Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 24, 2008 6:49 am

Bild dramatiserend:

Dieser Schlag tut Klinsi weh

Seine Kapitäns-Entscheidung für van Bommel geht nach hinten los. Holländer fliegt mit Gelb/Rot. Klopp spricht nach 1:1 von „gefühlter Niederlage“

Klopp bleibt ungeschlagen und ärgert sich, Klinsi bleibt sieglos und atmet auf ...

Nach dem enttäuschenden 2:2 gegen den HSV war der in Unterzahl (Gelb/Rot van Bommel/23.) erkämpfte Punkt in Dortmund für Bayern ein Erfolg. Klinsi erleichtert: „War schon toll, was die Jungs in den zweiten 45 Minuten geliefert haben.“

Doch zwei Fälle machen Klinsi Sorgen: Er hat ein Kapitäns-Problem. Und er hat ein Sturm-Problem!

Vor der Saison entschied sich Klinsi für Mark van Bommel (31) als Kapitän und enttäuschte Philipp Lahm, der sich um das Amt beworben hatte. Der oft unbeherrschte Holländer sollte so zum Vorbild werden. Kündigte dies auch an. Und enttäuschte Klinsi!

Erst mähte er Kehl mit gestrecktem Bein um. Und nur drei Minuten später schlug er mit dem Arm gegen Hajnals Kopf, flog schon zum dritten Mal in der Bundesliga vom Platz. Ist so einer der richtige Kapitän für den Rekordmeister?

Klinsi tat der Vorfall sichtlich weh, er wich Fragen aus: „Ich will die Zeitlupen gar nicht sehen. Das ist nun mal passiert.“ Bayern-Präsident Franz Beckenbauer entrüstet bei Premiere: „Van Bommel hatte Gelb und muss doch aufpassen. Aber er ist in jedem Spiel gefährdet, das ist der unbeherrschte Charakter in ihm.“ Van Bommel: „Das erste Gelb war okay, die zweite Aktion war keine Absicht, sonst wäre es ja glatt Rot gewesen.“

Mit 10 Mann spielten die Bayern besser, wurden überlegen. Der eingewechselte Borowski krönte seine starke Leistung mit dem 1:1. Er war gefährlicher als die Stürmerstars Klose und Toni (beide BamS-Note 5). Ein Rätsel, warum Klinsi erneut auf Klose (seit März ohne Liga-Tor) setzte. Und Poldi erst nach 77 Minuten brachte (100. Bundesligaspiel). Der Nationalstürmer war stocksauer: Schon acht Minuten nach dem Abpfiff stürmte er grimmig aus der Kabine, knallte mit zwei Türen und setzte sich alleine in den Bus ...

Für Jürgen Klopps Team war das 1:1 „eine gefühlte Niederlage“ (Klopp). Die junge Abwehr (Schnitt 21,2 Jahre) mit Startelf-Debütant Marcel Schmelzer (20) stand prima.

Doch nach dem herrlichen 1:0 und in Überzahl war die Borussia zu passiv. Klopp gab zu: „Die Mannschaft hatte zu wenig Zutrauen zu sich, die Aggressivität im Spiel nach vorne hat gefehlt.“

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 24, 2008 10:15 am

Tja, naïef van Klinsi om die mafketel aanvoerder te maken. Van Bommel is rijp voor de psychiater. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 24, 2008 6:22 pm

Je begrijpt het niet. Dit is de over mijn lijk mentaliteit die het Nederlands elftal zo gemist heeft.

(Ik zie het filmpje nu pas. Hij slaat gewoon iemand voor z'n kop.)

LucaS

Bericht door LucaS » zo aug 24, 2008 7:03 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Die heeft echt hulp nodig. :blush.gif:
4 keer rood in ruim 1.5 jaar bij Bayern. Plus nog 2 keer bestraft vanachter de ´groene tafel´. En maar liefst 3 keer rood in de laatste 10 Bundesliga-wedstrijden.

Die jongen is, net als bijv. Davids, een onverbeterlijke recividist. Er zitten een paar steken los in z´n bovenkamer. Eerst probeert ie met gestrekt been Kehl uit de wedstrijd te schoppen, daarna slaat ie Hajnal in het gezicht.

Welt am Sonntag: Ein Kapitän mit seltsamer Vorbildfunktion. :smallgrin.gif:
Dat is een stuk vaker dan Davids hoor
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2008 6:15 am

joey schreef:Tja, naïef van Klinsi om die mafketel aanvoerder te maken. Van Bommel is rijp voor de psychiater. :aai.gif:
Heel dom. En dan voorbijgaan aan een model-prof als Lahm, ook nog eens een veel betere speler trouwens.

Lothar Limbo zal de wind van voren krijgen en heel snel beterschap moeten tonen. Want anders is ie heel snel weer aanvoerder af. Je moet je dat aanvoerderschap trouwens anders voorstellen dan in bijv. NL. Der Kapitän, het woord 'Spielführer' op de aanvoerdersband. Aanvoerder zijn in Duitsland heeft echt meer impact dan bij ons.

En Lothar ligt in de complete Duitse pers en binnen de club (Beckenbauer) onder vuur. Eens kijken wat slijmbal Van Warwijk over het laatste staaltje wangedrag van zijn schoonzoontje te melden zal hebben.

Jim

Bericht door Jim » ma aug 25, 2008 7:55 am

wimpey schreef:
joey schreef:Tja, naïef van Klinsi om die mafketel aanvoerder te maken. Van Bommel is rijp voor de psychiater. :aai.gif:
Heel dom. En dan voorbijgaan aan een model-prof als Lahm, ook nog eens een veel betere speler trouwens.
Je slaat (weer eens) helemaal door. Lahm zal best een beschaafde, aardige jongen zijn, dus een model-prof, maar dat lijkt me onvoldoende reden hem tot aanvoerder te benoemen. Hij is en blijft natuurlijk slechts een gemankeerd backje, die af en toe leuk opstoomt langs de zijlijn, maar voor geen meter kan verdedigen en zijn linkerbeen louter gebruikt om de koppeling van zijn auto in te drukken. Hij is ook helemaal geen leiderstype, wat mij betreft een belangrijkere voorwaarde iemand aanvoerder te maken dan het zijn van een model-prof.
Trouwens, als hij een betere speler was dan Van Bommel zou hij wel op een positie in de as geposteerd worden. Want daar lopen de bepalende (en doorgaans de betere) spelers.
wimpey schreef: Je moet je dat aanvoerderschap trouwens anders voorstellen dan in bijv. NL. Der Kapitän, het woord 'Spielführer' op de aanvoerdersband. Aanvoerder zijn in Duitsland heeft echt meer impact dan bij ons.
Waaruit blijkt die grotere impact dan?. Want in Nederland staat er ook wel eens het woord "aanvoerder" op dat bandje. Komt volgens mij op hetzelfde neer als Kapitän of Spielführer. Maar kan me vergissen.
wimpey schreef: Eens kijken wat slijmbal Van Warwijk over het laatste staaltje wangedrag van zijn schoonzoontje te melden zal hebben.
Waarom zou hij daar specifiek iets over moeten melden?. Bedoel, gisteren ging(en) Van der Vaart (en Van Nistelrooij) tegen Valencia ook dom zwaar over de schreef. Net als Van Bommel weten ook zij heus zelf wel dat dit gedrag niet valt goed te praten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma aug 25, 2008 8:53 am

In babyface Lahm zie ik ook geen aanvoerder.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 9:39 am

Jim schreef:Je slaat (weer eens) helemaal door. Lahm zal best een beschaafde, aardige jongen zijn, dus een model-prof, maar dat lijkt me onvoldoende reden hem tot aanvoerder te benoemen. Hij is en blijft natuurlijk slechts een gemankeerd backje, die af en toe leuk opstoomt langs de zijlijn, maar voor geen meter kan verdedigen en zijn linkerbeen louter gebruikt om de koppeling van zijn auto in te drukken.
En Van Bommel kan wel verdedigen? Vandaar dat hij jan en alleman uit zijn rug laat lopen en enorm veel kaarten nodig heeft. Hij speelde zijn beste seizoen als aanvallende middenvelder met Vogel en Cocu in zijn rug. Als je hem in de punt naar achteren opstelt haal je de angel (diepgang) uit zijn spel. Stom van Klinnsman.

Hij is ook helemaal geen leiderstype, wat mij betreft een belangrijkere voorwaarde iemand aanvoerder te maken dan het zijn van een model-prof.
Wat is dan precies een leiderstype?
Gelezen wat Davids over Van Bommel zei? MVB acteert een leiderstype, maar is het niet.
Waarom zou hij daar specifiek iets over moeten melden?. Bedoel, gisteren ging(en) Van der Vaart (en Van Nistelrooij) tegen Valencia ook dom zwaar over de schreef. Net als Van Bommel weten ook zij heus zelf wel dat dit gedrag niet valt goed te praten.
Van Bommel rost iemand voor zijn kop, dat is van een heel andere orde.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 9:41 am

Mwah, zijn arm zat een beetje los, en als je dan in Duitsland speelt, en je hebt de naam al, dan is zo'n kaart zo gegeven. Als het echt een bewuste elleboog was, had ie in één keer rood moeten krijgen. Dom, dat wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 25, 2008 9:41 am

Nou, dit is me toch een duidelijke klap hoor.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 9:44 am

Ik vind juist dat Van Bommel net iets meer mag dan een andere speler. Dit was duidelijk direct rood. Ook voor die eerste overtreding had direct rood getrokken kunnen worden.

En dan wordt het nog goedgepraat ook. De rode kaarten van andere spelers hebben hier niets mee te maken.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 25, 2008 9:52 am

Volgens Voetbalzone haalt HSV Alex Silva als opvolger van Kompany voor 7 miljoen euro.

Lijkt me geen verzwakking.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 25, 2008 10:03 am

Van Bommel past speelstijl niet aan
Door ARJAN PAANS/MAARTEN WIJFFELS

MÜNCHEN - Ondanks een nieuwe rode kaart (twee keer geel) in de tweede competitiewedstrijd van dit seizoen is Bayern-aanvoerder Mark van Bommel niet van plan zijn speelstijl aan te passen.

,,Er wordt meer op mij gelet, en eerder tegen mij gefloten. Daar zal ik op dit moment mee moeten leven,’’ zegt Van Bommel als reactie op zijn uitsluiting in het competitieduel met Borussia Dortmund. Hoewel Bayern-voorzitter Franz Beckenbauer de Oranje international zaterdag scherp kritiseerde is het voor Van Bommel belangrijker dat hij de onvoorwaardelijke steun heeft van zijn trainer Jürgen Klinsmann.

Van Bommels eigen initiatief om met behulp van een sportpsycholoog minder kaarten te incasseren, ligt al vroeg in het seizoen nóg nadrukkelijker onder een vergrootglas. De aggressiv-leader, zoals zijn bijnaam bij de kampioen van de Bundesliga luidt, is er echter van overtuigd dat hem zaterdagmiddag in Dortmund geen blaam trof. Nadat hij al in de derde minuut een gele kaart had geïncasseerd door met gestrekt been op Sebastian Kehl in te glijden, volgde in de 23ste minuut een elleboogslag tegen het hoofd van Tamas Hajnal. Scheidsrechter Herbert Fandel, die het moment zelf niet zag, gaf onmiddellijk rood nadat hij er door zijn grensrechter op was gewezen.

Van Bommels rode kaart is zijn derde in de laatste tien competitiewedstrijden. Ter verdediging van zichzelf wijst de middenvelder op de interland van afgelopen woensdag met het Nederlands elftal tegen Rusland. ,,Toen deed zich een soortgelijke situatie voor als bij de eerste gele kaart. Toen speelde ik de bal zelfs in het geheel niet, maar liet de scheidsrechter gewoon doorspelen. Zo kan het dus ook.’’

Ook trainer Klinsmann vindt de uitsluiting overtrokken. Hij staat vierkant achter Van Bommel, zo vernam de Bayern-captain gisteren in een kort onderhoud tussen beiden. Klinsmann: ,,Er is in geen enkel opzicht een probleem, wat mij betreft. Het is niet eenvoudig voor Mark omdat iedereen op een overtreding van hem wacht.’’

Bayern-voorzitter Franz Beckenbauer had zaterdag in de rust al zijn scherpe oordeel klaar. ,,Van Bommel is een onbeheerst karakter, die zichzelf niet kan beheersen en daarmee het elftal geen plezier doet,’’ zei Der Kaiser.

Bayern maakt toch al een matige competitiestart door. Na de 2-2 tegen Hamburg vorige week, speelde de Beierse topclub zaterdag 1-1 gelijk tegen Dortmund. Met als gevolgd dat de regerend kampioen op de elfde plaats staat.

Als excuus mag worden aangevoerd dat Bayern het nog steeds zonder sterspeler Franck Ribery moet stellen. De Franse spits wordt node gemist. Topscorer van het vorig seizoen Luca Toni is al wel terug, maar nog niet in topvorm.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 25, 2008 10:07 am

Totaal geen zelfkritiek dus. Die eerste overtreding was een regelrechte aanslag. :kots:

Blijkt ook meteen uit dat Jim voor zijn beurt heeft gesproken.
Net als Van Bommel weten ook zij heus zelf wel dat dit gedrag niet valt goed te praten.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 25, 2008 10:14 am

Ach, het betreft Van Bommel...dus iedere kaart geeft hier aanleiding om hem weer eens af te zeiken, helemaal als het een rode kaart betreft.

PS: Vd Vaart heeft bij Real rood gekregen, niet zijn eerste in zijn carriere. Maar bij hem is dat natuurlijk niets aparts.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 25, 2008 10:17 am

We hebben het hier over de Duitse competitie. Heeft dus niets met Van der Vaart te maken. Daarbij heb ik de overtreding van Van der Vaart niet gezien en heeft hij naar mijn weten pas 2 of 3 keer rood gekregen.

Heb je de overtredingen van Van Bommel tegen Dortmund gezien, Base? Meer dan terechte kaarten, leek mij zo.

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 25, 2008 10:19 am

Beetje zwak Baseman, zijn ze in bijna heel Duitsland net zo bevooroordeeld als 'wij Ajacieden'? Dit is z'n 3e rode kaart in 10 (!!!) duels, dat kan je toch moeilijk normaal noemen. 'Dus iedere kaart geeft hier aanleding om hem weer eens af te zeiken'; dan hadden we het hier de laatste jaren nog veel drukker gezien, de beste jongen is een notoire kaartenpakken, vandaar ook z'n agressiviteitspsycholoog, hij heeft zichzelf niet in de hand. Probleem is ook dat hij de kaarten nog durft af te schuiven op de scheids ook, het waren 2 overtredingen waar zomaar direct rood voor getrokken had kunnen worden.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 25, 2008 12:07 pm

Best lekker dat de Nederlandse competitie nog niet begonnen is. Afgelopen weekend kon ik op mijn gemakkie 2 wedstrijdjes bezoeken.
Zaterdag naar Dortmund tegen Bayern geweest. 80500 man op de tribune die nog tevreden waren ook met een gelijkspel, ongelooflijk! Van Bommel terecht eraf gestuurd. Wedstrijd was verder slecht.
Sfeer had ik ook meer van verwacht.
Zondag naar Koln tegen Frankfurt, wederom een gelijkspel. Ook hier was het vertoonde spel niet goed, maar dat had ik dan ook niet verwacht bij deze 2 ploegen. Sfeer was wel stukken beter. Frankfurt heeft echt wel een goed uitvak!
Beide uitteams zaten ook grotendeels tussen de thuissupporters, ik zou willen dat dat hier nog kon. Samen aan het bier, samen in de tram, samen op het vak. Vooral bij Koln-Frankfurt bijna non-stop zang van beide kanten. Frankfurt had zeker 3500 man meegenomen en zong de thuisploeg toch weg. :headbang.gif:
Respect daarvoor, want ook Koln staat wel bekend om zijn tifo en zang.

hopelijk dit jaar nog een weekendje doen, maar dan weer andere clubs en andere stadions...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 25, 2008 12:14 pm

Een paar seizoenen geleden ben ik naar Schalke - Dortmund geweest. Toen viel het me ook al op dat iedereen daar gewoon door elkaar liep. Niets aan de hand. En je kon gewoon volop bier drinken.

Leuk he, zo'n 'neutrale' wedstrijd bezoeken. Kun je lekker een beetje genieten van de sfeer en hopen op wat doelpunten zonder dat je het risico loop dat je met een pesthumeur naar huis gaat omdat je club heeft verloren.
Nil volentibus arduum

Arthur

Bericht door Arthur » ma aug 25, 2008 1:26 pm

Als ik echt neutraal ben vind ik 95% van de voetbalwedstrijden te saai voor woorden, maar ik ben dan ook meer Ajaxsupporter dan voetbalfan.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma aug 25, 2008 3:02 pm

Ik had wel voorkeur voor Dortmund en Koln, maar kon inderdaad niet wakker liggen van het resultaat. Gewoon lekker genieten van het stadion. Was wel impressed bij Frankfurt supporters. Ik wist wel dat ze een sterke groep hadden, maar dit was toch wel kippenvel. Echt 95% doet mee aan het zingen. Ze konden zelfs over en weer zingen tussen 1e en 2e ring!

Ik vind het gezellig dat je met beide supportersgroepen kunt praten, een biertje kan drinken zonder dat er problemen van komen.
Gewoon als Munchener kunnen zeggen dat je Dortmund kut vind zonder meteen een klap op je smoel te krijgen. Zou je hier echt niet kunnen doen.

Verder hou ik wel van stadionbezoekjes. Elk stadion heeft toch zijn charmes en je kan eens zien hoe dingen daar gergeld zijn tov de ArenA hier bijvoorbeeld.
Soms zie je verbeteringen, soms dingen die nog slechter zijn dan in de Arena. Wij klagen wel over de Arena kaarten (die overigens in de toekomst zullen verdwijnen), maar in Koln is dat nog erger. Daar moet je gewoon 2 Euro betalen voor de kaart zelf (die dan wel oplaadbaar is).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 25, 2008 3:06 pm

Ik snap wat je bedoelt, Mike. Nu ben ik zelf ook nogal voetballiefhebber, maar in principe wil ik vanaf nu tijdens iedere vakantie in een mooi voetballand wel een wedstrijd gaan bezoeken. Ik vind het gave herinneringen opleveren. La Bombonera vergeet ik nooit meer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 25, 2008 3:42 pm

Hmm... Boca - River staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje. Daar schijnt het overigens niet zo'n goed plan te zijn om te zeggen dat je voor de tegenstander bent.... :hypocrite.gif:

Het leuke van een wedstrijd in Duitsland is dat je gewoon even op en neer kunt rijden, al dan niet met een georganiseerde busreis. Het is een leuk dagje uit. Je ziet een ander stadion, krijgt een indruk van de beleving bij andere clubs en ziet met een beetje geluk een leuke wedstrijd. Dit jaar wil ik daar ook nog wel een wedstrijd bezoeken. Ik heb alleen nog geen idee welke.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 25, 2008 4:34 pm

Baseman schreef:Ach, het betreft Van Bommel...dus iedere kaart geeft hier aanleiding om hem weer eens af te zeiken, helemaal als het een rode kaart betreft.

PS: Vd Vaart heeft bij Real rood gekregen, niet zijn eerste in zijn carriere. Maar bij hem is dat natuurlijk niets aparts.
3 keer rood in de laatste 10 wedstrijden in de BL, Baseman. Waarvan 2 volledig terecht. Beelden gezien? Ik neem aan van niet en dat je het by default opneemt voor Van Bommel.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » ma aug 25, 2008 5:15 pm

Ik heb het ook niet gezien, maar je weet toch dat er niet zoiets als een onterechte rode kaart bestaat voor Von Bommel. :666.gif:

Plaats reactie