Engeland en Schotland
Moderator: mods
Fagan breekt been bij ’aanslag’
HULL - Aanvaller Craig Fagan van de Engelse club Hull City heeft een gebroken been overgehouden aan de ’aanslag’ van Danny Guthrie van Newcastle United. Onderzoek in het ziekenhuis heeft dat maandag uitgewezen. Hij heeft zes weken tot drie maanden nodig om te herstellen.
Guthrie kreeg zaterdag voor zijn zware overtreding op Fagan een rode kaart.
Blij met de punten ...
www.vi.nlBlunder Gomes vergroot zorgen Tottenham Hotspur
15/09/2008 23:23
Aston Villa heeft de sportieve problemen van Tottenham Hotspur uitgediept. Heurelho Gomes' blunder verpestte het debuut van Roman Pavlioetsjenko.
Gomes kan zich niet aan de malaise onttrekken. De Braziliaanse doelman was er zelfs mede debet aan dat Tottenham Hotspur op eigen veld met 2-1 ten onder ging. Negen minuten na rust liet hij een slap schot van Ashley Young onder zijn lichaam door glippen.
Het was zuur voor Gomes, die in de eerste helft juist zijn ploeg van een grotere achterstand had behoed. Alleen op de inzet van Nigel Reo-Coker was de Braziliaan kansloos geweest. Onder meer op een kopbal van Gareth Barry had hij een perfecte redding gehad.
Tottenham Hotspur slaagde er na de 2-0 achterstand niet in de spanning terug te brengen in de wedstrijd. Ook de debuterende aankoop Pavlioetsjenko ontbeerde het geluk. In de eerste helft eindigde zijn veelbelovende schot op het hoofd van Curtis Davies. De late treffer van Darren Bent was een schrale troost voor Tottenham Hotspur, dat de slechtste seizoenstart in de Premier League beleeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Gomes had de ene na de andere fabelachige reddingen in de eerste helft...
Dat hij uitegerekend een four maakt in de tweede helft en langzaam aan een zichtbaar machteloze indruk begint te maken is erg jammer voor de Spurs...
Overigens zong het publiek in de tweede helft en masse de naam van Martin Jol....
Dat hij uitegerekend een four maakt in de tweede helft en langzaam aan een zichtbaar machteloze indruk begint te maken is erg jammer voor de Spurs...
Overigens zong het publiek in de tweede helft en masse de naam van Martin Jol....

Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
VI.nlChelsea wil transfervrije Mineiro aan selectie toevoegen
22/09/2008 09:27
Ondanks dat de transfermarkt is gesloten aast Chelsea op een directe versterking. The Blues hebben het oog laten vallen op de Braziliaan Mineiro, die vanwege zijn clubloze status meteen aan de slag kan in Londen.
'Mineiro is type speler dat ik nodig heb, omdat Mickaël Essien zes maanden is uitgeschakeld en ik daardoor alleen Jon Obi Mikel over heb voor die positie', verklaart coach Luiz Felipe Scolari.
Mineiro is een 33-jarige middenvelder die anderhalf seizoen uitkwam voor Hertha BSC. Sinds deze zomer zit de 24-voudig international zonder club. Voor zijn komst naar Duitsland speelde Mineiro voor vijf verschillende clubs uit zijn geboorteland.
'Hij zal deze week nog niet spelen, misschien over tien dagen', loopt Scolari vooruit op het vastleggen van Mineiro. 'Hij zal dan eerst met de reserves gaan spelen. Zijn komst geeft me in ieder geval meer opties.'
Oud-favorietje van Steef.
Sir Alex Ferguson had het naar zijn zin op de bank......
Toen hij net begon in Eindhoven was hij ook niet foutloos. Sterker nog. Ik meen mij te herinneren dat hij zelfs even zijn plek onder de lat heeft moeten inleveren.joey schreef:Fijn, maar bij PSV hield hij zowat alles. Had hij niet in Eindhoven kunnen blunderen?Jinne schreef:Weten we gelijk waarom Dunga hem haast nooit selecteerde. En ik wist het zelf al langer dat ie altijd lichtelijk overschat werd in Nederland.
Misschien heeft hij bij de Spurs ook even de tijd nodig? Je kan veel over hem zeggen maar die jongen kan natuurlijk gewoon verschrikkelijk goed keepen.
Nil volentibus arduum
Bron: voetbalzone.nl (en the sun)Landgenoot Juande Ramos heeft iets langer de tijd. De oefenmeester van Tottenham Hotspur krijgt van het bestuur vier competitiewedstrijden de tijd om zijn baan te redden. De Londenaren, die na zes speeldagen slechts twee punten verzamelden, zijn bezig aan de slechste seizoenstart van de afgelopen 53 jaar. (The Sun)
Ze spelen ook wel erg slecht momenteel, niet om aan te zien!
-
VolkskrantMiljardenschuld in Engels voetbal
LONDEN - Het Engelse voetbal kampt met een schuld van rond de drie miljard pond (3,9 miljard euro). Dat heeft de voorzitter van de Engelse voetbalbond (FA) David Triesman dinsdag gezegd tijdens een conferentie voor zakenmensen uit de voetbalwereld.
De top vier, Manchester United, Liverpool, Chelsea en Arsenal, is goed voor een derde van dit bedrag, 950 miljoen pond (ruim 1,2 miljard euro). De FA zelf heeft een schuld van 400 miljoen pond (516 miljoen euro) als gevolg van de bouw van het nieuwe Wembley Stadion, dat vorig jaar is geopend.
Triesman legde een link met de instabiliteit in het bankwezen en waarschuwde voor een mogelijk faillissement van een van de clubs. ‘We zijn geld over de hele wereld schuldig. Soms bij financiële instituten die in zwaar weer verkeren, soms bij rijke eigenaren die geen binding hebben met de club.’
Richard Scudamore, algemeen directeur van de Premier League, is niet bang voor een faillissement. ‘Dit onderwerp staat bovenaan de agenda van de clubs en naar mijn mening gaan ze er verantwoordelijk mee om. Bovendien is er altijd al financieel gevaar geweest sinds de eerste clubs 100 jaar geleden werden gesticht, en die clubs bestaan bijna allemaal nog.’
En dan wordt de show nog gerund door dubieuze lui:
Zou niet met hem willen ruilen.
ADAbramovich altijd op de vlucht
BEAULIEU-SUR-MER - De aankomst van de Pelorus, zo’n 500 meter voor de tussen de rotsen verscholen jachthaven van Beaulieu-sur-Mer, lijkt deze middag op een scene uit een James Bond-film.
Luttele seconden nadat het 115 meter lange superjacht voor anker is gegaan, openen wanden zich en klapt de gehele achterkant van het schip naar buiten.
Personeel in onberispelijke kleding creëert terrassen, schuift aan de zonkant van het schip nog een balkon open en tegelijkertijd worden vijf jet-ski’s en drie speedboten bijna geluidloos te water gelaten. Op het voordek maakt de bemanning zich gereed voor de landing van een helicopter die in de verte nadert. Alleen de achtergrondmuziek van James Bond ontbreekt.
Het is een fascinerend gezicht. Eigenaren van andere jachten beseffen dat een van de rijkste mensen ter wereld arriveert. Slechts een enkeling heeft door dat het om Roman Abramovich gaat, de eigenaar van het Engelse Chelsea.
Het leven van de zwijgzame Rus, met al zijn avonturen uit het verleden, is goed voor het script van een eigen thriller op het witte doek. Een verfilming van zijn leven zit er waarschijnlijk niet in. Abramovich, wiens vermogen wordt geschat tussen de 14 en 20 miljard euro, houdt zich buiten zijn voetbalclub Chelsea zo veel mogelijk van de buitenwereld afgesloten.
De angst voor een aanslag of kidnapping is bij de 42-jarige miljardair zo groot geworden, dat hij per jaar alleen al 1,6 miljoen euro aan bodyguards betaalt. Daarbovenop komen de andere kosten van beveiliging zoals kogelvrij glas in al zijn panden, auto’s, satellietsystemen, cameras en andere technische middelen.
Hij heeft huizen in Frankrijk, Londen en Kent, maar zijn jacht Pelorus blijft van alle plekken op aarde de meest favoriete verblijfplaats voor Abramovich. Op zee heeft hij aanzienlijk minder risico te worden overvallen, neergeschoten of opgeblazen. Zijn boot blijft zo ver uit de kust, dat met een geweer geen aanslag is te plegen.
Als de nood echt aan de man komt, kan hij met zijn helicopter binnen een minuut opstijgen en onderin het schip kan hij ook nog ontsnappen met een mini-duikboot.
Na bijna elke wedstrijd van Chelsea kiest Abramovich voor een snelle terugkeer naar zijn schip. Op het vliegveld van Luton (twintig minuten vanaf Londen) staat permanent zijn eigen Boeing 767 klaar. Daarmee vliegt hij binnen anderhalf uur naar Nice, waarna hij de laatste tien minuten per helicopter richting Pelorus aflegt. Het dorpje Beaulieu ligt net om de hoek van Monaco en kent geen stranden. Toch is de baai een van de mooiste aan de Franse rivièra.
Een Sunseeker en jetski’s liggen klaar voor een snel vertrek.
Aan boord heeft de Chelsea-eigenaar alle luxe binnen handbereik. Het personeel, bestaande uit 46 permanent op het schip verblijvende mannen en vrouwen, heeft de sfeer van een drijvend hotel gecreëerd. Er is een sauna, een zwembad, een bioscoop, er zijn twintig slaapvertrekken met badkamer voor eventuele gasten, vergaderzalen, wasserettes en via satellietsystemen kunnen alle tv-zenders uit de gehele wereld worden bekeken.
Een frequent verblijf in Londen is voor Abramovich niet verstandig omdat hij daarmee het risico op een aanslag verhoogt. Vanwege de herkomst van zijn kapitaal, op zéér politieke wijze vergaard in zijn geboorteland, weet de Russische tycoon dat hij zijn hele leven over zijn schouder moet kijken.
Met de helft van alle Engelse clubs in de Premier League in handen van buitenlandse investeerders en miljardairs, dreigt de beveiliging van de steenrijke clubeigenaren een probleem op zichzelf te worden. Bodyguards van de eigenaren van Liverpool, de Amerikanen Gillet en Hicks, moesten in het eerste jaar al in actie komen om hun bazen te beschermen.
De Glazer-familie, sinds 2005 voor 1,5 miljard dollar eigenaar van Manchester United, heeft een Britse security-firma ingehuurd, bestaande uit voormalige SAS-soldaten. Ook Mike Ashley, de op 24 na rijkste man van Engeland en eigenaar van Newcastle United, wordt dag en nacht bewaakt.
Bij de familieleden van de Abu Dhabi-groep, de sjeiks die Manchester City voor een kwart miljard hebben overgenomen, is het al niet veel anders.
Net als iedere andere clubeigenaar in het Engelse voetbal is sjeik Mansour bin Zayed in één keer vol in de schijnwerpers getreden en is een terugkeer naar de anonimiteit onmogelijk.
De vraag bij Roman Abramovich is of hij als enige destijds bewust heeft gekozen voor een grote voetbalclub in de Londense metropool. Abramovich was volgens velen in eigen land niet meer veilig. Door een internationaal podium te kiezen, hoopte hij het zijn tegenstanders moeilijker te maken hem ooit nog achter de tralies in Rusland te krijgen of hem om het leven te brengen.
In mei van dit jaar publiceerden Dominic Kennedy en Alexi Mostrous in de Engelse krant ‘The Times’ een vraaggesprek met de Russische spion Alexander Litvinenko, dat voor zijn vergiftiging (en dood) in Londen was opgenomen.
Litvinenko vertelde dat de voetbalgekke miljardair Abramovich zo’n groot deel van de Russische economie controleerde, dat hij daardoor het risico liep om te worden omgebracht door de ‘special services van het Kremlin’. Litvinenko zei te weten dat Abramovich om die reden bewust close was met de Russische president Vladimir Poetin, die inmiddels overigens premier is.
Abramovich blijft zodoende een gevangene van zijn eigen rijkdom. Hij heeft een privé-leger van veertig zwaar getrainde bodyguards, waardoor hij de best bewaakte miljardair op aarde is. Twintig van die ‘zware jongens’ zijn permanent bij hem in Engeland. De andere reizen met hem mee of verblijven op zijn schip.
In Rusland loopt Abramovich het meeste gevaar. Daarom maakt hij in zijn geboorteland ook gebruik van Russische security-experts voor zijn eigen veiligheid en die van zijn kinderen. Zijn voormalige vriend en zakenpartner Boris Berezovsky overleefde in 1994 ternauwernood een bomaanslag op zijn gepantserde auto. De Maybach-Mercedes van 300.000 euro werd opgeblazen en de chauffeur kwam om het leven.
Abramovich met zijn vriendin Daria Zhukova.
Als Abramovich ’s morgens een enkele keer van boord gaat en met de auto reist of in Londen zijn afgelegen landgoed verlaat, gebeurt dat altijd op dezelfde wijze. Drie identieke, donkergrijze, gepantserde BMW’s rijden weg. Een gaat er linksaf, een rechtsaf en de derde rechtdoor. Niemand weet in welke van de drie Abramovich heeft plaatsgenomen.
Zo gaat het ook bij elke uit- en thuiswedstrijd van Chelsea. Al jaren ligt er een verzoek bij de gemeente om op het dak van het stadion Stamford Bridge een helicopter-platform te mogen bouwen. Want in de drukte na een wedstrijd kan Abramovich nooit snel genoeg wegkomen.
Ook op zee heeft hij aan alles gedacht. In de nabijheid van de Pelorus is altijd de Grand Bleu, een van zijn twee andere jachten. De Grand Bleu heeft hij in bruikleen gegeven aan landgenoot, oliemagnaat en Chelsea-bestuurder Eugene Shvidler. Op de Grand Bleu staat ook deze middag aan de Franse Rivièra een bijna identieke helicopter, is ook plek voor een zeiljacht en een Sunseeker 54, een superspeedboot met negen slaapplaatsen.
Zou niet met hem willen ruilen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
Vast wel, als je in Rusland 1 procent van Abramovic' vermogen bezit dan ben je al genoodzaakt een voormalig commando in dienst te nemen. Dit is echt geen nieuwe situatie voor hem.
Zolang hij van de politieke radar blijft zal het wel meevallen en hij kan natuurlijk altijd zijn zakelijke belangen opgeven als hij echt de keuken uit wil.
Die 1,6 miljoen(per maand zou ik denken) beveiligingskosten lijken me trouwens veel te voorzichtig geschat. Een oud zakenpartner van me zit in die branche en die draait een omzet om bang van te worden.
Zolang hij van de politieke radar blijft zal het wel meevallen en hij kan natuurlijk altijd zijn zakelijke belangen opgeven als hij echt de keuken uit wil.
Die 1,6 miljoen(per maand zou ik denken) beveiligingskosten lijken me trouwens veel te voorzichtig geschat. Een oud zakenpartner van me zit in die branche en die draait een omzet om bang van te worden.
1.6 per jaar lijkt me ook wat weinig. Dan wordt je beschermd door een paar ezels!Raul Gonzalez Blanco schreef:Vast wel, als je in Rusland 1 procent van Abramovic' vermogen bezit dan ben je al genoodzaakt een voormalig commando in dienst te nemen. Dit is echt geen nieuwe situatie voor hem.
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Wat een heerlijke volley trouwens van Zaki bij de 1-2 tegen Liverpool. Speler waar ik nog nooit van had gehoord, maar nu topscorer is in de competitie en op basis van die goal ook wel technisch vaardig blijkt.
Wedstrijd werd overigens wel nog in de dying seconds gewonnen door een goal van de visstick.
Wedstrijd werd overigens wel nog in de dying seconds gewonnen door een goal van de visstick.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!