Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » zo sep 23, 2012 9:04 am

Duke schreef:Net zo beslissend als Van Persie afgelopen woensdag?
Nee, ik geloof dat die de aanval die tot de goal leidde opzette, maar om dat nou beslissend te noemen gaat wat ver. Ook kun je van RvP niet zeggen dat er een patroon is van niet scoren en onzichtbaar zijn in de topwedstrijden, integendeel. Bij Huntelaar wel, ik geloof dat hij vorig jaar tegen de hele top 5 of 6 van Duitsland niet gescoord heeft, maar dat zou je een van de statistici hier moeten vragen.

VdV kan weer lekker de spelmaker uithangen, dat ligt hem wel, maak hem belangrijk en hij is belangrijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo sep 23, 2012 9:16 am

Le T. schreef: VdV kan weer lekker de spelmaker uithangen, dat ligt hem wel, maak hem belangrijk en hij is belangrijk.
Op niveau lage-middenmoot BuLi.

Leuke speler en hele sympathieke vent, maar natuurlijk bij lange na niet goed genoeg om 'lekker de spelmaker te laten uithangen' in Oranje.

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 23, 2012 11:42 am

Moisander blijft lekker doorgaan met het maken van cruciale fouten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo sep 23, 2012 11:45 am

Zelfs in Duitsland.

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 23, 2012 12:20 pm

Scherrer schreef:
Le T. schreef: VdV kan weer lekker de spelmaker uithangen, dat ligt hem wel, maak hem belangrijk en hij is belangrijk.
Je hebt in Duitsland één topclub, en een stuk of 6 subtoppers en potentiele subtoppers. HSV hoort daar ook gewoon bij, net als Schalke of Werder. Dortmund deed het afgelopen jaren even heel goed, maar is in principe dezelfde categorie. HSV zit in een crisis, maar kan zomaar weer meedoen om de Europese plekken.
Leuke speler en hele sympathieke vent, maar natuurlijk bij lange na niet goed genoeg om 'lekker de spelmaker te laten uithangen' in Oranje.
Hij heeft dat altijd prima gedaan. Bovendien is zijn concurrent geen spelmaker maar een opportunistische momentenvoetballer die zelf een spelmaker nodig heeft, heeft gefaald op het EK en als regelmatig spelende middenvelder van een Italiaanse subtopper moet je natuurlijk niet teveel praatjes hebben. VdV zal het moeten laten zien maar Sneijder ook. Het idee dat er een niveauverschil tussen beide is lijkt me onzin.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo sep 23, 2012 2:12 pm

Le T. schreef:
Scherrer schreef:
Je hebt in Duitsland één topclub, en een stuk of 6 subtoppers en potentiele subtoppers. HSV hoort daar ook gewoon bij, net als Schalke of Werder. Dortmund deed het afgelopen jaren even heel goed, maar is in principe dezelfde categorie. HSV zit in een crisis, maar kan zomaar weer meedoen om de Europese plekken.

HSV is de afgelopen 3 seizoenen respectievelijk 7e, 8e en 15e geworden. Nu staan ze weer 15e. Kortom, een kleurloze, matige middenmoter. Dat ze in het verre verleden beter waren en dat ze in de toekomst ongetwijfeld weer eens in de top 5 zullen eindigen doet er weinig toe. Op dit moment is het een middenmoter in de BundesLiga. Niet meer dan dat.
Hij heeft dat altijd prima gedaan. Bovendien is zijn concurrent geen spelmaker maar een opportunistische momentenvoetballer die zelf een spelmaker nodig heeft, heeft gefaald op het EK en als regelmatig spelende middenvelder van een Italiaanse subtopper moet je natuurlijk niet teveel praatjes hebben. VdV zal het moeten laten zien maar Sneijder ook. Het idee dat er een niveauverschil tussen beide is lijkt me onzin.
Sneijder heeft niet gefaald op het EK, maar was een van de weinigen die nog een fatsoenlijk niveau haalde.

Die Italiaanse subtopper won 2 jaar geleden nog de CL, met Sneijder als regisseur. Moet je bij Hamburg eens om komen...

Ik vind Rafael een bijzonder sympathieke gast, echte Ajacied, maar qua niveau kan hij natuurlijk niet aan Sneijder tippen. Het is niet voor niets dat hij bij Real niet verder kwam dan de bank en ook bij Tottenham wel erg gemakkelijk weg mocht. HSV past beter bij hem. Hoe jammer ik dat ook vind. Sneijder heeft het daarentegen wél laten zien op het absolute top-niveau.

Maargoed, jij hebt, als Raffie-fanboy, een blinde vlek voor VdV, dus je zal het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn. :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » zo sep 23, 2012 2:24 pm

Van der Vaart mag blij zijn dat hij bij Ajax heeft gevoetbald, want anders had hij toch maar mooi een lege prijzenkast gehad. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » zo sep 23, 2012 3:37 pm

Scherrer schreef: Op niveau lage-middenmoot BuLi.
HSV is de afgelopen 3 seizoenen respectievelijk 7e, 8e en 15e geworden. Nu staan ze weer 15e. Kortom, een kleurloze, matige middenmoter. Dat ze in het verre verleden beter waren en dat ze in de toekomst ongetwijfeld weer eens in de top 5 zullen eindigen doet er weinig toe. Op dit moment is het een middenmoter in de BundesLiga. Niet meer dan dat.
Dat was het Van Nistelrooij-effect. Ze zitten inderdaad in een crisis, en VdV wordt als de verlosser gezien. Ik heb niet zo'n goed beeld van de rest van de selectie en of die trainer wat is, maar ze kunnen ook zomaar mee gaan strijden om de CL-plek.
Sneijder heeft niet gefaald op het EK, maar was een van de weinigen die nog een fatsoenlijk niveau haalde.
Hij maakte het spel niet, zoals hij dat op het WK ook al niet deed. Het is gewoon een ander type speler, die zelf een spelmaker nodig heeft.
Die Italiaanse subtopper won 2 jaar geleden nog de CL, met Sneijder als regisseur. Moet je bij Hamburg eens om komen...
En toen vertrok Mourinho weer en is het weer gewoon Inter, het was een hele goede opportunistische counterploeg, en nu is het weer gewoon een counterploeg.
Ik vind Rafael een bijzonder sympathieke gast, echte Ajacied, maar qua niveau kan hij natuurlijk niet aan Sneijder tippen. Het is niet voor niets dat hij bij Real niet verder kwam dan de bank en ook bij Tottenham wel erg gemakkelijk weg mocht. HSV past beter bij hem. Hoe jammer ik dat ook vind. Sneijder heeft het daarentegen wél laten zien op het absolute top-niveau.
Die heeft bij Real aanzienlijk minder laten zien dan VdV. Bij Ajax nog veel en veel minder. Tottenham en Inter vind ik niet echt verschillen in niveau. Het was bij Sneijder dat ene jaar onder Mourinho, verder niks, dan ging hij een keer of 10 per wedstrijd voor de geniale pass, en dan komen er twee aan en dat kan hij wel, maar dat noem ik niet regisseren. En als Webb niet zo'n schijtluis was stuurt hij hem er gewoon af in zowel de CL-finale als de WK-finale. Dan ziet dat ene jaar er heel anders uit.
Maargoed, jij hebt, als Raffie-fanboy, een blinde vlek voor VdV, dus je zal het hier ongetwijfeld niet mee eens zijn. :smallgrin.gif:
Ik ben fan van hem vanwege de manier waarop hij speelt, dat het een sympathieke vent is interesseert me niet zoveel, ik zou soms liever hebben dat hij wat gehaaider en achterbakser was want dat schijnt te werken wat betreft het NL elftal. Verder erger ik me bijzonder aan dat tendentieuze gelul in de pers altijd, dan wordt er van alles bijgehaald en van alles doodgezwegen. En dat lijkt dan te werken. Ook erger ik me aan Sneijders mentaliteit, die vind ik echt heel matig. Nou wil VdV ook wel eens een domme gele kaart pakken, maar verder is het een echte teamspeler en een echte aanvoerder.

Lionel

Bericht door Lionel » zo sep 23, 2012 6:15 pm

:excited.gif:

Jij bent jaloers op Sylvie of niet?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » ma sep 24, 2012 1:29 pm

M'n grote vriend Affelay zit ook alleen maar op de bank daar. Prima.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 24, 2012 7:37 pm

Rishi schreef::excited.gif:

Jij bent jaloers op Sylvie of niet?
Eens kijken hoe lang het VDV-effect aanhoudt. Hij gaat als de brandweer deze weken en dat houdt zijn lichaam niet uit.

Doet ie trouwens steeds bij een nieuwe club: te veel hooi op z'n vork nemen. En dan van blessure naar blessure sukkelen. Hopelijk blijft 'm dat nu bespaard. Lijkt me een leuke gozer en het wordt tijd dat hij zich weer eens in de kijker speelt.

peter

Bericht door peter » ma sep 24, 2012 7:48 pm

Ach die gozer speelt zich heus niet in de kijker. HSV is een grijze middenmoter en hij dient gewoon zijn contract uit. Dan is hij 32 en keert hij misschien nog wel terug bij Ajax. Al is het aannemelijker dat hij er bijtijds mee stopt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma sep 24, 2012 8:50 pm

Ik heb vaker gehoord dat VdV zwaar ongelukkig was in Londen. Hopelijk gaat het beter in Hamburg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 24, 2012 11:47 pm

Omdat Sylvie niet bij hem was? Die gast moet eens gaan leven voor de sport. Hoe Hummels en Witsel met hem speelden.. Pijnlijk :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 25, 2012 10:26 pm

wimpey schreef: Eens kijken hoe lang het VDV-effect aanhoudt. Hij gaat als de brandweer deze weken en dat houdt zijn lichaam niet uit.

Doet ie trouwens steeds bij een nieuwe club: te veel hooi op z'n vork nemen. En dan van blessure naar blessure sukkelen. Hopelijk blijft 'm dat nu bespaard. Lijkt me een leuke gozer en het wordt tijd dat hij zich weer eens in de kijker speelt.
Ligt er tot de winterstop uit: spierscheuring. Als voorspeld dus.

Het VDV-effect was bij HSV trouwens van korte duur. Ook niets nieuws.

Verdict na z'n carrière: had er veel meer uit kunnen halen, wanneer ie op z'n lichaam gepast had.

999

Bericht door 999 » zo dec 16, 2012 9:49 am

Huubke de laan uitgestuurd bij Schalke ...

Afbeelding
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 16, 2012 3:56 pm

wimpey schreef:
wimpey schreef: Eens kijken hoe lang het VDV-effect aanhoudt. Hij gaat als de brandweer deze weken en dat houdt zijn lichaam niet uit.

Ligt er tot de winterstop uit: spierscheuring. Als voorspeld dus.

Het VDV-effect was bij HSV trouwens van korte duur. Ook niets nieuws.
Neehoor, het VDV effect loopt nog steeds door. Hij heeft HSV zo'n impuls en geloof in eigen kunnen gegeven dat ze zelfs zonder hem wedstrijden winnen. Aan het einde van de rit blijkt allicht dat HSV zich plaatst voor Europees voetbal inplaats voor play-offs om degradatie.
999 schreef:Huubke de laan uitgestuurd bij Schalke ...
Opmerkelijk. Ik had het idee dat Stevens een legende bij Schalke was en dacht daarom dat hij wel wat meer krediet zou hebben. Deze club (die in haar bestaan welgeteld 0 Bundesliga titels heeft veroverd) is in de CL en in de beker nog overal voor in de race.

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 16, 2012 8:03 pm

Hij is Raúl kwijt, Affelay heeft niet veel gebracht, Huntelaar bakt er weer helemaal niets van, en Holtby is hetook nog niet, dan moet Farfan het in zijn eentje doen terwijl hij ook nog wel eens ontbreekt. Het is dat ze in het begin nog vaak de 3 punter eruit wisten te rommelen, want de laatste weken is het echt helemaal niets. Het schijnt tussen de spelers ook niet allemaal koek en ei te zijn.

Dan hopen ook Duitse voorzitters dat een andere trainer het met een frisse start allemaal weer goed krijgt. Stevens zal ook wel gewoon een legende blijven vanwege die beker, alleen zijn ze daar niet zo sentimeel als bij Ajax dat ze daarom maar gaan doen alsof hij de juiste man op het juiste moment is.

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 16, 2012 8:11 pm

Hij kon het typische Stevens-voetbal (null muss stehen en met een typische spelverdeler) ook niet spelen met deze ploeg. Defensie is erg matig, Draxler is nog te jong om de rol van spelverdeler op te eisen en de spelers voorin zijn veel te grillig. Alles of niets... Bij Raul zat de sleet er trouwens zwaar op. Zou totaal onverantwoord zijn geweest om nog eens 6 miljoen euro op jaarbasis voor een paar flitsen neer te tikken.

Tevens was allang bekend dat Stevens aan zijn laatste seizoen bezig was. Tuchel van Mainz wordt zijn opvolger.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo dec 16, 2012 8:23 pm

Hij had Van der Vaart moeten kopen. Dat is een echte spelmaker. :hypocrite.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » zo dec 16, 2012 9:26 pm

Interessante trainer die Tuchel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo dec 16, 2012 11:43 pm

Le T. schreef:Interessante trainer die Tuchel.
Ja, zo worden we wijzer, wat maakt hem zo interessant?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » ma dec 17, 2012 12:21 am

Demosthenes schreef:
Ja, zo worden we wijzer, wat maakt hem zo interessant?
Je hebt gelijk. Wat ik ervan weet is dat het een trainer is met een nogal afwijkende aanpak en filosofie. Ik weet het fijne er niet meer van, maar een van de dingen was dat hij spelers heel veel verantwoordelijkheid en vrijheid gaf, een beetje een anti-autoritaire benadering. Dus ik bedoelde met interessante trainer dat ik het interessant vindt wat hij gaat doen en hoe, omdat hij een flink afwijkende aanpak heeft, daar ben ik nieuwsgierig naar.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 17, 2012 8:08 am

De trainers van Mainz en Freiburg zijn in zoverre 'interessant' dat hun elftallen boven verwachting presenteren. Echt 'interessant' wordt het, wanneer je zo'n man bij een grotere club neerzet. Slaat die werkwijze bij spelers van naam ook aan, of krijg je een GJV-effect als bij de kakkies of een Adriaanse-effect als bij Ajax.

Wat ik 'interessant' vind, is de meningsvorming omtrent trainers. Neem Stevens: deed het fantastisch met Roda, S04 (in z'n eerste periode), Köln en Salzburg. En had enkele mislukkingen: Hertha, psv. En vergelijk dat met Adriaanse: deed het fantastisch met Willem II, AZ, Porto en Salzburg. En had enkele mislukkingen: Ajax, Oekraine, midden-oosten.

Niettemin wordt Adriaanse als een soort goeroe gepresenteerd en Stevens als een domme boer. Waarvan dus geen reet klopt, wanneer je hun CVs naast elkaar legt. Interessant (vind ik)...

Lionel

Bericht door Lionel » ma dec 17, 2012 9:04 am

Misschien de manier van spelen? Adriaanse speelde met zijn teams toch wel een 'stukkie' aantrekkelijker dan de ploegen van Huub.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie