Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo feb 22, 2015 8:06 am

Hij vond United het beste Engelse team van de laatate 20 wedstrijden...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » zo feb 22, 2015 10:44 am

Het begint nu wel een beetje pijnlijk te worden. De excuussmoesjes van 'veel blessures', 'tijd nodig', 'nieuwe jongens inpassen', 'nieuwe tactiek er in slijpen' houden echt een keer op als je in februari-maart zit. Ze hebben nu evenveel potjes niet gewonnen als wel gewonnen. Compleet schandalig voor een topclub en de tijd raakt op. Op deze manier haalt van Gaal de zomer niet.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo feb 22, 2015 10:57 am

Ach, hij blijft wel zitten dit seizoen. Maar MU moet wel bij de eerste vier eindigen. Anders wordt zijn positie onhoudbaar. De meeste supporters twijfelen nu openlijk aan zijn inzichten. (Zie www.redcafe.net). En aan zijn selectiebeleid. Met name zijn voorkeur voor RVP valt niet in goede aarde.


Swansea is niet bepaald een wonderteam. Toch kon MU weinig uitrichten.

Na rust ging het even wat beter, maar na die goals was het snel gebeurd. Geen ideeën, geen overtuiging, en opnieuw Fellaini...

Veel spelers van MU maken een verkrampte indruk. Blijkbaar voelen ze zich niet wel bij de fillossefie van LVG.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 10:58 am

De ironie van gisteren is wel dat het spel in de tweede helft eindelijk een keer beter was en tot druk leidde, maar de ploeg vervolgens tegen die lullige tegengoal aan liep.
Als Van Gaal die 20 minuten uit kan bouwen, kan het nog wat worden.
Wat ik niet begrijp is dat hij Van Persie zo beschermt, want die draagt weinig tot niets bij op dit moment.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo feb 22, 2015 11:18 am

Je kunt het ook omdraaien: MU had het zeventig minuten enorm lastig tegen Swansea.

Zoals Peter schrijft: het schiet niet op.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 12:15 pm

Yopi schreef:Je kunt het ook omdraaien: MU had het zeventig minuten enorm lastig tegen Swansea.

Zoals Peter schrijft: het schiet niet op.
Kwestie van perspectief inderdaad. Jullie hopen dat Van Gaal faalt, ik vind het leuk als hij het team draaiende weet te krijgen. Leuk, omdat het leuk is als Nederlandse trainers het goed doen in het buitenland.

En - nog weer ander perspectief - die 20 minuten goed voetbal zijn progressie ten opzichte van de wedstrijden er voor. En daar kijk ik dan naar: naar de progressie. Ik koester niet het falen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 1:39 pm

zeux schreef:
Yopi schreef:Je kunt het ook omdraaien: MU had het zeventig minuten enorm lastig tegen Swansea.

Zoals Peter schrijft: het schiet niet op.
Kwestie van perspectief inderdaad. Jullie hopen dat Van Gaal faalt, ik vind het leuk als hij het team draaiende weet te krijgen. Leuk, omdat het leuk is als Nederlandse trainers het goed doen in het buitenland.

Ik koester niet het falen.
Er is ook nog een middenweg.

Er zijn in de zomer twee Nederlandse trainers vers ingevlogen in de Premier League. De ene doet het bij Southampton met bescheiden middelen ontzettend goed, de ander heeft het 40-voudige van Feyenoord haar jaarlijkse transferbudget op de markt stukgesmeten, de prestaties zijn tot nu toe pover.

Degene die pover presteert blaast met een hoop praatjes veel hoger van de toren dan degene die uitstekend presteert.

In de Nederlandse cultuur krijg je dan te maken met een spreekwoord dat gaat over een hoofd en een maaiveld.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 2:57 pm

Spurs krijgen letterlijk in laatste seconde van 5 minuten extra tijd vrij makkelijk een penalty. Die wordt zelfs nog gestopt, waarna de rebound er toch in gaat. Met veel mazzel dus punt er uit gesleept voor Spurs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 3:12 pm

Spurs hadden afgelopen donderdag tegen Fiorentina ook al mazzel.

Prachtig EL affiche is dat trouwens wel: a.s. donderdag Fiorentina - Tottenham Hotspurs. :biggthumpup.gif:

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2015 5:06 pm

zeux schreef: Als Van Gaal die 20 minuten uit kan bouwen, kan het nog wat worden.
Vind je dat niet erg weinig na inmiddels 8 maanden? Van Gaal komt niet veel verder dan loze beloften. De manager is eindverantwoordelijk voor resultaten, aankopen en spel. Oordeel zelf. De vraag blijft staan hoeveel tijd en miljoenen hij nog nodig heeft. En of een ander het managen van die club niet veel beter zou beheersen.

Wat was dat trouwens met dat 'juichen' na de 0-1? Alsof ze 5 weken terug al de PL-titel hadden binnengehaald. Bespottelijk gedrag.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 5:15 pm

Ja, natuurlijk is het mager. Ontken ik dat ergens? Sterker nog, ik bevestig dat zelfs als je mijn post goed leest. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 5:20 pm

Ja, maar ondertussen loop je wel weer te miepen dat iedereen hier expres tegen Van Gaal is, terwijl de behandeling die hij op dit moment voor zijn prestaties in Manchester krijgt nog erg mild is, er zijn zat trainers voor minder de straat opgezet.

By the way, ik weet dat edit bij Raymon Van Persie gister een basisplaats had, maar ik heb edit by Raymon Van Persie eerlijk gezegd niet gezien.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo feb 22, 2015 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 5:26 pm

Cruijff schreef:Ja, maar ondertussen loop je wel weer te miepen dat iedereen hier expres tegen Van Gaal is, terwijl de behandeling die hij op dit moment voor zijn prestaties in Manchester krijgt nog erg mild is, er zijn zat trainers voor minder de straat opgezet.
Constateren dat het (nog) niet goed gaat, is iets anders dan genieten dat het niet goed gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2015 5:34 pm

zeux schreef:Ja, natuurlijk is het mager. Ontken ik dat ergens? Sterker nog, ik bevestig dat zelfs als je mijn post goed leest. :ajaxsmiley.gif:
Dit staat een objectief oordeel in de weg (niet voetbalinhoudelijk maar op de messenger gericht):
zeux schreef: Kwestie van perspectief inderdaad. Jullie hopen dat Van Gaal faalt, ik vind het leuk als hij het team draaiende weet te krijgen. Leuk, omdat het leuk is als Nederlandse trainers het goed doen in het buitenland.

En - nog weer ander perspectief - die 20 minuten goed voetbal zijn progressie ten opzichte van de wedstrijden er voor. En daar kijk ik dan naar: naar de progressie. Ik koester niet het falen.
Binnen de context: Van Gaal maakt er een zootje van. Slecht voetbal, dito aankopen en resultaten. Stel je voor dat ie 200 M van jouw geld had kapot geslagen: hoe zou je dan oordelen? En zou je 'm nog een seizoen de kans geven om opzichtig te falen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 5:35 pm

Joh.

zeux als Miep de kantinejuffrouw (die maakt op De Toekomst de tomatensoep) haar kunstgebit uitdoet, dan is ze nog minder goed verstaanbaar dan dat ze nu al is, maar als je haar voor 150 miljoen euro aan spelers laat uitzoeken voor een topclub uit de Premier League dan halen die spelers vervolgens meer punten dan United nu heb.

En als je haar de instructies laat geven aan de huidige spelersgroep winnen ze vast niet elke wedstrijd, maar krijg je ook zeker geen trager voetbal te zien dan als dat van gister. United levert dit seizoen gewoon een wanprestatie maar gelukkig zit er wel een stijgende lijn in. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 5:44 pm

wimpey schreef: Dit staat een objectief oordeel in de weg (niet voetbalinhoudelijk maar op de messenger gericht):
Is iemand op dit forum objectief? (over Ajax of andere teams)

Het negativisme over Van Gaal bij een groep op AT is zó enorm (over objectief gesproken...), dat ik van de weeromstuit wel de neiging heb om de positieve punten te benoemen. Dat klopt. De negatieve worden al uitgebreid (en met nadruk) uitgemeten.

Daarnaast vind ik Van Gaal een prima trainer, die vaker slow starts heeft gehad. Ik acht de kans daarom aanwezig dat hij dat weer gaat doen, dus schrijf hem nog niet af.
Bij jullie moet Van Gaal iedere post opnieuw een beetje dood, dus allicht dat je baalt als er iemand is die met een wat meer positief ingestelde blik kijkt.
Sowieso post jij alsof je de enige waarheid spreekt - altijd in 'definitieve' zinnen -, alleen ben ik daar niet zo gevoelig voor. Dus vind ik mijn eigen dingen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2015 5:55 pm

zeux schreef: Bij jullie moet Van Gaal iedere post opnieuw een beetje dood, dus allicht dat je baalt als er iemand is die met een wat meer positief ingestelde blik kijkt.
Over 'definitieve' zinnen gesproken... :excited.gif:

Gaf begin dit seizoen al aan dat Man U met dit materiaal net wel / net niet in de top 4 zou uitkomen. Dat had ik volgens mij niet zo slecht gezien.

Dat is wel een erg minimale ROI. En dus levert de manager broddelwerk. Waarvan trouwens vrijwel iedere wedstrijd het bewijs wordt geleverd. Want zeg nou zelf: hoeveel goede wedstrijden heeft Man U dit seizoen gespeeld?

Lionel
Berichten: 47563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo feb 22, 2015 5:58 pm

zeux schreef:
wimpey schreef: Dit staat een objectief oordeel in de weg (niet voetbalinhoudelijk maar op de messenger gericht):
Is iemand op dit forum objectief? (over Ajax of andere teams)

Het negativisme over Van Gaal bij een groep op AT is zó enorm (over objectief gesproken...), dat ik van de weeromstuit wel de neiging heb om de positieve punten te benoemen. Dat klopt. De negatieve worden al uitgebreid (en met nadruk) uitgemeten.

Daarnaast vind ik Van Gaal een prima trainer, die vaker slow starts heeft gehad. Ik acht de kans daarom aanwezig dat hij dat weer gaat doen, dus schrijf hem nog niet af.
Bij jullie moet Van Gaal iedere post opnieuw een beetje dood, dus allicht dat je baalt als er iemand is die met een wat meer positief ingestelde blik kijkt.
Sowieso post jij alsof je de enige waarheid spreekt - altijd in 'definitieve' zinnen -, alleen ben ik daar niet zo gevoelig voor. Dus vind ik mijn eigen dingen. :-)
Dit is toch geen slow start meer?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 6:01 pm

wimpey schreef: Dat is wel een erg minimale ROI. En dus levert de manager broddelwerk. Waarvan trouwens vrijwel iedere wedstrijd het bewijs wordt geleverd. Want zeg nou zelf: hoeveel goede wedstrijden heeft Man U dit seizoen gespeeld?
Natuurlijk is ROI tot op dit moment laag. Nooit ontkent. Alleen verschillen we van mening waar ManU wel of niet moet staan. Die discussie is hier al heel vaak gevoerd. Lijkt me zinloos de hele riedel weer te herhalen (tenzij je natuurlijk voor de 15.751ste keer wilt betogen waarom Van Gaal faalt. :-) ).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 6:03 pm

Ondertussen bij de buren.

Southampton scoort op miraculeuze wijze niet tegen Liverpool. Opzichtige handsbal van keeper Liverpool gemist door scheids.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2015 6:04 pm

zeux schreef: Alleen verschillen we van mening waar ManU wel of niet moet staan.
Man U wint de helft van z'n wedstrijden. Hou je jezelf niet een beetje voor de gek in je krampachtige pogingen om LVG te beschermen?

0 punten in 2 potten tegen een ploeggie uit Wales. Zover is Man U inmiddels afgezakt. Waren onder SAF 2 decennia toonaangevend in het mondiale voetbal.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33667
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo feb 22, 2015 6:08 pm

Lionel schreef: Dit is toch geen slow start meer?
Het wordt absoluut tijd dat het beter gaat.

Ik vond dat ze vandaag vrij ongelukkig hebben verloren tegen Swansea. Zeker in de tweede helft zag je de potentie van dit team.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » zo feb 22, 2015 7:05 pm

Weer een fijne overwinning van Liverpool, ditmaal op Southampton. 'We' komen eraan Lowietje. :onfire.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo feb 22, 2015 7:28 pm

Mourinho rekent op Van Gaal

Van onze Telesportredactie
José Mourinho is niet voor de eerste keer in de bres gesprongen voor collega Louis van Gaal. "Hij is een fantastische trainer en dat kan ik weten, want ik ken hem heel goed. Hij is ook een fantastische persoon", prees de manager van Chelsea zijn collega van Manchester United.

Het tweetal werkte in het verleden een paar jaar samen bij Barcelona. "Op dezelfde manier als een speler zich moet aanpassen, moet Louis ook de Premier League leren begrijpen", vertelde Mourinho aan Sky Sports.
Van Gaal verloor zaterdagmiddag met United van Swansea City (2-1) en bezet met zijn elftal de vierde plek in de Premier League. "Ik begrijp dat het tijd kost voor Louis om een team te bouwen en om weer titels te pakken. Hij kan nog steeds de FA Cup winnen en in de top vier eindigen", zag de Portugees perspectief voor Van Gaal.
Mourinho is Van Gaal nog altijd dankbaar voor de samenwerking bij Barcelona."Ik kwam uit een periode van een aantal jaren met Bobby Robson. Ik belandde toen in een leerproces, want hij (Van Gaal, red.) had een totaal andere filosofie. Het was een belangrijke periode in mijn loopbaan", aldus Mourinho.
Van je vrienden moet je het hebben: Van Gaal begrijpt de PL dus niet. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Cruijff » zo feb 22, 2015 7:59 pm

Van Gaal had gisteravond wel weer een mooie uitspraak.

Die winnende goal van Swansea noemde hij 'A Sunday Shot'. :smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Plaats reactie