Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 25, 2008 8:09 am

Een paar overdreven reacties hier zeg, ik vind de overtreding veel meer pech dan een bewuste beenbreker. Taylor kwam wel in met gestrekt been, maar dat doen zoveel spelers. De overtreding van Davids in de wedstrijd tegen PSV bijvoorbeeld was erger, alleen de afloop was (gelukkig) heel anders.

Enorme pech voor Da Silva en een paar wedstrijden schorsing voor Taylor, dat zal het wel worden. Hopelijk gaat de revalidatie van Da Silva goed verlopen en wordt hij weer helemaal fit !

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma feb 25, 2008 9:02 am

Wel gestrekt been op scheenbeenhoogte, Baseman, en ik weet niet hoe hij de bal heeft willen raken, want dat lijkt me moeilijk, aan de foto te zien. Natuurlijk spelen de gevolgen een rol bij de reacties, maar dat is logisch.

Afbeelding
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

jabu

Bericht door jabu » ma feb 25, 2008 9:44 am

En dit was het gevolg van het inkomen op scheenbeen hoogte:

Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je de beelden nog eens zien. Ik denk dat het een hele lompe tackle was, maar dat er geen opzet in het spel was. Taylor timede slecht en was daardoor te laat. Je ziet Eduardo de bal iets voor zich uitspelen en vervolgens wegtikken nadat Taylor de tackle al had ingezet.

999

Bericht door 999 » ma feb 25, 2008 11:10 am

... je kan duizend keer naar dat filmpje kijken, en duizend keer zie je dat ie gewoon veel te hoog zit met dat been.Dit is typisch zo'n tackle waar je bewust kiest om in ieder geval hoog in te zetten de bal en speler te raken, dus hoog de bal te raken en de man ook maar even meenemen ..

Dit is ook weer typisch zo'n " eerste tackle " , het laten zien dat je er bent, waarbij spelers weten dat zo'n eerste overtreding meestal toch niet bestraft wordt met een kaart ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 25, 2008 11:57 am

wimpey schreef:Doe dan de Spurs maar, daar heeft de trainerswissel wel effect gehad. Sowieso heeft Spurs natuurlijk zeer interessant materiaal en ze hebben nu een trainer die er wél wat van weet te maken. Volgend seizoen doen ze serieus om een CL-plaats mee.

Ik las dat Ramos alle junkfood in de ban gedaan heeft. Huddlestone was verbaasd dat er na de training ineens geen chocomuffins meer gegeten mochten worden. :smallgrin.gif: Die jongen is een paar kilo afgevallen, oogt fitter en speelt nog beter dan eerder. Vormt een mooi duo met Jenas...
Ook zo gecharmeerd van Huddlestone? Ik schreef op 27 december 2006:
Ze lachen zich bij Tottenham trouwens nog rot over dat bedrag dat ze voor Carrick hebben gekregen. Meer dan 30 miljoen euro krijgen voor een speler terwijl je al een betere speler als opvolger in je selectie hebt. Tom Huddlestone speelt de laatste weken ijzersterk en heeft naast z'n verdedigende kwaliteiten (fysiek sterk, uitstekende opruimer, mobieler dan Carrick ook) ook in aanvallend meer toegevoegde waarde dankzij z'n goede pass en het feit dat hij soms wel risico durft te nemen.
En Ramos is inderdaad een toptrainer.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 25, 2008 1:59 pm

Taylor moet de cel, jezus wat een tackel.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 25, 2008 2:44 pm

Huddlestone was en is natuurlijk niet beter dan Carrick.
IK GELOOF!!!!!!

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 25, 2008 4:51 pm

Baseman schreef:Een paar overdreven reacties hier zeg, ik vind de overtreding veel meer pech dan een bewuste beenbreker. Taylor kwam wel in met gestrekt been, maar dat doen zoveel spelers. De overtreding van Davids in de wedstrijd tegen PSV bijvoorbeeld was erger, alleen de afloop was (gelukkig) heel anders.
haha

Baseman de jankerd. Jammer dat de afloop van Davids zijn overtreding niet hetzelfde was!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 25, 2008 7:55 pm

Nou, dat vind ik niet. Dat wens ik niemand toe.
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » ma feb 25, 2008 9:15 pm

goodfella schreef:
Baseman schreef:Een paar overdreven reacties hier zeg, ik vind de overtreding veel meer pech dan een bewuste beenbreker. Taylor kwam wel in met gestrekt been, maar dat doen zoveel spelers. De overtreding van Davids in de wedstrijd tegen PSV bijvoorbeeld was erger, alleen de afloop was (gelukkig) heel anders.
haha

Baseman de jankerd. Jammer dat de afloop van Davids zijn overtreding niet hetzelfde was!
En jij noemt Baseman de jankerd? :kots:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 25, 2008 10:04 pm

Frank schreef:
goodfella schreef:
haha

En jij noemt Baseman de jankerd? :kots:
Je kan toch lezen? Ga jij anders ook nog even huilen, omdat Davids een fel duel aangaat bij Ajax - psv.

:aai.gif:

goodfella

Bericht door goodfella » ma feb 25, 2008 10:07 pm

joey schreef:Nou, dat vind ik niet. Dat wens ik niemand toe.
Speciaal voor baseman wens ik de gehele psv selectie dat toe. Maar alleen voor baseman he!

:ajaxscarf.gif:

jabu

Bericht door jabu » ma feb 25, 2008 11:04 pm

Je bent weer vrienden aan het maken, goodfella?

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 26, 2008 8:07 am

Ach Frank, ik negeer hem maar. Verspilling van tijd om op hem te reageren...

Harm

Bericht door Harm » di feb 26, 2008 8:17 am

Davids was gewoon gefrustreerd omdat Ajax het kampioensschap wederom verspeeld had :drecul.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 26, 2008 10:36 am

Harm schreef:Davids was gewoon gefrustreerd omdat Ajax het kampioensschap wederom verspeeld had :drecul.gif:
Dat denk ik ook. En zo leuk is dat niet. :1evil.gif:

Harm

Bericht door Harm » di feb 26, 2008 10:38 am

Ik wrijf het er graag bij goodie in joey :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 26, 2008 11:33 am

En nu maar hopen dat goodfella heel boos wordt? :aai.gif:

Maar wat vinden jullie van een overtreding zoals Taylor die maakte? Zware mishandeling of het risico van het vak of iets er tussenin?

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 26, 2008 12:08 pm

Zware overtreding, waarbij de beenbreuk een risico van het vak is.
Voetbal is nu eenmaal een contactsport...en dit leek me ook geen bewuste doodschop, 'gewoon' een keiharde Engelse tackle.

PS: Zware mishandeling vind ik het zelden, bij uitzondering zoals toen die mafkees zijn knie opzettelijk tegen het hoofd van Cech plaatste. Waarmee hij nog weggekomen is ook, schandalig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 26, 2008 1:58 pm

'Henk ten Cate stevig in de clinch met Terry'

Henk ten Cate (foto) heeft zaterdag op de laatste training van Chelsea voor de finale van de League Cup flinke ruzie gehad met aanvoerder John Terry. The Sun meldt dinsdag dat de twee zelfs met de hoofden tegen elkaar stonden en door de rest van de selectie uit elkaar moesten worden gehaald. Clubeigenaar Roman Abramovich was bij het voorval aanwezig.

Terry, net terug van een blessure, zou gefrustreerd zijn omdat hem niet werd verteld of hij tegen Tottenham Hotspur zou spelen. Een ooggetuige zei tegen boulevardkrant The Sun dat Ten Cate agressief op Terry afstapte. 'John en Henk stonden tegen elkaar aan en toen duidelijk werd dat geen van beiden zou wijken, grepen de andere spelers in.' Ten Cate bood Terry zijn excuses aan, maar die weigerde de verdediger te aanvaarden.

Hoofdtrainer Avram Grant maakte de opstelling, zoals gebruikelijk, op de dag van de wedstrijd bekend. De Israëliër hield Joe Cole en Michael Ballack, die goed in vorm zijn, buiten de basis voor de finale tegen Tottenham Hotspur. Tot overmaat van ramp verloor Chelsea in de verlenging met 2-1. John Terry speelde de hele wedstrijd.

Sportweek.nl

999

Bericht door 999 » di feb 26, 2008 5:03 pm

Been Eduardo gered van amputatie

AMSTERDAM - Eduardo da Silva heeft het aan het snelle ingrijpen van fysiotherapeut Gary Lewin te danken, dat zijn been behouden bleef. De Kroatische aanvaller van Arsenal brak zaterdag na een grove charge van Birmingham-speler Martin Taylor zijn linkerbeen.

"De voet moet meteen weer in de goede stand worden teruggezet en een snelle operatie is evenzeer noodzakelijk. Dat is gebeurd. Anders was amputatie niet te vermijden geweest", aldus Engelse experts op medisch gebied.
De T.

Heftig.Voor hetzelfde geld ..
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 26, 2008 5:04 pm

Jabu schreef:Je bent weer vrienden aan het maken, goodfella?
:ajaxsmiley.gif:

Mooiste overtreding is nog steeds van Dani natuurlijk!

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2008 7:09 pm

Thomas schreef:
'Henk ten Cate stevig in de clinch met Terry'
Sportweek.nl
De hand van hypocriete Henk bij Chelsea wordt inmiddels wel duidelijk! :smallgrin.gif:

Jammer dat Terry hem geen rotbeuk heeft verkocht.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 26, 2008 7:11 pm

Tjonge, dat gaat wel erg ver, Wimpey. :aai.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 26, 2008 7:13 pm

joey schreef: Maar wat vinden jullie van een overtreding zoals Taylor die maakte? Zware mishandeling of het risico van het vak of iets er tussenin?
Ik vond dit geen Bouazouan-aktie. Kokmeijer kan nog altijd niet normaal lopen, Eduardo verwacht rond de kerst weer te spelen.

Wenger heeft zijn uitspraak teruggetrokken en Eduardo maakt Taylor geen verwijt. Zegt wel het e.e.a.

I.m.o. is een behendige exoot een logge Engelsman te snel af, de gevolgen zijn vreselijk. Pech dus, geen mishandeling zoals Bouazouan heeft aangericht.[/i]

Gesloten