Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 09, 2006 10:03 pm

Het duurt hier altijd een paar rondes voordat men Spaans voetbal uit gaat zenden, maar als ik het zo hoor was het spel aller aardigst.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 10, 2006 6:34 pm

Het gaat lekker met Real. Binnen een half uur staan ze met 2-0 voor tegen 10 man van Levante. Van Nistelrooij heeft z'n eerste doelpunt gemaakt en Cassano maakte de tweede.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 10, 2006 7:32 pm

Je loopt achter Thomas ;) , 3 voor Ruud.Mist penaltie.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma sep 11, 2006 9:06 am

Zo maak Van Nistelhoofd (ik ben bedoel Super Ruud :hypocrite:) zich snel populair. :D

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10317
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » ma sep 11, 2006 8:56 pm

vooral zijn derde goal was aardig... Levante heeft trouwens best een leuk elftal... die Riga Mustapha waar Ajax achteraan zit heeft zich wel sterk verbeterd tov zijn tijd in Nederland

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 11, 2006 10:29 pm

Real Ajax schreef:Zo maak Van Nistelhoofd (ik ben bedoel Super Ruud :hypocrite:) zich snel populair. :D
RGB beweerde een paar jaar geleden dat RVN het in Spanje helemaal zou maken. Ik twijfelde daar toen aan (vond hem meer een type voor de Engelse competitie), maar ik moet zeggen: hij begint goed. ;)

Wat vindt men in Catalonië van Johan Neeskens? Kan hij HtC doen vergeten?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 12, 2006 5:53 pm

Ik zit net even een stukje Zaragoza-Espanyol te kijken. Vooral bij 10 tegen 10 liet Zaragoze zien over behoorlijk wat technisch vaardige en balvaste spelers te beschikken. Een leuke pot ook.

Het aantal Zuid-Amerikanen is aanzienlijk bij Zaragoza. Gabriel en Diego Milito, Aimar, Diogo, D'Allessandro, Ponzio en Ewerthon.

Lionel
Berichten: 47581
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 12, 2006 6:42 pm

Heerlijk team hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13831
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di sep 19, 2006 2:56 pm

Uit de serie arbitrale dwalingen:

http://www.youtube.com/watch?v=L_sX_Lbsulw

Duidelijk een overtreding binnen de 16. :yes: ;)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 19, 2006 3:18 pm

:D

Volgens mij wisten de spelers zelf niet eens meer waar de overtreding was begaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 24, 2006 2:07 pm

Samuel Eto'o kan flink wat auto's verdienen

22/9/2006 15:28

Samuel Eto'o heeft er een extra motivatie bij om veel te scoren. De spits van Barcelona is met autofabrikant Ford een verbintenis aangegaan, die de Kameroener dit seizoen één auto per doelpunt oplevert.

Het reclamecontract geldt alleen voor het huidige seizoen en de topscorer van Barça krijgt alleen 'uitbetaald' als hij minstens zeventien goals heeft gemaakt. Vooralsnog staat de teller op vier goals in de eerste drie duels. In totaal staan er in Spanje 38 duels op het programma.

Eto'o is bezig aan zijn derde seizoen in dienst van Barcelona en kwam in zijn eerste twee jaren tot respectievelijk 24 en 26 doelpunten. 'Als ik dat aantal daadwerkelijk haal, zal ik de auto's niet zelf houden. Ik zal ze ter beschikking stellen aan enkele humanitaire projecten in Afrika', beloofde Eto'o.
vi.nl

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 24, 2006 8:25 pm

Barcelona thuis tegen Valencia 1-0 achter door toedoen van Villa.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 25, 2006 2:37 am

Barcelona en Valencia in Camp Nou in evenwicht

24/9/2006 23:14

Twee heerlijk uitgespeelde doelpunten eerlijk verdeeld over twee topploegen. Het was een samenvatting van een hoogstaande, en onbesliste topper Barcelona-Valencia (1-1).

Ronaldinho is bij Barcelona vrijgesteld van zijn verdedigende taken. Valencia buitte dat in de eerste helft goed uit. De treffer van David Villa was daar een voorbeeld van. Met een vloeiende aanval, waarbij Valencia de bal steeds één keer beroerde, werd de opgekomen rechtsback Miguel vrijgespeeld. Zijn voorzet werd door Villa binnengeschoten.

Valencia verdiende de voorsprong vanwege het uitgekookte spel dat het in Camp Nou op de mat legde. Niet alleen liep Barcelona zich steeds stuk, in de counter zorgde de gasten juist voor veel dreiging. Onder andere de paal voorkwam dat Villa de marge voor rust had verdubbeld.

Barcelona was de gevaarlijkste ploeg in de tweede helft, waarin Ronaldinho liet zien waarom hij is vrijgesteld van het verdedigende werk. De Braziliaanse aanvaller had met een gevoelvolle pass een belangrijk aandeel in de gelijkmaker van Barcelona, die qua schoonheid weinig onderdeed voor de 1-0 van Valencia.

Rafael Márquez legde met een pass over de hele de basis, Ronaldinho zorgde voor het vervolg, Samuel Eto'o met de borst voor het klaarleggen en invaller Andres Iniesta voor de afronding: 1-1.

Maar verder dan deze gelijkmaker kwam het aandringende Barcelona niet. De mooiste kans was er voor Javier Saviola. Valencia-goalie Santiago Cañizares voorkwam dat de Argentijnse invaller zijn opvallende terugkeer in de Catalaanse hoofdmacht met ene treffer kon opluisteren.

Door het eerste puntverlies werden Barcelona en Valencia achterhaald door Real Madrid, dat zich dankzij de moeizame overwinning op Betis medekoploper mag noemen in de Primera División.


vi.nl

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » ma sep 25, 2006 7:10 pm

Opvallend dat de overal afgeteste Zigic toch 2x scoort voor Santander.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma sep 25, 2006 7:19 pm

Hoezo? Hij is een spits. Die scoren wel eens. Daar kunnen ze amper iets aan doen.

Ken genoeg kutspitsen die goals maken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 25, 2006 7:47 pm

Steef schreef:Hoezo? Hij is een spits. Die scoren wel eens. Daar kunnen ze amper iets aan doen.

Ken genoeg kutspitsen die goals maken.
Zoals Zigic. Waardeloze speler. :yes:

Destijds heb ik op hem gelet, hij stond toen in de belangstelling van Ajax (werd gezegd). Ik schrok me dood. Wat een prutser.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 25, 2006 11:25 pm

Inderdaad. Een VoH alleen dan met een mindere aanname en minder fysieke kracht.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 5:36 pm

Thomas schreef:Ik tip trouwens Barcelona, Valencia, Real Madrid (die moeten ernstig op zoek naar een creatieve middenvelder), Sevilla en Atlético Madrid als bovenste vijf ploegen voor dit seizoen.
Zaragoza en Villarreal komen ook nog in de buurt, maar m'n voorspelling blijft zo staan.

Ik zag net een stukje van Real Sociedad-Recreativo. De nummer 8 van Recreativo, Santi Cazorla (ex-Villarreal), is een leuk spelertje.

Zijn Cazorla en Cesar Arzo door Villarreal verhuurd aan Recreativo?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 5:39 pm

Santi is gekocht, Arzo gehuurd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 5:43 pm

Waarom heb je je post geëdit?

Ik heb het normaal gesproken ook niet zo op kleine spelers (zie mijn grote twijfels over Sneijder als voorbeeld), maar ik houd wel van hun wendbaarheid en variërend aanvalsspel en inventiviteit (en dat zag ik bij Santi). Niet dat ik wilde aangeven dat het een topper wordt ofzo. Ik vond hem gewoon een goede pot spelen.

Ik heb Atletico Madrid nog amper zien spelen dit seizoen. Heb jij enig idee hoe Aguero het tot nu toe doet?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 5:44 pm

Omdat ik de beste speler niet ken. Misschien is-ie wel heel goed. Ik durf niet meer puur op fysieke kwaliteiten iemand af te schieten.

Aguero heb ik nog niet kunnen zien bij Atletico. En ik geloof alleen mijn eigen ogen en niet de verhaaltjes van de pers.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 5:46 pm

Ok. :xyxthumbs:

Maar waren de verhalen in de pers tot nu toe positief of niet?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 5:53 pm

Uberpositief natuurlijk. Er moeten shirts en andere prullaria verkocht worden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 30, 2006 12:17 am

Scoort Raul eindelijk weer eens voor Real, zit hij er opeens niet meer bij. :eusa_doh:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 01, 2006 8:07 am

Barça: Gudjohnsen waardig vervanger Eto'o

30/9/2006 23:58

Eidur Gudjohnsen heeft ervoor gezorgd dat Barcelona redelijk eenvoudig een zege boekte op bezoek bij Athletic Bilbao en toonde zich een waardig vervanger van de geblesseerde Samuel Eto'o. De IJslander forceerde een rode kaart bij de tegestander en schreef een assist en een doelpunt op zijn naam.

Na de matige vertoning tegen Werder Bremen (1-1 op de valreep door Lionel Messi) begon Barcelona ook zwak tegen Bilbao. De thuisclub kwam al vroeg op voorsprong door een fraaie volley van Francisco Yeste. De illusies op een goed reslutaat voor Bilbao werden de grond ingeboord toen de Basken na negentien minuten met tien man kwamen te staan. Verdediger Javier Casas moest inrukken nadat hij de doorgebroken Gudjohnsen ten val had gebracht.

Tot vlak voor het rustsignaal worstelde Barcelona tegen het tiental van Barcelona. Gudjohnsen trok de bal voor en onder druk van Carles Puyol werkte Ustaritz de al in eigen doel. Voor Puyol betekende dat een kleine revanche, want tegen Bremen was hem hetzelfde overkomen.

In de tweede helft maakte Barcelona het karwei af. Gudjohnsen reageerde alert op een steekpass van Xavi en maakte er 2-1 van. Zijn vervanger Javier Saviola was verantwoordelijk voor de 3-1 eindstand na een mooie aanval waar Ronaldinho, Xavi en Andres Iniesta bij betrokken waren. Met dertien punten uit vijf wedstrijden kent het team van coach Frank Rijkaard een goede seizoenstart.
vi.nl

Plaats reactie