Brazilië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » wo feb 14, 2007 11:13 am

En weer een dieptepunt....:
Blunderende verdediger verlaat club uit angst

14/2/2007 9 :14

Marquinhos is niet van plan nog langer uit te komen voor Corinthians. Dat liet de 24-jarige verdediger weten twee dagen na de 3-1 nederlaag tegen São Paulo in het Campeonato Paulista.
De lange voorstopper ging in de derby twee keer zwaar in de fout. Voor aanhangers van Corinthians een reden om hem en zijn moeder per telefoon met de dood te bedreigen.

'Ze zeiden dat ze me zouden vermoorden als ik niet weg zou gaan bij Corinthians', legde Marquinhos uit. 'Ik kan het niet meer opbrengen hier te blijven. Ik kan prima voor mezelf zorgen maar wat denk je van mijn moeder, vrouw en dochter? Zij kunnen niet eens naar de bakker of hun gezicht laten zien voor het raam. Deze bedreigingen gaan veel te ver.'

VI
Respect voor die jongen.... X'C
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 8:17 pm

We hebben geen Copa America-topic... mods???
Lastige loting Copa America voor Brazilië

15/2/2007 18:06

Titelverdediger Brazilië lootte zwaar voor de komende zomer te verspelen editie van het toernooi om de Copa America. Ook Argentinië belandde in een sterke groep.
In groep B krijgt Brazilië te maken met Mexico, Ecuador en Chili. Brazilië verloor de laatste onderlinge ontmoeting met Mexico (1-0), terwijl Ecuador zich tijdens het laatste WK bij de laatste zestien landen schaarde. Opponent Chili beschikt momenteel over een talentvolle lichting spelers.

'Onze groep is sterk bezet en zal ons zeker de nodige problemen opleveren', reageerde de Braziliaanse bondscoach Dunga (foto) op de in Venezuela verrichte loting. 'Dat typeert ook de Copa America, dat is nu eenmaal een pittig toernooi. Elk land doet tegen Brazilië beter z'n best.'

Argentinië, dat in de finale van 2004 door Brazilië werd geklopt, krijgt in groep C te maken met de Verenigde Staten, Paraguay en Colombia.

Venezuela, gastland voor de 42ste editie van de Copa America, moet het in groep A stellen met Uruguay, Bolivia en Peru. De Copa America wordt komende zomer van 26 juni tot 15 juli afgewerkt.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 15, 2007 8:36 pm

Zodat jij nog meer VI berichten kan plaatsen zeker! Moooooi niet! :D

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do feb 15, 2007 9:10 pm

Ik doe het voor jullie, hé! :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 16, 2007 11:57 am

:aai:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 16, 2007 6:34 pm

Thomas schreef::aai:
:hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 18, 2007 2:46 pm

Romario gunt strafschop en hattrick aan collega

18/2/2007 14:10

Romario lijkt geen haast te hebben in de jacht op zijn duizendste doelpunt. De 41-jarige spits van Vasco da Gama, die volgens zijn zwaar bekritiseerde eigen telling op 990 staat, gunde collega-aanvaller Leandro Amaral zijn derde goal in de derby tegen Fluminense (4-4).
Romario begon voor de derde keer op rij op de bank en viel elf minuten na rust in. Vasco stond in Maracanã op dat moment met 3-2 achter in het spectaculaire duel. Met nog twee minuten te spelen en een 4-3 achterstand, kreeg Vasco een strafschop. Het publiek verwachtte Romario, maar die stond de bal af aan Leandro Amaral. Hij faalde niet.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:24 pm

Nog 8:
Twee treffers Romario in 400ste Vasco-duel

1/3/2007 10:10

Romario heeft een feest gemaakt van zijn vierhonderdste wedstrijd in het shirt van Vasco da Gama. De 41-jarige spits scoorde twee keer tijdens de 6-0 overwinning op Fast-AM in de strijd om de Copa do Brasil. Romario is nu nog acht doelpunten verwijderd van de magische grens van duizend goals.
O Baixinho opende de score vlak voor rust door een strafschop eenvoudig te benutten. Romario, die voor het eerst dit jaar in de basis stond van Vasco, zorgde voor de 4-0 door koppend toe te slaan. De voormalige PSV'er leverde ook nog de assist voor de 6-0.

'Het belangrijkste is dat Vasco een ronde verder is in het bekertoernooi', zei Romario na afloop. 'We speelden goed en hebben gewonnen. Eén goaltje was al mooi voor mij, twee is nog beter.' In vierhonderd wedstrijden voor Vasco scoorde Romario 316 keer.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 23, 2007 9:23 pm

Kus kost Braziliaan gele kaart

De Braziliaanse verdediger Cleberson van Cabofriense is afgelopen weekend op de bon geslingerd door de scheidsrechter, nadat hij deze een kus had gegeven. De spelers zelf verklaarde niet te weten dat dit tegen de regels was.

Op TV-beelden die maandag werden vertoond, was te zien hoe scheidsrechter Ubiraci Damasio een dikke smakkerd op de wang kreeg, nadat hij een vrije trap had toegekend tégen de verdediger van Cabofriense.

In eerste instantie leek er niks aan de hand in het onderonsje tussen speler en arbiter, maar op een gegeven moment trok de verbaasde leidsman prompt de gele kaart, waarna hij de speler vertelde niet gediend te zijn van dergelijk gedrag.

”Ik wist niet dat dat tegen de regels was,” verklaarde Cleberson, die met zijn ploeg overigens met 3-1 van Botafogo verloor in het Maracanã-stadion.
voetbalzone.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 6:19 pm

Duizend voor Genie van het Strafschopgebied

21/5/2007 1 :30


De rijke carrière van Romario De Souza Faria kan niet meer stuk. De 41-jarige spits heeft eindelijk zijn duizendste doelpunt gemaakt. Na 361 minuten zonder persoonlijk succes sinds zijn 999ste scoorde de Braziliaan van Vasco da Gama nu wél in het duel met Sport.

O Baixinho (De Kleine) kan moe maar voldaan terugkijken op een bijzonder voetballeven. Romario wekte verbazing als razendsnelle en later extreem lepe en trefzekere spits. Niet voor niets gaf Johan Cruijff, zijn voormalige coach bij Barcelona, hem de bijnaam Het Genie van het Strafschopgebied.

Net zoveel beroering veroorzaakte Romario met huilbuien, lange vakanties, gepeperde uitspraken, vechtpartijtjes met medespelers en fans, potjes beachsoccer en verbaal geruzie met de groten der aarde.


Zo counterde Romario alle criticasters die hun neus ophalen voor de mijlpaal omdat hij goals in oefenduels en andere galawedstrijden mee heeft gerekend om aan duizend treffers te komen. In de schaduw van Pelé, O Rei do Futebol (De Koning van het Voetbal) met 1281 goals, zou hij dan ook niet mogen staan.

'Pelé scoorde uit een symbolische strafschop toen Wembley in 2000 werd gesloten en telde die mee. Waarom zou ik dan goals tegen clubs uit de tweede en derde divisie niet mee mogen rekenen? Als ik alles optel kom ik wel tot drieduizend', pochte de nooit om een antwoord verlegen zittende Romario.

Het Braziliaanse mediaconcern Globo gaf Romario ook statistisch gezien gelijk. Globo dook in de boeken en becijferde dat Pelé meer doelpunten (84) maakte tegen teams zonder traditie dan Romario (79). Ook de FIFA trok de duizend doelpunten van Romario niet in twijfel. 'Dat spelers doelpunten meetellen op amateurniveau en in oefenduels is niets nieuws', vindt de wereldvoetbalbond.


Uit alle cijfers die werden opgedoken, kwamen veel wetenswaardigheden tevoorschijn. Zo maakte Romario maar één doelpunt met een omhaal en claimen twee doelmannen dat zij het trotse slachtoffer waren toen Romario zijn eerste doelpunt in de hoofdmacht van Vasco da Gama aantekende. De tegenstander van toen baalde er destijds nog van dat niet Vasco-legende Roberto Dinamite van de partij was maar ene Romario.

Het hoogste scoringsgemiddelde behaalde Romario bij PSV, waar hij goed was voor 165 goals in 167 optredens (0,99). Ook zijn score in het shirt van de nationale ploeg grenst aan het ongelooflijke: 71 doelpunten in 85 duels. Al Sadd (Qatar) is de enige werkgever waarvoor Romario nooit scoorde.


vi.nl

Alle doelpunten van Romario op een rij
Opmerkelijke Romario-berichten


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 4:59 pm

Kunnen jullie je de zeehondendribbel nog herinneren? Kerlon, de speler die er opzien mee baarde en het tot z'n handelsmerk heeft gemaakt, is er afgelopen weekend hard voor aangepakt. Bij een 3-4 voorsprong voor zijn Cruzeiro in de derby met Atletico Mineiro herhaalde hij dit kunstje weer eens, waarna verdediger Coelho op niet te misverstane wijze liet weten het niet te kunnen waarderen.

En gelijk had hij enigszins wel, in mijn ogen. Dit soort dingen flik je niet in zo'n beladen wedstrijd, zonder er voor aangepakt te worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 17, 2007 5:06 pm

Volgens mij deed die Kerlon niets verkeerd, of wel?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 5:08 pm

Natuurlijk moet Coelho flink worden gestraft voor die elleboogstoot, maar Kerlon loopt in een felbeladen derby z'n tegenstanders wel heel opzichtig uit te dagen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 17, 2007 5:38 pm

En dat mag niet?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma sep 17, 2007 5:44 pm

Hard aanpakken die elleboog-gast. Voor zo'n Kerlon ga je toch naar het stadion.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » ma sep 17, 2007 5:47 pm

Thomas schreef:Natuurlijk moet Coelho flink worden gestraft voor die elleboogstoot, maar Kerlon loopt in een felbeladen derby z'n tegenstanders wel heel opzichtig uit te dagen.
Dus als Richard Witschge in 1997 na zijn hooghoud-actie zo'n beuk had gekregen had jij dat ook terecht gevonden?
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 17, 2007 5:49 pm

Vond die elleboog nog wel meevallen ook. Vond het immers meer een flinke beuk. :blush.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 5:58 pm

Scherrer schreef:
Thomas schreef:Natuurlijk moet Coelho flink worden gestraft voor die elleboogstoot, maar Kerlon loopt in een felbeladen derby z'n tegenstanders wel heel opzichtig uit te dagen.
Dus als Richard Witschge in 1997 na zijn hooghoud-actie zo'n beuk had gekregen had jij dat ook terecht gevonden?
Nou ja, het was te verwachten. En daarna mag Witschge of Kerlon blij zijn als ze geen blessure hebben opgelopen en kan de dader uitkijken naar een wedstrijd of 5 vijf toekijken vanaf de tribune.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 27, 2007 10:39 am

Coelho is wel erg overdreven hard gestraft, maar hij vindt steun bij Dunga:
Vier maanden geschorst na wraakactie op Kerlon
27/09/2007 09:11

Coelho heeft zijn onbezonnen wraakactie op Kerlon (foto) moeten bekopen met een forse schorsing. De Braziliaanse verdediger van Atlético Mineiro kreeg een schorsing voor 120 dagen opgelegd voor zijn brute overtreding.

In het duel van Cruzeiro met Mineiro (4-3 zege voor Cruzeiro) greep Coelho rigoureus in toen Kerlon weer eens aanzette voor zijn befaamde zeehondendribbel. Zonder oog voor de bal beukte hij met zijn linkerschouder en elleboog in op zijn jonge opponent.

'Ik ben erg verdrietig dat ik door deze actie zal worden herinnerd', reageerde Coelho nadat de tuchtcommissie de schorsing had opgelegd. 'Maar ik wacht nu op een beroepszaak.' Coelho vond steun bij anderen, die van mening zijn dat Kerlon zijn tegenstanders poogt te vernederen met zijn dribbel.

Zo beweerde bondscoach Dunga dat Coelho een normale overtreding maakte, terwijl Atlético-trainer Emerson Leão stelde dat Kerlon zijn dribbel nooit zou uitvoeren als Cruzeiro achter staat.


vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do sep 27, 2007 11:33 am

Vreemde gedachte trouwens, als je zo goed bent dat je je tegenstanders kunt vernederen dan mag je die persoon keihard aanpakken ?
Dat hoort juist bij het spelletje...

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do sep 27, 2007 2:32 pm

Inderdaad. Voor zulke mensen kom je toch naar het stadion? Een solo is toch ook mensen vernederen? Je moet de mensen die zulke spelers neerhalen juist harder straffen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do sep 27, 2007 10:03 pm

Mwah, ik vind deze straf wel buitenproportioneel hoor. Het was een stevige overtreding maar 120 dagen gaat wat mij betreft echt veel te ver.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr sep 28, 2007 12:05 am

Ik vond het reuze meevallen. Belachelijke straf.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 28, 2007 6:21 am

Iemand expres neerbeuken omdat hij je passeert? En dan maakt het niet uit hoe...vernederen of niet vernederen. Ook gasten die van tevoren aangeven die jongen te zullen schoppen als dat nodig is moet je maar lekker schorsen voor die wedstrijd. Slaat helemaal nergens op wat ze doen. En Dunga....tja. De reden dat hij het zegt is omdat hij het zelf niet kon ( niet dat hij niet kon voetballen ofzo)

120 dagen is veel maar het gaat erom dat hij iets doet wat niks met voetbal te maken heeft. Kunnen ze in Ned een voorbeeld aan nemen. Elleboogstoten, slaande bewegingen, lekker schorsen voor een half jaar!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie