Champions League 2010-2011

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door InnerHarbour » vr mei 06, 2011 6:58 am

Ja zonder Messi is het een elftal vol prutsers. :drecul.gif: We mochten willen dat we elke week zulk voetbal bij Ajax te zien kregen, we zijn der lichtjaren van verwijderd maar hier lopen er een paar die der op afgeknapt zijn. Boewhahahahahahaha.
YNWA

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door LucaS » vr mei 06, 2011 7:05 am

Lezen zou verstandig zijn. Volgens mij zeg ik nergens dat het verder prutsers zijn. :aai.gif:
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » vr mei 06, 2011 7:37 am

Jinne schreef:
Le T. schreef:Als zij wel met 11 man mogen blijven staan is Barca kansloos waarschijnlijk.
Ja, want voor de rest is het niet veel met dat Barca. Niveautje PSV. :666.gif:
Feit is dat ze het tegen 11 Madrilenen en 11 Arsenalspelers niet konden bolwerken. Man U is niet heel veel zwakker dan die twee.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 8:35 am

Le T. schreef:Feit is dat ze het tegen 11 Madrilenen en 11 Arsenalspelers niet konden bolwerken.
Zo, jij bent helderziend. :smallgrin.gif:

Je hebt gelijk, Barcelona kwam tegen deze twee ploegen haast niet aan de bal... :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door InnerHarbour » vr mei 06, 2011 8:36 am

Prutsers zijn het, prutsers, vooral zonder Messi. :drecul.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Thijs » vr mei 06, 2011 9:00 am

Niemand zegt dat het prutsers zijn.

Het is de combinatie van het irritante ophemelen van Barca door de media (ik snap nu waarom mensen een hekel kregen aan Ajax '95 destijds) en het aanstellerige jankgedrag.

Ik wil Sar met de Cup zien staan!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » vr mei 06, 2011 9:11 am

joey schreef:
Le T. schreef:Feit is dat ze het tegen 11 Madrilenen en 11 Arsenalspelers niet konden bolwerken.
Zo, jij bent helderziend. :smallgrin.gif:

Je hebt gelijk, Barcelona kwam tegen deze twee ploegen haast niet aan de bal... :hypocrite.gif:
Gewoon ziend en helder denkend hoor. Ik vind dat op zich niet bijzonder. Feit is gewoon dat Barca tegen 11 Arsenalspelers op uitschakeling stond, pas toen Van Persie het veld werd uitgestuurd omdat hij niet binnen een fractie van een seconde reageerde op een fluitsignaal kon Barca het omdraaien. Tegen Real wisten ze ook niet tegen 11 man te scoren.

Aan de bal komen en blijven kunnen ze wel. Defensief behoorlijk effectief, maar aanvallend kunnen ze daar pas echt wat mee bij een numeriek overwicht. Dat je met 10 man kansloos bent tegen goed positiespel is al tientallen jaren bekend, maar het gaat erom wat je tactiek brengt tegen 11 man wanneer je niet vast kunt rekenen op een behulpzame scheidsrechter. Dat was dus niet veel. Aan de bal komen en blijven is de tactiek, geen blijk van succes van die tactiek.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 9:22 am

Klopt, ze scoren amper en winnen haast nooit. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door peter » vr mei 06, 2011 9:24 am

Ik vind Messi vooral zo goed omdat hij Xavi en Iniesta in z'n rug heeft staan. Ik vind Messi een absolute klasbak, maar het is voor mij bij lange na geen 'beste van de wereld'. Ik zie namelijk hoe lastig Messi het heeft als hij het zelf moet doen (Argentinië). Dan lukt er opeens he-le-maal niets. Vergelijk dat eens met Zizou.

Barca houdt dit nog wel even vol, maar als men Xavi gaat vervangen voor Fabregas, dan is het sprookje uit. Zul je zien dat het geheel een stuk minder gaat draaien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 9:32 am

Met name Xavi. Xavi is een geweldenaar. Hij komt altijd aan de bal, ziet de beste oplossing, durft met risico te passen en lijdt desondanks weinig balverlies. Kom daar maar eens om bij andere spelers. Ik bewonder zijn toewijding. Die man heeft álles gewonnen maar hij gaat steeds weer de wedstrijd geconcentreerd in. Bij hem zie je geen gemakzucht.

Messi is een geweldige spits, maar hij heeft wel spelers achter zich staan die hem optimaal in stelling weten te brengen. Die nooit de lange of de hoge bal bal spelen en zuiver passen. Zet Enoh en De Zeeuw achter hem en hij krijgt het iets lastiger. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door gaizka » vr mei 06, 2011 9:37 am

Peter schreef:Ik vind Messi vooral zo goed omdat hij Xavi en Iniesta in z'n rug heeft staan. Ik vind Messi een absolute klasbak, maar het is voor mij bij lange na geen 'beste van de wereld'. Ik zie namelijk hoe lastig Messi het heeft als hij het zelf moet doen (Argentinië). Dan lukt er opeens he-le-maal niets. Vergelijk dat eens met Zizou.

Barca houdt dit nog wel even vol, maar als men Xavi gaat vervangen voor Fabregas, dan is het sprookje uit. Zul je zien dat het geheel een stuk minder gaat draaien.
Ik vind Messi ook veel beter als hij vanaf rechts speelt en naar binnen komt, dan heb je altijd de dreiging van een schot of een steekbal. Centraal is het lastiger omdat ze dan van alle kanten hem aanpakken, een meestal niet zachtaardig.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Baseman » vr mei 06, 2011 9:42 am

Euhm, welke wonderpass kreeg Messi dan bij zijn 2e goal tegen Real?

Xavi en Iniesta zijn fantastische spelers, maar voornamelijk de andere aanvallers profiteren daarvan. Messi krijgt hierdoor natuurlijk wel wat extra ruimte, maar hij heeft veel te veel succesvolle solo's om de eer van zijn weergaloze presteren te delen met Xavi en Iniesta.

Messi is de beste van de wereld en misschien wel de beste ooit.
Dat hij nog niet uit de verf is gekomen tijdens een WK is natuurlijk niet alleen zijn schuld, voetbal is en blijft namelijk een teamsport.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door InnerHarbour » vr mei 06, 2011 12:40 pm

Rishi schreef:En Spanje werd Wereldkampioen ondanks Xavi, Iniesta, Piqué, Sergio, Puyol, Villa en Pedro :excited.gif:
Vergeet Busquets niet, een controleur met een geweldige inspeelpass.
YNWA

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 12:58 pm

Mensen die níet genieten van spelers als Messi, Xavi en Iniesta snappen niets van voetbal.

Ik blijf erbij dat RM meer kans had gehad als het initiatief had genomen. De verdediging is de minste linie van Barcelona.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door wimpey » vr mei 06, 2011 4:06 pm

Baseman schreef:Euhm, welke wonderpass kreeg Messi dan bij zijn 2e goal tegen Real?
Bijvoorbeeld, ja. Stel dat Messi een seizoen niet ter beschikking zou staan. Wie maakt die 50 goals, die Messi maakt voor Barcelona? En wie geeft al die assists? Of creert door fantastische individuele akties keer op keer een overtalsitu voor z'n medespelers?
Xavi en Iniesta zijn fantastische spelers, maar voornamelijk de andere aanvallers profiteren daarvan. Messi krijgt hierdoor natuurlijk wel wat extra ruimte, maar hij heeft veel te veel succesvolle solo's om de eer van zijn weergaloze presteren te delen met Xavi en Iniesta.
Yup. Barcelona zonder Messi zou Barcelona niet zijn.
Messi is de beste van de wereld en misschien wel de beste ooit.
Weer eens. Iniesta is fantastisch, Xavi exceptioneel. En dan komt Messi daar nog eens even ver bovenuit steken.
Dat hij nog niet uit de verf is gekomen tijdens een WK is natuurlijk niet alleen zijn schuld, voetbal is en blijft namelijk een teamsport.
En een goede trainer hebben met enig tactisch inzicht is ook wel handig. Argentinie werd op ieder vlak volledig overrompeld door de Duitsers. Dat zou een toptrainer niet overkomen zijn.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door gaizka » vr mei 06, 2011 4:24 pm

Ik zou van Gaal wel als bondscoach van Argentinie willen zien, denk dat hij er wel wat moois van kan maken!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » vr mei 06, 2011 5:20 pm

joey schreef:Klopt, ze scoren amper en winnen haast nooit. :hypocrite.gif:
Tegen de Europese topploegen gaat dat inderdaad heel stroef zonder hulp van de scheidsrechter. Dit jaar tegen Real en Arsenal, vorig jaar tegen Inter, het jaar daarvoor tegen Chelsea. Dan is het dus gewoon één van de pak hem beet 6 ploegen die de CL kan winnen, maar meer ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 6:24 pm

Dat zijn dan ook Europese topploegen. Daar wals je niet even overheen.


Barcelona nam in Madrid bewust heel weinig risico. Geen zin om in het mes van Mourinho te lopen. Desondanks was het duidelijk de betere ploeg.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door LucaS » vr mei 06, 2011 6:38 pm

En de beker vonden ze niet belangrijk en de competitie was al beslist. :excited.gif:
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door wimpey » vr mei 06, 2011 7:36 pm

joey schreef:Dat zijn dan ook Europese topploegen. Daar wals je niet even overheen.
Sterker nog, zonder die maffe Övebrö zou niet Barcelona maar Chelsea de finale hebben gehaald. En tegen Arsenal, RM en Inter had Barcelona de scheidsrechter ook niet tegen. Ik heb ook het gevoel dat er daar op gehamerd wordt dat zo'n man bespeeld wordt. Bij alle bewondering voor het spel van die ploeg vind ik proleten als Busquets, Alves, Valdes en Pedro vreselijk.

Dat gedrag zie je bij engelse ploegen dus niet. Vandaar dat ik hoop dat Man U dat ding wint. Dat zal lastig worden, maar ik gun Sar en Giggs een hoofdprijs voor hun gehele oeuvre.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » vr mei 06, 2011 11:27 pm

Klopt, bepaalde spelers van Barcelona kunnen zich erg irritant gedragen. Maar Barcelona kan wel erg goed voetballen. Wie dat ontkent is de weg een beetje kwijt.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » za mei 07, 2011 4:10 am

Beweren dat Barca met geluk zoveel prijzen wint :drecul.gif:

Dat sommige spelers fucking irritant zijn ben ik met je eens. Maar kijk ook eens wat die gasten te verduren krijgen... Van mij mag er overigens een regel komen, of ze moeten de regel ff uitvoeren, dat spelers die gaan vragen om kaarten meteen een gele of een rode kaart krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door gaizka » za mei 07, 2011 7:05 am

Rishi schreef:Beweren dat Barca met geluk zoveel prijzen wint :drecul.gif:

Dat sommige spelers fucking irritant zijn ben ik met je eens. Maar kijk ook eens wat die gasten te verduren krijgen... Van mij mag er overigens een regel komen, of ze moeten de regel ff uitvoeren, dat spelers die gaan vragen om kaarten meteen een gele of een rode kaart krijgen.
Die regel is er al, maar en wordt niets mee gedaan.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » za mei 07, 2011 10:54 am

joey schreef:Dat zijn dan ook Europese topploegen. Daar wals je niet even overheen.


Barcelona nam in Madrid bewust heel weinig risico. Geen zin om in het mes van Mourinho te lopen. Desondanks was het duidelijk de betere ploeg.
Met 11 tegen 10 ja, met goed positiespel heb je een enorm voordeel van een numeriek overwicht. Met 11 tegen 11 was er niks duidelijk de betere ploeg. Met 11 tegen 11 stonden ze zowel tegen Arsenal als tegen RM op uitschakeling. Meer balbezit ja, maar dat is geen blijk van beter zijn, maar van een gekozen tactiek.

Echt risico nemen durft Barcelona niet, balbezit als verdediging, maar daardoor spelen ze ook weinig uit tegen 11 man van een Europese topploeg. Uiteraard is dat de maat van dit Barcelona, natuurlijk zijn ze een Europese topploeg, we moeten alleen niet doen alsof ze beter zijn dan andere Europese topploegen want daar is niks van gebleken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Jesse » za mei 07, 2011 12:56 pm

Le T. schreef:Met 11 tegen 11 stonden ze zowel tegen Arsenal als tegen RM op uitschakeling.
Stonden ze op uitschakeling tegen RM? Met 11 tegen 11 was Barca misschien niet zoveel beter (al vond ik thuis wel duidelijk beter), maar RM deed natuurlijk ook niet zoveel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie