Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Bert » wo jun 03, 2015 6:31 pm

De Gea is een goede keeper, een zeer goede lijnkeeper zelfs, maar ik schat alleen al in Engeland concurrenten als Courtois en Lloris net wat hoger in als allround keepers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 03, 2015 8:19 pm

De Gea heeft enorm veel punten gepakt voor Man U afg. seizoen. Ik vond hem afg. seizoen beter dan Neuer.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jun 22, 2015 4:39 pm

Laporta wil terug naar principes Cruijff, Abidal zoekt naar nieuwe Messi

Éric Abidal maakt bij Barcelona deel uit van het campagneteam van Joan Laporta, die een gooi doet naar het voorzitterschap van de Spaanse voetbalgrootmacht. Als Laporta de verkiezingen wint, gaat Abidal aan de slag als sportief directeur. Zijn doel? De nieuwe Lionel Messi vinden. Laporta zelf wil de door Johan Cruijff geïntroduceerde filosofie weer in ere herstellen.

“Voor mij is het een eer om naast Joan te staan”, zegt de van kanker genezen Abidal, die in het verleden actief was als speler in Catalonië. “Ik wilde bij Barcelona blijven werken en ik heb nagedacht over wat ik kon doen. We willen een nieuw project starten en we willen nieuwe spelers in La Masía vinden. Spelers als Messi, Xavi of Andrés Iniesta. De club is een club van de fans, zij hebben het voor het zeggen.”

Ook Laporta komt aan het woord. Volgens de bestuurder moet Barcelona terug naar de principes van Johan Cruijff. “Cruijff heeft de filosofie van de club veranderd. Hij heeft een winnaarmentaliteit geïntroduceerd en een filosofie die over de hele wereld herkenbaar is. Door de filosofie van Cruijff hebben we prijzen gepakt en je kunt die filosofie niet verdedigen als de bedenker er zelf niet bij betrokken is. Ik ga dus in gesprek met Cruijff.”

Ook Laporta benadrukt het belang van de jeugdopleiding La Masía. “Daar moeten we de waarden van inzet en teamwork leren. Dat moet de basis worden van het nieuwe Barcelona. Wij willen dat La Masía weer goed gaat werken”, aldus Laporta, die ook herhaalde dat hij UNICEF terug wil zien op het shirt. In tegenstelling tot de andere kandidaten, wil Laporta dat Qatar verdwijnt als shirtsponsor.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 06, 2015 9:53 pm

Ondanks het transferverbod bijft die oplichtersbende uit Barcelona gewoon spelers aantrekken met een trucje, de Fifa staat erbij en kijkt ernaar. Misselijkmakend clubje.

AD
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 07, 2015 12:02 am

InnerHarbour schreef:Ondanks het transferverbod bijft die oplichtersbende uit Barcelona gewoon spelers aantrekken met een trucje, de Fifa staat erbij en kijkt ernaar. Misselijkmakend clubje.

AD
Wat doen ze dan verkeerd? Die hele straf sloeg nergens op. Zowel de uitvoering als de oorzaak.

Snap overigens niet waarom ze hem kopen als ze ook Rafinha en Sergi Samper hebben. Xavi speelde amper vorig seizoen. Rafinha en Sergi kan je makkelijk de eerste 8 maanden opstellen. Tot de kwartfinale van de CL en behalve de toppers tegen Madrid en Atletico is het nog niet zo spannend.

Blijft wel een fantastische speler en iemand die Barca sterker maakt!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jul 07, 2015 11:16 am

Arda is natuurlijk een wereldtopper. Geweldige aankoop. :biggthumpup.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 07, 2015 5:28 pm

Hebben ze nou wel of geen tranferverbod?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jul 07, 2015 5:36 pm

Natuurlijk hebben ze dat maar het is allemaal schijn. Ze trekken aan wat ze willen, laten ze niet spelen tot januari en dan is het goed. Die oplichtersbende uit Barcelona wordt daarin gesteund door die oplichtersbende uit Zürich. Ze verdienen elkaar. :excited.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di jul 07, 2015 5:54 pm

InnerHarbour schreef:Natuurlijk hebben ze dat maar het is allemaal schijn. Ze trekken aan wat ze willen, laten ze niet spelen tot januari en dan is het goed. Die oplichtersbende uit Barcelona wordt daarin gesteund door die oplichtersbende uit Zürich. Ze verdienen elkaar. :excited.gif:
Denk jij dat Liverpool één seconde zou twijfelen om dezelfde truc toe te passen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 07, 2015 6:25 pm

Wat is dit nou weer voor iets flauws? Het gaat hier nu toch over Barca, en ik moet zeggen dat ik het ook redelijk misselijk vind waar ze mee bezig zijn. Een beetje verheven voelen boven allle regels en partijen en blijkbaar komt men er mee weg.

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 07, 2015 6:47 pm

All pigs are equal!
I think I lost my fucking headache

zeux

Bericht door zeux » di jul 07, 2015 7:34 pm

brigade zuid schreef:Wat is dit nou weer voor iets flauws? Het gaat hier nu toch over Barca, en ik moet zeggen dat ik het ook redelijk misselijk vind waar ze mee bezig zijn. Een beetje verheven voelen boven allle regels en partijen en blijkbaar komt men er mee weg.
Jij denkt serieus dat alleen Barcelona op dit terrein de Evil Empire is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jul 07, 2015 8:27 pm

Ik weet niet of het al eerder voorgekomen is dat een club een transferverbod kreeg en lekker toch spelers ging kopen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 07, 2015 8:38 pm

brigade zuid schreef:Hebben ze nou wel of geen tranferverbod?
Blijkbaar wel, de speler mag blijkbaar pas in 2016 voor Barcelona uitkomen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 07, 2015 11:19 pm

brigade zuid schreef:Wat is dit nou weer voor iets flauws? Het gaat hier nu toch over Barca, en ik moet zeggen dat ik het ook redelijk misselijk vind waar ze mee bezig zijn. Een beetje verheven voelen boven allle regels en partijen en blijkbaar komt men er mee weg.
Als Turan niet een half jaar wilt wachten ben je toch uitgesproken? Blijkbaar wilt hij dat wel.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » di jul 07, 2015 11:20 pm

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Natuurlijk hebben ze dat maar het is allemaal schijn. Ze trekken aan wat ze willen, laten ze niet spelen tot januari en dan is het goed. Die oplichtersbende uit Barcelona wordt daarin gesteund door die oplichtersbende uit Zürich. Ze verdienen elkaar. :excited.gif:
Denk jij dat Liverpool één seconde zou twijfelen om dezelfde truc toe te passen?
Denk niet dat Turan naar Liverpool wilt :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 08, 2015 12:30 am

Ach, ze hebben afgelopen seizoen ervaring opgedaan met een speler die een paar maanden moest wachten. Blijkbaar is dat goed bevallen. :ajaxsmiley.gif:

Deze manier van handelen staat me niet aan, maar blijkbaar mag het.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?

Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 08, 2015 8:16 am

Als wij Turan en Vidal dan ff een half jaartje huren? Staan we eind december vermoedelijk zo ver voor op de concurrentie dat de landstitel al vrijwel binnen is!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 13, 2015 12:28 pm

En het bedrog van Barcelona gaat vrolijk verder.
Gerson kiest voor Barça
FC Barcelona heeft zich verzekerd van de diensten van het Braziliaanse talent Gerson. De aanvallende middenvelder van Fluminense stapt volgens zijn vader in januari over naar de Catalaanse grootmacht.

Naar verluidt waren diverse Europese topclubs in de markt voor de achttienjarige Gerson, waaronder Juventus, Atlético Madrid en Manchester City. De jeugdinternational zelf wilde echter het liefste naar Barça, dat tot januari geen nieuwe spelers mag halen vanwege het overtreden van het transferreglement.

,,Gerson blijft nu bij Fluminense en gaat in januari naar Barcelona", vertelt zijn vader aan de Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo. "We waarderen de interesse van de andere clubs, want dat is een teken dat Gerson het goed doet, maar we hebben een besluit genomen. Hij wil voor Barcelona voetballen, dat is altijd zijn droom geweest. Het is de perfecte club voor hem om zich te ontwikkelen."

Gerson wordt door sommigen vergeleken met het Franse toptalent Paul Pogba, maar volgens papa is dat niet helemaal terecht. ,,Ik denk dat hij minder sterk is dan Pogba. Maar hij is positioneel heel goed en qua techniek lijkt hij wel een beetje op Andrés Iniesta, die zijn idool is."
YNWA

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 13, 2015 12:39 pm

Wat is het bedrog eigenlijk precies, als de aangetrokken spelers pas mogen meedoen vanaf de datum dat het transferverbod is opgeheven?

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 12:49 pm

Barca is flink aan het inkopen, maar Real haalt ook een rechtsback voor 30 miljoen op.

Los van die twee is Atletico hard bezig en ook Valencia en Sevilla. Benieuwd of na Atletico een van de andere twee 'vaste' subtoppers de hegemonie van Barcelona en Real kan breken de komende jaren of dat we moeten wachten totdat Ronaldo en Messi hun carriere beeindigd hebben.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 13, 2015 1:29 pm

Atletico leek vorige seizoen (of het seizoen daarvoor, zo je wilt) redelijk op weg.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 1:33 pm

Klopt, maar het was afgelopen jaar weer 1-2. Een andere vaste klant bij de toptwee lijkt me wel geinig. :ajaxsmiley.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr aug 14, 2015 10:23 pm

Barcelona maakt een zootje van de Super Cup. Staan inmiddels 4-0 achter tegen Bilbao.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 14, 2015 10:43 pm

Krijgen die gasten nou 8 goals tegen binnen een week? :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie