Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » do nov 27, 2014 10:53 am

Le T. schreef:
Cruijff schreef: Ik onderstreep nogmaals mijn statement: Premier League = Mickey Mouse Competitie
Deze week, even uit mijn hoofd, Engeland 3 - Duitsland 0, 10 voor 2 tegen.

Dat is zeker geen weerspiegeling van de krachtsverhoudingen, maar het geeft wel aan dat het Engelse voetbal best slecht mag zijn, het is toch niet zwak. Er is ontzettend veel op aan te merken, maar win er maar eens van.

Het is niet zo zwart-wit. Deze week speelden alle Engelse teams in die confrontaties thuis. De vorige keer speelden ze uit. Ergens in het midden ligt de (z)waarheid. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » do nov 27, 2014 11:15 am

Dortmund en Bayern zijn al door toch.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » za nov 29, 2014 7:23 pm

Het lek is boven ;)

Afbeelding
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za nov 29, 2014 7:31 pm

Tegen Hull, piepen we dan toch maar. Ik ga er van uit dat hij nog wel een paar maanden nodig heeft. In ieder geval moet hij iets doen aan die blessure-tsunami.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za nov 29, 2014 7:36 pm

zeux schreef: Ik ga er van uit dat hij nog wel een paar maanden nodig heeft.
Dit seizoen zal het kwakkelen blijven. De ROI is te gering. Man U zal de top-4 net wel / net niet halen.
In ieder geval moet hij iets doen aan die blessure-tsunami.
Nu Di Maria er weer af met een spierblessure. Dat soort blessures kwam in het verleden op het bordje van de trainer. Trainingsopbouw, belasting enzo...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za nov 29, 2014 7:40 pm

Precies! Werk aan de winkel voor Louis!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za nov 29, 2014 7:41 pm

En over dat gebrek aan ROI zou ik niet te gretig te vroeg juichen. Straks krijg je weer zo'n worldcup-voorspellings-fiasco.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za nov 29, 2014 8:26 pm

zeux schreef:En over dat gebrek aan ROI zou ik niet te gretig te vroeg juichen. Straks krijg je weer zo'n worldcup-voorspellings-fiasco.
Ik had alleen die pot tegen Spanje verkeerd.

De ROI van patient Falcao is nihil. Voor de rest heeft Man U vooral subtop gekocht. Zo spelen ze dan ook.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za nov 29, 2014 8:42 pm

Wat vind je ook alweer van de aankopen? :-)

Over een paar maanden weten we of je te gretig te vroeg hebt gejuigd.

Enne, zou NL er niet op zeker na drie potten uitliggen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » zo nov 30, 2014 9:57 am

Geweldige goal van Van Persie trouwens :biggthumpup.gif:
Ik ben benieuwd of hij de weg omhoog weer gevonden heeft. Zo niet, dan zal hij op korte termijn gepasseerd worden door Falcao.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » zo nov 30, 2014 10:32 am

Baseman schreef:Geweldige goal van Van Persie trouwens :biggthumpup.gif:
Zeker weten, dat kon ie ook wel gebruiken. De druk en kritiek werd steeds groter. Zelfs Van Gaal had al wat opmerkingen vooraf bij vragen over Van Persie dat niemand zeker is van een plaats in het elftal. Van Persie kan nu waarschijnlijk weer effe vooruit.

Op RedCafé zijn ze over het algemeen zeer positief over de wedstrijd van gisteren en de progressie van Man Utd onder Van Gaal. Vooral in het spelen op het balbezit en het tempo van passing en de beweging daarbij. En dat de spelers meer en meer beginnen te settelen in de wisselende systemen en taktieken. Ik vond het zelf eigenlijk een nogal saaie wedstrijd met veel gemakkelijk gebrei achterin en weinig steekhoudends richting 16. Ik telde al met al een vijftal goede, flitsende aanvallen over de hele wedstrijd. Vind ik toch wat karig voor zo'n ploeg tegen een matige degradatiekandidaat. Maar goed, het is een begin.
Success will tear us apart.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo nov 30, 2014 11:41 am

Van Gaal maakt elke speler beter, beweert hij. Mwah... :excited.gif:

Goede trainer, maar waar is die opschepperij voor nodig?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » zo nov 30, 2014 11:52 am

Ja, laten we anders een analyse maken van Van Gaal!
Lijkt me erg interessant en het is ook nog niet eerder gedaan hier...kunnen we daarna Cruijff ophemelen en als God bestempelen, toppie :biggthumpup.gif:


:excited.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo nov 30, 2014 11:58 am

Geen nood Baseman, van Gaal zal heus nog wel een keer verliezen, dan wordt die discussie wel weer opgerakeld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo nov 30, 2014 12:04 pm

Hij moet dat soort uitspraken gewoon niet doen. Nergens voor nodig.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo nov 30, 2014 12:22 pm

Het is bovendien flauwekul. Geen enkele trainer maakt élke speler beter. Er zijn ook spelers die geen baat hebben bij een bepaalde aanpak.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo nov 30, 2014 1:30 pm

Lionel schreef:Hij moet dat soort uitspraken gewoon niet doen. Nergens voor nodig.
Een trainer die zoveel geld uitgeeft en na minder dan 1/3e competitie al kansloos was voor de titel hoeft niet continu aan zelfbevlekking te doen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo nov 30, 2014 2:40 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Hij moet dat soort uitspraken gewoon niet doen. Nergens voor nodig.
Een trainer die zoveel geld uitgeeft en na minder dan 1/3e competitie al kansloos was voor de titel hoeft niet continu aan zelfbevlekking te doen.
Als Chelsea met minder dan 8 punten voorsprong uit de kerstperiode komt wordt het nog spannend voor de titel.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 8:55 am

Le T. schreef: Als Chelsea met minder dan 8 punten voorsprong uit de kerstperiode komt wordt het nog spannend voor de titel.
Door de falende concurrentie wordt het falen van Van Gaal momenteel nog enigszins verbloemd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 01, 2014 8:58 am

Het grappige is, op welke plaats ManU ook staat op het eind van de rit, de redenen van Wimpey kan ik nu al opschrijven en laten bezegelen door een notaris. Komt 100% uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 10:01 am

Raymon schreef:Het grappige is, op welke plaats ManU ook staat op het eind van de rit, de redenen van Wimpey kan ik nu al opschrijven en laten bezegelen door een notaris. Komt 100% uit.
Dat zal best. Kijk gewoon naar de feiten. Man U heeft al een trits aan verliespunten. Enorm veel gerelateerd aan het bedrag dat ze aan nieuw spelersmateriaal hebben uitgegeven. En desondanks staan ze vrij hoog op de ranglijst, doordat alle ploegen m.u.v. Chelsea veel punten laten liggen.

Man U eindigt met dit materiaal net wel / net niet in de top-4. Wanneer LVG in de winter mag repareren en dan wel goed inkoopt, halen ze de top-3.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 01, 2014 10:50 am

wimpey schreef:
Raymon schreef:Het grappige is, op welke plaats ManU ook staat op het eind van de rit, de redenen van Wimpey kan ik nu al opschrijven en laten bezegelen door een notaris. Komt 100% uit.
Dat zal best. Kijk gewoon naar de feiten. Man U heeft al een trits aan verliespunten. Enorm veel gerelateerd aan het bedrag dat ze aan nieuw spelersmateriaal hebben uitgegeven. En desondanks staan ze vrij hoog op de ranglijst, doordat alle ploegen m.u.v. Chelsea veel punten laten liggen.

Man U eindigt met dit materiaal net wel / net niet in de top-4. Wanneer LVG in de winter mag repareren en dan wel goed inkoopt, halen ze de top-3.
Misschien zijn meerdere ploegen in de breedte wel sterker geworden en is het daarom dat er gewoon minder makkelijk gewonnen wordt door de zogenaamde topploegen.

Buiten het feit dat ManU een ploeg in opbouw is, daar doet 150M aan aankopen niets aan af. En dan laat ik de blessures nog even buiten beschouwing. Maar het is grappig, en voorspelbaar dat alle verlies van ManU de schuld is van VGaal maar mochten ze onverhoopt hoog eindigen, dat het dan komt omdat de rest zo slecht is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 11:24 am

Raymon schreef: Misschien zijn meerdere ploegen in de breedte wel sterker geworden en is het daarom dat er gewoon minder makkelijk gewonnen wordt door de zogenaamde topploegen.
Die tendens zie je inderdaad in vele competities. Hoewel op AT de teneur is dat Ajax 4 keer op rij kampioen is geworden door falende concurrentie. Maar dat terzijde...
Buiten het feit dat ManU een ploeg in opbouw is, daar doet 150M aan aankopen niets aan af. En dan laat ik de blessures nog even buiten beschouwing.
De vraag is of je veel opbouwt wanneer je het niveau van de aankopen en de daarmee gepaard gaande bedragen bekijkt. Ik heb het gevoel dat Koeman met veel minder geld veel meer heeft opgebouwd tot dusver dan LVG.
Maar het is grappig, en voorspelbaar dat alle verlies van ManU de schuld is van VGaal maar mochten ze onverhoopt hoog eindigen, dat het dan komt omdat de rest zo slecht is.
Volgens LVG was de PL tactisch minder dan de eredivisie. Bovendien maakt hij naar eigen zeggen iedere speler beter. Dan kun je m.i. wat meer van Man U verwachten dan tot nu toe het geval is geweest. LVG is een toptrainer, maar ik zie aan het spel van Man U niet af dat er een toptrainer voor de groep staat. Ook al door de, nogmaals, kwalitatief ondermaatse aankopen.

Arsenal en Liverpool falen er dit seizoen als gebruikelijk weer op los. City heeft al veel punten laten liggen. En Man U is sinds het begin van de PL 1 keer (??) niet bij de bovenste 4 geëindigd. Gewoon naar de feiten kijken. En niet steeds de messenger afknallen.

Conclusie is gewoon dat Man U er weinig van bakt. Vorig seizoen met Moyes, dit seizoen met LVG.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Baseman » ma dec 01, 2014 11:31 am

wimpey schreef:Gewoon naar de feiten kijken. En niet steeds de messenger afknallen.
Jij kijkt per persoon echter op een hele andere manier naar de feiten.
Zo vind jij met een topteam 4e staan veel erger dan met een topteam onderaan staan, vreemde dingen die feiten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 01, 2014 11:36 am

Ook Van Gaal klaagt over drukke programma in december

Manchester United-manager Louis van Gaal is net als Southampton-collega Ronald Koeman niet gelukkig met het overvolle Engelse programma in december. "Ik ben er niet blij mee, maar ik kan het niet veranderen", zei Van Gaal, die zaterdag met United een simpele 3-0 zege boekte op Hull City. Dinsdag wacht al weer de volgende competitiewedstrijd, thuis tegen Stoke City. "Ik denk niet dat het goed is voor de spelers dat ze binnen twee dagen opnieuw moeten spelen. Maar zo gaat dat hier in de maand december."

Rondom de feestdagen zal het programma van de nummer vier van de Premier League nog drukker zijn, met duels op 26 december, 28 december, 1 januari en 3 of 4 januari. "Ik wilde in de Premier League werken, dus ik zal me moeten aanpassen", aldus Van Gaal. "En dat zal ik ook doen. Maar ik denk niet dat het goed is. Niet voor de spelers en ook niet voor de families. Ik heb een vrouw, kinderen en kleinkinderen en ik kan hen niet zien met Kerstmis."

Ronald Koeman noemde een week geleden het schema van Southampton tijdens de feestdagen ook al "heel gek".

Voordeel

Van Gaal heeft dit seizoen met United wel minder wedstrijden gespeeld dan de andere topclubs omdat de ploeg niet uitkomt in Europa, maar de voormalig bondscoach vraagt zich af of dat een voordeel is. "Dat ligt aan de blessures. En de andere clubs zijn het ook gewend om in de Champions League te spelen. Daar hebben ze ook de selecties voor." "Je wordt ook beter als je gedurende het hele seizoen wordt uitgedaagd. Wij moeten trainen om beter te worden. Dat is een langere en moeilijkere weg dan het spelen tegen topploegen."


nu.nl

Haha, wat een kul. :biggrin.gif: Heeft hij de hele week de tijd om álle spelers beter te maken, is het weer niet goed.
De beste spelers doen altijd mee in de topwedstrijden, ook bij de grote clubs.

Plaats reactie