Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » za apr 23, 2011 4:44 pm

joey schreef:Nu jengelt Wenger weer dat het allemaal niet lukt omdat hij Van Persie zo lang heeft moeten missen. Ik erger me zó aan die man. Elk jaar hetzelfde. In het najaar voorspelt hij dat Arsenal álles zal winnen, en het anders loopt, komen de smoezen en/of de beschuldigingen aan het adres van de arbitrage.
Daar heeft hij ook wel een beetje een punt, sterker nog, beide punten hebben met elkaar te maken. Onder het mom van hard maar fair is het toch een beetje vrij schoppen op de technische spelers daar. Arsenal heeft gemiddeld zo'n beetje 1 dubbele beenbreuk per seizoen en verder ook veel blessures die met contact te maken hebben. Hij is ze dan sowieso een tijd kwijt, maar sommigen komen helemaal niet meer op niveau terug. Als er wat minder chauvinistisch gefloten zou worden zou dat wat dat betreft schelen, en Wenger lukt het niet om scheidsrechters net zo te intimideren als Ferguson, en ook dat tikt aan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » za apr 23, 2011 5:53 pm

Bertje schreef:Zo goed was Vermaelen vorig jaar helemaal niet. Komt altijd veel te hoog, waardoor het centrum heel kwetsbaar wordt.
Dat kan jij natuurlijk vinden, maar in Engeland is hij volgens mij een of twee keer speler van de maand geweest
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Bert » za apr 23, 2011 6:06 pm

Vooral dankzij z'n doelpunten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door LucaS » za apr 23, 2011 6:12 pm

Er zullen toch wel spelers zijn die meer belangrijke doelpunten hebben gemaakt. Maar goed, dat is jouw veronderstelling neem ik aan, voor zover ik weet wordt er niet bij verteld wat nu de belangrijkste redenen voor de uitverkiezing zijn.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za apr 23, 2011 6:21 pm

Hij speelde toen ook gewoon zeer goed!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 24, 2011 12:42 pm

In Diaby en Song heeft Arsenal twee Evander Sno's op belangrijke posities op het middenveld; onbegrijpelijk. Met zulke spelers kun je nooit een rol van betekenis gaan spelen. Ook heeft Arsenal altijd keepers lopen die de raarste fouten maken, en dan zo'n Eboue... tjongejonge wat een domoor!

Nasri, Clichy en Van Persie zijn wel van grote klasse. Fabregas normaal gesproken ook al draait hij een matig seizoen. De veelgeprezen filosofie van Wenger werkt als een voet op de rem, die man presteert belabberd met het tweede budget van heel Engeland wat niet gek is als je blijft werken met Afrika cup rommel. Arsenal is al jaren niet meer in balans. Janssen, Stekelenburg plus een scorende spits zouden die club bij wijze van spreken al kampioen van Engeland kunnen maken maar Wenger zet zijn geld liever op Frans-Afrikaanse 'talenten'.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » zo apr 24, 2011 1:13 pm

Giacomo Puccini schreef:In Diaby en Song heeft Arsenal twee Evander Sno's op belangrijke posities op het middenveld; onbegrijpelijk. Met zulke spelers kun je nooit een rol van betekenis gaan spelen. Ook heeft Arsenal altijd keepers lopen die de raarste fouten maken, en dan zo'n Eboue... tjongejonge wat een domoor!

Nasri, Clichy en Van Persie zijn wel van grote klasse. Fabregas normaal gesproken ook al draait hij een matig seizoen. De veelgeprezen filosofie van Wenger werkt als een voet op de rem, die man presteert belabberd met het tweede budget van heel Engeland wat niet gek is als je blijft werken met Afrika cup rommel. Arsenal is al jaren niet meer in balans. Janssen, Stekelenburg plus een scorende spits zouden die club bij wijze van spreken al kampioen van Engeland kunnen maken maar Wenger zet zijn geld liever op Frans-Afrikaanse 'talenten'.
Kan ik me aardig in vinden. Heb aan het begin van dit seizoen een FA cup wedstrijd van Arsenal zitten kijken. Toen speelde Arsenal ook met een B-elftal, en dat waren inderdaad 11 Afro-Fransozen. Kneppelhard voetbal zonder enig overleg. Als stormram heeft Wenger al jaren Bendtner op de bank zitten die nooit een doelpunt maakt. Wenger is net zo eigenwijs als Van Gaal. Die denkt ook dat hij met middelmatige verdedigers een cup kan winnen. Je kan een eind komen en af en toe een uitschieter hebben. Maar Arsenal bewijst al jarenlang dat je met middelmatigheid geen enkele prijs wint.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma apr 25, 2011 9:38 am

Van Persie is in de selectie misschien van grote klasse maar presteert tegen de toppers ook niet best.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma apr 25, 2011 10:25 am

Giacomo Puccini schreef: maar Wenger zet zijn geld liever op Frans-Afrikaanse 'talenten'.
Wenger's bankrekening zal er wel bij varen.

Arsenal is een grote club die al jaren niets wint. Trap relikwie Wenger er dan een keer uit.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » ma apr 25, 2011 10:32 am

Van Persie presteert inderdaad niet best, dat komt omdat hij als spits opgesteld wordt, en hij is geen spits. Hij staat vaak net niet in de juiste positie, is te laat bij voorzetten, is vaak aangever in plaats van afmaker. Een van de redenen waarom Arsenal nooit doorbijt. Een echte nummer 9 moet er bij Arsenal in de competitie 25 kunnen maken, en zorgt dat Arsenal bij rust met 3-0 voorstaat.

Van Persie is een speler die net achter een spits het beste uit de voeten komt. Ook aan de zijkanten kan hij uit de voeten. Als diepe spits komt hij voor het niveau van Arsenal te kort, is zijn startsnelheid te laag en is zijn positioneren verkeerd.
Ajax!

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma apr 25, 2011 10:43 am

Giacomo Puccini schreef: Van Persie is een speler die net achter een spits het beste uit de voeten komt.
Net als de 'spits' van Ajax.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma apr 25, 2011 6:34 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Persie presteert inderdaad niet best, dat komt omdat hij als spits opgesteld wordt, en hij is geen spits. Hij staat vaak net niet in de juiste positie, is te laat bij voorzetten, is vaak aangever in plaats van afmaker. Een van de redenen waarom Arsenal nooit doorbijt. Een echte nummer 9 moet er bij Arsenal in de competitie 25 kunnen maken, en zorgt dat Arsenal bij rust met 3-0 voorstaat.

Van Persie is een speler die net achter een spits het beste uit de voeten komt. Ook aan de zijkanten kan hij uit de voeten. Als diepe spits komt hij voor het niveau van Arsenal te kort, is zijn startsnelheid te laag en is zijn positioneren verkeerd.
Als je zijn doelpuntenproductie vertaalt naar een heel seizoen spelen dan komt hij boven de 30 goals uit. Dan geeft hij ook nog eens assists, maakt acties, neemt corners en vrije trappen, is aanspeelbaar en combineert. Dan doet hij het dus beter dan Rooney, Torres en Drogba.

Je kunt natuurlijk pleiten voor een balletjesafwachter in de spits, maar daarmee kun je geen goed combinatievoetbal spelen en maakt je spits er in verhouding wel veel, maar vooral omdat de rest van het elftal er dan zo weinig maakt, niet dat zo'n spits zomaar even de 30 haalt, en zeker niet veel in de moeilijkste wedstrijden. Je wint misschien de topscorerstitel, met de nadruk op misschien wat waarschijnlijker wordt het niet, maar om prijzen te winnen moet dan de rest van het elftal wel zoveel beter zijn dan de ander elftallen dat dat er voor Arsenal zeker niet in zit. Dit combinatievoetbal, waarmee ze hoe dan ook bij de beste 5 clubs ter wereld zijn gaan horen. is dan in ieder geval over.

Grote voordeel is wel dat het dan allemaal wat makkelijker te volgen is voor mensen die niet van goed voetbal houden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » di apr 26, 2011 8:08 pm

Als je puur kijkt naar 15 goals uit 21 wedstrijden dan zijn zijn stats zeer goed, ook voor een spits. Had niet verwacht dat hij het statistisch zo goed deed, want in wedstrijden die ik van Arsenal kijk vallen ook de momenten op dat een goede voorzet gegeven wordt en Van Persie niet in de box staat. Zitten tussen die goals niet veel penalty's en vrije trappen?

Ik zeg ook niet dat Van Persie het slecht doet hoor, zet hem niet voor niets in het rijtje toppers van Arsenal. Waar ik Wilshere nog vergeten was trouwens, fantastische speler. Alleen ik vind dat Van Persie beter uit de verf zou kunnen komen in een andere rol. Zie ook het WK waar Van Persie het als diepe spits niet zo best deed.
Ajax!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door jabu » wo apr 27, 2011 3:05 pm

Gunners: We’ll sell Cesc By MARK IRWIN

ARSENAL are ready to reluctantly sell Cesc Fabregas for £35million.
Arsene Wenger is unlikely to stand in the Spaniard's way after persuading him not to leave last season for his beloved Barcelona.

Arsenal insiders are convinced this will be Fabregas' last season at the Emirates despite having four years of his £120,000-a-week contract to run.

The Spain international is disillusioned with the club's failure to lift a trophy since 2005.

Boss Wenger knows it will be virtually impossible to convince the ambitious Fabregas, 23, to prolong his stay. He was bitterly disappointed when Arsenal refused a £29m offer from Barcelona last summer.

Wenger convinced him to have one last crack at leading Arsenal's young team to glory but they have fallen short again and Fabregas voiced his growing frustration in an interview in Spain.

A club insider said: "There is a feeling Cesc has gone as far as he can with Arsenal.
"He has been with us eight years and believes he has shown great loyalty.
"The team will finish the season empty-handed again and he fears that situation will not change."

But boss Wenger will want £35m for a player who cost £500,000 from the Barcelona youth academy in 2003.

And that is an asking price which could destroy Fabregas' dream move.

Barcelona are reluctant to increase last year's bid for a player who would not be an automatic starter.
But despite interest from Spanish rivals Real Madrid, Fabregas has set his heart on returning to his home club.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo apr 27, 2011 3:34 pm

Giacomo Puccini schreef:Als je puur kijkt naar 15 goals uit 21 wedstrijden dan zijn zijn stats zeer goed, ook voor een spits. Had niet verwacht dat hij het statistisch zo goed deed, want in wedstrijden die ik van Arsenal kijk vallen ook de momenten op dat een goede voorzet gegeven wordt en Van Persie niet in de box staat. Zitten tussen die goals niet veel penalty's en vrije trappen?

Ik zeg ook niet dat Van Persie het slecht doet hoor, zet hem niet voor niets in het rijtje toppers van Arsenal. Waar ik Wilshere nog vergeten was trouwens, fantastische speler. Alleen ik vind dat Van Persie beter uit de verf zou kunnen komen in een andere rol. Zie ook het WK waar Van Persie het als diepe spits niet zo best deed.
Het punt is dat je een goal of 80 nodig hebt, en dan heb je Van Persie die er 20 tot 30 kan maken, Fabregas die er 15 a 20 kan maken, Nasri die er 10 a 15 in moet kunnen schieten net als Walcott en Arshavin en dan heb je ook nog middenvelders en verdedigers die prima op een 5-tal goals kunnen komen. Als ze elkaar maar aanspelen, dan heb je geen enkel probleem met de doelpuntenproductie. Als je dan een spits voorin zet die puur op de eigen kans gericht is, dan scheelt je dat misschien 5 doelpunten tov Van Persie, het combinatievoetbal waardoor anderen zoveel kunnen scoren is weg en daar lever je dan veel meer op in. Daarnaast zal het voor een pure afmaker nog verdomd lastig zijn er meer te maken dan Van Persie, want zijn gemiddelde en zijn regelmaat doen niet onder voor die van een pure afmaker. Maar het is sowieso onzin om een elftal neer te zetten om één speler 30 doelpunten te laten maken, dan kom je er nog 50 tekort immers.

Arsenal illustreert juist waar het probleem van het Nederlands elftal lag, te weinig combinatievoetbal. Als dat er is scoort hij immers aan de lopende band. Maar dat was er niet omdat Sneijder liever van eigen helft op goal schoot en in wezen toch een countervoetballer is en geen combinatievoetballer. Hij is ook meer de man van de assist en niet van de voorassist, want hij ziet de derde man niet, hij moet direct spelen. Van Persie kun je verwijten dat hij zich daardoor in het begin uit zijn spel liet halen, omdat hij te weinig de bal voelde, daar heeft hij zich goed van hersteld lopende het toernooi. Maar hij kreeg gewoon nauwelijks kansen. Als er met wat meer vernuft gecombineerd was, over meer schijven voorin, dan was hij ook vaker het eindpunt geweest.

Van der Vaart is wel een echte combinatievoetballer met wel het inzicht voor meer dan alleen de assist, je ziet dan ook dat als VdV op 10 of op linkshalf speelt Van Persie en vaak scoort en veel assists geeft. VdV denkt namelijk wel vooruit en dus hoe de bal bij hem te krijgen via meerdere spelers.

Met Henry won Arsenal wel veel prijzen, ook geen pure afmaker, sterker nog, Man U had toen wel een pure afmaker en dat ging ten koste van het scoren door anderen. Het probleem van Arsenal is dat een leider en een killer missen op het middenveld. Ze laten zich te vaak de kaas van het brood eten. Viera zeg maar, en dat er altijd een paar het seizoen uitgeschopt worden helpt ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Giacomo Puccini » wo apr 27, 2011 6:48 pm

Het punt is dat de veldbezetting gewoon goed moet zijn, zeker voor de goal, omdat je in principe alleen daar in scoringspositie bent. Als er geen speler in de punt van de aanval loopt kun je combineren wat je wil, maar gevaarlijk zal het pas worden als er wel bezetting in de spits is. Als dat te lang duurt dan is vaak het momentum voorbij, de ruimte al dichtgelopen, etc. Bij wijze van verrassing kan een spits wel eens inzakken of wegtrekken om ruimte te creëren voor een diepgaande middenvelder, maar bij Van Persie is dat niet het geval, die is te vaak net een paar stappen te laat, of laat zich zakken omdat hij zich beter voelt met de bal aan de voet op het middenveld. Dan kun je hem er beter ook niet daar opstellen. Maar ja, Arsenal heeft weinig alternatieven.

Chicharito vind ik een ideale spits, altijd dreigend, loerend op de goal en de ruimte achter de verdediging, explosief en snel, heeft aan een halve kans genoeg, kan het spel simpel houden met een kaats, blijft altijd werken. Eto'o ook. Van Persie heeft andere kwaliteiten. Met de bal aan de voet en met het spel voor zich is Van Persie heel erg creatief. Hij heeft een perfecte steekpass. Die moet dus kort achter een type Eto'o of Chicharito lopen. Helaas voor Van Persie zijn dat soort spelers bij Arsenal en Oranje niet voor handen. Ook helaas voor Oranje en Arsenal...
Ajax!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo apr 27, 2011 7:02 pm

Dat ben ik niet met je eens. Beweging en positiewisselingen zijn altijd lastiger te verdedigen dan een spits waarvan je al weet dat die de bal zelf wil afmaken. Het is echter ook lastiger aanvallen, het vraagt meer training en meer communicatie, en veelzijdigere en creatievere spitsen. Maar daar ligt niet het probleem van Arsenal, dat ligt elders. Ook bij het Nederlands elftal ligt er totaal geen probleem bij Van Persie, het is er immers niet als VdV op het middenveld speelt en Sneijder zijn ego een beetje in bedwang houdt als die speelt.

Als ik in het algemeen de kritiek op Van Persie lees en hoor dan proef ik een diep verlangen naar het simplisme van voor het totaalvoetbal van 74, "een spits staat er om te scoren" en dan in wat varianten. Onzin, een spits staat er net zo goed als de rest om te winnen en de makkelijkste manier is niet de beste.
Wollt ihr den totalen Mensch?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door D_skilled » za apr 30, 2011 6:18 pm

Gomes loopt weer te grabbelen. Bal door z'n handen laten glippen. Bal niet helemaal de doellijn gepasseerd, maar de goal desondanks gegeven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za apr 30, 2011 6:57 pm

Bale speelt zich lekker in de kijker. :hypocrite.gif:

En in extremis nog 2-1 door Kalou. Buitenspel ook nog.

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Justin » wo mei 04, 2011 3:30 pm

Bale zelf is het ook met Peter eens. Wat wil je nog meer? :smallgrin.gif:
Bale: 'Ik denk niet dat ik zo goed ben als dat de mensen zeggen'
Woensdag, 4 mei 2011 om 16:10

Het is dit seizoen hard gegaan met Gareth Bale. De vleugelspeler brak definitief door bij Tottenham Hotspur, werd door zogenaamde kenners in één zin genoemd met spelers als Lionel Messi en Cristiano Ronaldo en sleepte de prijs voor PFA Speler van het Jaar in de wacht. “Maar ik denk niet dat ik zo goed ben als dat de mensen zeggen”, blijft Bale bescheiden.

De Welshman houdt beide benen op de grond. “Ik blijf hard werken, want ik wil graag de speler zijn die ik volgens sommigen nu al ben”, zei Bale. “Ik had een moeilijk begin bij Tottenham en kwam nauwelijks aan spelen toe, maar opeens ging het voorwaarts. Ik werd sterker en sterker: niet alleen omdat ik regelmatig speelde, maar ook omdat het goed ging op de trainingen.”

Bale was wel trots op de trofee voor PFA Speler van het Jaar: “Dit is een prijs die je graag wil winnen, omdat je collega’s bepalen wie de prijs krijgt”, zei de linkspoot. “Je ziet al de namen van de spelers die deze prijs hebben gewonnen en het is een enorme eer om in dat rijtje terecht te komen. Maar ik bedank mijn teamgenoten, want dankzij hun heb ik deze prijs kunnen pakken.”

voetbalzone.nl

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za mei 14, 2011 7:16 pm

City wint de FA-cup dus na een goal van Touré. Opvallend vond ik dat Balotelli een volwassene indruk achterliet. Werd continu geprovoceerd en uitgedaagd, maar speelde een verdomd goeie pot. Is al de tweede of derde keer dat ik dit zo zie na zijn rode kaart in de EL. Zo stilletjes aan lijkt het erop dat die jongen wat verstandiger wordt en zich puur met voetballen bezig gaat houden. Als hij die lijn doortrekt, dan wordt hij alsnog een hele grote.

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za mei 14, 2011 11:27 pm

Gooide hij niet een week na zijn rode kaart met dartpijltjes richting jeugdspelers? Die gast is gek en niet zo heel goed hoor. Bovendien een kutventje..
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door D_skilled » vr mei 20, 2011 8:35 pm

De kogel is door de kerk. De Gea wordt de opvolger van Edwin vd Sar.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za mei 21, 2011 8:44 am

En Sar gaat volgens turkse media nog een jaar door. Bij Gala.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Engeland en Schotland

Bericht door joey » za mei 21, 2011 8:59 am

Zou Atletico Madrid iets voor Stekelenburg zijn?
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie