Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di dec 16, 2008 8:10 pm

Jöhnk schreef:Die Boloni is echt een maloot. Hij laat zijn team altijd volle bak pressing spelen, en als de spelers dat een keertje niet kunnen opbrengen gaat ie helemaal door het lint.
De link met LVG is niet te overzien. Behalve dat AZ geen pressing speelt. :smallgrin.gif:

Loopt er in Belgie nog wat rond aan talent, Jöhnk? Laatste keer dat ik belgisch voetbal heb gezien zal in het vorige millennium geweest zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 16, 2008 8:34 pm

Bij Standard loopt veel talent rond, maar dat is algemeen bekend. Met Defour, Witsel, Mbokani (type Drogba) als grootste talenten.

De rest vaan Belgica stelt weinig voor.

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » ma dec 22, 2008 6:15 pm

Standard heeft inderdaad aardige talenten (Mbokani, Defour, en Witsel) als grootste speerpunten maar niet elke jonge speler is daar top. Ook bij de andere clubs zitten wel spelers die de moeite waard zijn voor een club als Ajax.

Bij Anderlecht is dat de defensieve middenvelder Bakary Sare. De aanvaller Matias Suarez is een speler met mogelijkheden maar heeft nog een lange weg te gaan. Voor de Venezolaan Vargas van Brugge geldt zo ongeveer wel hetzelfde. Ook bij de kleinere clubs zitten hier en daar wel ongeslepen diamanten met bv. Mbia en Maazou.
"Wrecktime."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma dec 22, 2008 6:25 pm

Logan Bailly is in ieder geval niet mee in België te bewonderen. Hij stapt over naar Gladbach.

Gebruikersavatar
Return of the Boombap
Berichten: 31
Lid geworden op: za dec 20, 2008 5:00 pm

Bericht door Return of the Boombap » ma dec 22, 2008 6:34 pm

Jabu schreef:Logan Bailly is in ieder geval niet mee in België te bewonderen. Hij stapt over naar Gladbach.
Interessante transfer, toen hij debuteerde was het een speler die veel indruk maakte en ook door de echt grote clubs gevolgd werd. Daarna heeft Bailly wel een goed seizoen gehad met Genk, waarop hij samen met genk wat teurgzakte het seizoen erna. Talentvol, en goed in de lucht, z'n zwakke plek is z'n emotionele geladenheid die z'n prestaties wel eens in de weg heeft gestaan. Krijgt hij dat onder controle dan gaat het wel goedkomen bij Gladbach.
"Wrecktime."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 02, 2009 12:07 pm

Jovanovic: 'Ik wilde alleen als een ster naar Real'
02/01/2009 09:45

'De kans dat ik dit seizoen af maak in Luik is fiftyfifty', vertelt Milan Jovanovic. De Servische spits van Standard Luik zegt onlangs aanbiedingen van Everton en Real Madrid te hebben afgeslagen.

Jovanovic droomt van een transfer naar een grotere Europese club dan Standard. 'Vorig jaar kon en wou ik naar PSV, maar Standard wilde met niet laten gaan', herinnert de twaalfvoudig international zich in de Servische krant Blic Online.

Jovanovic blijkt kieskeurig, want zelfs Real kon hem niet verleiden. 'De voorwaarden waren te zwak. Het zou niet goed zijn geweest voor mijn loopbaan. Ik kon tekenen voor één jaar met een optie voor nog drie jaar. Maar ik wil me niet nog een keer bewijzen. En ik wil ook niet naar Real om mijn cv op te fleuren. Je gaat naar Madrid als een ster of je blijft waar je bent. Real is verleden tijd voor mij.'

Zeer recent hebben onder meer twee Engelse clubs geïnformeerd, maar Jovanovic wimpelde ook hen af. Namen wilde hij niet noemen. 'Everton is het niet, want die club had ik al eerder afgewezen. Ik krijg nog aanbiedingen, maar die zijn allemaal vaag. Ik wil niet nog een keer ontgoocheld worden', verwijst hij wederom naar zijn mislukte overgang naar PSV.

De 27-jarige Jovanovic geeft aan wat zijn prioriteit heeft: 'Als Standard me een toploon zou kunnen betalen, bleef ik mijn hele carrière. Nergens geniet ik zo'n status als bij Standard. Maar ik moet nu aan mezelf denken. Ik heb nog drie tot vijf topjaren voor me.'
VI

Natuurlijk. Hij wilde naar PSV, maar niet naar Real. :hypocrite.gif:

In Belgie is het usance om jezelf op deze manier in de markt te zetten. Het blijft vermakelijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jan 02, 2009 12:32 pm

Prachtig ook die zin: "Real is verleden tijd voor mij."
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 4:32 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 02, 2009 4:39 pm

Nee, hij bedoelt: als ik zeg dat Real me wil, dan word ik misschien interessant voor andere clubs.

Is heel normaal in Belgie. Je zegt gewoon dat je ergens kunt tekenen om je eigen prijs op te drijven, ook al is het complete onzin.

Neem ook Dirar. Die had een aanbieding van Ajax op zak, zei hij. Maar nadat hij voor Club Brugge koos, besloot Ajax zich te richten op Sulejmani. Ja toch? :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 4:41 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jan 02, 2009 4:43 pm

Welnee. Wat moet Real nou met Jovanovic?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 4:47 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op do dec 31, 2009 5:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 02, 2009 5:44 pm

Natuurlijk verzint hij dat. Wie Jovanovic heeft zien voetballen weet dat dit onzin is. En wie de voetbalwereld een beetje kent weet dat dit veel gebruikte trucjes zijn. Leuk verzonnen door z'n zaakwaarnemer.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 04, 2009 7:04 pm

Ex-Rode duivel Lei Clijsters is vandaag overleden, op 52-jarige leeftijd. Hij won met KV Mechelen in 1988 de ECII tkv Ajax. Opvallend: Jelle van Damme is getrouwd met zijn dochter Elke, een oud tennisspeelster.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jan 04, 2009 7:20 pm

Jöhnk schreef:Ex-Rode duivel Lei Clijsters is vandaag overleden, op 52-jarige leeftijd. Hij won met KV Mechelen in 1988 de ECII tkv Ajax. Opvallend: Jelle van Damme is getrouwd met zijn dochter Elke, een oud tennisspeelster.
Dat is toch ook de vader van Kim?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33920
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jan 04, 2009 7:33 pm

Ja.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 07, 2009 4:59 pm

Gemeente laat spartelend Moeskroen verdrinken
Excelsior Moeskroen hoeft in zijn strijd tegen een faillissement niet op overheidssteun te rekenen. De gemeente heeft dat zaterdag aan de zieltogende Belgische club laten weten, schrijft Het Laatste Nieuws.


Het water staat Moeskroen al enige tijd aan de lippen en als er niet snel twee miljoen euro op tafel komt zal de Eersteklasser spoedig kopje onder gaan. De Waalse club kampt met diverse betalingsachterstanden.

Alle hoop van Moeskroen is nu gevestigd op een private investeerder. Er zou belangstelling sluimeren vanuit Australië voor de Belgische middenmoter.

Die investeerder uit Australië zal zich wel snel moeten melden. Als er dit weekend geen geld op tafel komt zal Moeskroen een faillissement aanvragen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo mar 18, 2009 12:20 pm

VRT TT
Zondag liepen Oostende-preses Lejaeghere en -supporter Kamagurka het veld op na de zege van hun team in Leuven. De voetbalwet verbiedt dat. In principe dreigt dus een stadionverbod.

"Wat deden we verkeerd?", vraagt de voorzitter zich af in HNB. "Daar is toch geen heisa over nodig? We hebben alleen onze spelers gefeliciteerd met de overwinning. We hebben niet gediscussieerd met de scheidsrechter en niemand geslagen. Thuis stappen wij altijd op het veld", zegt Lejaeghere.

"Oké, we kwamen niet uit de eretribune, maar uit het supportersvak. We klommen over het muurtje. Het zou me verbazen dat we gestraft worden."
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 12:18 am

Nog meer opmerkelijk nieuws uit Belgica:
Club Brugge wil Adrie Koster als trainer
AMSTERDAM - Adrie Koster is de belangrijkste kandidaat om volgend seizoen trainer te worden bij Club Brugge.

Adrie Koster. De oefenmeester die nu Jong Ajax traint, staat bovenaan de lijst van kandidaten voor de post.

Op dit moment is Jacky Mathijssen hoofdcoach bij Club, maar hij ligt al sinds december onder vuur. Zijn positie kwam verder in het geding na de pijnlijke 4-1 nederlaag van afgelopen zondag tegen AA Gent. Het bestuur heeft na lang crisisberaad aangegeven dat men tot en met morgen zeker met Mathijssen verder gaat. Die dag speelt Club Brugge de beladen streekderby tegen KV Kortrijk. Op dit moment staat Club derde in de Belgische Eerste Klasse op elf punten van koploper Standard.

De leiding van Club Brugge wil voor volgend seizoen een coach die de komende jaren de vele jonge spelers in de A-selectie beter maakt. Kosters contract bij Ajax loopt eind dit seizoen af. De geboren Zeeuw is sinds kort in gesprek met Ajax, dat graag met hem verder wil als coach van het belofteteam. Eind deze week wil Ajax duidelijkheid.
AD

:baaa.gif:

Die zijn daar sinds Sollied ook al een tijdje het noorden kwijt.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2171
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do mar 19, 2009 8:33 am

Nivo MvB maar een stuk goedkoper, welke club wil dat niet nu?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 19, 2009 8:44 am

Niet nu of nu niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mar 19, 2009 12:03 pm

Misschien kunnen we wat spelers verhuren aan Brugge. :eusa_liar.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mar 19, 2009 12:06 pm

Sno! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Belgie

Bericht door 999 » di apr 07, 2009 8:32 pm

KOSTER NAAR CLUB BRUGGE

AMSTERDAM - Adrie Koster wordt met ingang van het nieuwe seizoen trainer van Club Brugge. De huidige coach van Jong Ajax tekent voor één jaar in België

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Belgie

Bericht door peter » di apr 07, 2009 8:33 pm

Succes, Adrie! Ouwe kampioenmakert! :ajaxscarf.gif:

Plaats reactie