Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Spanje

Bericht door Le T. » di mar 25, 2014 6:58 pm

Peter schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VzgrjHr6Hfk

Ik vind dit dus echt een schwalbe, hoor. Naast het feit dat het buitenspel is.
Omdat het contact buiten beeld plaatsvindt?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » wo mar 26, 2014 11:40 pm

Zozo. Ontwikkelingen in Spanje. Valdes z'n kruisband is eraan, dus Barcelona zal het de rest van het seizoen moeten doen met hiphop Pinto.

En Sevilla neemt (voorlopig) wraak voor het 7-3 pak slaag in Madrid en staan volledig tegen de verhouding in 2-1 voor tegen Madrid met nog 10 minuten te gaan. Rakitic stuurde Pepe ff het bos in bij de 2-1 en het staat tijdens de wedstrijd al op joeptjoep: https://www.youtube.com/watch?v=nfVMFSkWkKk :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Spanje

Bericht door Yopi » do mar 27, 2014 12:08 am

Zoveel wist Madrid niet af te dwingen in de tweede helft. Het leek meer dan het was.

CR was opnieuw matig. En mij is nog steeds niet duidelijk wat ze met Bale moeten.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door generaal » do mar 27, 2014 12:56 am

Tijd voor Casillas.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Spanje

Bericht door Baseman » do mar 27, 2014 8:30 am

Yopi schreef:En mij is nog steeds niet duidelijk wat ze met Bale moeten.
Hij is in 22 wedstrijden ook alleen maar goed voor 10 goals en 11 assists...verder vrij onbelangrijk...

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Spanje

Bericht door GangstaRiB » do mar 27, 2014 9:27 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:En mij is nog steeds niet duidelijk wat ze met Bale moeten.
Hij is in 22 wedstrijden ook alleen maar goed voor 10 goals en 11 assists...verder vrij onbelangrijk...
:smallgrin.gif:

Die aanval is bijkans niet te stoppen, maar iedereen wil Bale blijkbaar zien mislukken. Ancelotti heeft het daar goed voor elkaar.

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » do mar 27, 2014 10:28 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:En mij is nog steeds niet duidelijk wat ze met Bale moeten.
Hij is in 22 wedstrijden ook alleen maar goed voor 10 goals en 11 assists...verder vrij onbelangrijk...
Ik moet ook zeggen dat ik wel 'om' ben v.w.b. Bale.

Vervelend dat RM er nu 2 op rij verliest. Ancelotti heeft er wat mij betreft een ploeg van gemaakt die een lust voor het oog is. Ik hoop dat ze kampioen van Spanje worden.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Bert » do mar 27, 2014 10:41 am

Tegen Barcelona was het qua organisatie wel een zootje, hoor. Dat gold overigens ook voor Barca. Verschil is natuurlijk dat Real langzaam maar zeker aan structuur wint, waar het bij Barca alleen maar minder wordt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do mar 27, 2014 10:54 am

Barca zonder Valdes...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » do mar 27, 2014 12:14 pm

barca - atletico wordt nu wel een kraker hoor...
poe
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » do mar 27, 2014 12:51 pm

Laatste competitiedag. Helaas loopt gratis Sport1 eind maart af. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » do mar 27, 2014 1:06 pm

Real Madrid had de lachende derde kunnen zijn op die dag, maar nu moeten ze hopen op een eerdere misstap van Atletico en Barcelona. Onderlinge resultaat tegen beide is minder, dus ze moeten een puntje meer halen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » do mar 27, 2014 3:11 pm

Atletico krijgt het de komende twee wedstrijden niet makkelijk. Uit bij nummer 4 Athletic aankomende zaterdag en daarna Villareal thuis.

Bij Atletico heb ik sowieso het gevoel dat het steeds hard werken is en nooit makkelijk. Maar het zou wel een kunststukje zijn als ze nog meedoen op de laatste speeldag.

Het verschil in Spanje is zo groot geworden sinds Barcelona en Madrid hun eigen tv rechten verkopen en niet meer samen met de rest delen. Plus wat wanbeleid van the usual suspects de afgelopen 15 jaar zoals Valencia, Sevilla, Atletico, Villareal en Depor. De laatste drie zijn zelfs gedegradeerd in deze periode.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33957
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Spanje

Bericht door Duke » wo apr 02, 2014 11:36 am

Barcelona krijgt megaboete en transferverbod van FIFA

FC Barcelona mag de komende twee transferperiodes geen spelers aantrekken. Die straf kreeg de Spaanse topclub vandaag van de FIFA.

Barcelona moet bovendien een boete van 450.000 Zwitserse franc (omgerekend circa 370.000 euro) betalen. Volgens de FIFA heeft de club bij tien transfers van spelers jonger dan 18 jaar de regels overtreden. Barcelona heeft drie maanden de tijd gekregen 'om de situatie van de bewuste spelers in orde te brengen'.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Spanje

Bericht door Demosthenes » wo apr 02, 2014 11:37 am

Duke schreef:
Barcelona krijgt megaboete en transferverbod van FIFA

FC Barcelona mag de komende twee transferperiodes geen spelers aantrekken. Die straf kreeg de Spaanse topclub vandaag van de FIFA.

Barcelona moet bovendien een boete van 450.000 Zwitserse franc (omgerekend circa 370.000 euro) betalen. Volgens de FIFA heeft de club bij tien transfers van spelers jonger dan 18 jaar de regels overtreden. Barcelona heeft drie maanden de tijd gekregen 'om de situatie van de bewuste spelers in orde te brengen'.
http://www.ad.nl
Bericht is van gisteren?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Spanje

Bericht door Alexander » wo apr 02, 2014 11:50 am

Dit is wel een hele serieuze straf. Ze hebben nu echt wel een probleem, want die Pinto op goal kan echt niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » wo apr 02, 2014 11:58 am

Chelsea heeft diezelfde straf ook tot twee maal toe opgelegd gekregen. Is in de praktijk vervolgens niets van terecht gekomen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Spanje

Bericht door Yopi » wo apr 02, 2014 12:09 pm

Chelsea heeft pas een Kroatisch keepertje van twaalf aangetrokken. Het gaat dus gewoon door.

In het geval van Barcelona gaat het onder meer om Bobby Adekanye, een aanvallertje dat vroeger bij Ajax speelde. En ik neem aan ook om dat Groningse kind.

Ze zijn vast in paniek in Barcelona. HELP! Niet kopen! Wat nu? Eigenlijk zouden ze al die rijke clubs een transferverbod moeten opleggen voor een jaartje of vijf. Bij wijze van therapie. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Spanje

Bericht door Demosthenes » wo apr 02, 2014 12:40 pm

Mag Barcelona in zo'n geval wel spelers huren? Barcelona trekt toch gewoon het laadje "topkeepers" open.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » wo apr 02, 2014 1:06 pm

Nu kunnen ze Kenneth Vermeer van ons gaan huren. :smile-ajax.gif:

En dan huren wij Tata Martino van hen. :wink.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » wo apr 02, 2014 2:59 pm

Kan die een beetje keepen?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Spanje

Bericht door Yopi » do apr 03, 2014 10:58 pm

De nieuwe voorzitter van Barcelona is betrapt met een eierdop op zijn hoofd:
'Iemand van buitenaf probeert Barça te beschadigen'

Barcelona is woedend vanwege de straf van de FIFA, die bepaalde dat de Catalanen de komende twee transferperiodes geen spelers mogen aanschaffen. Voorzitter Josep Maria Bartomeu vermoedt een complot tegen zijn club.

'Het is vreemd dat er een zware beslissing valt over ons, maar dat het pas vier maanden later gecommuniceerd wordt', aldus Bartomeu. 'Iedereen mag dat interpreteren zoals hij of zij dat zelf wil. Ik wil alleen benadrukken dat Barça het eens is met de FIFA als het om het beschermen van jonge spelers gaat. We zijn woedend, want men probeert een werkwijze aan te vallen die al 35 jaar grote successen oplevert. Xavi, Iniesta, Messi... Allemaal spelers die zich door ons zo hebben ontwikkeld. We weigeren ons beleid aan te passen. We denken dat iemand van buitenaf probeert Barça te beschadigen. We zijn druk bezig dit te onderzoeken.'

'Niets is toeval', voegde bestuurder Javier Faus toe tijdens de persconferentie van donderdag. 'De laatste vijf jaar zijn we het slachtoffer geworden van beschuldigingen als dopegebruik en de agressieve houding tegenover onze trainers Pep Guardiola en Tito Vilanova. Nu is er het belastingschandaal rond Lionel Messi en de transfersoap rond Neymar, is dat niet toevallig? Ze proberen het imago van Barça aan te tasten, maar het gaat ze niet lukken.'

'We kijken naar wat hierachter zit en als we kunnen aantonen wat het is, dan zullen we dat vertellen. Er zijn veel mensen die niet kunnen accepteren dat Barça alles wint en dat we de afgelopen tien jaar leidend zijn geweest in de voetbalwereld, ondanks de veranderingen in de technische staf en het bestuur. Dat valt niet goed. Maar we zullen hier niet met onze armen over elkaar gaan zitten, het antwoord zal krachtig zijn. Dat kan ik je garanderen.'

De FIFA spreekt van overtredingen van 2009 tot en met 2013. In totaal zou Barcelona bij tien transfers van buitenlandse minderjarigen de regels niet in acht hebben genomen. Naast de schorsing op de transfermarkt moet de club een boete van 370 duizend euro betalen.
VI

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Spanje

Bericht door Demosthenes » vr apr 04, 2014 6:58 am

Allemaal spelers die zich door ons zo hebben ontwikkeld.
Hetzelfde argument werd gebruikt voor dat kind uit Indonesië, zo werd de komt naar Ajax positief uitgelegd. Ik denk dat de UEFA/FIFA wel meer verenigingen kan aanpakken. Zou wel leuk zijn, een CL-finale tussen RKC en Tongeren, clubs die geen kinderen aantrekken?

Het loopt met een sisser af, die jongetjes zullen binnenkort ook in de competitie mogen voetballen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door jabu » vr apr 04, 2014 7:59 am

Ik zie dat complot ook hoor!
nu.nl schreef:Bojan mag ondanks transferverbod terug naar Barcelona

De spelers die FC Barcelona dit seizoen verhuurt mogen ondanks het transferverbod dat de Catalanen woensdag kregen opgelegd van de FIFA in de zomer terugkeren naar Spanje.

Dat zegt voorzitter Josep Maria Bartomeu van FC Barcelona nadat hij contact heeft opgenomen met de wereldvoetbalbond.

Ajacied Bojan Krkic is een van de drie spelers die de Catalanen momenteel elders hebben gestald.

"De spelers die wij verhuren kunnen rustig blijven. Na het seizoen mogen ze terugkeren", stelt Bartomeu in de krant AS. De preses reageert op geruchten in Spaanse media dat het transferverbod ook consequenties kan hebben voor de huurlingen.

Bojan (23) heeft een contract dat hem tot medio 2015 bindt aan FC Barcelona. De aanvaller trof dit seizoen drie keer doel in twintig eredivisieduels.

Fouten
FC Barcelona werd bestraft door de FIFA omdat het fouten heeft gemaakt bij de registratie en het vastleggen van tien spelers onder de achttien jaar. Pas medio 2015 mogen de Catalanen weer spelers aantrekken.

De Champions League-deelnemer is in beroep gegaan tegen de straf. Los daarvan heeft Barcelona van de wereldvoetbalbond negentig dagen de tijd gekregen om de situatie van de spelers te reguleren.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Spanje

Bericht door Demosthenes » vr apr 04, 2014 8:08 am

Jabu schreef:Ik zie dat complot ook hoor!
nu.nl schreef:Bojan mag ondanks transferverbod terug naar Barcelona

De spelers die FC Barcelona dit seizoen verhuurt mogen ondanks het transferverbod dat de Catalanen woensdag kregen opgelegd van de FIFA in de zomer terugkeren naar Spanje.

Dat zegt voorzitter Josep Maria Bartomeu van FC Barcelona nadat hij contact heeft opgenomen met de wereldvoetbalbond.

Ajacied Bojan Krkic is een van de drie spelers die de Catalanen momenteel elders hebben gestald.

"De spelers die wij verhuren kunnen rustig blijven. Na het seizoen mogen ze terugkeren", stelt Bartomeu in de krant AS. De preses reageert op geruchten in Spaanse media dat het transferverbod ook consequenties kan hebben voor de huurlingen.

Bojan (23) heeft een contract dat hem tot medio 2015 bindt aan FC Barcelona. De aanvaller trof dit seizoen drie keer doel in twintig eredivisieduels.

Fouten
FC Barcelona werd bestraft door de FIFA omdat het fouten heeft gemaakt bij de registratie en het vastleggen van tien spelers onder de achttien jaar. Pas medio 2015 mogen de Catalanen weer spelers aantrekken.

De Champions League-deelnemer is in beroep gegaan tegen de straf. Los daarvan heeft Barcelona van de wereldvoetbalbond negentig dagen de tijd gekregen om de situatie van de spelers te reguleren.
Bovenstaande combinerend met de zin:
We denken dat iemand van buitenaf probeert Barça te beschadigen.
Zal het mij niet verbazen als het een Ajacied is die door heeft dat Barcelona volgend seizoen spelers nodig heeft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie