Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 24, 2007 3:11 pm

Het zijn beide coaches die A zeggen en B doen. Ik zie niet in waarom het een erger is dan het ander.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za feb 24, 2007 3:19 pm

Ten Cate heeft Lindenbergh nooit bij naam genoemd. Capello heeft Beckham en Cassano publiekelijk afgebrand en ze zelfs een onprofessionele houding verweten. Beckham is een van de beste profs die Real heeft lijkt mij, zo. Een zielige actie van Capello.

En in het geval van Cassano is het z'n eigen selectie geweest die druk op hem heeft gezet om Cassano er weer bij te halen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 24, 2007 3:38 pm

Ja, er zijn nuances, maar de essentie blijft voor mij hetzelfde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma feb 26, 2007 5:19 am

Atlético de Madrid-Real Madrid 1-1:

Fabio Capello kan wellicht nog even opgelucht ademhalen omdat zijn Real op een min of meer miraculeuze manier een gelijkspel uit het Vicente Calderón wist te slepen. Atlético was bijna 90 minuten lang de betere maar weigerde de kansen af te maken. Het had ook de pech dat de scheidsrechter een tweede doelpunt afkeurde wegens buitenspel. Ik vermoed dat de grensrechter dacht dat een andere Atlético-speler de bal na de vrije trap nog op de paal schoot en degene die de rebound intikte (Perea) op dat moment buitenspel stond. Ik heb niemand de bal echter meer zien beroeren en de bal via de paal bij Perea terecht zien komen, die op het moment van de vrije trap niet buitenspel stond.

Aan de andere kant creëerde Real vrijwel niets en dat kwam voor een groot deel door de geweldige centrale verdediger en Colombiaans international Luis Perea. Die had werkelijk alles. Wat een kracht en snelheid en bovendien een jongen die naar voren durft te verdedigen. Het enige doelpunt dat Real wel wist te scoren kwam na een listig steekpassje van Raul op Higuain die zich in een duel ontdeed van z'n tegenstander (en dat is nieuw voor hem).

Fabio Cannavaro pakte naast z'n gebruikelijke gele kaart nog een tweede gele kaart, die er al de hele wedstrijd aan zat te komen. Hij kwam ook te laat bij de 1-0 van Torres. Je zag Cannavaro op de achtergrond nog iets ondernemen, maar tegen die tijd was Torres z'n doelpunt al aan het vieren bij de cornervlag. ;) Het was overigens niet alleen Cannavaros schuld. Z'n medeverdedigers stonden wel voor Torres, maar grepen totaal niet in en stonden lucht te dekken. Behoudens z'n slippertje en z'n vele overtredingen speelde Cannavaro een behoorlijk sterke wedstrijd. Zolang hij dicht in de buurt van de zestien mag blijven is er over het algemeen ook geen probleem.

Ik blijf het knap vinden dat Atlético het zonder Maxi en Petrov zo goed doet. Dat had ik niet meer verwacht nadat die jongens binnen twee weken tijd langdurige blessures oppikten. :xyxthumbs:

De hoogtepunten van de Madrileense derby.

En wat uitgebreider om de kansenverhouding wat beter in te zien.



Barcelona-Athletic de Bilbao 3-0:

The return of Eto'o :cheer:

Wat een verschil maakte Sammy meteen weer. Barcelona speelde in de beginfase net zo stroef als in de afgelopen weken/maanden maar na de
1-0 ging het lopen. Giuly troefde z'n tegenstander op snelheid af en zette laag voor, waarna de aanwezigheid van Eto'o genoeg was om verdediger Amoribieta de bal in eigen doel te laten schieten. De 2-0 ontstond uit een aantal passes op het middenveld, gevolgd door een knappe hoge pass naar het strafschopgebied, die de bal met wat geluk naar Xavi kaatste zodat deze vanaf de rand van het strafschopgebied binnen kon volleyen. Je merkte gewoon aan alles dat iedereen zat te wachten tot het moment dat Eto'o zelf zou scoren en dat gebeurde dan ook. Nog voor rust gaf Dinho een goede lange steekpass op Eto'o waarna de Pichichi van vorig seizoen uiteraard niet faalde.

Na rust kreeg Barcelona genoeg kansen op meer doelpunten, maar faalde men in de afronding. Ronaldinho kreeg het flink op z'n heupen en had zeker twee keer moeten scoren. Er was echter één kans waarvan iedereen het hem zal vergeven dat hij hem miste. Op een gegeven moment pikte hij de bal aan de linkerkant op, lobde de bal even over de slidende verdediger heen, dribbelde naar het strafschopgebied, zette z'n tweede tegenstander twee keer voor schut en z'n derde tegenstander 'slechts' één keer, maar schoot vervolgens uit een hele moeilijke hoek via de vingertoppen van de keeper op de lat.

Ronaldinho kon weer lachen met de bal. Soms kan je je er aan ergeren, zoals ik een week geleden deed. Omdat het niet altijd nodig lijkt en omdat het soms wel fijn is als een speler het spel simpel weet te houden. Maar Ronaldinho heeft dat soort momenten gewoon nodig. Dankzij die momenten komt hij pas echt in z'n spel. Dankzij Eto'o kreeg hij vandaag de kans om lekker in z'n spel te komen. Met Eto'o heeft Barça er weer een echte aanwezigheid voorin bij, die heerlijk over de hele breedte van het veld blijft bewegen en constant verdedigers naar zich toe trekt. Ronaldinho kan veel meer de spelmaker en entertainer uithangen en hoeft zich veel minder te richten op het maken van de broodnodige doelpunten. Vandaag ging het op een gegeven moment zo ver dat twee verdedigers van Bilbao met hem begonnen te bekvechten. En ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hem vroegen of het nou echt nodig was om ze keer op keer voor schut te zetten. :D

Messi viel overigens ook in maar dat liep stukken minder soepel. Het zal nog wel even duren voordat we dezelfde explosieve Messi als voor z'n blessure krijgen te zien. Hij heeft op dit moment nog niet echt 100% vertrouwen in z'n lichaam, volgens mij.

Al met al was het een topweekend voor Barcelona aangezien Sevilla (bij reuzendoder Getafe) en Valencia (bij hekkensluiter Gimnastic) ook gelijkspeelden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di feb 27, 2007 6:11 pm

Barcelona-Athletic Bilbao met een fantastisch aanvalstrio aan Catalaanse kant.

De weergaloze actie van Ronaldinho is rond de derde minuut te zien.


EDIT: Volgens Zuid-Amerikaanse media heeft Barcelona overigens vergaande interesse in Mauro Zarate.

Weergaloos doelpunt van Zarate tegen Belgrano.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 01, 2007 3:37 am

Derby Sevilla ontaardt, coach bewusteloos

28/2/2007 21:47

De altijd roerige derby tussen Real Betis Sevilla en Sevilla is deze keer wel heel erg uit de hand gelopen. Na de 0-1 van Frederic Kanouté in de 57ste minuut werd Sevilla-coach Juande Ramos geraakt door een projectiel vanaf de tribune.

Ramos moest buiten bewustzijn op een brancard worden afgevoerd. De return in de kwartfinale in de strijd om de Copa del Rey (heenwedstrijd 0-0) werd daarna gestaakt. Tot overmaat van ramp werd de ambulance met Juande Ramos daarin ook nog met stenen bekogeld.

In de aanloop naar de heetste Spaanse derby lagen de voorzitters al overhoop. Twee weken geleden gebeurde er van alles op het ereterras. Een dag voor het nieuwe treffen, legden de twee kemphanen het bij om verdere agressie te voorkomen.
vi.nl

En Barcelona alsnog door in de beker na de 1-2 winst in La Romareda (thuis hadden ze met 0-1 verloren). :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:24 pm

Alavés: Piterman pest weer eens coach weg

28/2/2007 18:30

Alavés moet op zoek naar een nieuwe coach. Op zich niets bijzonders voor een club waar de despoot Dmitry Piterman voorzitter en eigenaar is. Wel is het opmerkelijk dat de trainer nu zelf besloot zijn ontslag in te dienen.
Feliciano González Fabri was pas sinds 8 januari aan het werk bij de nummer acht van de Spaanse Segunda División. De derde coach dit seizoen van de Basken leidde acht competitieduels, waarvan hij er vier won, één gelijkspeelde en drie verloor.

Fabri's motivatie om te vertrekken is de eis van Piterman dat hij niet langer trainingen zou leiden. Bovendien kondigde de preses tien dagen geleden nog aan zijn trainer te ontslaan, al kwam hij daar op terug na de gewonnen wedstrijd tegen Vecinario.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 7:04 am

Sevilla-Barcelona 2-1: Barcelona heeft in een doldwaze wedstrijd de kans om een gat van 5 punten met Sevilla te slaan uit handen gegeven.

Ik moet zeggen dat ik raar stond te kijken toen ik de naam van Samuel Eto'o niet op het wedstrijdformulier zag prijken. Rijkaard koos voor een opstelling met Messi, Giuly en Ronaldinho in de aanval en twee pivotes op het middenveld in de vorm van Xavi en Iñiesta. In de openingsfase kwam Sevilla nauwelijks aan de bal maar wekte Barcelona geen moment de indruk dat het gevaarlijk zou worden. Ronaldinho zakte veel in naar het middenveld waardoor ieder aanspeelpunt voorin ontbrak.

In de veertiende minuut scoorde Barcelona uit de eerste de beste kans. Zambrotta werd weggestuurd door Oleguer (of Zambrotta nu wel of niet buitenspel stond durf ik echt niet te zeggen), waarna de Italiaan een schitterende voorzet afleverde en de compleet vrijstaande Ronaldinho binnenkopte: 0-1.
Veertien minuten later kwam het volgende beslissende moment. Danish dynamite Cristian Poulsen kopte te kort terug op Aitor Ocio en Ronaldinho maakte er een koud kunstje van om de bal rechts langs Ocio te spelen en zelf links langs hem heen te snellen. Ocio kon niets anders dan de doorgebroken wereldster neerhalen in het strafschopgebied. Ocio kreeg :redcard: en Dinho mocht aanleggen voor de 0-2. De wedstrijd leek al vroeg beslist te gaan worden, maar Palop stopte de inzet van Ronaldinho met wat geluk. Z'n tegenstander koos voor het schot door het midden, maar terwijl Palop voor de linkerhoek koos raakte de bal z'n benen nog. Sevilla bleef op die manier nog in de wedstrijd, maar met 10 tegen 11 zou Barcelona dit niet meer mogen verpesten.
Zes minuten voor rust viel de gelijkmaker toch. Barcelona was al wat behoudender gaan spelen en Daniel Alves bestookte de Barça-verdediging met mooie acties en voorzetten. En ook bij de 1-1 was Alves betrokken. Hij vond Kerzhakov, die snel wegdraaide bij Marquez en knap raak schoot. Weer een fout van Marquez als verdediger in een topduel. Het begint eentonig te worden. Maar goed 1-1 dus, maar verder was er nog niet zoveel in de hand. In de tweede helft zou Barcelona het recht kunnen zetten en ook een gelijkspel was geen drama geweest.

De tweede helft begon redelijk traag. Zowel Ramos als Rijkaard wilden geen grote veranderingen toepassen en beide ploegen voelden elkaar nog even aan. Een paar minuten nadat ik bij mezelf dacht dat Kerzhakov me erg veel aan David Villa doet denken, versierde hij een vrije trap en zei de commentator precies hetzelfde. Daniel Alves ging achter de bal staan en lanceerde de bal via de muur in het doel van Valdes: 2-1. Een zeer negatieve wending, maar wellicht dat Barcelona nog iets recht kon zetten met een man meer op het veld. Het leek tijd te gaan worden voor de entree van Sammy.
Een minuut na het doelpunt van Alves gaf scheidsrechter Valdez echter een rode kaart waar nog lang over nagepraat zal worden. Via de beelden was alleen te zien hoe Ludovic Giuly uitblinker Alves aan z'n shirt vastpakte. De scheidsrechter floot en gaf uiteraard een vrije trap aan Sevilla. Iedereen stond echter versteld toen de official een rode kaart trok! Voor shirtje trekken? Daar staat hopelijk nog een hele andere uitleg tegenover, want voor iedereen die slechts de beelden kon bekijken was dit een belachelijke en schandalige beslissing. Tien tegen tien dus.

