Financial fair play

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 11:44 am

Volgens de krant is de schuld van Real Madrid niet 124,7 miljoen, maar 640 miljoen euro. Bij het aantrekken van Gareth Bale wordt C. Ronaldo niet aan PSG verkocht, maar gewoon gehouden. Het aantrekken van Bale heeft vooral commerciële waarde, omdat men in de Gemenebest / Common Wealth dan niet honderdduizenden, maar zelfs vele miljoenen Real Madrid shirtjes met Bale achterop denkt te verkopen (bedankt Revo).

Op dit moment kan Real alleen nog niet aan de betalingsverplichtingen voldoen, het financieren van deze transfer wordt nog een puzzel (lees: weer een opzichtig stukje vals spel).

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Financial fair play

Bericht door InnerHarbour » di aug 27, 2013 11:47 am

Link?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 11:56 am

In de papieren krant gelezen. Zal hem nog een keer voor je opzoeken.

Ben benieuwd of die Bale transfer er echt door komt. Dan hebben ze nog maar een dag of 6. Wat zou het een mooie sanctie zijn als de UEFA Real uit de CL gooit. Vier of vijf poen clubs eruit flikkeren durven ze nooit, maar alleen Real is een mooi statement en maakt de CL in mijn ogen alleen maar een leuker toernooi.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Financial fair play

Bericht door Lionel » di aug 27, 2013 12:32 pm

De kans is groter dat Geert Wilders een burka draagt en zich laat besnijden terwijl Messi dezelfde dag een contract tekent bij Pec Zwolle.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Cruijff » di aug 27, 2013 1:13 pm

Toch zou het me weinig verbazen als er nog iets raars gebeurt rondom de transfer van Bale. Dit is toch allemaal behoorlijk schimmig.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Financial fair play

Bericht door InnerHarbour » di aug 27, 2013 1:41 pm

Cruijff schreef:In de papieren krant gelezen. Zal hem nog een keer voor je opzoeken.
Tot die tijd houd ik de laatst bekende schuld van RM nog gewoon op 124 miljoen. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Financial fair play

Bericht door peter » di aug 27, 2013 2:01 pm

En Kondogbia gaat naar alle waarschijnlijkheid van Sevilla naar Monaco voor 'slechts' 20 miljoen.

Allemaal in het kader van FFP. Uiteraard.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Khraa » di aug 27, 2013 2:01 pm

Ik heb even gekeken in het jaarverslag van Real Madrid (de laatste die ik kon vinden is 2010-2011). Dan wordt er gesproken van een Net Debt van 170 miljoen, dat zouden de schulden zijn minus de liquide middelen (kas, bank etc). moeten zijn.

Echter als ik de berekening wil maken, gebruiken ze hierbij alleen de Schulden op korte termijn (en dan nog zelfs minus de voorzieningen volgens mij) en halen ze hier alle vlottende activa vanaf. De berekening is derhalve volgens mij gewoon het Netto Werkkapitaal.

De totale schuldenlast was in 2011 ongeveer 600 miljoen. De schuldenlast minus vlottende activa is ongeveer 400 miljoen.

Na PSV (het boeken van verkoop van grond onder de omzet) is dit het 2e jaarverslag waar in ieder geval gebruik gemaakt wordt van creative accounting (ook wel liegen genoemd).
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Cruijff » vr aug 30, 2013 10:41 am

Platini vergelijkt transfersysteem met 'diefstal'

Michel Platini is niet te spreken over het huidige transfersysteem.

''Ik denk dat transfers diefstal zijn'', zei de voorzitter van de Europese voetbalbond UEFA vrijdag.

''Vandaag de dag is een speler meer een product dan een speler. Het ergert mij dat zoveel mensen proberen geld aan een speler te verdienen. We moeten hier echt over nadenken en proberen iets te vinden wat gezonder is.''

De spelers hebben volgens Platini weinig meer in te brengen.

''De spelers zijn niet vrij, ze behoren zelfs niet meer tot clubs, maar tot financiële holdings, bedrijven of personen. Ik denk niet dat dit goed is. Dit is nieuw in de wereld van het voetbal. We gaan hier echt naar kijken. Deze transferperiode is denk ik te groot, te lang.''

Nou enge Fransoos... maak de praatjes waarvan je je geroepen voelt ze in het openbaar te roepen maar eens waar en knikker Real Madrid uit de CL wanneer de Gareth Bale transfer straks rond is...! :aai.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Financial fair play

Bericht door InnerHarbour » wo sep 04, 2013 6:20 pm

YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » wo sep 04, 2013 7:24 pm

Mooie praatjes maar voor ik er over denk om daarin te geloven zou ik toch wel even een iets uitgebreidere onderbouwing willen zien. Bij dit soort transfers komen wel vaker verhalen los over shirtverkoop en marketingwaarde. Maar ik geloof niet dat de waarde van het merk Real Madrid nu ineens zoveel meer waard is en dan zijn het wel heel veel shirtjes die je moet verkopen.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » wo sep 04, 2013 8:18 pm

Is natuurlijk bullshit, er zullen er best een paar zijn die anders geen shirt hadden gekocht, maar de meesten die nu een shirt met Bale erop kopen, hadden anders een shirt met Ozil of Kaka gekocht.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Financial fair play

Bericht door elliquido » wo sep 04, 2013 8:58 pm

Die hadden ze al....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » wo sep 04, 2013 10:19 pm

De meeste fans die een shirt kopen zullen dat toch wel doen, of Bale nou was gekocht of niet. Ik weiger te geloven dat ze nu een extra shirt kopen met Bale erop. Of koopt de gemiddelde Real-fan tien shirts per seizoen?
I think I lost my fucking headache

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Iniesta » wo sep 04, 2013 10:20 pm

Plus een keepershirt

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Financial fair play

Bericht door elliquido » wo sep 04, 2013 10:28 pm

Aha, daarom speelt casillias niet.. Weer extra shirtverkopen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Financial fair play

Bericht door Baseman » do sep 05, 2013 6:37 am

LucaS schreef:De meeste fans die een shirt kopen zullen dat toch wel doen, of Bale nou was gekocht of niet. Ik weiger te geloven dat ze nu een extra shirt kopen met Bale erop.
Volgens mij was de transfersom van Ronaldo (94 miljoen) binnen 2 jaar terug verdiend...shirtverkoop, extra commerciele activiteiten en nieuwe marketing.
Bij Bale zal Real eenzelfde scenario verwachten, al zal Bale daarvoor wel heel sterk moeten presteren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » do sep 05, 2013 8:22 am

Maar kunnen we ook ergens een onderbouwing terugvinden van die bewering? Ik geloof er namelijk niets van dat zulke investeringen binnen 2 jaar zijn terugverdiend met shirtjes en wat commercieële activiteiten . Als het zo makkelijk was zouden wel meer clubs die strategie hanteren en was Real Madrid een financieël kerngezonde club. De korte analyse die Khraa hierboven geeft lijkt toch op iets anders te wijzen.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Yopi » do sep 05, 2013 8:42 am

Niet met Luuk eens. Veel supporters willen wel degelijk het shirt hebben van een grote aankoop en rennen meteen naar de winkel.

Toch geloof ik niet dat die overweging er achter zit. Madrid wil gewoon de grootste...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » do sep 05, 2013 9:09 am

Dat er wat meer shirts worden verkocht wil ik best geloven. Maar het lijkt me dat de inkomsten daarvan slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. Vergeet ook niet dat er wereldwijd ook veel niet officiële shirts worden verkocht. Daar krijgt Real Madrid alvast geen cent van.

En wat betreft commerciële activiteiten. Gaat Madrid nu ineens veel meer geld krijgen als ze naar pak 'm beet Azië komen omdat ene Gareth Bale erbij is? Daar geloof ik echt helemaal niets van. De naam van de club is vele malen groter. Ik geloof best dat er wat extra mensen op een verzameling (al dan niet gemaakte) sterren afkomt. Maar wel of geen dure Brit gaat geen groot verschil maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Arthur » do sep 05, 2013 9:15 am

Zeker niet als hij over een paar maanden op de bank zit omdat hij toch niet zo goed bleek te zijn.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Yopi » do sep 05, 2013 10:28 am

De PL is een marketingconcept. Spelers, en dan met name Britse spelers, worden in de markt gezet, zeg maar gehypet. Iedereen is ervan onder de indruk, tot in Azië toe. Michael Owen werd Europees voetballer van het jaar, kan het zotter?

Op welke manier stuw je de derde club van Londen op in de vaart der volkeren? Door grote namen te kopen. Abramovich deed het met Chelsea. Chelsea was voorheen een obscuur clubje met een ruwe clubcultuur. Een paar sterren later was Stamford Bridge opeens the place to be. Wie weet er nog dat Chelsea pakweg vijftien jaar geleden geen flikker voorstelde?

Hoe komt Real Madrid aan die grote naam? Door het Galacticos-concept. Expres veel geld betalen voor spelers van naam, te veel geld zelfs. Voor de speler komt wordt een PR-campagne ingezet die hem bombardeert tot wereldster. De boodschap is: wij willen alleen het beste van het beste, geld speelt geen rol. Het geeft een club die verder (gezien de verwachtingen) niet eens bijzonder presteert iets onaantastbaars.

De zoontjes van mijn Franse vrienden zijn geswitcht. Net als al hun vriendjes op school. Vroeger waren ze voor Lyon. Nu voor PSG. Wat wil je? Zlatan speelt daar. Chauvinisme speelt een grote rol. Jarenlang is het Franse voetbal vernederd. Grote Franse talenten werden op jonge leeftijd weggekocht door modale Engelse clubs. Nu zijn er een paar sjeiks opgestaan die de Franse voetballiefhebbers hun trots teruggeven. De sjeiks worden op handen gedragen, kritiek op hun poenerigheid is uit den boze. 'Kijk eens wie er allemaal komen, wij tellen weer mee.' De shirts van Zlatan zijn niet aan te slepen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Marillion » do sep 05, 2013 11:10 am

Zo lijkt het inderdaad bij een aantal clubs te gaan, of het nu succesvol is of niet.

Ik maak als supporter juist een tegenovergestelde beweging. Clubs die zo opzichtig met geld smijten verliezen mijn sympathie. Die hele Premier League en Champions League komen me steeds meer de strot uit. Al die marketing en commercie maken het echte voetbal kapot. Helaas lijken veel mensen daar niet in geïnteresseerd. Wat mij betreft de ondergang van de sport terwijl er waarschijnlijk nog nooit zoveel aandacht voor is geweest.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Financial fair play

Bericht door Yopi » do sep 05, 2013 11:46 am

Ik ook, die koopclubs mogen van mij elke week verliezen.

Het is lastig om tegen de stroom in te roeien. Er zijn maar weinig clubs die het durven.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Financial fair play

Bericht door LucaS » do sep 05, 2013 5:13 pm

Yopi schreef:Niet met Luuk eens. Veel supporters willen wel degelijk het shirt hebben van een grote aankoop en rennen meteen naar de winkel.

Toch geloof ik niet dat die overweging er achter zit. Madrid wil gewoon de grootste...
Dat zou dus betekenen dat de begroting van Real met zo'n 20 miljoen zou moeten stijgen. Is dat zo?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie