Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 9:56 am

Naast DiMaria zou United bezig zijn met Marcos Rojo van Sporting Lissabon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 9:59 am

Zou vreemd zijn, want Luke Shaw moet toch de linksback van ManUtd worden?

Ik vind dat ManUtd erg laat reageert eigenlijk. City en Chelsea hebben de boel al goed voor mekaar, maar bij United moet er nog wel erg veel gebeuren. Volgende week Sunderland uit en daarna een hele rits met easy winners, maar toch...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma aug 18, 2014 10:05 am

LVG wilde eerst iedereen die er was eens uitgebreid testen. Dat kost tijd.

Maar gelukkig liep het twee weken geleden al als een trein. :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2014 10:06 am

Le T. schreef:Misschien heeft Van Gaal de PL een beetje onderschat, het blijft daar toch een soort paniekvoetbal waarbij het erom gaat op de juiste manier te panikeren, paniek vermijden is meestal wat teveel gevraagd. Onder dergelijke druk gaan spelers terugvallen op wat ze geleerd hebben, alleen vielen ze niet terug op wat Van Gaal ze de afgelopen weken geleerd heeft, maar op wat ze al die jaren daarvoor geleerd hebben of gewend zijn geraakt.
Dit vind ik toch weer een bijzondere post. Alsof Ferguson een of andere koekenbakker is...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 10:06 am

peter schreef:Zou vreemd zijn, want Luke Shaw moet toch de linksback van ManUtd worden?

Ik vind dat ManUtd erg laat reageert eigenlijk. City en Chelsea hebben de boel al goed voor mekaar, maar bij United moet er nog wel erg veel gebeuren. Volgende week Sunderland uit en daarna een hele rits met easy winners, maar toch...
Andere naam die wordt genoemd is Mexes van Roma.
Die ken jij natuurlijk: zou dat een versterking zijn?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma aug 18, 2014 10:06 am

peter schreef:Zou vreemd zijn, want Luke Shaw moet toch de linksback van ManUtd worden?
Dat is toch die jongen die extra moest trainen en prompt geblesseerd raakte? Beetje slordig omgesprongen met een asset van 30M GBP blijkbaar...
Ik vind dat ManUtd erg laat reageert eigenlijk.
Zand in de ogen laten strooien door een vlekkeloze voorbereiding.
Volgende week Sunderland uit en daarna een hele rits met easy winners, maar toch...
Swansea zou ook een easy winner moeten zijn...

Dat ie met Oranje dat houtje-touwtje voetbal speelde: soit. Maar Van Gaal heeft nu alle tijd en geld om een verzorgd voetballend elftal te bouwen: zijn grote kracht. Vreemd dat ie zich eigenlijk vanaf dag 1 heeft vastgelegd bij een systeem dat vloekt met verzorgd voetbal.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2014 10:09 am

Rojo kan ook centraal.

Het is Van Gaal naar z'n hoofd gestegen. Jammer want het verlies tegen Swansea was niet nodig. Maar wie Ashley Young linksback zet en Januzaj en Kagawa op de bank houdt verdient geen overwinning. En nog Fellaini inbrengen voor Herrera....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 10:09 am

zeux schreef:
peter schreef:Zou vreemd zijn, want Luke Shaw moet toch de linksback van ManUtd worden?

Ik vind dat ManUtd erg laat reageert eigenlijk. City en Chelsea hebben de boel al goed voor mekaar, maar bij United moet er nog wel erg veel gebeuren. Volgende week Sunderland uit en daarna een hele rits met easy winners, maar toch...
Andere naam die wordt genoemd is Mexes van Roma.
Die ken jij natuurlijk: zou dat een versterking zijn?
Milan. Nee, dat is niks. Verdedigend niet goed genoeg voor een topclub. Ver over de houdbaarheidsdatum heen. Dan zou ik eerder voor Benatia (Roma) gaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 10:11 am

Wat betreft het laat in actie komen. Van Gaal is natuurlijk eerst druk met het WK geweest. Ik kan me voorstellen dat hij daarna eerst de voorbereiding heeft willen gebruiken om zijn selectie in kaart te brengen. Je gaat niet allerlei spelers halen om er vervolgens achter te komen dat je die investering beter op andere posities had kunnen doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 10:13 am

Marillion schreef:Wat betreft het laat in actie komen. Van Gaal is natuurlijk eerst druk met het WK geweest. Ik kan me voorstellen dat hij daarna eerst de voorbereiding heeft willen gebruiken om zijn selectie in kaart te brengen. Je gaat niet allerlei spelers halen om er vervolgens achter te komen dat je die investering beter op andere posities had kunnen doen.
He, ho, nuance!!!
Dat past niet in het bash-boek...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 10:14 am

Deels waar, maar zelfs een leek ziet direct waar het pijn doet. Centraal achterin is en blijft het behelpen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma aug 18, 2014 10:21 am

Marillion schreef: Ik kan me voorstellen dat hij daarna eerst de voorbereiding heeft willen gebruiken om zijn selectie in kaart te brengen.
Regeren is vooruitzien. Al die overwinningen in de voorbereiding zeggen na Swansea helemaal niets meer. Hij moet nu reageren en repareren. De clubs van spelers waarin Man U geïnteresseerd is, zullen de hoofdprijs willen.

Nee, ik vind het geen sterk staaltje management. En, Zeux, dat heeft niets met bashen te maken. Het elftal waarmee Man U afg. weekend op de proppen kwam was kwalitatief armoedig. Dan is er in die maand voorbereiding iets grondig mis gegaan, lijkt me.
peter schreef:Dan zou ik eerder voor Benatia (Roma) gaan.
Die gaat naar verluidt naar Bayern.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 10:27 am

Ik heb zelf geen idee wat ze hebben lopen. Zoveel voetbal kijk ik niet meer. Maar dat je als nieuwe trainer begint met het zelf inventariseren van je selectie lijkt me niet gek. Ga eerst maar eens kijken wat er is voor je met geld gaat smijten.

Misschien had de inschatting sneller moeten komen. Hij zal de huidige groep eerst een echte kans hebben willen geven. En daar is best iets voor te zeggen. Soms kan een speler ineens een hele andere indruk maken als je hem bijvoorbeeld op een andere positie opstelt. Voorbeeld: Vurnon Anita als linksback of als defensieve middenvelder.

Maar nu is United inderdaad laat. Clubs zitten er niet op te wachten om nu nog hun beste spelers te verkopen.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 10:33 am

wimpey schreef:
Marillion schreef: Ik kan me voorstellen dat hij daarna eerst de voorbereiding heeft willen gebruiken om zijn selectie in kaart te brengen.
Regeren is vooruitzien. Al die overwinningen in de voorbereiding zeggen na Swansea helemaal niets meer. Hij moet nu reageren en repareren. De clubs van spelers waarin Man U geïnteresseerd is, zullen de hoofdprijs willen.

Nee, ik vind het geen sterk staaltje management. En, Zeux, dat heeft niets met bashen te maken. Het elftal waarmee Man U afg. weekend op de proppen kwam was kwalitatief armoedig. Dan is er in die maand voorbereiding iets grondig mis gegaan, lijkt me.
peter schreef:Dan zou ik eerder voor Benatia (Roma) gaan.
Die gaat naar verluidt naar Bayern.
9 geblesseerden he.. en zeker niet de minsten...

Maar dat laat onverlet dat ie zeker 2 a 3 toppers nodig heeft om in de PL een gooi te doen naar de titel. City en Chelsea zijn lichtjaren verder.

De laatste linie die zaterdag tegen Swansea speelde is echt veel te licht en onervaren.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma aug 18, 2014 10:36 am

zeux schreef:Naast DiMaria zou United bezig zijn met Marcos Rojo van Sporting Lissabon.
Das een mooi verhaal...Doyen Sports bezit 75% van de transferrechten en wil dat de speler naar ManU gaat, Sporting wil hem echter niet verkopen. Daarna is Doyen gaan onderhandelen met ManU achter de rug van Sporting om en wil Rojo zelf ook vertrekken (blijkbaar weigert hij nu te trainen bij Sporting), hierna heeft Sporting de oorlog verklaard aan Doyen en willen ze onder alle contracten uit.
Wat ze volgens mij nooit gaat lukken, aangezien ze Doyen dan bakken met geld moeten betalen.

http://www.rtlnieuws.nl/sport/doyen-spo ... en-om-rojo
http://www.101greatgoals.com/blog/doyen ... rcos-rojo/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Jöhnk » ma aug 18, 2014 10:40 am

Sporting heeft Doyen de oorlog verklaard? Mag ik even lachen? Sporting is allesbehalve baas in eigen huis. Tenminste, ruim een jaar geleden was het dat duidelijk niet:


player - cont exp - % owned

Adrien Silva 2017 50,0%
André Carrillo 2016 30,0%
André Martins 2016 35,0%
André Santos 2014 25,0%
Atila Turan 2016 90,0%
Bruno Pereirinha 2013 100,0%
Cedric Soares 2016 80,0%
Daniel Pranjic 2015 100,0%
Diego Capel 2016 75,0%
Diego Rubio 2016 25,0%
Elias Trindade 2016 50,0%
Emiliano Insua 2016 35,0%
Evaldo Fabiano 2014 90,0%
Fabian Rinaudo 2015 35,0%
Faustino Rojo 2017 25,0%
Gelson Fernandes 2016 65,0%
Jeffren Suarez 2016 75,0%
Khalid Boulehrouz 2014 100,0%
Marat Izmailov 2015 100,0%
Marcelo Boeck 2016 65,0%
Oguchi Onyew 2014 80,0%
Ricky van Wolfswinkel 2016 35,0%
Rui Patrício 2018 65,0%
Santiago Arias 2016 46,0%
Stephanus Schaars 2014 37,5%
Valentim Viola 2017 32,0%
Valerei Bozhinov 2016 75,0%
Zakarias Labyad 2017 35,0%

Sporting is volledig afhankelijk van Doyen. Als een drugsverslaafde aan zijn dealer.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 10:41 am

wimpey schreef: Regeren is vooruitzien. Al die overwinningen in de voorbereiding zeggen na Swansea helemaal niets meer. Hij moet nu reageren en repareren. De clubs van spelers waarin Man U geïnteresseerd is, zullen de hoofdprijs willen.

Nee, ik vind het geen sterk staaltje management. En, Zeux, dat heeft niets met bashen te maken. Het elftal waarmee Man U afg. weekend op de proppen kwam was kwalitatief armoedig. Dan is er in die maand voorbereiding iets grondig mis gegaan, lijkt me.
Wat een hoogdravende conclusies allemaal na één verloren wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 10:42 am

Volgende week Sunderland uit en daarna een hele rits met easy winners, maar toch...
Als er je iets is in de PL net hebt zijn het easy winners, zeker uit niet. Tel daarbij op dat hij niet over een geweldig team beschikt dit United gaat zonder directe versterkingen nog meer punten verspelen.

Met zijn ultra negatieve catenaccio, om zo punten te sprokkelen, hoeft hij niet aan te komen in Manchester, daar wordt dat niet gepikt, daar wordt verwacht dat je naar voren speelt.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma aug 18, 2014 10:46 am, 2 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 10:45 am

zeux schreef:Dat past niet in het bash-boek...
Zag ik jou van het weekend niet tegen iemand zeggen: grow-up? je moet echt wat vaker in de spiegel kijken.
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma aug 18, 2014 10:45 am

Jöhnk schreef:Sporting is volledig afhankelijk van Doyen. Als een drugsverslaafde aan zijn dealer.
Klopt helemaal, zoals dit ook geldt voor Benfica en Porto.
Daarom neem ik de woorden van de Sporting voorzitter met een korrel zout, maar de gevaren van in zee gaan met een bedrijf als Doyen worden weer eens duidelijk zo. Helemaal zodra ze meer dan 50% van de transferrechten bezitten, zoals bij Rojo.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2014 11:01 am

Welke van die 9 geblesseerden zijn basisspelers, Gangstarib? RvP, Luke Shaw en verder?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:06 am

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Dat past niet in het bash-boek...
Zag ik jou van het weekend niet tegen iemand zeggen: grow-up? je moet echt wat vaker in de spiegel kijken.
Inderdaad. En dat ging ook over het continue bashen, onder meer op momenten dat het totaal misplaatst is (in dit geval bij Blind).

Als dat aanhoudende simplistische gehak bij iedere geringe mogelijkheid op Blind/Van Gaal achterwege blijft, houd je volgens mij veel leukere discussies over. Dan gaan die over voetbal.

Het stupide gretige leedvermaak als Van Gaal één slechte wedstrijd speelt, heeft helemaal niets met een voetbaldiscussie te maken. Het is de drang om - na vier jaar - de man nog steeds een trap na te willen geven. Dat vergiftigt ontzettend veel discussies op dit forum.
En ja, ik kan dat negeren en er niet meer op in gaan, maar zo 'wint' dus die opgefokte 'stoere' branie van steeds enkele personen bij iedere mogelijkheid zwart willen maken. Soort van forumbullying. Zonde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:09 am

Lionel schreef:Welke van die 9 geblesseerden zijn basisspelers, Gangstarib? RvP, Luke Shaw en verder?
Vorige pagina ook al op geantwoord Lionel:

Robin van Persie, Antonio Valencia, Jonny Evans, Danny Welbeck, Michael Carrick en aanwinst Luke Shaw.

Volgens mij zijn zeker Van Persie en Walbeck daarvan van waarde, maar ik zie veel te weinig Engels voetbal om kijk te hebben op de rest. Dat weet IH beter denk ik.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma aug 18, 2014 11:11 am

zeux schreef: Wat een hoogdravende conclusies allemaal na één verloren wedstrijd.
Of het nou bashen is of hoogdravende conclusies: het niveau van afg. weekend haalde Man U onder Moyes ook nog wel.

Mijn hoogdravende conclusie: LvG heeft zich zand in de ogen laten strooien door de goede resultaten in de voorbereiding. Moyes is geen toptrainer, maar Man U werd niet voor niets slechts 7e, vorig seizoen. Die selectie zit wat schots en scheef in elkaar.

Tevens vraag ik me af of dat rare systeem (= toevalsvoetbal) gaat werken tegen de defensief ingestelde ploegen die Man U 9 van de 10 keer zal treffen.

Dus ik denk dat LvG effe een paar stappies terug moet: kwaliteitsinjectie (dus investeren) en een logische veldbezetting. En dat, zonder te bashen, lijkt me dus een vrij magere oogst na een maand werken bij een mondiale topclub, waar men geld als water heeft.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33759
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:19 am

wimpey schreef:
Dus ik denk dat LvG effe een paar stappies terug moet: kwaliteitsinjectie (dus investeren) en een logische veldbezetting. En dat, zonder te bashen, lijkt me dus een vrij magere oogst na een maand werken bij een mondiale topclub, waar men geld als water heeft.
Als ik het een beetje gevolgd heb, roept Van Gaal zelf ook al weken dat er iets bij moet/gaat komen. Uiteindelijk sluit hij echter niet de deals, maar Woodward. En als ik een beetje rondsnuffel in de Engelse pers krijgt die nog weinig voor elkaar. En was dat vorig seizoen ook al het geval.

Ik heb geen idee van de discussies die zich daar achter de schermen afspelen.

Van Gaal is volgens mij een coach die op zelfvertrouwen coacht. Bij spelers, bij staf. Natuurlijk zal hij naar buiten toe benadrukken dat ze in de VS topploegen hebben verslagen, maar zei hij niet zelf in de aanloop naar Swansea dat de voorbereiding de voorbereiding was en dat het nu om het 'eggie' zou gaan?

Van Gaal coacht al 20 jaar op topniveau. Die weet echt wel de waarde (en 'onwaarde') van een voorbereiding.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie