Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Dubbel » vr aug 28, 2015 3:12 pm

InnerHarbour schreef:'We' hebben er maar een en daar ben ik ook niet gek op, ik tolereer hem, that's it.

http://www.clubachterdeduinen.nl/nieuws ... n_den_haag

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » vr aug 28, 2015 3:25 pm

Advocaat heeft bij Sunderland een oude bekende binnengehaald: Ola Toivonen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » vr aug 28, 2015 3:36 pm

Wat zei Advocaat toen hij Toivoinen zag? "Ola!" :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Dubbel » vr aug 28, 2015 4:34 pm

Had begrepen dat Dick op het punt van ontslag stond. Fijn dat ie nog effe gauw wat vriendjes mag binnen halen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » vr aug 28, 2015 6:48 pm

Volgens mij had hij er beter niet aan kunnen beginnen. Het zal natuurlijk weer een mooie zak geld opleveren maar hij bleef er vorig seizoen maar net in. Dat lukt zelden een tweede keer zonder dat je echt structureel mag versterken. Trainers gaan dan toch vaak net even te veel in zichzelf geloven.

Zo'n Toivonen is vooral irritant. Dat is toch geen speler die het verschil voor je gaat maken in de Premier League?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » za aug 29, 2015 4:02 pm

Zou IH genieten van de echte mannen? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » za aug 29, 2015 8:55 pm

Bij West Ham spelen idd wel echte mannen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo aug 30, 2015 5:10 pm

Hoe smaakt je biertje IH?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » zo aug 30, 2015 7:44 pm

Als hij naar Swansea City - Manchester United heeft zitten kijken denk ik dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken.

United staat toch al weer 5 punten achter op City. Nu is dat in de Premier League natuurlijk niet onoverkomelijk. Maar een hele sterke start is het ook niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » zo aug 30, 2015 8:10 pm

Sowieso rare uitslagen dit weekeinde. Chelsea dat thuis verliest, Liverpool op z'n kloten tegen WH. Alleen City doet het goed, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo aug 30, 2015 9:54 pm

In Engeland vermaken ze zich er wel mee:

http://www.redcafe.net/threads/van-gaal ... de.408748/

Niets van de wedstrijd gezien, maar ik begrijp dat MU zo dominant was dat het heeft verloren. Apart.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » zo aug 30, 2015 10:09 pm

Haha die foto is nu al legendarisch. :smallgrin.gif:

De Gea had de 2-1 zeker gehad, trouwens. Blundertje van Romero.

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo aug 30, 2015 10:18 pm

Marillion schreef:Als hij naar Swansea City - Manchester United heeft zitten kijken denk ik dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken.

United staat toch al weer 5 punten achter op City. Nu is dat in de Premier League natuurlijk niet onoverkomelijk. Maar een hele sterke start is het ook niet.
City wordt ook nog eens sterker met de aankoop van KDB.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door brigade zuid » zo aug 30, 2015 10:54 pm

City zou in Europa nu toch ook eens wat moeten laten zien, ze hebben zo'n sterk elftal.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 30, 2015 11:17 pm

Op zich een goede les voor ManU. Swansea verandert de formatie en er liggen er binnen de korste keren twee in. Dan weet je waar je tekort schiet en kun je er iets aan doen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo aug 30, 2015 11:18 pm

brigade zuid schreef:City zou in Europa nu toch ook eens wat moeten laten zien, ze hebben zo'n sterk elftal.
Wordt wel tijd ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo aug 30, 2015 11:21 pm

Afbeelding

Instant classic.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » zo aug 30, 2015 11:26 pm

Van Gaal heeft twee koppijndossiers: keeper en spits. Die moet ie echt aanpakken, anders gaat hij het nog zwaar krijgen.

Wanneer sluit die markt? Over 24 uur of 48 uur? Hoor wisselende berichten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » ma aug 31, 2015 6:29 am

Monkey Tonk schreef:Op zich een goede les voor ManU. Swansea verandert de formatie en er liggen er binnen de korste keren twee in. Dan weet je waar je tekort schiet en kun je er iets aan doen.
Het gebrek aan improvisatievermogen is trouwens niet nieuw voor Van Gaal. Al in de CL-finale van 1996 tegen Juve vermoedde Lippi bijvoorbeeld dat het Ajax onder Van Gaal alleen in vaste, bijna machinale structuren goed kon functioneren. Hij wisselde daarom onder meer in de eerste 5 tot 10 minuten van de wedstrijd de vleugelspitsen van kant. Gevolg: de backs van Ajax werden er door in verwarring gebracht en de achterste lijn werkte niet meer goed samen, waarvan Juve uiteindelijk via Ravanelli kon profiteren met een vroege 1-0. Recent noemde je zelf nog een voorbeeld van Mourinho, die even tactisch iets veranderde bij Chelsea, waardoor ze prompt scoorden tegen Man Utd. Flexibiliteit en improvisatievermogen lijken zo inderdaad niet de grootste kwaliteiten van de teams onder Van Gaal te zijn.

