UEFA cup 2008-2009

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » vr sep 19, 2008 3:13 am

Beloki schreef:Buiten dat presteert Feyenoord dramatisch Europees. Ik hoop ook op een stuntje van die Zweden. Worden ze weer lekker 8e zonder UC en zonder Europese prestaties. :smallgrin.gif:
Zonder Europese prestaties? En die knappe zege tegen KV Mechelen dan van een jaar of twee terug? :biggrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 19, 2008 7:58 am

De Nederlandse clubs hebben het wat mij betreft boven verwachting gedaan. Feyenoord zal wel uitgeschakeld worden, maar verder hebben ze allemaal, zelfs lelijk eendje Nec, nog reeel uitzicht op kwalificatie
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 19, 2008 1:29 pm

Ik denk dat AJAX en H'veen doorgaan, rest niet.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 19, 2008 2:19 pm

Nec gaat het ook niet halen jammergenoeg. Ik zie het Feyenoord wel halen.. weet niet waarom..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » vr sep 19, 2008 2:51 pm

Ik zie Twente het eigenlijk ook wel halen...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 19, 2008 2:58 pm

Ik ook.
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 19, 2008 3:04 pm

Twente, Feyenoord en NEC niet denk ik. Dan blijven alleen Ajax, PSV en Heerenveen over :blush.gif: .

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr sep 19, 2008 4:06 pm

Ik heb er wel vertrouwen in dat er minimaal 3 ploegen de groepsfase bereiken. Van NEC, Heerenveen, Feyenoord en Twente zullen er hooguit 2 afvallen.

Mr. Ajax
Berichten: 14588
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 19, 2008 7:45 pm

Is er al iets bekend over onze volgende tegenstander mochten we doorgaan? Of is het dan meteen poule?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 19, 2008 7:48 pm

Poule dacht ik.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr sep 19, 2008 7:59 pm

Na deze ronde is inderdaad de groepsfase. 8 groepen van 5 teams, waarvan de nummers 1,2 en 3 doorgaan, samen met de 8 nummers 3 uit de CL, naar de laatste 32.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 19, 2008 9:22 pm

Dan spelen we na de poulefase dus tegen Marseille :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 07, 2008 9:59 pm

Hollands onderonsje in Zwitserland
Door ROB HARTOG

NYON - De voertaal is nog net geen mengelmoesje van Nederlands en Duits, maar veel scheelt het niet. Geen wonder, want in het protserige hoofdkwartier van de UEFA aan het Meer van Genève, zijn maar liefst vijf clubs uit beide landen vertegenwoordigd bij de loting voor de groepsfase van het toernooi om de UEFA Cup.

Nederland en Duitsland hebben daarmee de grootste afvaardiging van de 53 landen die lid zijn van de Europese voetbalbond. Bij de ingang van het prachtig gelegen pand is het embleem van alle bonden op een tegel terug te vinden. De KNVB ligt pal naast de Zweedse voetbalbond. Niet de enige uiting van Nederland. Vlak bij de balzaal hangt een foto van Jeu Sprengers, de in april overleden Limburger die ons land bij de UEFA jarenlang op het hoogste niveau vertegenwoordigde.

,,We kunnen beter met de Nederlandse clubs één groep vormen,’’ zegt Henk Hoekstra, directeur bij Heerenveen. ,,Dan gaan er na de winter nog een paar door ook.’’ Jacco Swart knikt instemmend. ,,Dan hadden we op het station in Utrecht kunnen afspreken.’’

Swart, de algemeen directeur van NEC, debuteert in het Zwitserse Nyon. ,,Voor mij is dit nog leuk, maar ik kan me voorstellen dat het een verplicht nummer is als je hier al voor de tiende keer komt.’’

Het bezoek aan de loting is verplicht. De UEFA staat niet toe dat clubs op de presentielijst ontbreken. ,,Het is een vorm van poppenkast, maar het hoort er gewoon bij,’’ meldt Toon Renes, teammanager bij FC Twente. ,,Het is ook wel nuttig. Je kunt oude contacten aanhalen en legt gemakkelijk nieuwe.’’ Renes is vaste klant in Nyon. De druk bezette voorzitter Joop Munsterman laat de plichtplegingen graag aan hem over.

,,Vorig jaar was Joop er bij de loting in Monaco wel bij,’’ herinnert Renes zich. ,,Een sponsor had toen een privévliegtuigje geregeld. Dat was lachen. Er konden acht man in, maar we waren met negen personen. Jan van Halst heeft de hele vlucht op het toilet moeten zitten. Anders had hij niet mee gekund.’’

De stemming zit er vóór de loting goed in bij het Nederlandse gezelschap. In de vroege ochtend troffen zij elkaar op de luchthaven Schiphol. De tijd dat clubvertegenwoordigers een dag eerder naar Zwitserland vlogen om in of rond Genève de bloemetjes even buiten te zetten, is al lang voorbij. ,,Je kunt dit mooi op één dag doen. Eind van de middag vliegen we terug,’’ zegt Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord. ,,We kunnen zelfs nog aanschuiven bij de workshop.’’

Gudde is in gezelschap van Onno Jacobs, de financiële man in Rotterdam. Hij debuteert net als Jacco Swart in Nyon. Jacobs heeft stapels werk mee. Op zijn laptop doodt hij daarmee de lange wachttijd, want de Nederlanders arriveerden vroeg. ,,We blijven Rotterdammers. Niet lullen, maar poetsen. Het is gewoon een werkdag.’’

De enige die aanvankelijk ontbreekt, is Danny Blind. Ajax zat niet in het toestel dat de overige clubs vervoerde. Blind vond een latere en goedkopere vlucht. ,,Het enige nadeel is dat ik ook eerder weg moet. Ik kan niet meedoen aan de workshop,’’ zegt de technisch manager van de Amsterdammers. Lachend: ,,Misschien is dat wel een voordeel.’’

Blind is al lang weg als na de loting het speelschema bekend wordt. De computer heeft ruim een uur nodig om alle uit-en thuiswedstrijden op elkaar te stemmen. In die tussentijd hoopt het duo Gudde-Jacobs vurig dat de uitwedstrijd tegen het Franse Nancy wordt omgezet in een thuisduel. IJdele hoop. Gudde met enig cynisme: ,,We hebben ruim de tijd alles goed te regelen. We spelen pas over twee weken.’’

De rest maakt ondertussen kennis met de tegenstanders. Vaantjes en boekwerken met alle mogelijke clubinformatie wisselen van eigenaar. NEC pakt flink uit. De tegenstanders krijgen zelfs een cd-rom van de gemeente Nijmegen met alle bezienswaardigheden in die stad.

De mannen telefoneren druk met het thuisfront. De eerste die Toon Renes belt, is Fred Rutten, oud-trainer van FC Twente en nu baas bij Schalke 04, één van de tegenstanders. Renes krijgt Rutten niet te pakken. Hij spreekt zijn voicemail in: ,,Welkom in de hel van Enschede.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 9:05 pm

Tussenstandje:

19' Aston Villa [0 - 1] Zilina

15' [0 - 1] V. Leitner

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do dec 04, 2008 9:08 pm

0-2 al door Styvar.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do dec 04, 2008 9:13 pm

Dat betekent dat Ajax nog eerste kan worden, toch?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 9:16 pm

Juist.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » do dec 04, 2008 9:16 pm

Heerenveen start goed.
Zou wat zijn 4 clubs overwinteren, ook goed voor onze punten!
Hopen dat Portsmouth (volgende tegenstander) vanavond verliest of gelijkspeelt, dan hebben ze over 2 weken aan een gelijkspel genoeg (als ze vanavond winnen).

Heeft een 1e of 2e plaats trouwens nog voordelen bij de loting? (neem aan van wel?)

Wel knap van Zilina trouwens als ze dit volhouden!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 04, 2008 9:21 pm

Aston Villa - Zilina 1-2 na 33 minuten spelen. Zie nu pas dat het hier uitgezonden wordt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do dec 04, 2008 9:33 pm

Ik vind Zilina trouwens een goeie indruk maken. Is die 1-0 in Amsterdam toch niet zo heel slecht geweest.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do dec 04, 2008 9:35 pm

J.G. schreef:Heeft een 1e of 2e plaats trouwens nog voordelen bij de loting? (neem aan van wel?)
b) The group-winners of a given group shall be drawn against one of the
third-ranked teams from another group.
c) The runners-up of a given group shall be drawn against one of the eight
clubs joining the competition from the group stage of the UEFA
Champions League.
d) Group-winners and runners-up shall play the return leg at home.
Bron: www.uefa.com

Af en toe vraag ik me wel eens af of mensen wel begrijpen hoe ze internet moeten gebruiken of dat ze te lui zijn om het antwoord zelf even op te zoeken ... :icon_wink.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 04, 2008 9:36 pm

In Amsterdam maakte Zilina ook al een goede, georganiseerde indruk. Lastig kapot te spelen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do dec 04, 2008 9:37 pm

@ Frank: Zolang mensen als jij de antwoorden blijven geven, zal dat niet veranderen denk ik. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » do dec 04, 2008 9:38 pm

Moeten eerste worden dus, come on Zilina!

Dank Frank, altijd fijn mensen die voor je werken :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 9:38 pm

Zeker, maar in Amsterdam zag het er tegen onze uit louter prutsers bestaande verdediging nooit naar uit dat ze zouden gaan scoren
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie