AT's voetballer van het seizoen 2007/2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Raul Gonzalez Blanco
Berichten: 1968
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:19 pm
Locatie: Madrid

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jan 03, 2008 11:50 pm

Je wou toch niet zeggen dat Messi en Rooney fysiek verder zijn dan Ronaldo? Dat is zo'n beetje de meest atletische speler van de europese velden. Beresterk.

Ik vind dat je Ronaldo wat te kort doet. Ronaldo is echt een kei van een aanvaller en over de afgelopen 1,5 seizoen heeft hij ook het meest constant gepresteerd van de namen die jij noemt. Beter dan Rooney(toch erg vaak niet thuis op grote momenten) en constanter dan Kaká(wereldspeler natuurlijk, die piekt op precies de goede momenten maar liet het vorig seizoen in de competitie behoorlijk afweten).
Messi, tja is nu al een geweldenaar en wordt ooit de beste ter wereld, heel ver zat hij er ook niet vanaf dit seizoen maar die verdraaide blessures. Maar liever een halve Messi dan een hele Ronaldo...dat is te weinig eer voor de Portugees.

Ik ben het wel met Thomas eens, als we op vorm selecteren, en dat doe je in zo'n verkiezing, dan staat Ronaldo op dit moment wel zo'n beetje aan de top.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 04, 2008 12:07 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:Je wou toch niet zeggen dat Messi en Rooney fysiek verder zijn dan Ronaldo? Dat is zo'n beetje de meest atletische speler van de europese velden. Beresterk.
Nee, juist andersom.
Ik vind dat je Ronaldo wat te kort doet. Ronaldo is echt een kei van een aanvaller en over de afgelopen 1,5 seizoen heeft hij ook het meest constant gepresteerd van de namen die jij noemt. Beter dan Rooney(toch erg vaak niet thuis op grote momenten) en constanter dan Kaká(wereldspeler natuurlijk, die piekt op precies de goede momenten maar liet het vorig seizoen in de competitie behoorlijk afweten).
Messi, tja is nu al een geweldenaar en wordt ooit de beste ter wereld, heel ver zat hij er ook niet vanaf dit seizoen maar die verdraaide blessures. Maar liever een halve Messi dan een hele Ronaldo...dat is te weinig eer voor de Portugees.

Ik ben het wel met Thomas eens, als we op vorm selecteren, en dat doe je in zo'n verkiezing, dan staat Ronaldo op dit moment wel zo'n beetje aan de top.
Ik ontken ook niet dat Ronaldo een enorm goede aanvaller is, maar ik vind dat hij overschat wordt. Heeft weinig met zijn (overduidelijke) kwaliteiten te maken.

Messi, Rooney en Kaká zijn gewoon een stuk veelzijdiger en dat is mij ook wat waard.

En dat van 'liever een half jaar Messi dan een heel jaar Ronaldo' is natuurlijk gechargeerd, maar ik zou toch echt liever Messi hebben. Wat mij betreft nu al de allerbeste speler op de wereld. Is behalve de beste aanvaller ook spelverdeler en tactisch beter.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 12:32 am

Carlos Tevez: Maakte furore bij Boca. maar vertrok omdat hij ruzie met iedereen en alles kreeg. Vervolgens schoot hij de Brasileiro aan flarden en kwam hij in contact MSI, dat hem stalde in Engeland. Echter niet bij Chelsea of Manchester United, maar bij West Ham United. Ook daar kwam er al snel veel kritiek op Tevez en zijn Argentijnse maat Mascherano, die zich beiden slecht aan zouden passen. Een half jaar had Tevez zicht ontpopt als een van de belangrijkste spelers van de ploeg en lonkte eindelijk de opstap naar de Europese top. In de ploeg van Sir Alex heeft Tevez er niet lang over gedaan om zichzelf te verzekeren van een plek in de eerste elf, waar hij uitstekend presteert en een mooie combinatie vormt met Wayne Rooney. Wat maar weer aantoont dat de meeste echte toptalenten altijd wel boven komen drijven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr jan 04, 2008 12:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 04, 2008 12:34 am

Het gaat toch om dit seizoen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 12:36 am

Ja, hoezo?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 04, 2008 12:37 am

Je hebt het al enigszins aangepast.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 12:38 am

:hypocrite.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2008 1:20 am

Bertje schreef:Ik vind hem overschat. Jongens als Kaká, Messi, Rooney vind ik nu al veel betere aanvallers. Jammer dat Messi en Rooney wat vaker blessures hebben, maar dat komt volgens mij wel goed.
Hoe kun je die spelers nou vergelijken? Het zijn compleet verschillende types.

Verder vind ik Ronaldo bij de top-3 horen op dit moment. Een geweldenaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 04, 2008 1:39 am

Natuurlijk kun je spelers wel vergelijken. Wie is veelzijdiger? Wie is beslissender? Wie is constanter?

En dan zijn dat niet altijd de statistieken, maar elk deel van het voetbal.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2008 1:47 am

Bertje schreef:Natuurlijk kun je spelers wel vergelijken. Wie is veelzijdiger? Wie is beslissender? Wie is constanter?

En dan zijn dat niet altijd de statistieken, maar elk deel van het voetbal.

Tsja, dan vind ik Ramos beter dan Robinho...Oftewel, wat een onzin...


Verder is Ronaldo juist het meest veelzijdige, het meest beslissend, en meest constant. Grappig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 04, 2008 1:55 am

Mr. Ajax schreef:Tsja, dan vind ik Ramos beter dan Robinho...
Prima. Het is jouw mening.
Verder is Ronaldo juist het meest veelzijdige, het meest beslissend, en meest constant. Grappig.
Niet mee eens. Ronaldo is een pure (en hele goede) aanvaller die daarnaast ook vooral veel balverlies leidt (waaruit dus blijkt dat hij tactisch niet heel sterk is).

Neem Kaká. Die vind ik veel veelzijder dan Ronaldo. Die kan, naast fenomenaal aanvallen, ook op balbezit spelen, medespelers meenemen in zijn sterke positiespel én kiest heel sterk tussen het verdedigen vanuit zijn positie en het druk zetten op de bal. En dit doet hij ook allemaal heel constant.

Kaká is veel stabieler als voetballer en kiest zijn momenten om beslissend te zijn zorgvuldiger.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 04, 2008 8:23 am

Wie er in potentie het beste is is wat anders dan de beste voetballer van het seizoen Bertje.

Tot nu toe laat C. Ronaldo alles en iedereen met een straatlengte achter zich.

Jouw posts kunnen in een topic wie het meeste potentie heeft. Dan is Messi zeker beter dan een C. Ronaldo maar wat hij presteert is ongelooflijk.

Ik wil verder Adebayor nomineren. Wat een geweldige spits die gemaakt is voor het voetbal van Arsenal. Maakt de laatste weken ook nog eens de nodige doelpunten. Zou de perfecte nummer 9 voor Ajax zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2008 8:36 am

Bertje schreef:
Mr. Ajax schreef:Tsja, dan vind ik Ramos beter dan Robinho...
Prima. Het is jouw mening.
Verder is Ronaldo juist het meest veelzijdige, het meest beslissend, en meest constant. Grappig.
Niet mee eens. Ronaldo is een pure (en hele goede) aanvaller die daarnaast ook vooral veel balverlies leidt (waaruit dus blijkt dat hij tactisch niet heel sterk is).

Neem Kaká. Die vind ik veel veelzijder dan Ronaldo. Die kan, naast fenomenaal aanvallen, ook op balbezit spelen, medespelers meenemen in zijn sterke positiespel én kiest heel sterk tussen het verdedigen vanuit zijn positie en het druk zetten op de bal. En dit doet hij ook allemaal heel constant.

Kaká is veel stabieler als voetballer en kiest zijn momenten om beslissend te zijn zorgvuldiger.

Kaka heeft echter de hele competitie vorig seizoen 3 keer niks laten zien. Dat rijmt niet echt met constant.

Verder vind ik Ronaldo geen pure aanvaller, meer een middenvelder. Door zijn enorm loopvermogen blijft hij 90 minuten lang de flank bestrijken- en nog meer. Verder is hij volgens mij het meest veelzijdige (aanvallende) speler die er rondloopt. Hij kan werkelijk alles. En fysiek is hij natuurlijk ook al een straatlengte voor op al jouw andere kandidaten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr jan 04, 2008 12:43 pm

Bertje schreef:Kaká is veel stabieler als voetballer en kiest zijn momenten om beslissend te zijn zorgvuldiger.
En juist daarom heb ik altijd het idee dat je met Ronaldo in de ploeg landskampioenschappen wint en met Kaká in de ploeg Europa Cups.
Rishi schreef:Ik wil verder Adebayor nomineren. Wat een geweldige spits die gemaakt is voor het voetbal van Arsenal. Maakt de laatste weken ook nog eens de nodige doelpunten. Zou de perfecte nummer 9 voor Ajax zijn.
Inderdaad. Adebayor doet dit seizoen denken aan de betere versie van Kanu. Is jullie overigens wel eens opgevallen hoeveel die gasten op elkaar lijken?

Afbeelding

Afbeelding

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 04, 2008 4:47 pm

Met C. Ronaldo win je ook europa cups
zet hem bij Barca ipv Ronaldinho en ze verslaan iedereen
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 04, 2008 7:24 pm

Natuurlijk, nu is Ronaldo opeens de nieuwe Maradona.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr jan 04, 2008 7:36 pm

Ik kan op dit moment niet zo snel meer dan twee voetballers die beter dan hem zijn. Jij wel?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 05, 2008 2:33 am

Rishi schreef:Wie er in potentie het beste is is wat anders dan de beste voetballer van het seizoen Bertje.
Dan lees je mijn post niet goed. Je kunt het niet eens zijn met mijn argumenten, maar in die richting wijst mijn post dus niet.
Mr. Ajax schreef:Kaka heeft echter de hele competitie vorig seizoen 3 keer niks laten zien. Dat rijmt niet echt met constant.
Dus niet mee eens. Kaka hoeft niet te scoren om belangrijk te zijn.
Verder vind ik Ronaldo geen pure aanvaller, meer een middenvelder. Door zijn enorm loopvermogen blijft hij 90 minuten lang de flank bestrijken- en nog meer.
Huh? Hebben we het over dezelfde Ronaldo?

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » za jan 05, 2008 2:36 am

Ik nomineer Arsenal aanvoerder William Gallas, die behoorlijk speelt bij Arsenal, op heel het veld te vinden.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 05, 2008 2:47 am

Bertje schreef:
Rishi schreef:Wie er in potentie het beste is is wat anders dan de beste voetballer van het seizoen Bertje.
Dan lees je mijn post niet goed. Je kunt het niet eens zijn met mijn argumenten, maar in die richting wijst mijn post dus niet.
Mr. Ajax schreef:Kaka heeft echter de hele competitie vorig seizoen 3 keer niks laten zien. Dat rijmt niet echt met constant.
Dus niet mee eens. Kaka hoeft niet te scoren om belangrijk te zijn.
Verder vind ik Ronaldo geen pure aanvaller, meer een middenvelder. Door zijn enorm loopvermogen blijft hij 90 minuten lang de flank bestrijken- en nog meer.
Huh? Hebben we het over dezelfde Ronaldo?


Hij hoeft niet te scoren om beslissend te zijn, maar wel zichtbaar zijn. Hij was echter onzichtbaar. Daar zijn vriend en vijand het over eens.


Verder heb je het over Cristiano Ronaldo van Manchester United toch? Ik ook.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 05, 2008 2:53 am

Tsja, ik vond Kaka (voor wat ik heb gezien) zeker niet onzichtbaar. Kan ook bijna niet, want de wedstrijden waarin Kaka onzichtbaar is zijn op één hand te tellen.

En Ronaldo een middenvelder? Kun je dat verder uitleggen? Ik kan er met mijn hoofd totaal niet bij.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jan 05, 2008 11:09 am

Mr. Ajax schreef:Ik kan op dit moment niet zo snel meer dan twee voetballers die beter dan hem zijn. Jij wel?
Ik vind in ieder geval, net als Bertje, Kaká de betere voetballer.

Waar het me meer om ging was de opmerking van Rishi, dat C. Ronaldo volgens hem blijkbaar dusdanig beter is dan Ronaldinho (ook niet de minste) dat Barca dan wel even van iedereen zou winnen. Dan denk ik dat je gaat overdrijven wat betreft de kwaliteiten van Ronaldo.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jan 05, 2008 11:47 am

Ronaldinho was voor Messi op negentig procent nog de beste voetballer van de wereld. Als we het over intrinsieke kwaliteiten hebben wint vrijwel niemand het van hem. Op dit moment zou C. Ronaldo echter van veel meer waarde voor Barcelona zijn.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jan 05, 2008 1:51 pm

Thomas schreef:Nuri Sahin: Eerlijk is eerlijk, gewoon een van de beste spelers uit de Eredivisie. Gelukkig zijn ze bij Dortmund niet gek en verkopen ze hem never nooit aan Feyenoord.
Heeft het tot op heden nog niet waargemaakt Thomas net als Gomez..

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 06, 2008 9:13 am

Geen zin om te gaan qouten.

@ Bertje: C. Ronaldo kan opgesteld worden in de spits en als middenvelder. Als middenvelder is hij overal op het veld te vinden en gisteren speelde hij tegen Aston Villa ook in de spits maar ook daar bemoeide hij zich voortdurend met het spel. Hij gaat op en neer en is echt overal te vinden. Verdedigd, zet counters op, werkt hard.

@ Jesse: Tuurlijk overdrijf ik een beetje. Ik vind Man Utd niet zo heel goed, ze spelen mooi voetbal maar komen tegen echte topploegen denk ik tekort, en denk dat C. Ronaldo bij een club als Barca nog meer kan laten zien.

Thomas vermeldde ergens dat je met een speler als Ronaldo landskampioenschappen wint en met een speler als Kaka Europa Cups. Daar ben ik het dus niet mee eens. Zet een Kaka bij een Real Madrid neer en ze spelen voor het kampioenschap. De ploeg van Milan kan zich gewoon niet opladen voor de competitie. Daarom, en ook door de leeftijd, hebben ze nieuw bloed nodig.

C. Ronaldo is op dit moment de beste speler die er rondloopt. En daar gaat deze topic toch over? Of is deze topic voor de speler met de meeste potentie?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie