Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do dec 04, 2008 4:23 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Tevez is geen drama. Je overdrijft een beetje. :wink.gif:
Die jongen is toch geen topspits man, hou op. Ze halen niet voor niets Berbatov. Tevez moet lekker een treedje lager gaan spelen, Man U is een paar maten te groot voor hem. Ik vind het een heel matige speler.

Alex Silva redt het nog wel enigszins, denk ik. Fysiek sterk en het lijkt me dat ie mentaal ook wel goed in elkaar steekt. Veel hoger dan HSV komt ie niet trouwens.... Thiago Neves wordt helemaal niets. Kwalitatief matig, straalt niets uit. Miskoop van jewelste.
Je tv stond gisteren zeker uit?
IK GELOOF!!!!!!

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do dec 04, 2008 5:18 pm

Rishi schreef:Gevalletje Rijkaard. Bakt er niks van bij Sunderland en straks bij Man U wordt het genieten. Is niet geschikt voor degradatie.
Promoveerde wel met Sunderland. Dát was een leuk team.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 6:30 pm

Het valt me op dat Anelka veel scoort, dit seizoen. Doet hij het ook echt zo goed?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 04, 2008 6:34 pm

Geen idee, maar ik weet wel dat Anelka lang niet zo slecht is als half AT iedereen wil doen geloven.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » do dec 04, 2008 9:37 pm

Gevalletje Rijkaard. Bakt er niks van bij Sunderland en straks bij Man U wordt het genieten. Is niet geschikt voor degradatie.
Hmmja... toen Keane begon bij Sunderland stonden ze geloof ik een na laatste in de Championship. Hij heeft ze meteen laten promoveren, en in de eerste seizoen in de Premier Leauge hebben ze overleeft. Nu gaat het even niet, en Keane denkt niets meer te kunnen presteren bij Sunderland.

Dus ja, wat lul je.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » vr dec 05, 2008 12:59 am

Peter schreef:Geen idee, maar ik weet wel dat Anelka lang niet zo slecht is als half AT iedereen wil doen geloven.
In zijn Arsenal tijd was hij echt fantastisch. Dus hij kan het wel.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr dec 05, 2008 8:21 am

Anelka had een wereldtopper kunnen zijn als hij mentaal niet zo zwak zou zijn...daarbij vraag ik me af of hij voetbal überhaupt wel leuk vindt, ondanks dat hij een voetballer is. Dit seizoen laat hij tot nu toe eindelijk weer eens zien hoe goed hij eigenlijk is.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr dec 05, 2008 9:07 am

Anelka is een geldwolf.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » vr dec 05, 2008 12:56 pm

Baseman schreef:Anelka had een wereldtopper kunnen zijn als hij mentaal niet zo zwak zou zijn...daarbij vraag ik me af of hij voetbal überhaupt wel leuk vindt, ondanks dat hij een voetballer is. Dit seizoen laat hij tot nu toe eindelijk weer eens zien hoe goed hij eigenlijk is.
Helemaal mee eens, met zijn fysiek had er veel meer ingezeten.

Volgens mij vind hij voetbal niet zo leuk, las in een interview dat hij er nooit naar kijkt op tv, zegt wel iets vindt ik.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr dec 05, 2008 2:14 pm

bryan schreef:
Gevalletje Rijkaard. Bakt er niks van bij Sunderland en straks bij Man U wordt het genieten. Is niet geschikt voor degradatie.
Hmmja... toen Keane begon bij Sunderland stonden ze geloof ik een na laatste in de Championship. Hij heeft ze meteen laten promoveren, en in de eerste seizoen in de Premier Leauge hebben ze overleeft. Nu gaat het even niet, en Keane denkt niets meer te kunnen presteren bij Sunderland.

Dus ja, wat lul je.
Hij werd kampioen inderdaad. Maar op het hoogste niveautje wilde het niet lukken om mee te doen. Rijkaard had met Sparta ook wel kampioen kunnen worden in de Eerste divisie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za dec 06, 2008 11:19 am

Je vergelijkt appels met vrachtwagens. Sparta is een club die bijna altijd in de Eredivisie is geweest en daar hoort, dus die worden makkelijk kampioen van de eerste divisie. Sunderland is een club die in z'n geschiedenis vaak in de lagere divisies is geweest.

Nogmaals, Keane is Sunderland trainer geworden toen ze onderaan stonden in de Championship. Een puinhoop, ze droomde over de Premier League. Toen heeft hij een ongeloofelijk prestatie neergezet en heeft ze meteen kampioen gemaakt.

In de Premier League is het hem wel gelukt in de zin dat ze vorig jaar in de Premier League zijn gebleven. Die club is nu veeeel beteraf dan toen hij trainer is geworden.

Dat was dan ook de doelstelling toen hij trainer werd. Binnen drie jaar de Premier League in (is het hem in een jaar gelukt), en na promotie in de Premier League blijven (is hem meteen daarna ook gelukt.) Dus als hij zijn doelstellingen haalt en dat besluit dat het genoeg is geweest, hoe heeft hij dan gefaald?

Wat had hij moeten doen voor succes in jouw ogen? Sunderland Europa in? In de Premier League zijn Arsenal, Man Utd, Liverpool, Aston Villa, Everton, Spurs, Chelsea, Man City, Newcastle United, West Ham allemaal grotere clubs dan Sunderland. Dus elk jaar is het maar hopen dat je eindigt tussen de 11e en 17e plaats. En dat is niet leuk meer.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za dec 06, 2008 11:34 am

Maar ten tijde van Kevin Phillips was Sunderland toch best een succesvolle club? Hoe komt het dat ze daarna afgezakt zijn.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za dec 06, 2008 12:01 pm

In de tijd van Kevin Phillips en trainer Peter Reid zijn ze niet verder dan 7e gekomen in de Premier League, en na een aantal jaar weer gedegradeerd. Daarvoor zaten ze iets van 15 jaar niet in de hoogste divisie. Meer zit er niet in die club.

Voor de tweede wereld oorlog was het een grote club, maar de laatste 50 jaar brengen ze door in de lagere divisie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma dec 08, 2008 10:10 pm

Co Adriaanse moet Roy Keane opvolgen bij Sunderland
08/12/2008 21:49

EXCLUSIEF - Co Adriaanse is kandidaat om bij Sunderland als coach aan de slag te gaan. De huidige trainer van Red Bull Salzburg moet Roy Keane opvolgen.

Keane stapte vorige week op nadat hij met The Black Cats onder de degradatiestreep was beland. Sindsdien treedt Ricky Sbragia op als interim-trainer van Sunderland.

De Noord-Engelse club is op zoek zijn naar een continentale trainer. Doordat voorzitter Niall Quinn geen netwerk heeft op het Europese vasteland, is hij afhankelijk van adviezen van Chris Woerts. De voormalig commercieel directeur van Feyenoord trad onlangs in dienst van de Engelse club.

Woerts zou naar verluidt Adriaanse naar voren hebben geschoven als belangrijkste kandidaat voor de vacature van coach. Momenteel is de 61-jarige Amsterdammer werkzaam bij Red Bull Salzburg, waarmee hij de koppositie van de Oostenrijkse Bundesliga bezet.

www.vi.nl

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di dec 09, 2008 12:33 pm

Jöhnk schreef:Het valt me op dat Anelka veel scoort, dit seizoen. Doet hij het ook echt zo goed?
Hij is in bloedvorm, dat kan niemand ontkennen. Ik vind hem niet briljant spelen (het valt me op dat hij vooral veel rebounds en intikkers scoort) maar hij profiteert optimaal van het aanvallende spel van Chelsea. Scolari heeft het goed voor elkaar daar trouwens, ze zijn de laatste weken wat stroever gaan draaien maar het is de best voetballende ploeg van Engeland. Compleet verschillend met wat die Grant er van bakte.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 09, 2008 12:39 pm

Gomes helpt Tottenham aan zege op West Ham United
08/12/2008 23:04

Tottenham Hotspur boekte wederom een zege onder coach Harry Redknapp. In het laatste kwart sloegen The Spurs toe bij West Ham United, mede dankzij enkele knappe reddingen van Heurelho Gomes: 2-0.

De 89ste minuut was de belangrijkste van deze Londense derby. Tottenham leidde al met 1-0 maar moest op Upton Park oppassen tijdens een slotoffensief van West Ham. Dat kwam er: eerst haalde Lucas Neill uit van buiten de zestien, maar keerde Gomes zijn inzet. En enkele tellen later kreeg David Di Michele vanaf vijf meter dé kans op de gelijkmaker, maar redde de Braziliaanse keeper opnieuw knap.

Tien tellen later volgde in de tegenaanval de beslissing. Invaller Jamie O'Hara ontsnapte, haalde vanaf twintig meter uit en klopte doelman Robert Green met een diagonaal schot: 0-2. Het betekende de beslissing, aangezien Ledley King in de 68ste minuut de score al had geopend. Na een voorzet van Aaron Lennon torende de opgekomen centrale verdediger hoog boven zijn tegenstanders uit en kopte hij vanaf vijf meter raak via de grond.

De zege van Tottenham was verdiend. West Ham was lange tijd de ploeg die het meeste balbezit koesterde, maar stichtte slechts zelden gevaar voor het doel van Gomes. Aan de andere kant waren The Spurs dichter bij treffers. Zo trof Roman Pavlietsjenko in de eerste helft in kansrijke positie de paal, terwijl ook Didier Zokora, Darren Bent en Luka Modric kansen onbenut lieten.

Zowel Tottenham als West Ham heeft achttien punten na zestien competitieduels. Daarmee bezetten ze de vijftiende en zestiende plaats in de Premier League.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » wo dec 10, 2008 1:18 am

Hehe, de spelers van Sunderland begonnen Roy Keane niet leuk te vinden omdat hij van de harde schoolmeester trainersschool komt.

Zou dus grappig zijn als ze dan Co Adriaanse krijgen. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo dec 10, 2008 2:36 pm

'Sunderland klopt aan voor Been'
Geschreven op woensdag, 10 december om 13:32

Mario Been is in beeld om manager te worden bij het Engelse Sunderland. Dat meldt Omroep Gelderland woensdagmiddag. De ambitieuze laagvlieger uit de Premier League is op zoek naar een opvolger voor de onlangs opgestapte Roy Keane.



Via Chris Woerts, die na zijn directeurschap bij Feyenoord in dienst trad van Sunderland, was de naam Adriaanse gevallen bij The Black Cats. De coach van Red Bull Salzburg gaf echter al te kennen een overgang niet te zien zitten.

De Noord-Engelse club is op zoek naar een continentale trainer. Preses Niall Quinn heeft Woerts de opdracht gegeven om een geschikte opvolger te zoeken. Been heeft nog een contract voor anderhalf jaar in Nijmegen.

Been (44) is bezig met zijn derde seizoen als hoofdcoach van NEC. In zijn eerste jaar eindigde de Nijmeegse club op de tiende plaats van de Eredivisie, twee plekken lager dan vorig seizoen. Eerder was de Rotterdammer werkzaam bij Excelsior.

VZ
Moelijke keuze. Hij is de kroonprins van Feyenoord, maar de vraag is of je daar in wilt stappen.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo dec 10, 2008 3:09 pm

Maar het geeft wel aan dat iedereen in de gaten heeft dan Been een topper in wording is.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » wo dec 10, 2008 3:35 pm

Iedereen, of Chris Woerts?

Veel meer trainers dan Adriaanse en Been kent hij waarschijnlijk niet.

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 10, 2008 7:10 pm

Raul Gonzalez Blanco schreef: Compleet verschillend met wat die Grant er van bakte.
Dat zal aan de assistent van Scolari liggen, RGB. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52151
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo dec 10, 2008 7:14 pm

bryan schreef: Zou dus grappig zijn als ze dan Co Adriaanse krijgen. :drecul.gif:
Ik zie het al voor me dat ie elke dag langs die Bentleys en Aston Martins loopt om te controleren of ze binnen de lijnen geparkeerd zijn. :smallgrin.gif:

Denk dat C.A. er verstandig aan doet bij Salzburg te blijven. Staan bovenaan en hij heeft er een leuk voetballende ploeg van gemaakt.

Onderscheidend voetbal spelen én in de PL blijven met Sunderland lijkt me wat teveel verlangd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do dec 11, 2008 12:21 pm

wimpey schreef:
bryan schreef: Zou dus grappig zijn als ze dan Co Adriaanse krijgen. :drecul.gif:
Ik zie het al voor me dat ie elke dag langs die Bentleys en Aston Martins loopt om te controleren of ze binnen de lijnen geparkeerd zijn. :smallgrin.gif:

Denk dat C.A. er verstandig aan doet bij Salzburg te blijven. Staan bovenaan en hij heeft er een leuk voetballende ploeg van gemaakt.

Onderscheidend voetbal spelen én in de PL blijven met Sunderland lijkt me wat teveel verlangd.
Moeilijk, maar niet onmogelijk. Bij Willem 2 en AZ presteerde hij ook uitstekend met beperkte middelen.

Zou hem nog weleens bij Ajax aan het werk willen zien...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 11, 2008 12:36 pm

Alex vraagt om vertrek bij Chelsea

AMSTERDAM - Alex heeft zijn zinnen gezet op een vertrek bij Chelsea. De Braziliaanse verdediger, die drie seizoenen lang op huurbasis uitkwam voor PSV, kan in Londen slechts sporadisch rekenen op een basisplaats en wil daarom zijn geluk ergens anders beproeven.

“Ik heb Chelsea een paar dagen geleden gevraagd om te mogen vertrekken”, meldde Alex aan The Sun.

AC Milan, Sevilla FC en het Panathinaikos van trainer Henk ten Cate zouden serieuze belangstelling hebben om Alex in te lijven. “Ik heb keus genoeg”, zegt de 26-jarige centrale verdediger, die bij Chelsea in de rangorde achter John Terry en Ricardo Carvalho staat. “Maar ik moet eerst afwachten of Chelsea me in januari wil laten vertrekken.”

Alex, die in de zomer van vorig jaar van PSV naar Chelsea verhuisde en daar nog een contract heeft tot medio volgend jaar, stond dit seizoen in vijf van de zestien competitieduels in de basis. Door zijn gebrek aan speelminuten is hij ook zijn plaats in het Braziliaanse elftal kwijtgeraakt.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 13, 2008 1:46 pm

Voor de Alves-fans: hij valt tot nu toe erg tegen, heeft dit seizoen maar drie doelpunten gemaakt en zit vandaag tegen Arsenal op de bank. :yes.gif:

Plaats reactie