Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door gaizka » do sep 18, 2014 7:01 pm

wimpey schreef:Dat Chelsea tegen S04 (dat 11 man miste) niet won, was verrassend. Goede goal van Huntelaar trouwens.
Chelsea begon met Drogba ipv Costa, dat scheelde nogal. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo'n rijke club als Chelsea Drogba als stand-in heeft, het beste is er al geruime tijd vanaf. Remy is een goede spits maar ook geen Europese top.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Lionel » do sep 18, 2014 10:24 pm

Maar welke Europese topper wilt op de bank zitten? Madrid heeft Chicarito :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Cruijff » vr sep 19, 2014 12:40 pm

By the way Le T. misschien kun jij nog even benoemen wat Huntelaar allemaal verkeerd deed bij Chelsea-Schalke 04. Je hebt vast wel een paar dingen!
Lionel schreef:Denk dat de bookies stukken rijker zijn geworden.
Dat worden ze in de CL elke speelronde.

Dat Atletico Madrid en Real Madrid nog een verlenging hebben moeten spelen in hun finale was ongetwijfeld ook het scenario dat van de 3 mogelijkheden na 90 minuten met afstand het meeste opleverde.

Hoe voorspelbaar de kwart & halve finalisten van de CL jaar in jaar uit ook zijn, met het voorspellen van uitslagen zit bijna iedereen elke keer mis.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do okt 02, 2014 9:00 am

Topper, die Welbeck. :biggthumpup.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Le T. » za okt 04, 2014 1:55 pm

Cruijff schreef:By the way Le T. misschien kun jij nog even benoemen wat Huntelaar allemaal verkeerd deed bij Chelsea-Schalke 04. Je hebt vast wel een paar dingen!
Goh, hij scoort ook een keer tegen een sterke tegenstander. Niks mis mee, maar wat wel mis is, is dat als hij allerlei ballen verkloot maar er wel eentje maakt het allemaal goed heet te zijn, want een spits staat er immers om te scoren, en als de spits die er staat om te scoren niet scoort, dan kon hij er ook niks aan doen maar kreeg hij gewoon onvoldoende ballen klaargelegd die hij met zijn snelheid en behendigheid nog tot goal kon verwerken. Iets vergelijkbaars zien we altijd met Sneijder, die afgelopen week alweer schermde met zogenaamde belangstelling uit Manchester, maar liever bij Galatadinges bleef. Ik heb het niet gezien maar ze schijnen weggespeeld te zijn, en dan heet het een frustrerende avond voor hem, alsof hij geen deel uitmaakt van het elftal dat iets klaar zou kunnen spelen en geen deel uitmaakt van het niveau waarop hij speelt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 10:05 pm

Bayern wint dus met 1-7 in Rome. Dat toch geen misselijk elftal heeft. Ongelooflijk. Ze moeten wel effe oppassen dat ze niet als vorig seizoen te vroeg pieken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 21, 2014 10:14 pm

En speelde met de Nederlandse vlag op de borst!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » di okt 21, 2014 10:15 pm

Robben stond ook continu megavrij op rechts. Dat begrijp je toch niet bij zo'n speler?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 10:19 pm

Wat een ploeg. Wat een atleten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Zuidema » di okt 21, 2014 10:30 pm

wimpey schreef:Wat een ploeg. Wat een atleten.
Fe-no-me-naal! :worshippy.gif:
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Khraa » di okt 21, 2014 10:31 pm

Het gemak waarmee pingels worden gegeven, zorgt wel voor een devaluatie van dit toernooi.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » di okt 21, 2014 10:36 pm

Zuidema schreef:
wimpey schreef:Wat een ploeg. Wat een atleten.
Fe-no-me-naal! :worshippy.gif:
Ik vind het niveau van de top sowieso extreem hoog tot dusver. Chelsea, Real, Barca, Bayern. Waarbij de kwaliteit van het extreem offensieve voetbal dat Bayern speelt me het meest aanspreekt.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » di okt 21, 2014 10:40 pm

wimpey schreef:
Zuidema schreef:
wimpey schreef:Wat een ploeg. Wat een atleten.
Fe-no-me-naal! :worshippy.gif:
Ik vind het niveau van de top sowieso extreem hoog tot dusver. Chelsea, Real, Barca, Bayern.
Ik heb het niet nageteld, maar zal ook 60% van de absolute topspelers - categorie A+ - daar spelen? Misschien zelfs meer?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door peter » di okt 21, 2014 10:45 pm

Ik heb Bayern zitten kijken (met een half oog) en dat was echt niet normaal. Beste wedstrijd van de afgelopen jaren die ik heb gezien.

Het gaat inderdaad nergens over als je Ribery en Shaqiri nog even in kan brengen ook. Zo sterk.

Balen voor Roma dat Bayern zo verdomd goed was, want nu is het op doelsaldo weer drama.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Zuidema » di okt 21, 2014 10:56 pm

wimpey schreef:Waarbij de kwaliteit van het extreem offensieve voetbal dat Bayern speelt me het meest aanspreekt.
Idem. Ik heb het al eens eerder gezegd op AT: ik heb Bayern in de jaren 70 gehaat tot op het bot. Die moffen Beckenbauer en Breitner voorop. Maar het Bayern van nu is geweldig, deze ploeg laat zien waarom voetbal zo goddelijk mooi kan zijn. Wat is dit toch een onwaarschijnlijk elf-koppig monster! Gewoonweg niet van deze wereld.

Wat me daarbij blijft intrigeren: wat zou een kwalitatief aanmerkelijk mindere club als bijvoorbeeld Ajax mee kunnen pikken uit de keuken van Bayern en Pep om het eigen level wat op te krikken? In de jeugdopleiding, maar zeker ook op het Vlaggenschip?
Success will tear us apart.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door GangstaRiB » wo okt 22, 2014 7:31 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef:Waarbij de kwaliteit van het extreem offensieve voetbal dat Bayern speelt me het meest aanspreekt.
Idem. Ik heb het al eens eerder gezegd op AT: ik heb Bayern in de jaren 70 gehaat tot op het bot. Die moffen Beckenbauer en Breitner voorop. Maar het Bayern van nu is geweldig, deze ploeg laat zien waarom voetbal zo goddelijk mooi kan zijn. Wat is dit toch een onwaarschijnlijk elf-koppig monster! Gewoonweg niet van deze wereld.

Wat me daarbij blijft intrigeren: wat zou een kwalitatief aanmerkelijk mindere club als bijvoorbeeld Ajax mee kunnen pikken uit de keuken van Bayern en Pep om het eigen level wat op te krikken? In de jeugdopleiding, maar zeker ook op het Vlaggenschip?
Onder LvG kwam Bayern zelfs bij Ajax in de keuken kijken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 8:16 am

GangstaRiB schreef: Onder LvG kwam Bayern zelfs bij Ajax in de keuken kijken.
Daarom gaat het daar 20 jaar na dato ook zo goed. :biggrin.gif:

Destijds ging het bij Bayern niet geweldig en bij Ajax wel. Kan me vergissen, maar ik meen dat Bayern tussen 1976 en 2001 de EC I dan wel CL niet won.

Bayern is de ultieme prestatiefabriek. Wie niet goed genoeg is valt af. LVG bijv.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Cruijff » wo okt 22, 2014 10:49 am

Edwin Struis kraakt op NUsport de opzet van de Champions League die helemaal uitgehold is.
Barça-Ajax als slaapmiddel

Het moment dat ik tijdens Barcelona-Ajax in slaap viel, kon ik achteraf niet meer precies reconstrueren.



Toen ik weer wakker schrok, was de wedstrijd voorbij en zag ik de NOS-goegemeente hoesten en proesten over een stoel van analyticus Youri Mulder die kuren vertoonde. Uit Jack van Gelder steeg enkel nog gehinnik op, zelfs Bert van Marwijk toonde geheel tegen zijn natuur in iets dat op een glimlach leek.

Als de slappe lach de overhand krijgt op Champions League-avonden, dan weet je het wel. "Blijf vooral kijken", probeerde Henry Schut nog.

Wassen neus
Het is natuurlijk logisch dat de presentator van dienst wil dat we aan de buis gekluisterd blijven voor het vervolg van het Champions League-voetbal - de publieke omroep heeft veel geld betaald voor de uitzendrechten, dus moet ook BATE Borisov tegen Sjachtar Donetsk nog aan de man worden gebracht - maar het zijn allang geen avonden meer om voor thuis te blijven. Leuk hoor, dat Bayern München bij de rust al met 5-0 leidt en Sjachtar zelfs met 6-0, maar waar gaat dit soort wedstrijden nog over?

De hele poulefase is een wassen neus, als veel te langdurige en -dradige opmaat naar de knock-outfase van volgend voorjaar. De NOS mag blij zijn dat het contract met de UEFA aan het eind van dit seizoen expireert, het kan de miljoenen beter besteden. De magie van een avondje Champions League is ver te zoeken.

De voorspelbaarheid die Barcelona-Ajax kenmerkt is illustratief voor het gros van de wedstrijden. De verhoudingen in het internationale voetbal zijn compleet scheefgegroeid, zo blijkt elke speelronde weer. Je hoeft geen gediplomeerd paragnost te zijn om vooraf met bijna honderd procent zekerheid de ploegen aan te wijzen die in het kampioenenbal gaan overwinteren.

Van de 32 gekwalificeerde ploegen zijn er om en nabij de veertien al zekerheidjes voordat er ook maar tegen een bal getrapt is, de meeste andere ploegen (waaronder Ajax) zijn kanonnenvlees en mogen blij zijn dat ze in het opvanghuis van stiefbroer Europa League terechtkunnen. Waar je van de wedstrijden in de poulefase ook niet erg blij wordt. De leegstand der tribunes spreekt op dat gebied boekdelen.

Het verzadigingspunt is bereikt, de befaamde Europese voetbalavonden van weleer zijn saai, voorspelbaar en slaapverwekkend geworden. Vroeger zou enkel het vooruitzicht van een Barcelona-Ajax al sterk tot de verbeelding spreken, nu doet de wedstrijd zelf al dienst als probaat slaapmiddel.

Hier de hele column.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door brigade zuid » wo okt 22, 2014 12:34 pm

Die wedstrijd Bate Borisov tegen Shakthar had wel een heel hoog 'belchinees' gehalte.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Rooie » wo okt 22, 2014 12:53 pm

De wedstrijd Schalke - Sporting Portugal dan :excited.gif:

Weer zo'n 5e man die een niet-bestaande handsbal ziet...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door El Clavo » wo okt 22, 2014 2:40 pm

Eens met Struis. Het kan mij ook steeds minder boeien.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » wo okt 22, 2014 2:57 pm

El Clavo schreef:Eens met Struis. Het kan mij ook steeds minder boeien.
Vanaf de kwartfinale is de CL pas (sportief) interessant. Ik voel geen spanning bij een CL-pot van Ajax. Gisteren wel heel veel ergernis. :blush.gif:

Net als bij landenteams zou ik me een toernooi voor de A, B, C etc. ploegen kunnen voorstellen. Analoog ijshockey.

Maar aangezien dat commercieel oninteressant is, blijf je met al die kwalificaties en wedstrijden tussen absoluut ongelijkwaardige ploegen zitten.

Het spel is nog steeds superleuk. Maar je hoort steeds vaker dat het 'eromheen' de interesse wegneemt. Uit commercieel oogpunt is een vroege exit van bijv. Barcelona een ramp voor de UEFA. Dat leidt tot scheve verhoudingen soms. Heel slecht voor sport.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Le T. » wo okt 22, 2014 4:18 pm

Ik vind dat de NOS ook bijdraagt aan de verveling. Ik ga ook niet kijken naar Bate Borisov tegen Shaktar met het idee dat ik wel eens verrast zou kunnen worden met een leuke wedstrijd, want de NOS heeft in de rust en in de nabeschouwing al doelpunten laten zien, waardoor je al ongeveer weet wat er gaat gebeuren. Sowieso maken ze niet echt samenvattingen, meer een montage van momentjes. Als tv-avond deugt het voor de rest ook niet, ik mag graag een voorbeschouwing kijken om in de stemming te komen, hou van analyse in de rust, en zie graag samenvattingen van de andere wedstrijden. Maar met het gebrek aan analyse en verslaggeving en de overmaat aan dom gelul, reclame, cliffhangers en spoilers en gegeil op altijd dezelfden kijk ik nog maar twee helften en steeds vaker kijk ik de overige wedstrijden de volgende ochtend wel op de laptop.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door peter » wo okt 22, 2014 8:33 pm

Liverpool wordt helemaal zoek gespeeld en staat met 0-3 achter. Het niveauverschil tussen de top-5 en de rest is gigantisch.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo okt 22, 2014 8:39 pm

peter schreef:Liverpool wordt helemaal zoek gespeeld en staat met 0-3 achter. Het niveauverschil tussen de top-5 en de rest is gigantisch.
Die eerste 20 minuten dacht ik: leuk potje, snel en behoorlijk evenwichtig. Totdat Ronaldo zo'n voetbeweginkje maakt in een onmogelijke positie na een weergaloos pasje van James. Daar doe je niets aan. Daarna was het plain sailing voor Real.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie