Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di nov 11, 2008 11:12 pm

Van vi.nl:

Real Madrid heeft zich geblameerd in het toernooi om de Copa del Rey. De Koninklijke incasseerde tegen Derdeklasser Real Unión in de laatste minuut een derde treffer en dat was er één te veel.

Real Madrid won de thuiswedstrijd weliswaar met 4-3, maar de topclub had de heenwedstrijd met 3-2 verloren. Op basis van de uitgescoorde goals bekert Real Unión verder.

Coach Bernd Schuster had met Royston Drenthe, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart drie Nederlanders in zijn basisopstelling opgenomen. Raúl eiste echter de hoofdrol op met drie doelpunten.

Na tussenstanden van 0-1 en 1-2 leek het door de goals van Raúl toch nog goed te komen voor Real Madrid. Tot vlak voor tijd stond het 4-2, maar daar bleef het niet bij. Eneko Romo passeerde doelman Jurek Dudek voor 4-3 en hielp daarmee Real Unión verrassend een ronde verder.

:drecul.gif:
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do nov 13, 2008 2:27 pm

Ruud van Nistelrooy ligt er zes tot negen maanden uit, aldus teletekst.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do nov 13, 2008 2:28 pm

Dat zal de prijs van Huntelaar wel wat opdrijven, verwacht ik. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do nov 13, 2008 3:08 pm

Bij deze wil ik Barca vast feliciteren met het kampioenschap.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do nov 13, 2008 3:42 pm

Damn, dat is lang !
Ik had een maandje of 2 tot 3 verwacht...hopen dat het herstel van VN voorspoedig verloopt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do nov 13, 2008 3:58 pm

Aangezien ik denk dat Huntelaar na dit siezoen toch wel weg is, hoop ik maar dat Real hem wil kopen komende winter. Ik vermoed dat hij in dat geval heel wat meer opbrengt
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do nov 13, 2008 4:22 pm

Hoeladans schreef:Bij deze wil ik Barca vast feliciteren met het kampioenschap.
:biggrin.gif: Moest ik ook aan denken, maar daar kon Van Nistelrooy uiteindelijk ook weinig aan veranderen.

Huntelaar is toch tot de winterstop geblesseerd? Die gaan ze echt niet halen. Ik las al geruchten over Crespo of veel erger Gomez (die van Stuttgart.)

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » do nov 13, 2008 4:30 pm

Crespo? Gottegot.

:drecul.gif:

Gomez schiet ze er wel weer makkelijk in in de Bundesliga, maar afgelopen EK was het een drama.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do nov 13, 2008 4:34 pm

Justin schreef:Crespo? Gottegot.
:smallgrin.gif:

Tsja, ze hadden deze zomer voor heel weinig Diego Milito kunnen halen, die schiet ze er nu lachend in bij Genoa. Ach ja, ik kan er weinig medelijden mee hebben (en dat ze ik als Real fan. :1evil.gif: )

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr nov 14, 2008 10:32 am

Real Madrid beter af zonder dan met Van Nistelrooy

13/11/2008 16:50

Real Madrid huilt dikke tranen om het verlies van Ruud van Nistelrooy, die vanwege een zware knieblessure vrijwel zeker niet meer in actie komt dit seizoen. De Nederlander is een garantie voor goals en de Madrilenen lijken zwaar afhankelijk van zijn productie.

Toch blijkt de landskampioen in de Primera División geen enkele last te hebben van zijn afwezigheid. Sinds Van Nistelrooy in de zomer van 2006 neerstreek in de Spaanse hoofdstad, presteren Los Merengues zelfs beter zonder dan met hun goalgetter.

In Van Nistelrooys eerste seizoen in de Primera División was er nog geen sprake van een positief effect als Van Gol ontbreekt. De 32-jarige spits miste maar één duel en juist die wedstrijd speelde Real gelijk. Met hem in de ploeg haalde Real 75 punten uit 37 duels.

De vorige jaargang ging het Real Madrid wél aanzienlijk beter af toen Van Nistelrooy geblesseerd toekeek. In de veertien competitieduels die Van Nistelrooy miste, sleepten zijn ploeggenoten gemiddeld 2,43 punt per wedstrijd binnen. En mét Van Nistelrooy was de oogst gemiddeld 2,13 punt.

Zo'n verschil is ook huidig seizoen merkbaar. Tegenover 2,17 punt met Van Nistelrooy binnen de lijnen, staan 2,50 punt zonder hem op het veld. Al met al blijkt Real ruim veertien procent beter te presteren in de Primera División als Van Nistelrooy niet meespeelt. En laat veertien procent extra dit seizoen nou juist het verschil met koploper Barcelona, dat twee punten meer heeft, tenietdoen.
Real in Primera División met en zonder Ruud

Seizoen Duels-Punten Duels-Punten
2008/09 Met Ruud 6-13 (2,16) Zonder Ruud 4-10 (2,50)
2007/08 24-51 (2,13) 14-34 (2,43)
2006/07 37-75 (2,03) 1-1 (1,00)
-------------- + ------------- +
Totaal 67-139 (2,07) 19-45 (2,37)
Wel vreemd dat Van Nistelrooy de enige variabele factor is in dit geheel. het is wel duidelijk dat er geen bèta's bij de VI werken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 14, 2008 11:49 pm

Schuster: Vervanger voor Van Nistelrooy
Real Madrid wil er volgens trainer Bernd Schuster alles aan doen om in de winterstop een vervanger voor Ruud van Nistelrooy binnen te halen.

De Nederlandse spits is door een knieblessure de rest van het seizoen uitgeschakeld. ,,Door het verlies van Ruud zijn we attenter op de spelersmarkt geworden. Een belangrijke speler zou ons wel eens kunnen versterken,’’ aldus Schuster, die voorlopig jeugdspeler Alberto Bueno bij de selectie heeft gehaald.

Van Nistelrooy is vast van plan op het hoogste niveau terug te keren. ,,Ik ben nu 32, maar wil nog veel doelpunten maken in het shirt van Real Madrid. Ik heb nog veel doelen. Het is een van de moeilijkste momenten in mijn carrière. Je hebt echter maar twee keuzes: opgeven of vechten. Ik heb besloten te vechten.’’
wwww.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za nov 15, 2008 11:10 am

Wat ik me ineens afvroeg he.... Hoe gaat het eigenlijk met Maduro?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 15, 2008 2:15 pm

Het gaat niet, volgens mij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr nov 21, 2008 2:34 pm

De intriges van Real
Waarom een trainer niet kan slagen bij de Koninklijke

Een zoveelste trainerswissel is op til bij Real Madrid. De elfde al in tien jaar. De krant Marca ziet AC Milan-trainer Carlo Ancelotti als opvolger van de uitgebluste Bernd Schuster. Het trainerschap van Real Madrid is stilaan de minst benijdenswaardige job van de wereld geworden. Want al twee jaar is de Spaanse topclub ten prooi gevallen aan intriges.

Real Madrid won de voorbije twee jaar de Spaanse landstitel, maar daarmee is ook alles gezegd. De Italiaan Fabio Capello moest na één seizoen opstappen vanwege het weinig attractieve voetbal. De Duitser Bernd Schuster zingt het iets langer uit, maar voelt de grond heet worden na opeenvolgende nederlagen in competitie, Champions League en de beker tegen derdeklasser Real Unión.

De Europese recordkampioen bevestigde maandag nog het vertrouwen in de 48-jarige Schuster, maar onderhandelde in tussentijd met kandidaat-opvolgers - een praktijk die ze anderhalf jaar ook toepasten met Capello/Schuster. Liverpool-coach Rafa Benitez zei al nee, maar AC Milan-coach Carlo Ancelotti zou wel eens kunnen toehappen, meent Marca. De sportkrant ziet Ancelotti dinsdag al op de bank in de Champions League tegen BATE. Puntenverlies zaterdag tegen Recreativo zou als aanleiding voor ontslag kunnen dienen.

Terwijl de Spaanse titels het slechte voetbal verdoezelden, vallen nu de maskers af. Onder het bewind van voorzitter Ramón Calderón (verkozen in 2006) is het nooit meer rustig geweest in het Bernabéustadion. De Madrileense trots is ten prooi gevallen aan intriges. Wij zetten de hoofdrolspelers op een rijtje.

Schuster, de zwijger
Ex-topspits en bijna ex-trainer van de Koninklijke. Maakte furore als trainer van Getafe en ging in de zomer van 2007 aan de slag als opvolger van Fabio Capello. Werd net als de Italiaan kampioen in zijn eerste seizoen - mede door het falen van FC Barcelona, Valencia en Villarreal. Krijgt dit seizoen het vuur niet meer in zijn ploeg. Nederlagen tegen Juventus in de Champions League, derdeklasser Real Unión in de beker en Valladolid in de competitie, hebben zijn positie verder ondermijnd.

Mijatovic, de stoker
Predrag Mijatovic, icoon van de succesperiode in de jaren negentig, werd in 2006 door Ramón Calderón gebombardeerd tot sportief directeur, maar bakte er in 2,5 jaar maar weinig van. De Montenegrijn kon geen enkele topspeler naar Madrid lokken en leeft sinds het vertrek van Fabio Capello op gespannen voet met de voorzitter. De poging om via de transfer van Cristiano Ronaldo alle plooien glad te strijken, liep faliekant af.

Met Schuster leeft Mijatovic op voet van oorlog, maar hij beseft dat hij zelf onder vuur kan komen te liggen als hij de Duitser ontslaat. Schrikt er tezelfdertijd niet voor terug om via verklaringen in de media bommetjes te werpen in de kleedkamer. Zoals zijn verklaring vorig seizoen dat het 'in de kleedkamer naar alcohol ruikt' - een duidelijke verwijzing naar de extrasportieve strapatsen van Robinho.

Portugal, hond in het kegelspel
Miguel Angel Portugal, ook al ex-speler van Real Madrid en laatst coach van Santander, werd vorig jaar aangeworden als 'sportief secretaris'. Hij is op papier de rechterhand van Mijatovic, maar is in de praktijk door Calderón als waakhond bij de Montenegrijn geplaatst. Tevens geldt hij als eerste kandidaat-opvolger als Schuster moet gaan. Maar met die Schuster heeft Portugal een goeie band ontwikkeld, tot ergernis van Mijatovic.

Calderón, de zwakke voorzitter
Advocaat die in 2006 werd verkozen tot voorzitter met de beloftes Kaka en Fabregas naar Madrid te halen. Van die beloftes kwam niets in huis, en ook in het daaropvolgende jaar kon de 57-jarige advocaat - tevens eigenaar van de beroemde stierenarena Las Ventas - geen grote naam strikken. In 2008 volgde een derde teleurstellende transferzomer waardoor Calderón alleen nog maar bezig is geweest zijn eigen positie te handhaven in plaats van een gezond beleid te voeren voor zijn club.

Kwam in het voorjaar van 2007 in aanvaring met Mijatovic toen hij onder druk van bestuursleden begon te onderhandelen met Bernd Schuster terwijl Fabio Capello nog in het zadel zat. Mijatovic was de enige overblijvende medestander van Capello, maar kreeg niettemin de opdracht de Italiaan het ontslag te melden. Iets dat hij deed via diens advocaat en de club 2,5 miljoen euro zou kosten.

Calderón heeft de verdienste de leden of socios een luidere stem te geven in het beleid van de club, maar dat zette de deur verder open tot intriges, waarin ook ex-voorzitter Florentino Pérez, bondscoach Vicente Del Bosque en kapitein Raúl González elk een (vuile) rol spelen. Ook met Carlo Ancelotti aan het roer, ziet het er niet snel naar uit dat er verandering komt bij Real Madrid.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr nov 21, 2008 3:09 pm

Als dat allemaal klopt, dan zijn ze goed stom bezig bij Real...

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 9:11 am

Gaat KJH het maken hier?
En wat als Ruud terug komt?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo dec 03, 2008 10:09 am

Natuurlijk gaat Huntelaar het niet maken bij Madrid.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » wo dec 03, 2008 10:16 am

J.G. schreef:Gaat KJH het maken hier?
En wat als Ruud terug komt?
Ik heb zo het gevoel dat Ruud niet meer terugkomt. :blush.gif: Ten minste niet meer om mee te draaien met Real.

Of hij het gaat maken? Hangt af van heel veel factoren die niet veel met KJH zelf te maken hebben.

Misschien als we drie keer RGBs naam prevelen verschijnt hij hier om zijn licht er over te schijnen. :moontje2.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 10:26 am

Ja, ik ben erg benieuwd wat RGB van deze aankoop vindt.

In mijn ogen is het een paniekaankoop. Madrid kan wel beter krijgen, zeker voor dat geld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo dec 03, 2008 11:21 am

Real Ajax schreef:
J.G. schreef:Gaat KJH het maken hier?
En wat als Ruud terug komt?
Ik heb zo het gevoel dat Ruud niet meer terugkomt. :blush.gif: Ten minste niet meer om mee te draaien met Real.

Of hij het gaat maken? Hangt af van heel veel factoren die niet veel met KJH zelf te maken hebben.

Misschien als we drie keer RGBs naam prevelen verschijnt hij hier om zijn licht er over te schijnen. :moontje2.gif:
Ik hoop dat hij nog terugkomt op zijn oude niveau, maar als hij dat niet kan, dan wordt het tijd voor hem om zijn belofte in te lossen :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo dec 03, 2008 11:21 am

Ach KJH staat hoog aangeschreven in de buitenlandse pers. Is toch Nederlands eerste spits. scoorde aan de lopende band in de eredivisie en in interlands. Dus of Real een betere spits kon kopen weet ik niet.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 11:33 am

Hoorden hier iemand over Benzema dat die in zomer wellicht die kant op komt?
Ik denk wel dat hij er direct moet staan na de winterstop, en of dat gaat lukken na de blessure en het niet meer spelen voor Ajax is de vraag.
Verder is hij ook afhankelijk van de rest van het team en dat draait redelijk slecht, niet het beste moment om in te stappen (of wel als hij direct gaat scoren en belangrijk is)...

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do dec 04, 2008 5:27 pm

joey schreef:Ja, ik ben erg benieuwd wat RGB van deze aankoop vindt.

In mijn ogen is het een paniekaankoop. Madrid kan wel beter krijgen, zeker voor dat geld.
Ik vind het een waardeloze aankoop, ingegeven door verkeerde motieven. Natuurlijk is KJH veel te duur (wat voor bijna elke Real-aankoop geldt) en zijn er betere alternatieven. Real's aanval draait voor geen meter en drijft op individuele oprispingen(die dit seizoen vrijwel uitsluitend van Higuaín kwamen). En naast de fantasieopstellingen van Schuster heeft dat te maken met overschatting en het ad-hoc transferbeleid. Real heeft flankspelers nodig, en dan heb ik het niet over het neefje van Drenthe.

Real heeft op dit moment 4 aanvallers die het best centraal in de spits uit de voeten kunnen (Raúl, Higuaín, vd Vaart en Saviola); dan zou ik geen 30 miljoen uittrekken voor nummer 5(geblesseerd nota bene), maargoed.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 04, 2008 5:32 pm

Echte flankspelers als Quaresma of Mancini neem ik dan aan.

Di Maria leek me wel wat op de Olympische spelen, maar die doet het volgens mij bij Benfica maar zo/zo.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do dec 04, 2008 10:40 pm

Silva natuurlijk (maar die is Spaans dus te min voor Real. :blush.gif: )

Maar wel geblesseerd dus weer een reële optie. :smallgrin.gif:

Eerlijk gezegd had ik dat geld van KJH gewoon in een pot gegooid om een serieus bod te doen op Silva waar Valencia (financieel aan de afgrond) zelfs, ondanks hun anti-Real fanatisme, geen nee op zouden kunnen zeggen.

Plaats reactie