertelde me dat hij had geleden en er niet van kon slapen", zei de preses dinsdag tegen Spaanse media.

Raúl zou van plan zijn geweest zijn contract in te leveren als de club in de negatieve spiraal bleef steken. Sterke optredens tegen aartsrivaal FC Barcelona (2-0 winst) en Steaua Boekarest (1-4 winst) hebben hem echter van gedachten doen veranderen.

De Spaanse bondscoach Luis Aragonés laat de steraanvaller al enige tijd buiten zijn selectie. Op 24 maart speelt Spanje in het Bernabéu-stadion een vriendschappelijke interland tegen Denemarken. "Als Raúl dan niet bij de selectie zit, laten wij de wedstrijd niet in ons stadion spelen", liet Calderón zich ten slotte ontvallen.


voetbal.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 28, 2006 7:29 am

Barcelona 150 miljoen rijker

BARCELONA, zaterdag

Barcelona is weer 150 miljoen rijker. De Catalaanse club verlengde het kledingcontract met Nike tot 2018. De oude verbintenis met het Amerikaanse sportmerk liep al tot 2013.

De spelers van Barcelona laten zich sinds 1998 door Nike kleden. Vedette Ronaldinho is de spil van een reclamecampagne van het populaire merk.
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 29, 2006 12:24 am

Real Madrid klimt naar de tweede plaats

28/10/2006 23:37

Real Madrid klom naar de tweede plaats door een uitoverwinning op Gimnàstic. Na een verrassende 1-0 achterstand won De Koninklijke uiteindelijk nog ruim met 3-1.

Fabio Cannavaro was er indirect verantwoordelijk voor dat Real op achterstand kwam. De Italiaanse verdediger veroorzaakte een strfaschop die werd binnengeschoten door Abel Buades.

Roberto Carlos vlak voor de rust en Iván Helguera er vlak na zorgden ervoor dat Real op het spoor van de winst kwam. Roberto Carlos schoot raak uit een vrije trap, Helguera was doeltreffend met een kopbal. Robinho bevestigde zijn goede vorm door vier minuten voor tijd de score op te voeren met een knappe volley.
Is Helguera opeens geen persona non grata meer?

Verder zou het kunnen dat ik Capello toch iets heb onderschat. Maar we zullen het zien. :blush:
Barcelona loopt drie punten uit op Valencia

28/10/2006 23:22

Barcelona boekte zelf een eenvoudige thuiszege tegen Recreativo en kon na afloop tevreden constateren dat het weer alleen koploper is in de Primera División. Valencia ging namelijk onderuit op bezoek bij Racing Santander.

Barcelona-Recreativo 3-0
Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, speelde Barcelona niet groots in Camp Nou. De Spaanse kampioen kende opnieuw momenten van onachtzaamheid, die niet werden afgestraft door de gasten.

Ronaldinho daarentegen profiteerde wel van de mogelijkheden die hem werden geboden. De Braziliaan benutte in de eerste helft een omstreden strafschop en zorgde vlak na rust voor 2-0. Hij deed dat koppend, een zeldzaamheid voor de wereldvoetballer van het jaar. Xavi besloot het voorbeeld van zijn ploeggenoot te volgen en scoorde ook al met het hoofd: 3-0.

Racing Santander-Valencia 1-0
In een weinig opwindend duel moest Valencia de tweede nederlaag van het seizoen slikken. Racing Santander toonde zich strijdlustig en keek niet op een gele kaart meer of minder. De thuisclub moest vijf prenten incasseren. Bij Valencia werd een speler twee keer bestraft; Mario Regueiro kreeg in de slotminuut kort achter elkaar twee keer een gele kaart. Santander had de buit toen al binnen. Pedro Munitis had de bal, na voorbereidend werk van Nikola Zigic, over doelman Santiago Cañizares heen gekopt.
vi.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 29, 2006 8:25 am

RONALDINHO OP SCHOT MET ASSISTENTIE VAN SCHEIDSRECHTER

Barça krijgt hulp

BARCELONA, zondag

FC Barcelona herstelde zich van de nederlaag van vorige week tegen Real Madrid, maar de 3-0 overwinning op debutant Recreativo de Huelva was allerminst imponerend. Frank Rijkaard had lering getrokken uit de fouten van het Bernabeu waar Barça harakiri pleegde door met drie aanvallende middenvelders te starten.

José Edmilson heroverde zijn plaats als verdedigende middenvelder terwijl Rafael Marquez de Fransman Lilian Thuram verving in het hart van de defensie.

Maar van enige verbetering was nauwelijks sprake. Barça speelde uiterst traag in de opbouw terwijl voorin Ronaldinho en Eidur Gudjohnsen de eerste helft weer volstrekt onzichtbaar waren. Alleen Ludovic Giuly deed zijn stinkende best maar kon de geniale dribbelaar Lionel Messi, die onvoldoende hersteld was van zijn enkelblessure, niet doen vergeten.

Hoewel Rijkaard zijn spelers op het hart had gedrukt vanaf het begin veel agressiever te spelen, was de concentratie bij de Catalanen in de openingsfase ver te zoeken. Onoplettendheid van Carles Puyol leidde er zelfs toe dat Recreativo al na 20 seconden een droomkans kreeg. Laurentiu Rosu kon ongehinderd inkoppen maar doelman Victor Valdés wist de inzet van de Roemeen van amper een meter van de doellijn met de grootste moeite te pareren.

Barça wist zich nauwelijks kansen te creëren en kwam niet verder dan een vrije trap van Rafael Marquez waar de Franse doelman Laquait zich door een graspolletje bijna op verkeek. Barça kreeg onverwacht de hulp van arbiter Gonzalez die na een duik van Gudjohnsen de bal op de stip legde. Recreativo kon protesteren wat het wilde maar Ronaldinho wist met dat cadeautje wel raad (1-0).

Na rust profiteerde Barça van een mentale inzinking van Recreativo dat voor de zoveelste keer door een arbitrale misser gedupeerd werd. In vier minuten tijd ging de defensie van de ploeg uit Huelva twee keer in de fout waarvan Ronaldinho en Xavi dankbaar profiteerden met twee puntgave kopballen (3-0). Daarna nam Rijkaard meteen zijn maatregelen met oog op het cruciale duel van dinsdag tegen Chelsea. Hij haalde zijn koningskoppel Deco en Ronaldinho naar de kant om hen extra rust te geven.

Barcelona nam de kop weer alleen over omdat concurrent Valencia in Santander tegen Racing in de fout ging. Kort na de rust scoorde de kleine veteraan Pedro Munitis met het hoofd de enige treffer (1-0). Valencia eindigde met tien man omdat Regueiro kort voor tijd de rode kaart kreeg. Het duel dreigde verschillende keren gestaakt te worden omdat het spelen vanwege de potdichte mist bijna onmogelijk was.

FC Barcelona – Recreativo Huelva 3-0 (1-0). 29. Ronaldinho 1-0 (strafschop), 57. Ronaldinho 2-0, 60. Xavi 3-0.

Racing Santander – Valencia 1-0 (0-0). 56. Munitis 1-0.
De T.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » zo okt 29, 2006 9:01 am

Gimnastic-Real 1-3

Real wint weer na zelfs achtergestaan te hebben. Deze keer geen RVN-goal.
Carlos, Robinho en Helguera de doelpuntenmakers.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za nov 04, 2006 6:23 pm

Dat Atletico is trouwens ook weer bagger dit seizoen. Kopen zich suf, maar het komt er weer niet uit. Zat Atletico - Zaragoza te kijken, schandalig zwakke vertoning van de thuisploeg. M.n. Torres, Perea, Maniche en Costinha bakten er helemaal niets van.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 6:31 pm

wimpey schreef:Dat Atletico is trouwens ook weer bagger dit seizoen. Kopen zich suf, maar het komt er weer niet uit. Zat Atletico - Zaragoza te kijken, schandalig zwakke vertoning van de thuisploeg. M.n. Torres, Perea, Maniche en Costinha bakten er helemaal niets van.
A.Madrid heeft een prima ploeg. Als Petrov en Maxi Rodriguez niet zo lang uitgeschakeld waren zouden ze minimaal bij de eerste 7 eindigen.

Perea en Torres zijn toppers, Maniche en Costinha zeer nuttige krachten. Ik heb de wedstrijd tegen Zaragoza niet gezien, maar ik weet wel dat Zaragoza een leuke ploeg heeft. Ik heb voorspeld dat ze hoog zouden eindigen, dit seizoen.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za nov 04, 2006 6:48 pm

Atletico was een drama, Thomas. Zaragoza speelde goed, o.a. onze vrind Juanfran was goed op dreef. De besten bij Zaragoza waren Sergio en Movilla. Ewerthon en D'Allessandro is en blijft middelmaat.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 04, 2006 7:00 pm

Oh, ik geloof best dat ze tegen Zaragoza slecht speelden. Maar je moet niet vergeten dat ze binnen twee weken Petrov, Maxi en Mista zijn kwijt geraakt aan hevige blessures. Er zit veel kwaliteit in die ploeg hoor.

Dat was mijn voorspelling na een paar speelrondes:
Thomas schreef:
Thomas schreef:Ik tip trouwens Barcelona, Valencia, Real Madrid (die moeten ernstig op zoek naar een creatieve middenvelder), Sevilla en Atlético Madrid als bovenste vijf ploegen voor dit seizoen.
Zaragoza en Villarreal komen ook nog in de buurt, maar m'n voorspelling blijft zo staan.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo nov 05, 2006 2:12 pm

Oud-speler Barcelona pleegt zelfmoord

05 november 2006, 13:47
Door: Robert Kuijpers
Spaanse media melden dat Sergi López (39) zelfmoord heeft gepleegd. De Spanjaard, die onder meer actief was voor FC Barcelona, kampte met hevige persoonlijke problemen en zou daarom een einde aan zijn leven hebben gemaakt.
De middenvelder speelde van 1987 tot 1990 voor de Catalanen. Daarna verhuisde hij naar Real Zaragoza om later nog uit te komen voor Real Mallorca. Zijn jongere broer Gerard, ook een oud-speler van FC Barcelona, speelt momenteel nog voor AS Monaco.
www.voetbalprimeur.nl


Ik zou ook neigingen krijgen als ik wekelijks naar Gerard zou moeten kijken. :pukey:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 1:15 am

Even een update:

Real Madrid speelde weer zoals het eerder dit seizoen tegen Getafe speelde en verloor dus thuis met 2-1 van Celta (al kreeg Real deze keer iets meer kansen).

Barcelona had het moeilijk in La Coruña, speelde niet al te best (Ronaldinho speelde best goed, in mijn ogen), maar speelde uiteindelijk slechts gelijk vanwege een onterechte penalty. Valdes pakte de bal in eerste instantie, raakte ook de reboud nog, maar het mocht niet baten.

Onze UEFA Cup tegenstander speelde met 1-1 gelijk tegen Valencia. In de slotfase was er nog een naar opstootje tussen Villa en hun extroverte keeper Kameni.

Sevilla won wel met 2-0 van Osasuna, waardoor het koploper is. Zaragoza won ook met 3-1 van het lastige Getafe en staat nu derde. :xyxthumbs:

Recreativo won van Gimnastic en staat vooralsnog 12de.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di nov 07, 2006 3:19 pm

Steef schreef:
Oud-speler Barcelona pleegt zelfmoord

05 november 2006, 13:47
Door: Robert Kuijpers
Spaanse media melden dat Sergi López (39) zelfmoord heeft gepleegd. De Spanjaard, die onder meer actief was voor FC Barcelona, kampte met hevige persoonlijke problemen en zou daarom een einde aan zijn leven hebben gemaakt.
De middenvelder speelde van 1987 tot 1990 voor de Catalanen. Daarna verhuisde hij naar Real Zaragoza om later nog uit te komen voor Real Mallorca. Zijn jongere broer Gerard, ook een oud-speler van FC Barcelona, speelt momenteel nog voor AS Monaco.
www.voetbalprimeur.nl

Hij heeft zich voor de trein gegooid. X'C


Ik zou ook neigingen krijgen als ik wekelijks naar Gerard zou moeten kijken. :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 08, 2006 11:35 pm

Even splitsen.

Plaats reactie