Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 05, 2007 3:28 pm

Vervelend dat je scheidsrechters niet meer kan kopen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 05, 2007 7:02 pm

Italië en Zweden rouwen om overlijden Liedholm
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 5 november om 18:43

Italië en Zweden rouwen om het overlijden van Nils Liedholm. De Zweedse oud-voetballer- en coach is maandag in Cuccaro Monferrato op 85-jarige leeftijd overleden. Liedholm maakte in de jaren vijftig deel uit van het Zweedse Gre-No-Li, het magische drietal Gunnar Gren, Gunnar Nordahl en Liedholm, allen uitkomend voor AC Milan. Als trainer was hij bijna vier decennia werkzaam in het Italiaanse voetbal.

Eind jaren veertig verruilde de middenvelder IFK Nörkopping voor een contract bij de Rossoneri, waarmee hij vier scudetti vierde. Liedholm was technisch zo bekwaam, dat hij pas na twee jaar in Milanese dienst voor het eerst een verkeerde pass verzond. Het aandachtige publiek reageerde echter destijds met een ovationeel applaus dat wel vijf minuten duurde.

De achttienvoudig international won een gouden medaille op de Olympische Spelen van 1948 en moest tien jaar later lijdzaam toezien hoe het Brazilië van Pelé in de WK-finale met 5-2 te sterk bleek. Op veertigjarige leeftijd beëindigde Liedholm zijn carrière.

Ook als trainer was Liedholm succesvol. De charismatische Zweed had in de jaren zestig en zeventig onder meer de leiding bij AC Milan, AS Roma en Fiorentina. Onder Liedholm won Milan haar tiende landstitel, terwijl Roma beslag legde op haar tweede landstitel en verder driemaal de Coppa Italia veroverde.

www.voetbalzone.nl
Een voetballegende is overleden. RIP.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 4:20 am

Er gaan behoorlijk wat geruchten over een transfer in januari van Richarlyson naar Roma, Peter. Al iets gehoord? Gaat dat rond komen volgens de Italiaanse pers?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 8:27 pm

Van Sportgeschiedenis.nl:
Van Basten versus Ibracadabra
Door Micha Peters 10-11-2007

In La Gazetta dello Sport was er de afgelopen weken ruimschoots aandacht voor de vergelijking tussen Zlatan Ibrahimovic en Marco van Basten. Zo vroeg de roze sportkrant zijn lezers afgelopen donderdag nog in een enquête, of Ibracadabra inmiddels net zo goed is als Van Basten.


Enquête Gazzetta

We kijken eerst maar eens naar de cijfers.

Er werden 36.080 stemmen uitgebracht. Het bleek dat 56,1% vond dat Van Basten altijd beter is dan Zlatan, 23,8% was van mening dat Zlatan op termijn Van Basten zal evenaren en maar 21% geloofde dat de Zweed de Nederlander zal overtreffen in de toekomst,

Rapportcijfers

Fabio Capello werkte in het verleden zowel met Van Basten als met Ibrahimovic. Hij was zo vriendelijke de spelers rapportcijfers te geven:

Zlatan - Marco

Schot 8-9
Koppen 8-9
Precisie 9-9
Sprint 9-8,5
Coördinatie 9-9
Balcontrole 9-9
Kracht 9-8

Totaal 60,5 - 61,5

Marco is dus volgens Capello net een fractie beter dan Zlatan.

Uitspraken

Verder had Capello nog een aantal aardige uitspraken over het duo:

'Marco had van de twee meer discipline, maar dan moet ik wel zeggen dat ik hem pas meemaakte toen hij 27 was. Zlatan is nog een beetje onbesuisd en een ruwe diamant. Marco luisterde heel graag omdat hij nog wilde leren. Zlatan is iets eigenwijzer, maar hij volgde uiteindelijk ook altijd onze adviezen op (die van Capello en zijn assistent Galbiati).'

Oude beelden

'Op een dag heb ik Zlatan gezegd dat hij naar oude beelden van Marco moest kijken om te leren hoe hij zich diende te bewegen op het veld om ruimte te maken. Daarbij was Marco veel doelgerichter dan Zlatan, die weliswaar een hard schot heeft maar vaak zijn vizier niet heeft gericht op het doel. Ik heb hem gezegd dat hij veel dichter bij het doel moest komen om te scoren, zoals Gerd Müller of Paolo Rossi. Ik moet zeggen dat hij heel trouw naar die beelden keek en ook echt wilde leren hoe andere spitsen vrij kwamen voor het doel. Nou is kijken naar Van Basten altijd wel een genot.'

'Zlaten en Marco bewegen allebei heel elegant over het veld. Daarin zijn ze elkaars gelijken.'

'Op termijn zal Zlatan wel een keer de Gouden Bal winnen, maar dit jaar gaat
die prijs nog naar Kaka.'

Iets negatiefs over Van Basten?

'Van Basten kon niet tegen zijn verlies, zelfs niet op de training. Soms werd hij zo link dat het gevaarlijk werd voor zijn tegenstanders. Ik heb hem wel eens van een training weggestuurd om mijn andere spelers te beschermen.

Maar dat is ook enige dat ik op hem heb aan te merken. Maar ik blijf het heel jammer vinden dat ik hem veel te kort heb meegemaakt als topspeler. Hij moest zijn loopbaan veel te vroeg afbreken. In feite hebben we de beste Van Basten nooit gezien. Zlatan kan nu nog groeien en het staat voor mij vast dat hij een van de allergrootste voetballers van de wereld zal worden. Als hij maar niet geblesseerd raakt.'

Roberto Mancini

Ook Roberto Mancini bedacht dat het misschien wel leerzaam zou zijn om Zlatan naar oude beelden van Marco te laten kijken, zo lezen we op Pastasport:

‘Onlangs zette trainer Roberto Mancini de aanvaller van Inter op een stoel voor de buis op zijn kantoor. Een druk op 'play' en kijken maar naar acties van Van Basten. Wel negentig minuten lang. Goals, omhalen, dribbels en passeerbewegingen van de voetballende Nurejev’.

“Kijk, bestudeer en leer van de meester”, zei Mancini tegen Zlatan die de beelden leergierig in zich opnam. “Het was zo'n moment dat ik van mijn leven niet meer vergeet. Naar Van Basten kijken samen met Mancini, zelf toch ook geen onverdienstelijk voetballer”, aldus de Zweed.

Tellen we daarbij op dat Zlatan in zijn periode bij Ajax ook nog eens een aantal privé-trainingen heeft gekregen van San Marco, en het moge duidelijk zijn dat de leerling hoe dan ook nu al veel heeft opgestoken van de oude vos.

Filmpje:

Ibrahimovic versus Van Basten

Toch zonde dat Ajax nooit een heel seizoen lang echt heeft kunnen genieten van een Ibrahimovic op z'n top.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za nov 10, 2007 9:18 pm

Zeggen jullie maar: MVB of Zlatan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za nov 10, 2007 10:38 pm

MVB.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo nov 11, 2007 10:54 am

MVB vs Zlatan bij ajax? 60-30

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 11, 2007 4:53 pm

**** Uitstel Inter-Lazio na dood fan
***************************************
Het treffen tussen Internazionale en
Lazio is uitgesteld nadat een supporter
van de Romeinen bij ongeregeldheden was
doodgeschoten.De andere wedstrijden in
de Serie A beginnen 10 minuten later.

De Lazio-fan kwam om het leven door een
politiekogel tijdens rellen met fans
van Juventus op een parkeerplaats langs
de snelweg.De Lazio-fans waren onderweg
naar Milaan,die van Juve naar Parma.In
februari van dit jaar kwam tijdens een
veldslag tussen politie en hooligans in
Catania al een agent om het leven.

Atalanta-AC Milan werd gestaakt wegens
supportersgeweld,nadat fans geprobeerd
de glazen wand die hen van het veld
scheidde,te slopen.
***************************************
TT.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo nov 11, 2007 7:19 pm

Eentje maar? Volgende keer nog maar een paar neerknallen.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 8:52 pm

Ik neem aan dat niet alle Lazio-supporters fascisten zijn, Rishi.
Ook duel Roma geschrapt, Juve niet langs Parma
11/11/2007 20:19

Op een zwarte zondag voor het Italiaanse voetbal kwamen de meeste topclubs niet in actie. Juventus speelde wél, maar leed puntenverlies. Udinese beslechtte het subtopduel met Fiorentina in haar voordeel.

Vanwege de dood van een Lazio-aanhanger hing er een rellerige sfeer rond het voetbal in Italië. De voetbalsupporters waren boos dat niet het complete programma in de Serie A werd geschrapt, waar dat eerder dit jaar wel het geval was geweest na de dood van een politieagent.

In eerste instantie besloot de Italiaanse voetbalbond alleen Inter-Lazio uit het programma te nemen. Bij Atalanta-AC Milan werd nog wel afgetrapt, maar dat duel moest na acht minuten alsnog worden gestaakt. Ook het later op de avond te verspelen Roma-Cagliari vond uiteindelijk geen doorgang door de gespannen sfeer rond het stadion.

Parma-Juventus 2-2
Juventus moest in Stadio Tardini terugknokken van een 2-0 achterstand. De thuisclub koesterde die voorsprong door een benutte strafschop van Andrea Gasbarroni en een doelpunt bij de tweede paal van Andrea Pisanu.

Via een kopbal van Nicola Legrottaglie en een intikker van Vincenzo Iaquinta kwam Juve nog terug tot 2-2. Het duel werd ontsierd door rode kaarten voor Giorgio Chiellini (Juventus), Domenico Morfeo en Ferdinand Coly (beiden Parma).

Fiorentina-Udinese 1-2
Fiorentina werd voor het eerst sinds oktober 2006 verslagen in het eigen stadion Artemio Franchi. Het verlies tegen Udinese betekende tevens de eerste nederlaag van dit seizoen.

Giampaolo Pazzini maakte nog wel snel de openingstreffer van Fabio Quagliarella ongedaan, maar Fiorentina had geen antwoord meer op de 1-2 van Antonio Di Natale.

vi.nl

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 11, 2007 9:17 pm

Lijkt te gaan om een gerucht, Thomas. Heb het nog niet voorbij zien komen in de toonaangevende roddelkranten. :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 10:55 pm

De spelers van AC Milan droegen een rouwband voor de wedstrijd van Milan-Atalanta. Clarence Seedorf was de enige die weigerde een rouwband te dragen. Volgens Genee gaf Seedorf aan dat hij die fan niet kende en vond hij het onzin dat men nu wel een rouwband ging dragen, terwijl ze dat niet deden toen de broer van teamgenoot Kaladze was overleden.

Mooie gozer, die Seedorf. Hij denkt voor zichzelf.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma nov 12, 2007 6:33 am

Thomas,

het boeit me niet eens dat het een supporter van Lazio is hoor. Iedere rellende supporter mogen ze van mij neerknallen. Die gasten verzieken het toch maar voor de rest en dit helpt tenminste.


Idd een mooi gebaar van Clarence. Die hele fan zou me ook gestolen kunnen worden. Zeker een rellende.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 12, 2007 11:34 am

Nou, dood hoeven ze van mij niet. Sluit ze maar een tijdje op en verban ze uit het voetbal.
'Leg Italiaanse competitie enkele weken stil'

Datum: 12-nov-2007 19:06

De Italiaanse minister van Sportzaken Giovanna Melandri (links) roept de voetbalautoriteiten op de competitie ‘enkele weken stil te leggen’ na de incidenten van afgelopen weekend. In het hele land braken rellen uit nadat een fan van Lazio Roma om het leven kwam door een politiekogel. Dat gebeurde tijdens gevechten tussen supporters van Juventus en Lazio.

‘Ik denk dat het tijd is om een duidelijk signaal te maken,’ aldus Melandri. ‘Enkele weken niet voetballen bijvoorbeeld: een goede manier om deze gewelddadigheden te veroordelen.’

Door de incidenten werden de duels Internazionale – Lazio Roma en AS Roma – Cagliari uitgesteld. Atalanta - AC Milan werd gestaakt, omdat Atalanta-supporters een glazen omheining vernielden en het veld dreigden te betreden. (MA)
Sportweek.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di nov 13, 2007 10:20 pm

Kaká: 'Italië verliest geloofwaardigheid'
13/11/2007 15:27

De Italiaanse voetbalwereld spreekt schande van de jongste supportersrellen die uitbraken na het overlijden van een fan van Lazio Roma. Vedette Kaká gaat zelfs zo ver dat hij vreest dat de topspelers de Serie A de rug toe zullen keren.

'De beste spelers van de wereld willen graag voor grote clubs spelen', begint de Braziliaan zijn betoog in Gazzetta dello Sport. 'Italië herbergt een aantal van de meest prestigieuze clubs in de wereld, maar de topspelers zijn ook gevoelig voor plezier en enthousiasme. Om die reden zouden de gewelddadigheden er wel eens voor kunnen zorgen dat de toppers de Serie A verlaten.'

'Eerst was er Calciopoli (het omkoopschandaal, red.) en toen de politieman die omkwam in Catania', somt Kaká op. 'Nu is er een nieuwe tragedie, met de fan die is doodgeschoten terwijl hij op weg was naar een wedstrijd. Italië verliest zijn geloofwaardigheid. De lijst wordt te lang.'

Zelf beleefde de spelmaker angstige minuten in de kleedkamer van AC Milan. Het uitduel van de Rossoneri met Atalanta Bergamo werd vanwege oproer op de tribunes al na zeven minuten gestaakt. 'In de kleedkamer hing een beangstigende stilte. Ik probeerde te begrijpen wat er werkelijk aan de hand was. In het stadion vloog er van alles door de lucht.'
vi.nl

Beelden van de Atalanta-supporters die de wedstrijd laten stil leggen. Blijkbaar is er toch een soort vorm van respect tussen de ultras. Prima actie van Atalanta-speler Doni trouwens. :worshippy.gif:

En omdat er ook nog gevoetbald werd:

Palermo-Napoli 2-1

Fiorentina-Udinese 1-2

Parma-Juventus 2-2

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do nov 15, 2007 5:06 pm

Agent die supporter doodschoot vervolgd voor moord

Datum: 15-nov-2007 16:43

De Italiaanse agent die afgelopen weekeinde verantwoordelijk was voor de dood van Gabriele Sandri (foto), wordt vervolgd voor moord. Dat maakte zijn advocaat donderdag bekend. De agent schoot de supporter van Lazio Roma zondag dood op een parkeerplaats langs een snelweg in Toscane tijdens een confrontatie tussen supporters van Lazio en Juventus. De agent, die aan de andere kant van de snelweg stond, loste twee schoten met zijn dienstwapen, waarvan er één de nek van Sandri trof.

Maandag sprak het gerecht nog van dood door schuld. Donderdag besliste de rechter van Arezzo alsnog om de agent te vervolgen voor moord. (HM)


Sportweek.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 26, 2007 9:04 am

Hoe gaat het eigenlijk met onze vriend Grygera?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 26, 2007 10:54 am

Maakt geen verpletterende indruk, hoor. Speelt zijn potjes wel mee, maar wordt ook wel eens gewisseld. Gisteren was hij weer eens lichtjes geblesseerd, waardoor hij ook niet mee kon doen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 26, 2007 2:01 pm

Hij speelt voornamelijk als rechtsback, toch? Geen topper natuurlijk, maar dat wisten we al. Zou me niets verbazen als hij binnen nu en een jaar weggesaneerd wordt. Juves doelstelling is dit seizoen nog om bij de eerste vier te eindigen, maar je kan er vanuit gaan dat ze komende zomer flink geld gaan uitgeven op de transfermarkt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 26, 2007 6:57 pm

Rechtsback ja.

Colantuono is ontslagen als coach van Palermo en zijn logische opvolger is Guidolin. Het is ze daar op Sicilië een beetje in de bol geslagen, want dit is al de vierde keer dat Guidolin het daar mag proberen in korte tijd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 6:20 pm

Fiorentina zet trend met erehaag na nederlaag
03/12/2007 15:40

Fiorentina wordt mogelijk trendsetter in het voetbal met de manier waarop de spelers de tegenstander eerden afgelopen zondag na het laatste fluitsignaal. Het initiatief is met enthousiasme ontvangen.

De club uit Florence verloor in eigen huis met 2-0 van Internazionale en maakte een erehaag voor hun collega's uit Milaan, ondanks de teleurstelling over het resultaat. Zo'n blijk van respect is gebruikelijk in het rugby.

Fiorentina wil de pure sport en het goede gedrag van spelers en publiek stimuleren en begon daarom de actie Viola Fair. De erehaag is daar een voorbeeld van. Bovendien delen de paarsen een prijs uit aan de meest voorbeeldige supporter.

Van alle kanten is het onaangekondigde initiatief geprezen. Giancarlo Abete, voorzitter van de Italiaanse voetbalbond, prees het besluit tot een erehaag. 'Zo'n klimaat van respect is de basis van het voetbal.'

Het Italiaanse voetbal wordt de laatste jaren geteisterd door incidenten op en buiten het veld. Alleen al in 2007 vielen er twee doden. Begin februari overleed een politieagent na ongeregeldheden tijdens de Siciliaanse derby Catania-Palermo. En drie weken geleden stierf een Lazio-supporter na te zijn getroffen door een politiekogel.


VI.nl

:worshippy.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 03, 2007 8:48 pm

'Bayern plant nieuwe Italo-transfer: De Rossi'
03/12/2007 19:41

In de zucht naar Europese successen heeft Bayern München opnieuw het oog laten vallen op een Italiaanse international: Daniele De Rossi.

De komst van Luca Toni heeft de leiding van Bayern overtuigd dat Italianen hun (vele) geld waard zijn. De dertigjarige aanvaller betaalt de transfersom van elf miljoen euro terug in goals.

Met het oog op verdere versterkingen kijkt Bayern daarom nadrukkelijk naar Italië. Gianluca Zambrotta en Andrea Pirlo werden in verband gebracht met een transfer naar Bayern. 'Dat zijn geruchten waarop ik niet eens wil reageren', aldus trainer Otmar Hitzfeld.

Volgens onder andere Kicker kan Daniele De Rossi zich wél verheugen op serieuze Beierse belangstelling. De 24-jarige middenvelder, die nog tot medio 2009 vastligt bij AS Roma, moet ongeveer twintig miljoen euro kosten.

www.vi.nl
Optyfen! De Rossi is verder het veelvoudige waard.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 03, 2007 11:26 pm

Met een contract voor nog maar anderhalf jaar is twintig miljoen een mooi bedrag. Al is De Rossi natuurlijk wel een klasbak. Roma heeft eigenlijk een soort Nadaliaanse pech dat het al al een paar jaar een aantal klasbakken in het elftal heeft en goed presteert, maar te maken heeft met een fenomenaal Internazionale.

Ik wist trouwens niet dat Bayern slechts elf miljoen had betaald voor Toni. Wat een koopje.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di dec 04, 2007 5:53 am

Bedoel je met Nadaliaanse pech dat Nadal ook goed presteert maar dat hij Federer op dit moment tegenkomt?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 04, 2007 11:25 am

Nadal heeft het wat extremer, maar inderdaad. :biggthumpup.gif:

Plaats reactie