Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
75%
Internazionale
1
25%

Totaal aantal stemmen: 4

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door brigade zuid » di mei 04, 2010 11:10 am

Rishi schreef:
brigade zuid schreef:
joey schreef: Het komt praktisch nooit voor dat een club twee keer achter elkaar de CL (voorheen EC 1) wint. Het beleid van het huidige bestuur heeft Barcelona terug naar de absolute top gebracht. Barcelona doet altijd mee om alle prijzen en speelt voetbal dat bij de club past. Dat is veel belangrijker dan altijd winnen.
Barca wint erg weinig hoor voor zo'n grote club met zoveel mogelijkheden. AJAX is succesvoller dan Barca.
Niet sinds 1990.
Waarom is 1990 het meetpunt?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mei 04, 2010 11:12 am

Ik vind Pep wel een goede trainer, hoor. Hij heeft tenslotte de CL gewonnen, en dat hoeft hij niet elk jaar te doen. Alleen begrijp ik dat gedweep met zijn spelopvatting niet zo. Of je moet houden van brekers op het middenveld, met 4 verdedigers spelen tegen 10 man, behoudende wissels, Evander..ehhh....Gerard Pique in de spits en fantasieloos voetbal gestoeld op individuele bevliegingen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 11:14 am

Peter schreef:Inter kan niet kopen wat ze willen. Heb ik al eerder aangegeven dat Barcelona 2x zoveel uitgeeft. Mourinho heeft een paar keer de CL misgelopen inderdaad (door penaltyseries), maar voor de rest alles gewonnen wat er te winnen valt. Ook gewoon bij Chelsea heeft hij dus nooit verloren in thuisduels.
Kan zijn, maar hij won die prijs dus niet.
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Als de scheidsrechter die afgekeurde goal van Bojan wél telt, ligt Inter er dus uit. Ook Mourinho heeft geen grip op dit soort toevalligheden. Dat is juist het leuke van voetbal. Voetbal is geen algebra.

Het gaat mij erom dat Pep met deze selectie (duurste selectie ter wereld?) niet alle prijzen pakt.
Dat hoeft niet per se aan Guardiola te liggen, al ben ik ook niet zo onder de indruk van zijn coaching. Maar een club kan door van alles en nog wat niet presteren. In het geval van Barcelona is het heel goed mogelijk dat de spelers nét iets minder scherp zijn na alle successen van vorig jaar. Het voetbal is dan vaak nog wel goed, maar uiteindelijk ontbreekt dat beetje extra. De verschillen zijn natuurlijk niet enorm groot. Ook andere clubs hebben goede spelers.
Ook bij Barcelona 'pas' je alleen als je wint. Net zo goed als dat bij andere clubs ook is.
Natuurlijk, maar alleen prijzen winnen is bij Barcelona dus niet genoeg. Dat heeft Van Gaal ondervonden. De supporters van Barcelona (het zogenaamde theaterpubliek, zoals Van Gaal zegt) eisen niet alleen prijzen maar ook aanvallend, kwalitatief goed voetbal. Dat is nogal wat.
Ik durf te wedden dat iedere coach meespeelt om de prijzen met de huidige selectie.
Andere clubs hebben ook goede spelers, Peter. Madrid heeft bijvoorbeeld een nog duurdere selectie dan Barcelona.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:18 am

Peter schreef:Inter kan niet kopen wat ze willen. Heb ik al eerder aangegeven dat Barcelona 2x zoveel uitgeeft. Mourinho heeft een paar keer de CL misgelopen inderdaad (door penaltyseries), maar voor de rest alles gewonnen wat er te winnen valt. Ook gewoon bij Chelsea heeft hij dus nooit verloren in thuisduels.

Het gaat mij erom dat Pep met deze selectie (duurste selectie ter wereld?) niet alle prijzen pakt. Rishi wist ons te melden dat iedereen 'zou worden geslacht' door Barcelona en dan nu opeens moet ik Pep credits geven? No way.

Rijkaard was de man voor Barcelona omdat hij presteerde. Na de 4-1 tegen Real werd hij ook op de keien gezet, hoor. Alles draait bij Barcelona ook gewoon om de prijzen, natuurlijk. Leuk dat Pep aanvallend voetbal speelt, maar als hij dit jaar geen prijzen pakt en volgend jaar weer niet, dan staat hij ook gewoon buiten. Uiteraard past hij dan prima bij Barcelona, maar niet heus. Ook bij Barcelona 'pas' je alleen als je wint. Net zo goed als dat bij andere clubs ook is. Het stoort mij alleen dat men doet alsof het Barcelona zo knap is om prijzen te winnen. Ik durf te wedden dat iedere coach meespeelt om de prijzen met de huidige selectie.

Bayern is een matig team en Inter is een matig team en Barcelona is geweldig, aldus Rishi. Waarom lukt het dan niet? Wat is het dan? Is het het stadion? Nee, Giuseppe Meazza is sfeerloos. Is het de trainer? Nee ook niet. Wat dan wel?
1. Vertel Mourinho dan dat je tot de finale in Europees verband ook uit moet spelen.
2. Als hij zo geniaal zou zijn had hij wel gewonnen in de reguliere speeltijd (plus verlenging) en had hij het niet laten aankomen op strafschoppen.
3. Ik had inderdaad verwacht dat Barca Inter zou slachten ja. Ik had verwacht (omdat Inter redelijk aanvallend speelt op papier en ook in de wedstrijden die ik had gezien) dat Inter wel wat aanvallender zou spelen. Zeker de 0-1 in Milaan had ik verwacht dat Barca het beter zou uitspelen. Gaf jij ze nog een stuiver?
4. Pep heeft inderdaad veel uitgegeven. Klopt helemaal. Maar hij geeft desondanks toch de jeugd de kans. Die gekke Oekrainer is gekocht omdat Milito anderhalf jaar geblesseerd is geweest. Van hem was het maar afwachten wat hij zou presteren en of hij uberhaupt nog op topniveau zou meekunnen. Bij Barca staan regelmatig 6 tot 7 jongens uit de eigen opleiding in de basis.
5. Pep verdient credits voor de prijzen die hij dit seizoen heeft gewonnen, voor het fantastische voetbal dat gespeeld is tot en met de halve finale. Het kan een keer fout gaan. Maar goed. Vind jij Ferguson ook een waardeloze vent omdat hij een in 20 jaar maar 2x de CL heeft gewonnen? Mourinho heeft die prijs ook maar 1x gewonnen. Kampioen worden met Inter is ook geen kunst. Zij geven ook het meeste geld uit ivm de rest van Italie.
6. Rijkaard had op een gegeven moment moeite om de groep te vernieuwen. Dat was zijn grootste fout.
7. Ik durf te wedden dat Pep niet word ontslagen of weg moet als hij dit jaar niks wint. Barca is op dit moment een stabiele club.
8. Bayern heeft het nodige geluk gehad hoor. Die hoeven echt niet te klagen. Dat maakt het overigens niet minder knap dat ze de finale hebben. Gewoon een goede prestatie. Heb ik ook al 100x aangegeven. Zelfde voor Inter. Heel knap dat ze Barca aan banden hebben gelegd, Chelsea en Moskou hebben verslagen. De overwinning in London was zelfs zeer indrukwekkend. Maar om die twee teams heilig te verklaren.. Nee, daar is het voetbal te matig voor.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:19 am

Rishi schreef:Pep won eerst 3 prijzen..
Maar niet voordat hij Dinho en Deco mocht laten gaan voor betrekkelijk weinig geld en enorm veel geld mocht uitgeven aan Alves, Piqué, Hleb en Keita.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:22 am

En dat betaalde zich toch ook uit?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:25 am

Ja, maar mijn punt is dus dat Pep van begin af aan alle touwtjes in handen kreeg. Van Gaal heeft dat nooit gehad.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:28 am

Volgens mij heeft ook Louis van Gaal aardig wat geld mogen uitgeven hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:35 am

Tsja, als je niet wilt lezen wat ik zeg dan houdt het natuurlijk op.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 11:38 am

Van Gaal begon met een team dat net een europacup gewonnen had. Er stond dus al wat.

Van Gaal paste daar gewoon niet.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:40 am

Bertje schreef:Tsja, als je niet wilt lezen wat ik zeg dan houdt het natuurlijk op.
Ik weet op dit moment niet wie Van Gaal mocht halen in zijn eerste jaar.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 04, 2010 11:59 am

Bertje schreef:Ja, maar mijn punt is dus dat Pep van begin af aan alle touwtjes in handen kreeg. Van Gaal heeft dat nooit gehad.
Precies. Carte Blanche en een selectie met Xavi, Iniesta, Messi, Puyol en weet ik wat nog meer achter de hand. Je kunt op een slechter moment instappen. Maar we zullen zien hoe Pep het er af brengt. Ik vind alleen dat de hosanna nergens op gebaseerd is, want zo denderend vind ik het allemaal niet. Leuk dat het tegen het slechte Stuttgart en Arsenal even lukt, maar bij de minste of geringste tegenstand loopt het dus niet (en wordt Barca heel vervelend). Barcelona zou dit jaar met twee vingers in de neus de CL ophalen en dat is mislukt. Conclusie is dus dat Pep dat slecht gemanaged heeft. Leuk dat Inter en Bayern nu opeens goeie teams hebben, maar als ik de namen vergelijk (en het geïnvesteerde vermogen), dan kan ik niet anders concluderen dat Barca op papier veel sterker is.

Dat andere clubs ook goede spelers hebben gaat er bij mij niet in. Bayern heeft Pranjic, van Bommel, Badstuber, Muller, vBuyen, Butt en Contento. Kom, ze hebben ook Ribery, Robben en Schweini, maar dat weegt niet op tegen de kanonnen van Barcelona, hoor. Inter idem dito. Het is niet voor niets dat Inter voor het eerst in een paar decennia in de finale staat, want zo denderend is dat elftal op papier niet. Ik blijf er bij dat Guardiola met deze selectie de CL had moeten winnen. Lukt hem niet (onbegrijpelijk volgens de grote fans op AT), maar dan nog heeft hij het dus goed gedaan. Net zo goed dat Messi ook gefaald heeft in de CL, hoor. Leuk dat hij schitterde tegen Stuttgart en Arsenal (zogenaamd was hij opeens de beste ooit), maar met Cambiasso moest hij zijn meerdere erkennen. Half AT, JC en de media roept dat Barcelona zoveel beter is dan Inter, 1000x beter dan Real, maar uiteindelijk ligt men eruit in de CL en is het gat in de PD één punt. Serieus, het ophemelen van Barcelona was in de afgelopen maanden enorm en nu men is uitgeschakeld door Mourinho, is het opeens een heel lastige club om mee te presteren en zijn er meer goede clubs. Ja daahaag. Verlies nemen en incasseren maar.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 1:04 pm

Bayern heeft dan ook niet tegen Barca gespeeld. Om ze dus beter te noemen dan Barca vind ik een beetje makkelijk. Winnen ze van Inter dan mogen ze zich, terecht, de beste van Europa noemen.

Barca heeft zeker gefaald. Ze hebben de sterkste selectie maar de sterkste wint nou eenmaal niet altijd. Pep had geen antwoord op het tactische plan van Inter. Dat kan een keer gebeuren. Zolang hij hier maar wel van leert en volgend jaar laat zien dat het een incident was.

En je zegt dat Messi zijn meerdere moest erkennen in Cambiasso.. maar die dekte Messi niet als enige. Chivu, Zanetti, Lucio, Samuel, Motta dekten hem ook..

Je bent trouwens heel flauw bezig Peter. Want niet alleen Barca heeft geinvesteerd. Ook Real Madrid, Chelsea (waar Mourinho het zo FAN-TAS-TISCH deed volgens jou) investeren in hun elftal. En 1 verlies in de halve finale (het is niet dat hij in de poule is uitgeschakeld) doet niks af aan het feit dat Barca gewoon weer een goed seizoen heeft gedraaid. Dat Real maar 1 punt achter staat zegt meer over de kracht van Madrid. In de competitie doen die het gewoon uitstekend. Maar Barca heeft wel twee keer van ze gewonnen..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 1:36 pm

Bayern lag er bijna uit, in de poulefase speelden ze dramatisch.

Van Gaal had bij Barcelona (natuurlijk, zou ik haast zeggen) ook alle touwtjes in handen. Hij en Nunez runden de club. Hij zou het ook niet gepikt hebben als dat niet zo was. En Van Gaal kocht ook een hoop spelers. Een stuk of wat ex-Ajacieden bijvoorbeeld.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 1:55 pm

Van Gaal kocht Ruud Hesp :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 04, 2010 7:29 pm

Rishi schreef: Ik heb genoten dit jaar van Barca!
Ze verloren thuis van Hans Kazan. Inter was een paar bruggen te ver, Arsenal en VfB lieten zich vrijwillig afslachten.
joey schreef: Overdrijf niet zo.
Ik overdrijf niet. Milito laten aanmodderen en die 2 babyfaces inbrengen tegen die moordenaars bij Inter achterin. 4 man achterin houden tegen 0 aanvallers. En die Touré van afstand à la De Zeeuw laten rammen. Pique in de rol van Bogarde laten stormrammen. Dat gedweep met Barca is erg vermoeiend.
Rishi schreef:En vorig jaar dan? Toen won hij alle prijzen. Slachtte hij het Manchester van Sir Alex! En niet een klein beetje ook hoor.. Die hadden toen geen antwoord op een zwervende Messi.
Een finale die Barca haalde doordat het bij Chelsea op genante wijze werd gematst.
Pas toen je grote vriend naar London ging verloor hij na penalty's de CL-finale.
Hendrik was assi van tuinman Grant, niet van Mourinho.
En als je het spel van Inter de tweede wedstrijd echt aansprekender vond dan het spel van Barca (dat ook zeker weten niet goed was) dan ben je als voetballiefhebber niet serieus te nemen hoor..
Lees eens, Rishi.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 10:30 pm

Lekker makkelijk... Barca wint dankzij de scheids van Chelsea maar Inter ( met een buitenspelgoal, en een afgekeurd doelpunt dat net zo goed goedgekeurd had kunnen worden)speelt geweldig tegen Barca.

Feit is dat die geweldige Mourinho nooit de CL haalde met Chelsea en tuinman Grant wel. Ik verwoordde het verkeerd. Ik bedoelde dat Chelsea pas de CL-finale haalde zonder de beste trainer ter wereld Jose Mourinho.

Thuis verloren van Kazan inderdaad... thuis speelden ze Inter ook zoek in de poule. Who's gives a fuck in Milaan?

Pep was inderdaad niet goed tegen Inter. Ik had het zelf anders gedaan. Ik denk dat de gemiddelde AT'er het anders had gedaan. Maar ik denk toch echt niet dat Pep tegen Toure heeft gezegd dat hij moet gaan schieten.. Pique in de spits was twee keer gewoon een voltreffer hoor. In Milaan had hij net het geluk niet, in Barca maakte hij het toch beheerst af.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:00 pm

Verschil was dat Barca tegen Chelsea geen enkele kans creëerde en Inter tegen Barca juist kans na kans creëerde.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:07 pm

En wat heeft dat er mee te maken? Wimpey heeft het over de arbiter..
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 04, 2010 11:19 pm

Dat de arbiter meer naar het wedstrijdbeeld handelde in de wedstrijd tussen Inter en Barca, terwijl de wedstrijd tussen Barca en Chelsea wél compleet op de kop gezet werd.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 11:29 pm

:excited.gif:

Dit is echt onzin. Naar het wedstrijdbeeld toe handelen? Een meter buitenspel is buitenspel Bertje.. Of heb jij andere regels op de playstation?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mei 05, 2010 5:36 pm

Rishi schreef:En wat heeft dat er mee te maken? Wimpey heeft het over de arbiter..
De arbiter die Inter terugfloot toen Milito niet in buitenspel was en alleen op Valdes afging.

Waar hebben die zeikerds van Barca het over? Puyol kreeg een gele kaart. So what? Motta kreeg een rode. Hem aangenaaid door Busquets. Moet Inter nu gaan jammeren over de Bleeckere?

Inter was beter en won verdiend, basta. En Mourinho had in 2005 gewoon domme pech toen die 'goal' van Luis Garcia werd toegekend.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 05, 2010 7:25 pm

Motta had zijn handen thuis moeten laten.
IK GELOOF!!!!!!

Frank

Bericht door Frank » wo mei 05, 2010 8:20 pm

Wat zou je gezegd hebben als Afellay zo had toneel gespeeld in een duel met (bijvoorbeeld) De Zeeuw, Rishi. Ik kan me niet voorstellen dat er dan dezelfde reactie zijn zijn gekomen :wink.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 05, 2010 8:23 pm

Ja, stel je voor dat Afellay zich zou aanstellen in een duel tegen Ajax. Wat voor gezicht zou dat zijn! :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

Plaats reactie