Rijkaard bracht Eto'o in voor Marquez en Saviola voor Messi, maar Zambrotta gooide met een oerdomme rode kaart Barças glazen in. Z'n eerste gele kaart krijg hij nog voor een sliding waarbij hij de bal raakte, maar doordat hij het nodig vond om dermate agressief te reageren dat hij de scheidsrechter aanraakte mocht hij meteen inrukken met een tweede gele kaart. Rijkaard zal er wel niet meer in geloofd hebben en Ronaldinho willen sparen, want normaal gesproken haal je van al je spelers uitgerekend Ronaldinho niet van het veld. Als er namelijk iemand is die nog een speciaal moment kan produceren in dit soort situaties is het Ronaldinho wel. Een rare keuze van Rijkaard. In de slotfase kreeg Eto'o nog een goede kans op de 2-2, gevolgd door drie megakansen voor Sevilla op meer doelpunten. Al met al een terechte overwinning voor Sevilla, vol met dramatische en dubieuse momenten die passen in een cruciale wedstrijd om het kampioenschap.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 04, 2007 8:29 am

Sevilla lost Barça af

SEVILLA, zondag
FC Barcelona heeft de koppositie in de Primera Division gisteren aan Sevilla moeten laten. De ploeg van Frank Rijkaard verloor uit bij de directe concurrent: 2-1

Barça startte vlammend en kwam binnen het kwartier op voorsprong. Ronaldinho, die steeds beter in vorm raakt, kopte een voorzet van Gianluca Zambrotta tegendraads in achter doelman Andrés Palop. De Braziliaan faalde in de 29e minuut echter. Nadat hij door Sevilla-verdediger Aitor Ocio was neergelegd, miste de sterspeler de penalty.

Sevilla kwam met tien man voor rust al op gelijke hoogte via Kerzhakov: 1-1. Maar het werd nog gekker toen Daniel Alves een kwartier na rust een vrije trap raak schoot en Victor Valdes kansloos liet, 2-1.

Scheidsrechter Gonzalez Vazquez raakte steeds meer de weg kwijt, helemaal een minuut na de 2-1 toen hij Ludovic Giuly onterecht een rode kaart gaf. Rijkaard bracht Samuel Eto’o en gooide alles op de aanval maar het mocht niet baten. De koek was voor de scheidsrechter niet op, want ook Gianluca Zambrotta mocht met rood vertrekken, waardoor hij net als Giuly de topper in Nou Camp tegen Real Madrid mist.
Sevilla – FC Barcelona 2-1 (1-1). 14. Ronaldinho 0-1, 39. Kerzhakov 1-1, 61. Alves 2-1. Rode kaart: 28. Aitor Ocio (Sevilla), 62. Giuly (Barcelona), 76. Zambrotta (Barcelona/ 2x geel)
DeT.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo mar 04, 2007 1:36 pm

Ik heb ook gekeken, maar die rode kaart van Giuly is een regelrechte schande. Ik weet dat wij hier lopen te klagen over het korps, maar een dergelijke beslissing zie je zelden. Wat een amateurisme!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 04, 2007 2:05 pm

Ik zit met smart te wachten op een verklaring van de scheidsrechter, Peter. Het is te hopen voor hem dat Giuly iets extreem grofs heeft geroepen. Anders is het misschien wel de meest schandalige rode kaart die ik ooit heb gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 6:08 pm

Roberto Carlos: 'Ik ga weg bij Real Madrid'

9/3/2007 10:05

Roberto Carlos is bezig aan zijn laatste maanden bij Real Madrid. 'Het is tijd voor een verandering', legt de 33-jarige Braziliaan uit aan Marca.

'Ik heb gesproken met Predrag Mijatovic (technisch directeur, red.) en met de voorzitter. Ik ga. Ik zal mijn contract niet verlengen. Het is mijn eigen beslissing. Net zoals ík had besloten dit seizoen nog te blijven, heb ik nu bepaald dat ik vertrek.' Eerder dit seizoen verlengde de back nog zijn contract bij Real tot medio 2008.

Woensdag stond Roberto Carlos nog aan de basis van de nederlaag tegen Bayern München en de daarmee gepaarde uitschakeling van Real in de Champions League. De linksback verspeelde knullig de bal, waardoor Roy Makaay al na tien seconden de score opende.

'Na de wedstrijd tegen Bayern heb ik me heel slecht gevoeld. Ik ben elf jaar bij deze club geweest en heb in de eerste 7,5 jaar heel veel gewonnen, maar we verliezen een wedstrijd en alle schuld komt op mijn schouders terecht. Dat accepteer ik niet. Ik heb veel gesproken en het moment is gekomen om een einde te maken aan mijn sportieve leven bij Real Madrid.'

'Ik heb nog drie à vier jaar voetbal in me en ik wil spelen op het hoogste niveau. Ik weet niet of dat in Brazilië is of in Qatar of waar dan ook. Ik wil de Madrilenen niet voor de gek houden. Op dit moment is het voor mij belangrijk Real Madrid te verlaten en iets meer aan mijn leven te denken.'
vi.nl

Ik zou het zonde en jammer vinden als Roberto Carlos vertrekt uit Europa.

Capello: ‘Ontslag hangt af van preses’

Ook al krijgt Real Madrid morgenavond een flink pak slaag van FC Barcelona, Fabio Capello is niet van plan om de handdoek in de ring te gooien. De oefenmeester van de Madrileense formatie gaf vanmiddag aan dat president Ramón Calderón deze beslissing moet nemen.

“Deze vraag hebben jullie nu al zo´n vijftig keer gesteld”, vertelde Capello op een persconferentie. “En het antwoord is altijd hetzelfde. De president bepaalt of ik ontslagen wordt, niet ik. Als we verliezen bij Barcelona, ben ik niet van plan om mijn ontslag in te dienen.”

De oefenmeester gaf tevens zich niet schuldig te voelen over de toegepaste tactiek woensdagavond tegen Bayern München. Voor het eerst dit seizoen speelden Fernando Gago, Emerson en Mamadou Diarra samen op het middenveld, maar werd een nederlaag en de uitschakeling in de Champions League niet voorkomen. “De tactiek stelde mij niet teleur. We hebben de hele week geoefend, maar achteraf bleek dus dat het allemaal voor niks is geweest.”

“Ik beslis en de spelers moeten hun taken goed uitvoeren. Als ze op het veld staan, dan moeten ze ook laten zien dat ze het waard zijn. De journalisten of de spelers of de president bepalen niet wie er speelt. Als ik Guti op de bank zet in plaats van Emerson, dan is dat mijn beslissing.”

Ook de beslissing van Roberto Carlos om aan het eind van het seizoen ‘het zinkende schip’ te verlaten viel niet in goede aarde bij de Italiaan. “Ik was al eerder op de hoogte van zijn beslissing, maar hij heeft het verkeerde moment gekozen. De blessure en de kritiek die hij over zich heen kreeg deden hem besluiten om zijn beslissing eerder bekend te maken.”
voetbalzone.nl

Maar hij doet het goed hoor! :headbang: :D


Hier nog even de absurde rode kaart van Giuly tegen Sevilla.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr mar 09, 2007 6:39 pm

Wat een giller, die kaart. Ik kan echt geen een reden bedenken waarom de scheids daar uberhaupt voor zou moeten fluiten, laat staan een 2e gele kaart te geven.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 09, 2007 6:40 pm

Maar hij doet het goed hoor!
Beter dan vorig jaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 7:29 pm

Peter schreef:
Maar hij doet het goed hoor!
Beter dan vorig jaar.
Niet dus. Real Madrid staat dit seizoen na 25 speeldagen vierde met 44 punten en een doelsaldo van +11 (32-21).

Vorig seizoen stond Real Madrid na 25 speeldagen derde met 48 punten en een doelsaldo van +23 (48-25).

Real Madrid is dit seizoen uitgeschakeld in de achtste finales van de CL, net als vorig seizoen. Dit seizoen gebeurde dat door Bayern, vorig seizoen door Arsenal.

Bron: eurosport.com

Real Madrid is dit seizoen in de beker uitgeschakeld door Real Betis, vorig seizoen door Real Zaragoza. Ik meen me te herinneren dat Real het vorig seizoen 1 of 2 rondes verder schopte dan dit seizoen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Tot zo ver de statistieken. Dan even kort over het spel. Real creëert een droevig laag aantal kansen per wedstrijd (en dat uit zich overduidelijk in het aantal gescoorde doelpunten). Er zit vrijwel geen enkele creativiteit in het spel. Het is statisch en voorspelbaar en de spitsen zijn op zichzelf aangewezen. Capello vond het niet nodig om er een spelverdeler bij te halen en z’n aankopen zijn geen denderend succes. Cannavaro past niet in het Spaanse voetbal (hij pakte uit m’n hoofd, inclusief geel-rode kaarten, al 12 gele kaarten in de competitie) en Emerson en Diarra zijn een doorn in het oog voor menig Real-supporter. Capello is een verdedigende trainer en met hem als trainer gaat Real Madrid qua voetballend vermogen de weg naar boven niet inzetten. Ik neem aan dat Capello er in -of voor de zomer uitgetrapt wordt, zoniet dan kan hij nog een stap zetten om er een echt Italiaans elftal van te maken. Op dit moment is het zelfs dat nog niet. Ja, Real Madrid is iets degelijker dan voorgaande jaren, maar RGB zei het een tijdje terug heel mooi: “Real Madrid hangt nog steeds als los zand aan elkaar. Het zand is alleen wat stugger”.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 9:06 pm

Peter? :faga1:

:D

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr mar 09, 2007 9:15 pm

Ja, Real Madrid is iets degelijker dan voorgaande jaren,
:headbang: :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 9:26 pm

That’s what I thought. Don’t ever question me again, sinner! :evil:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 10, 2007 12:17 pm

Barcelona - Real M. met ( voor wie niet genoeg van die man kan krijgen ) de analyse van HTC.

Sport1

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za mar 10, 2007 10:34 pm

RvN is goed op dreef! Hij heeft er al weer 2 inliggen tegen Barca.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 11, 2007 7:45 am

Barcelona-Real Madrid 3-3:
brigade zuid schreef:RvN is goed op dreef! Hij heeft er al weer 2 inliggen tegen Barca.
Van Nistelrooij bespeelde de verdediging van Barcelona inderdaad met het mes tussen de tanden. Dat gold alleen wat minder voor de manier waarop hij de goal van Valdes bestookte. Met wat betere keuzes of een kuurtje voor z'n doelpuntenobsessie had hij Real Madrid meer doelpunten op kunnen leveren.

Dat Van Nistelrooij ook in z'n tweede Superclassico uitblonk lag ook voor een groot deel aan de gekozen tactiek door Rijkaard. Good old Frankie heeft de doordeweekse wedstrijd op Anfield Road volgens mij gekeken onder het genot van een biertje of twintig, waardoor hij niet door heeft gehad dat de driemansverdediging bij vlagen overlopen werd en vooral Oleguer er helemaal niets van bakte. Rijkaard en Neeskens begonnen vandaag namelijk weer met dezelfde tactiek en wederom werd Oleguer helemaal weggespeeld en was Real keer op keer gevaarlijk wanneer het veld breed gehouden werd. De eerste goal ontstond nadat Raul teveel ruimte werd gegund door Oleguer en diens voorzet via Thuram bij Van Nistelrooij terecht kwam. Van the man maakte het koelbloedig af: 0-1.

Kort daarna maakte Messi op instinctief aangeven van Eto'o gelijk. Onder z'n tenue pronk de tekst 'Fuerza tio' op z'n hemd. 1-1 Tussen de Blaugranas en de Merengues en 1-1 tussen Van Nistelrooij en Messi. Barcelona wilde blijven aanvallen maar Real Madrid was gewoon erg sterk uit de startblokken gekomen en zocht Oleguer bewust op. Daar werd men al snel wederom voor beloond toen Guti over het uitgestoken been van Oleguer ging en Real Madrid een penalty kreeg. Van Nistelrooij faalde wederom niet en scoorde alweer z'n 14de competitietreffer.

Maar het werd al snel duidelijk dat dit wel eens de beste wedstrijd ooit zou kunnen worden van Lionel Messi in het shirt van Barcelona. Eerst zette Ronaldinho z'n befaamde dribbel in in het strafschopgebied van Real, waarna hij de bal op Eto'o speelde en het speeltuig na ontvangst op Casillas ramde. Messi was er als de kippen bij voor de rebound en schoot de bal in het dak van het doel, 2-2.

Nog voor rust deed Oleguer nog eens van zich spreken. De grote ster pakte een domme gele kaart op het middenveld nadat hij Gago onderuit schoffelde. En aangezien hij er eerder al eentje had gekregen voor het veroorzaken van de penalty mocht hij gaan douchen. De scheidsrechter verloste Oleguer uit z'n lijden en bespaarde Rijkaard een 'moeilijke' keuze. :xyxthumbs: ;) Barcelona moest verder met 10 tegen 11. Jammer, want na de 2-2 was Barcelona de bovenliggende partij en kreeg het de grootste kansen.

In de rust verving Rijkaard Eto'o met Sylvinho en ging Marquez rechtsback spelen. Achter de naam van Marquez kon na de eerste helft wederom een paar keer geturfd worden achter het grote minteken, want Guti kon vrolijk z'n gang gaan. En ook als rechtsback speelde hij onzeker en onzorgvuldig, waardoor Rijkaard zich genoodzaakt voelde Belletti in te brengen en Marquez weer te verplaatsen naar het middenveld.

Met het 4-3-2 systeem -blijkbaar had Rijkaard na anderhalve wedstrijd genoeg gezien van de driemansverdediging- probeerde Barcelona Real nog veel onder druk te zetten maar kreeg vooral Real de kansen. Het uitverdedigen, de passing op het middenveld, het temporiseren, vrijwel alles zag er bij Barcelona gelikter uit. Maar in mijn ogen miste Barça wederom die heerlijk beweeglijke Afrikaan. Real Madrid sloeg een aantal maal als een werveldwind toe via de counter maar speelde het of niet goed uit via Robinho, Higuain of Van Nistelrooij of zag de laatst genoemde stranden op de uitstekend keepende Valdes. De mooiste redding van de dag kwam toen RvN Puyol kwijt was en de bal over de uitkomende Valdes probeerde te stiften. Met een weergaloze reflex stak Valdes op het moment suprème z'n linkerhand omhoog en stopte hij de inzet van Reals topscoorder.

Twintig minuten voor tijd scoorde Sergio Ramos alsnog de 2-3 die toch wel min of meer in de lucht hing. Guti zette voor uit een vrije trap en Ramos kopte binnen. Ik had eerlijk gezegd het gevoel dat Barcelona er doorheen zat, maar de mannen van Rijkaard verrasten me. Ze bleven er voor gaan en Capello leek zijn spelers wederom te instrueren om verdedigender te gaan spelen. Barcelona kreeg nog een aantal aardige tot goede kansen en het was uiteindelijk Lionel Messi die in z'n eerste Superclassico z'n vervalste hattrick compleet maakte. Over de hele wedstrijd gezien een terechte gelijkmaker in mijn ogen. Des te meer omdat Ronaldinho na de 3-3 een flinke zet in z'n rug kreeg van de soms wel erg onbesuisde Diarra. Dinho wilde een penalty maar kreeg hem niet. Het eindigde dus in 3-3 en Sevilla is morgen waarschijnlijk de lachende derde na hun uitwedstrijd tegen Gimnàstic.


Mijn uitblinkers:

Barcelona: Valdes, Thuram, Xavi en Messi

Real Madrid: Casillas, Guti en Van Nistelrooij

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 11, 2007 6:35 pm

Thomas schreef: Good old Frankie heeft de doordeweekse wedstrijd op Anfield Road volgens mij gekeken onder het genot van een biertje of twintig
:D

Dat doen trouwens wel meer trainers wanneer ik de opstelling en tactiek van Ajax van de laatste weken in herinnering neem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mar 11, 2007 6:38 pm

:D

Maar hier hebben we het over Barcelona-Real Madrid, Willem. De wedstrijd nog gezien?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mar 11, 2007 6:40 pm

Ik heb een stukje gezien, T! ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo mar 11, 2007 7:13 pm

Thomas schreef::D

Maar hier hebben we het over Barcelona-Real Madrid, Willem. De wedstrijd nog gezien?
Stukkies, Thomas. Leek me een typische wedstrijd tussen 2 ploegen uit vorm. Beetje een foutengala. Maar ik heb niet alles gezien, ik was moe en ben gaan pitten. Vanochtend nog weer wat stukkies gezien, maar heb er niet echt een goed beeld van.

Die pingel was terecht. Die Guti speelde sowieso vrij goed. Tegen Bayern ook al, al zou iedereen het beter hebben gedaan dan die slome Emerson. De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Plaats reactie