Griekenland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Griekenland

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 7:32 pm

Peter schreef: Ik ben je kwijt.
Nee hoor. Spelers als Engelaar, Rommedahl, Colin, Luque, Zonneveld etc. naar Pana of Ajax (willen) halen duidt op een chronisch gebrek aan voetbalverstand. Een speler als Sno naar Ajax halen eveneens. Daar kan volgens mij amper over getwist worden. Ajax en Pana zijn geen NAC of Bayer Ürdingen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Griekenland

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 7:38 pm

Ik vind het alleen opmerkelijk dat je in vBasten altijd een grenzeloos vertrouwen had en dat het opstellen van Engelaar toen blijkbaar minder achterlijk was, dan de interessevan HtC nu. Verder vind ik aankoopbeleid nog niet leidend, hoor. Ik kan een lijstje van Hiddink maken die erger is, maar ik denk dat je die wel enig voetbalverstand toedicht.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Griekenland

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 7:55 pm

Peter schreef:Ik vind het alleen opmerkelijk dat je in vBasten altijd een grenzeloos vertrouwen had en dat het opstellen van Engelaar toen blijkbaar minder achterlijk was, dan de interessevan HtC nu.
De bondscoach Van Basten was zo beroerd nog niet. Kan me geen trainer voor de geest halen wiens elftal binnen 4 dagen de wereldkampioen en de vice-wereldkampioen van het veld veegde.

De clubtrainer Ten Cate heeft bij Ajax laten zien dat het leiden van een topclub veel te veel gevraagd was. Net als MvB trouwens.

Ik durf de stelling wel aan dat het gros van de AT'ers meer kijk heeft op voetbal dan HtC of MvB. En ook durf ik wel te stellen dat iemand er geen ruk van begrijpt wanneer ie 3,5 mio voor een van de slechtste spelers in de BuLi over heeft.
Verder vind ik aankoopbeleid nog niet leidend, hoor.
Ik wel. Ik wil jou trouwens wel eens horen wanneer Jol 3,5 mio of meer voor Engelaar neerlegt. Kan me amper voorstellen dat je dat als een meesterzet zou beschouwen.
Ik kan een lijstje van Hiddink maken die erger is, maar ik denk dat je die wel enig voetbalverstand toedicht.
Ik denk dat we HtC maar niet met Hiddink moeten gaan vergelijken. Gaat volledig mank.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Griekenland

Bericht door Jöhnk » vr jun 12, 2009 7:59 pm

wimpey schreef:Die Ten Cate heeft er kijk op. :drecul.gif:
:smallgrin.gif:

Maar Peter heeft gelijk, ook Hiddink heeft zijn missers. En Van Gaal heeft ze ook. Trainers zijn leken als het gaat om aankopen. Dat komt met name tot uiting als ze zelf hun spelers gaan meebrengen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Griekenland

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 8:06 pm

Gaat niet volledig mank. Thompson, Ferreyra, Robert, Beasley, Reiziger, Ball etc. etc. Op basis van zijn aankoopbeleid is Hiddink een grote stumper.

Ik durf ook wel te stellen dat menig AT'er meer kijk op heeft, maar dat geldt al gauw achteraf. MvB was toppiejoppie tot en met maart, maar is daarna keihard afgeschreven. Terecht, maar het is juist knap als je dat dus al bijtijds ziet. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Griekenland

Bericht door wimpey » vr jun 12, 2009 8:12 pm

Peter schreef: Terecht, maar het is juist knap als je dat dus al bijtijds ziet. :hypocrite.gif:
En wanneer zag jij dan dat HtC bij Ajax niet helemaal toppie-joppie was? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Griekenland

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 8:24 pm

Na verloop van tijd, al had ik bijna iedere aankoop van ten Cate bij voorbaat afgeschreven. Spelers die je niet eens een kans wil geven wat dat betreft. Kijk, ik ben geen fan van ten Cate, maar jij draait. Van Basten was een toptrainer, ondanks dat hij Sno en Engelaar (bij Oranje) opstelde. Bij interesse in diezelfde Engelaar wordt een ten Cate genadeloos afgeslacht. Dan denk ik, waar was je toen van Basten hem een basisplekkie gaf?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Griekenland

Bericht door LucaS » vr jun 12, 2009 8:25 pm

Ach, het gaat om het team toch? Volgens mij liet het Nederlands elftal, met Engelaar, de wereldkampioen en vice-wereldkampioen kansloos
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Griekenland

Bericht door peter » vr jun 12, 2009 8:31 pm

Inderdaad. Diezelfde Engelaar werd genadeloos te kakken gezet door Rusland.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33982
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Griekenland

Bericht door Duke » za jun 13, 2009 10:28 am

Misschien doet Engelaar het wel heel goed bij Panathinaikos. Bij Twente deed hij het ook niet onaardig, en meestal is dat wel genoeg om door Ajax begeerd te worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Griekenland

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 10:48 am

Dat is toch geen referentie?

Engelaar kan er weinig van. Die gaat het heus niet maken bij Panathinaikos.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33982
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Griekenland

Bericht door Duke » za jun 13, 2009 11:02 am

Voor Ajax is dat over het algemeen ruim voldoende referentie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Griekenland

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 11:17 am

Maar Ajax discussieert hier niet mee. De vraag is of het voor ons een referentie is. Voor mij is het dat in ieder geval niet.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Griekenland

Bericht door wimpey » za jun 13, 2009 11:52 am

Engelaar kan er geen ruk van. Die zou je als trainer nog niet moeten willen wanneer je geld toe krijgt. Daar doet een goede wedstrijd tegen Italie tijdens het EK niets aan af.

Ten Cate is echt zo'n 'na mij de zondvloed' trainer. Een berg ellende naar een club halen, waarna z'n opvolger met de puinhopen wordt geconfronteerd.

Ik ben i.i.g. dolblij wanneer Engelaar niet naar Ajax komt. Die schildpad hoef ik echt niet in ons shirt te zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33982
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Griekenland

Bericht door Duke » za jun 13, 2009 12:03 pm

Panathinaikos haalt verdediger Kante

ATHENE - Henk ten Cate heeft zich met Panathinaikos voor komend seizoen versterkt met verdediger Cedric Kante.
De 29-jarige speler uit Mali was aan het einde van zijn contract bij Nice in de Franse competitie. Kante tekende voor drie seizoenen bij de Griekse club, die via de nacompetitie een plaats in de voorronde van de Champions League afdwong.

Kante wordt waarschijnlijk gevolgd door spits Julio Cruz. De oud-Feyenoorder verlaat de Italiaanse landskampioen Internazionale. Ten Cate wil de aanvaller graag aan zijn selectie toevoegen. Cruz schijnt wel oren te hebben naar een overgang naar Griekenland.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 5:37 pm

Transfervrij, die Kanté. Zou er bij Panathinaikos een griekse Martin van Geel rondlopen die de hand op de knip houdt zodat er alleen maar afdankertjes gehaald kunnen worden?
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door Bert » zo jun 14, 2009 5:43 pm

Ik denk inderdaad dat Gilberto Silva gratis was. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 6:09 pm

Gilberto Silva is ook al zo'n goedkoop afdankertje. Arsenal wilde erg graag van 'm af en gaf 'm voor 2,5 miljoen aan Panathinaikos. Das een typisch Martin van Geel-bedrag.

De laatste "grote" aankoop van Pana was Marcelo Mattos in de zomer van 2007, en die was met het Cvitanich-bedragje van 7 miljoen ook niet eens zo heel erg duur.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door Bert » zo jun 14, 2009 6:45 pm

Oké, en nu voor de gein even zijn tekengeld en salariskosten bekijken...

Gekke Henkie heeft qua uitgaven echt niets te klagen daar in Griekenland.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 6:55 pm

Hoeveel is dat tekengeld en salaris dan?

Met bronvermelding erbij graag, want die transfersom van 2,5 miljoen is ook overal terug te vinden.
Bertje schreef:Oké, en nu voor de gein even zijn tekengeld en salariskosten bekijken...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door Bert » zo jun 14, 2009 6:58 pm

Salaris: hoog.
Tekengeld: veel.

Bron: gezond verstand.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 7:08 pm

Transfersom: 2,5 miljoen. Bron: vele, hier bijvoorbeeld.

Tekengeld: pure gok.

Salaris: natte vingerwerk.

Onderhandelingspositie van Gilberto Silva (in z'n laatste jaar in London voornamelijk bankzitter): slecht. Anders was ie niet van Arsenal naar Panathinaikos gegaan.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Griekenland

Bericht door Jöhnk » zo jun 14, 2009 7:22 pm

Volgens diezelfde bron betaalde HTC ruim 7 miljoen pond voor Luque, maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Griekenland

Bericht door 666 » zo jun 14, 2009 8:21 pm

Volgens diezelfde bron betaalde Martin van Geel 8 miljoen euro voor Luque. Die ging destijds over het transferbeleid, remember? De transfermarktsite kwam bovenaan in een Google search, maar is misschien een ongelukkig voorbeeld. Acht miljoen zou volgens de beursregels immers openbaar gemaakt moeten zijn en dat heeft Ajax nooit gedaan.

Volgens diezelfde site heeft Ajax ooit bijna 3 miljoen euro gekregen van RC Mechelen voor ene Gideon de Graaf. Je zou kunnen stellen dat ze bij die transfermarktsite de transferbedragen nogal eens te hoog inschatten en dat lijkt ook in het geval van Gil Silva het geval te zijn.

De BBC en de Times (als dat geen degelijke bronnen zijn...) hebben het namelijk over een schamele 1 miljoen pond voor Silva.

We kunnen dus rustig stellen dat het met de transfersom wel meeviel.

Nou kan Bertje daar natuurlijk wel salaris bij optellen om het toch nog heel erg duur te laten lijken, maar dat soort uitvluchten zijn meer iets voor Harm (of was het Baseman) die ooit met zo'n boekhoudkundig trucje Jaap Stam tot peperdure aankoop probeerde te bestempelen toen ie tot groot verdriet van de eindhovense AT'isten niet naar PSV ging.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48021
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Griekenland

Bericht door peter » wo jun 17, 2009 9:40 pm

Bertje schreef:Salaris: hoog.
Tekengeld: veel.

Bron: gezond verstand.
Is dat een aanname? :hypocrite.gif:

Plaats reactie