Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jun 22, 2007 10:45 pm

Het was inderdaad schandalig, maar je kan als tegenstander moeilijk aan een speler vragen of hij de penalty expres wil missen. It's all part of the game.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr jun 22, 2007 10:55 pm

Dat klopt. Ik wees alleen op de blunder van de scheids. ;) Wat een chaos, en wat een driftkikker die keeper van Chicago.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 10, 2007 5:38 pm

Argentinië wordt weer helemaal leeggestroopt. Zárate (Al-Sadd), Lavezzi (Napoli), Sosa (Bayern), Leto (Liverpool), O.Cardozo (Benfica), Romero (AZ), Cata Diaz (Getafe), Farias (Toluca), Castroman (America) en Pavone (Betis) zijn allemaal al weg. Gastón Fernández (Mexico) en Galvan (Mexico) gaan wellicht ook nog, evenals de broertjes Botinelli (Serie A) en Ustari (Getafe).

Met Farias, Pavone en Galvan kan je niets maar voor de rest gaat het hier om hele behoorlijke spelers tot grote talenten. Nergens zoveel doorloop van talentvolle spelers als in Argentinië. Maar weer opnieuw beginnen, dan. :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 12, 2007 2:31 am

Weer terechte heisa rond het Argentijnse voetbal. Gonzalo Acro, een leidinggevend figuur van een van de twee concurrerende groepen River fans, is door zijn hoofd geschoten toen hij met een vriend zijn boksclubje verliet. Ligt nu waarschijnlijk in een onomkeerbare coma. Er is een machtsstrijd gaande over welke bende de terrassas gaat overnemen in het River-stadion. Als ik de reactie van de gemiddelde River-supporter zo lees, verlangen ze allemaal terug naar de vorige 'beheerders'. Die schenen relatief gezien stukken minder gewelddadig te zijn geweest en deden onder andere hun best om drugs te verbannen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 07, 2007 11:57 pm

Dit wilde ik jullie niet onthouden: geweldig mooi doelpunt van River Plate tegen Estudiantes de la Plata (4-2). Het is de laatste goal, van Falcao.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10318
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za sep 08, 2007 9:11 am

Thomas schreef:Dit wilde ik jullie niet onthouden: geweldig mooi doelpunt van River Plate tegen Estudiantes de la Plata (4-2). Het is de laatste goal, van Falcao.

:hupajax.gif:

WOOOOWWW!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za sep 08, 2007 10:18 am

Is Diego Simeone nu coach van Estudiantes?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47996
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za sep 08, 2007 10:19 am

Yep.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 08, 2007 10:26 am

En hij doet het er zeker niet slecht. Jammer dat Sosa weg is, maar in principe is het verlies van beroepsprutser Pavone een zege.

Heerlijk geshowboat van Alexi Sanchez en Augusto Fernandez met al die hakjes, hè.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 10, 2007 8:39 pm

Plaats ik van de week dat bericht uit Clarin dat een Nederlandse club een bod zou hebben gedaan op Fernando Belluschi van River Plate, en dan speelt die gozer afgelopen weekend naar het schijnt toch even de pot van z'n leven. Alle goals zeer de moeite waard. Ik heb zelden een speler drie van zulke doelpunten in één wedstrijd zien maken. Die van Augusto Fernandez is ook niet verkeerd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 11, 2007 11:10 am


FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 12, 2007 1:13 pm

Niemand nog gekeken? Losers! :1evil.gif:

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Justin » do sep 13, 2007 11:38 am

Stuk voor stuk schitterende doelpunten. Bedankt voor het plaatsen! :headbang.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 13, 2007 3:29 pm

Hè hè, nu kan ik eindelijk rustig verder met m'n week. :wink.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do sep 13, 2007 3:30 pm

Mooi, hoef ik niet te kijken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 09, 2007 9:49 am

Diego Buonanotte met de 2-2 voor River tegen Rosario Central.

Ik lig wat achter na een week zonder internet te hebben gezeten, maar ik ga straks River Plate-Boca Juniors kijken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 12:22 am

River Plate-Boca Juniors 2-0


River Plate:

--------------------------Carrizo

Ferrari---Nicolás Sánchez-----Tuzzio---Ponzio


-------------------------Ahumada

---Augusto Fernández------------Belluschi

----------------------Diego Buonanotte


---------------------Falcao---------Ortega



Boca Juniors:

------------------------Caranta

Ibarra--------Maidana--------Paletta-------Morel


------------Ledesma---Banega---Neri Cardozo

-----------------------Leandro Gracián


------------------Palacio-----------Palermo


Met het oog op de wedstrijd om de wereldbeker tegen het einde van het jaar is er goed nieuws voor Milan: Boca mist Riquelme enorm. Het gemis van een echt goede enganche wreekt zich. Eerst probeerde Russo het nog op te vangen door Battaglia in de Vieira-rol te plaatsen en Banega op die manier wat meer vrijheid te geven. Banega ging echter niet te diep tegen de spitsen aan spelen waardoor Ledesma vaak helemaal naar de rechterflank werd weggedrukt en zijn aandeel in het spel afnam (Datolo stond erin voor Cardozo en moest helemaal op links spelen, maar dat gaat hem uiteraard prima af). Als kantelhalf is Ledesma toch een stuk beter. Persoonlijk vond ik Datolo en Battaglia goed functioneren, maar Boca wist te spitsen toch maar moeilijk te bereiken via Banega, die daarnaast zoals gebruikelijk gemiddeld zo'n 4 keer per wedstrijd overrompeld werd.
Inmiddels is Russo ook weer afgestapt van dat systeem en stelt hij de weer fitte Gracián op als enganche. Het resultaat is dat hij Battaglia, van wie ik gecharmeerd ben, weer op de bank heeft gezet. Banega komt weer strakker voor de verdediging te spelen (en pakte tegen River weer eens een kaart teveel en dus rood). Ledesma komt wel weer beter tot z'n recht, maar drama Cardozo moet ook zo nodig spelen op links.

Achterin maakt de van Liverpool gehuurde Paletta geen verpletterende indruk als linkercentrumverdediger. Na het vertrek van Clemente Rodriguez is Morel vanuit het centrum weggehaald en als linksback geposteerd. Vanwege die switch en het vertrek van Cata Diaz naar Getafe is dus ook het centrale verdedigingsduo helemaal weggehaald. Wat wel altijd blijft is Ibarra die mooie dribbels standaard concludeert met een lange haal richting Palermo.

Nee, ik verwacht niet dat Milan veel te duchten zal hebben van Boca. Al heeft men wel een aantal kwaliteitsspelers, waarvan er twee dicht tegen het nationale elftal aan zitten. Palacio hoort er sowieso bij, als hij in vorm is.


Bij River mocht Rosales overigens in de 90ste minuut invallen voor Ortega.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za okt 13, 2007 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 11, 2007 3:00 pm

Speelde Milan de vorige keer dat het om de wereldbeker speelde niet ook tegen Boca? Toevallig.

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do okt 11, 2007 3:14 pm

Prachtig verslag en wat een ademcontrole van de verslaggever. Aan het einde wel wat extra zuurstof nodig waarschijnlijk. :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 3:30 pm

Bertje schreef:Speelde Milan de vorige keer dat het om de wereldbeker speelde niet ook tegen Boca? Toevallig.
Niet zo heel toevallig. Boca en Milan winnen nogal eens wat binnen hun continent. :wink.gif:
Neefkens schreef:Prachtig verslag en wat een ademcontrole van de verslaggever. Aan het einde wel wat extra zuurstof nodig waarschijnlijk. :ajaxsmiley.gif:
Is wel grappig, de een vindt dat commentaar het prachtig en de ander ergert zich er groen en geel aan. Heb ik dat filmpje met die zingende Argentijnse commentator na een doelpunt van Henry wel eens geplaatst?

River stond voor deze wedstrijd overigens op de elfde plek. Toch zit er leuk spul tussen met Carrizo (zit er sinds z'n geforceerde terugkeer niet helemaal bij met z'n kop), Augusto Fernández, Belluschi, Falcao en Buonanotte (die mij nog niet heeft weten te overtuigen).


Basile: 'Voor Riquelme maak ik een uitzondering'
11/10/2007 09:07

Nog geen minuut gespeeld bij Villarreal, maar waarschijnlijk wél gewoon in de basis van de Argentijnse nationale ploeg. Bondscoach Alfio Basile heeft een onbegrensd vertrouwen in Juan Roman Riquelme.

'Ik ben altijd een liefhebber geweest van het spel van Roman en dat ben ik nog steeds', legde Basile uit. 'Hij is anders dan de andere spelers. Geen enkele speler is weliswaar onmisbaar, maar hij is erg belangrijk voor het nationale elftal. Daarom laat ik hem ook niet vallen. Zijn situatie vraagt om het maken van een uitzondering.'

Basile doelt op het feit dat Riquelme in de clinch ligt met zijn coach bij Villarreal, Manuel Pellegrini. De Chileense oefenmeester wenst geen gebruik meer te maken van de 42-voudig Argentijns international.

Tijdens het afgelopen seizoen werd Riquelme voor zes maanden verhuurd aan Boca Juniors, waar hij prompt de stuwende kracht was achter het winnen van de Copa Libertadores.

Ook bij de nationale ploeg was Riquelme afgelopen zomer goed op dreef. Mede door zijn inbreng bereikten de Argentijnen de finale van het toernooi om de Copa América, waarin Brazilië met 3-0 te sterk bleek.

Komende week staan voor de ploeg van Basile de eerste twee duels op het programma die moeten leiden tot deelname aan het WK in 2010. Chili en Venezuela zijn de tegenstanders.

vi.nl

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » do okt 11, 2007 6:10 pm

Thomas schreef:Heb ik dat filmpje met die zingende Argentijnse commentator na een doelpunt van Henry wel eens geplaatst?
Doe nog maar eens, lijkt me leuk.
River stond voor deze wedstrijd overigens op de elfde plek. Toch zit er leuk spul tussen met Carrizo (zit er sinds z'n geforceerde terugkeer niet helemaal bij met z'n kop), Augusto Fernández, Belluschi, Falcao en Buonanotte (die mij nog niet heeft weten te overtuigen).
Lijkt me echt gaaf als je zoveel van het Z-A voetbal weet, ik weet er practisch niets van. Maar dat hadden jullie al gemerkt.... :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 7:41 pm

Alstu, Arsenal-Liverpool 3-2.

A bit over the top, I'd say. :smallgrin.gif:

En dit lijkt me eerlijk gezegd toch zo'n kutbaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 13, 2007 10:28 pm

Nog geen wedstrijd gespeeld dit seizoen, maar wel een fabelachtige wreeftrap het doel in. Niets mis met een uitzonderingspositie voor Juan Roman Riquelme.

EDIT: Haha, en dat is vrije trap nummer twee, die JRR erin schiet tegen Chili. Wat een snotaap, die Riquelme. Don't get me wrong, Villarreal is een prachtclub, maar ze mogen zich toch wel flink achter de oren krabben over de Pellegrinni vs. Riquelme-rel.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za okt 13, 2007 10:33 pm

Hahaha geweldig dat laatste filmpje van je. Vooral die vent in de studio met zijn hoedjes? gebaar. :biggrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 13, 2007 10:38 pm

Lijkt het je wel wat Beloki, zo'n baantje?

Er zijn trouwens nog zat van die filmpjes. Om naar te kijken is het sowieso briljant. Wat een volwassen kerels.

Plaats reactie