Sowieso vind ik het passieve coachen van Van Gaal bij Man Utd tijdens een wedstrijd opmerkelijk. Ik zie hem alleen maar wat stuurs kijken op het bankje met zijn werkmap, hij meldt zich nooit aan de zijlijn voor een paar aanwijzingen. Zijn begrip van een 'sitting-down coach' vult hij dus wel heel erg letterlijk in. Het hoeft van mij aan de andere kant ook weer niet zo extreem als FdB die driftig bulderend aan de zijnlijn zich voortdurend werkelijk met elk detail op het veld lijkt te bemoeien en de spelers bijna niet meer voor zichzelf laat denken. Maar een wat actievere, directere coaching langs de kant lijkt mij soms best wel wenselijk. Ook bij dit Man Utd. En helemaal als de tegenstander ineens 'the shape' verandert.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 31, 2015 7:09 am

Zuidema schreef:
Monkey Tonk schreef:Op zich een goede les voor ManU. Swansea verandert de formatie en er liggen er binnen de korste keren twee in. Dan weet je waar je tekort schiet en kun je er iets aan doen.
Het gebrek aan improvisatie is trouwens niet nieuw voor Van Gaal. Al in de finale van 1996 tegen Juve vermoedde Lippi bijvoorbeeld dat het Ajax onder Van Gaal alleen in vaste, bijna machinale structuren goed kon functioneren. Hij wisselde daarom onder meer in de eerste 5 tot 10 minuten van de wedstrijd de vleugelspelers van vleugel. Gevolg: de backs van Ajax werden er door in verwarring gebracht en de achterste lijn werkte niet meer goed samen, waarvan Juve uiteindelijk via Ravanelli kon profiteren met een vroege 1-0. Recent noemde je zelf nog een voorbeeld van Mourinho, die even tactisch iets veranderde bij Chelsea, waardoor ze prompt scoorden tegen Man Utd. Flexibiliteit en improvisatievermogen lijken zo inderdaad niet de grootste kwaliteiten van de teams onder Van Gaal te zijn.

Sowieso vind ik het passieve coachen van Van Gaal bij Man Utd tijdens een wedstrijd opmerkelijk. Ik zie hem alleen maar wat stuurs kijken op het bankje met zijn werkmap, hij meldt zich nooit aan de zijlijn voor een paar aanwijzingen. Zijn begrip van een 'sitting-down coach' vult hij dus wel heel erg letterlijk in. Het hoeft van mij aan de andere kant ook weer niet zo extreem als FdB die zich driftig bulderend langs de kant voortdurend werkelijk met elk detail op het veld lijkt te bemoeien en de spelers bijna niet meer voor zichzelf laat denken. Maar een wat actievere, directere coaching langs de kant lijkt mij soms best wel wenselijk. Ook bij dit Man Utd. En helemaal als de tegenstander ineens 'the shape' verandert.
Klopt allemaal. Van Gaal werkt liever aan zijn team op de training. Toch moet het raar lopen als ManU deze les aan zich voorbij laat schieten. Swansea biedt het ze op een presenteerblaadje aan. "Hier. Dit moet je leren. Doe er je voordeel mee." Als je deze les niet leert ben je inderdaad niet meer dan een mechanisch team. Leer je 'm wel dan schaar je je bij de teams die meteen zien wat de veranderde situatie in het veld vereist. Dat was een van de onderdelen die het Grote Ajax zo speciaal maakte. Dat team was altijd slimmer en bewuster, dus taktisch beter, dan de tegenstander. Tijdens een wedstrijd zullen de aanwijzingen, ook hier, van binnen het team moeten komen. Op zich is dat geen slechte zaak, maar het stelt wel hoge eisen aan de leidinggevende capaciteiten. Wat dat betreft is het een beetje teleurstellend dat iemand als Schweinsteiger niet ingreep. Ik kijk in ieder geval nu al uit naar de volgende tegenstander die van Gaal en co zo te grazen probeert te nemen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma aug 31, 2015 7:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 31, 2015 7:17 am

Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus heb geen idee hoe het gebeurde, maar dit klinkt inderdaad als iets dat ook in het veld opgelost had moeten worden. En dan zou Schweinsteiger de ervaren man moeten zijn die het herkent en de spelers goed zet.
Desondanks moet je natuurlijk ook als coach even uit je racekuip komen om langs de zijlijn de eerste de beste speler toe te roepen dat ze op moeten letten.
Maar vervolgens is het dan aan het team om het op te pakken. Als coach sta je dan betrekkelijk machteloos volgens mij en moet je vertrouwen op de 'leiders' van het team.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 31, 2015 7:22 am

Wat mij nodig lijkt zijn het soort gesprekken waar iemand als Cruijff andere spelers gek mee kon maken. Altijd over voetbal praten (dus denken), en altijd over details. Dat is een sleutel tot leidinggevende capaciteiten in het veld, want je moet het allemaal eerst al eens gedacht hebben. Anders is het de eerste keer dat je met de problematiek geconfronteerd wordt, en dan sta je in het veld met je mond vol tanden.

Ik blijf het vreemd vinden dat voetballers dat zowiezo uit zichzelf niet doen, want dan ben je wat mij betreft niet echt met je vak bezig.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Duke » ma aug 31, 2015 8:06 am

Virgil van Dijk op weg naar Southampton.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 31, 2015 8:18 am

Duke schreef:Virgil van Dijk op weg naar Southampton.
Ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 31, 2015 8:18 am

Duke schreef:Virgil van Dijk op weg naar Southampton.
Ben benieuwd wat hij ervan gaat bakken.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie