UEFA Champions League 2008-2009

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: UEFA Champions League 2008-2009

Bericht door wimpey » di apr 28, 2009 8:23 pm

Enganche schreef:Kunnen we het hier niet over Ajax hebben?
Heel effe. Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Marquez, Eto´o etc. spelen al jaren samen. Dan staat Messi nog even op en halen ze Toure, Henry, Alves. Geen mens gaat vrijwillig weg bij Barca, je hebt die absolute bundeling van topkwaliteit die elkaar van haver tot gort kent.

Als wij nu nog over Sneyder, VDV, Zlatan, Chivu, Maxwell zouden beschikken. Na ja, je begrijpt waar ik naartoe wil. Het Barcaniveau zal Ajax echt nooit meer kunnen benaderen. Met geen enkele trainer.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 28, 2009 8:24 pm

Die scheids kan zo in de eredivisie mee, wat een prutser.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 8:25 pm

Wat een kutploeg dat Chelsea ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 28, 2009 8:25 pm

Inderdaad, Duke. Ze schoppen er op los en de eerste de beste Barça speler die er wat van zegt krijgt geel. Wat dat betreft moet hij gewoon keihard optreden, want het voetbal dient zege te vieren.

Verder wijkt dit Barça natuurlijk wel erg af met het Barça van 2 seizoenen geleden, hoor. Geen Ronaldinho, Deco, Thuram, Giuly, Zambrotta etc.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 28, 2009 8:26 pm

Krijg je dat. Mooie voetballer die Marquez, maar defensief blijft het een fratsenmaker.

Net op het moment dat Barca een superdemo ´druk op bal en man´ weggaf.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di apr 28, 2009 8:32 pm

Barca is heer en meester. Alleen dat gebrei tot aan de goal gaat ze parten spelen. Ze moeten keer van rand 16 schieten
Whitey on the moon.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 28, 2009 8:35 pm

wimpey schreef:
Enganche schreef:Kunnen we het hier niet over Ajax hebben?
Heel effe. Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Marquez, Eto´o etc. spelen al jaren samen. Dan staat Messi nog even op en halen ze Toure, Henry, Alves. Geen mens gaat vrijwillig weg bij Barca, je hebt die absolute bundeling van topkwaliteit die elkaar van haver tot gort kent.

Als wij nu nog over Sneyder, VDV, Zlatan, Chivu, Maxwell zouden beschikken. Na ja, je begrijpt waar ik naartoe wil. Het Barcaniveau zal Ajax echt nooit meer kunnen benaderen. Met geen enkele trainer.
Het ging me zeker niet (alleen) over Van Basten hoor, Wimpey. Daarvoor gaat het natuurlijk al jaren veel te kut.

Pique (ik meen dat Rishi het maar een prutser vond toen ik in z'n Zaragoza-tijd zei dat hij een hoger niveau aan zou kunnen, maar hij heeft nu Puyol naar de bank gespeeld) en Marquez zijn goede spelers, maar ze krijgen het natuurlijk altijd moeilijk tegen Drogba.
Duke schreef:Die indruk heb ik ook, Enganche. Dan moet je je wel afvragen of je moet blijven voetballen, als dat blijkbaar in je achterhoofd meespeelt.
Ach, als niemand het door heeft en je ondertussen 4 miljoen per jaar op kan strijken zou ik ook wel doorgaan, denk ik. :wink.gif:

Toen ik zondag zat te kijken had ik wel zo'n voorgevoel dat Didulica zou stoppen, bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je flink gaat twijfelen wanneer je na zo'n zwaar ongeluk nog een keer hard geraakt wordt.

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 8:37 pm

Barca gaat te veel door het midden, de keren dat het gevaarlijk werd was via de zijkanten.Alleen op de een of andere manier sluit de rest nu niet tijdig bij ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 28, 2009 8:38 pm

Betonvoetbal in het kwadraat van Chelsea. Maar dat viel te verwachten met Hiddink Gu als coach.

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 8:38 pm

Volgens mij wordt Puyol gespaard voor Zaterdag ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 8:42 pm

Guardiola spaart Puyol

BARCELONA - FC Barcelona begint het eerste duel in de halve finale van de Champions League tegen Chelsea zonder Carles Puyol. De aanvoerder van de Catalanen wordt gespaard voor het duel met Real Madrid, zaterdagavond.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 28, 2009 8:49 pm

Enganche schreef: Het ging me zeker niet (alleen) over Van Basten hoor, Wimpey.
Ik had niet eens aan Van Basten gedacht. Het voetbal dat dit Barca speelt is het produkt van vele jaren samenarbeid plus het kunnen aantrekken van de overige grootste talenten. Dát kan maar een handvol clubs.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 28, 2009 8:54 pm

999 schreef:
Guardiola spaart Puyol

BARCELONA - FC Barcelona begint het eerste duel in de halve finale van de Champions League tegen Chelsea zonder Carles Puyol. De aanvoerder van de Catalanen wordt gespaard voor het duel met Real Madrid, zaterdagavond.
Ah ok. :biggthumpup.gif: Ik ging af op het commentaar van de NOS-commentator. Die zei dat Pique en Marquez het de afgelopen weken erg goed hadden gedaan en dat Puyol laatst alleen als linksback mocht spelen toen Abidal er niet bij was.

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 9:09 pm

Wat een anti-voetbakl van dat Chelsea ... tis te hopen dat Barca er toch nog eentje in gaat schieten ... Beton-Hiddink ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 9:16 pm

Pieter Vink ziet het niet ...
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 28, 2009 9:44 pm

Wat een matige pot in de tweede helft. Chelsea heeft Barca goed gefrustreerd met dat defensieve spel. Hiddink is de morele winnaar. Het spel zal ´m een rotzorg zijn, het resultaat staat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 28, 2009 9:45 pm

Ik vind 0-0 niet per se gunstig voor Chelsea. Hiddink zal gehoopt hebben op een uitdoelpunt via een rommelfrommel-moment. Thuis zal Chelsea meer initiatief tonen (toch??) en dan komt er meer ruimte voor Barcelona. Die prikken er heus wel eentje in.

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 28, 2009 9:51 pm

Jöhnk schreef:Die prikken er heus wel eentje in.
Krkic had wel mogen scoren trouwens. Een Suarez-je.

Ballack was weer erg irritant. Constant bij de scheids om te mekkeren.

Barca ging veel te weinig over de vleugels en als ze dat al deden trokken ze naar binnen. En daar stond een defensief blok van een man of 8, waarvan 6 in de as. En zó makkelijk scoor je nou ook weer niet tegen die grote, sterke gasten van Chelsea...

999

Bericht door 999 » di apr 28, 2009 10:28 pm

Viel me weer vies tegen van dieje Hiddink met zijn half-miljard-euro-Chelsea.Anderhalve spits en de rest voor de zestien om de boel tegen te houden.En dan maar hopen dat de Barcelona achterhoede een keertje over de bal wil maaien.Deed met denken aan dieje blauwe maandag dat dat Psv ook een keertje een Europacup won ..

Afijn, mocht Chelsea de finale halen dan weet ik nu al dat ik dieje woensdagavond iets anders te doen heb ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » wo apr 29, 2009 6:09 am

Jöhnk schreef:Ik vind 0-0 niet per se gunstig voor Chelsea. Hiddink zal gehoopt hebben op een uitdoelpunt via een rommelfrommel-moment. Thuis zal Chelsea meer initiatief tonen (toch??) en dan komt er meer ruimte voor Barcelona. Die prikken er heus wel eentje in.
Ik hoop het zo, na gisteren zo mogelijk nog wat meer. Wat kan dat Chelsea een wedstrijd verzieken :kots:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 29, 2009 11:47 am

Barcelona boos op arbitrage

BARCELONA - Het aanvallend voetbal van Barcelona krijgt dit seizoen te weinig bescherming van de arbitrage. Dat is de stellige overtuiging van coach Pep Guardiola, die na de teleurstellende en bij vlagen grimmige thuiswedstrijd tegen Chelsea (0-0) hard uithaalde naar scheidsrechter Wolfgang Stark.

De Duitser deelde dinsdagavond tijdens de eerste halve finale van de Champions League in Nou Camp slechts vier gele kaarten uit, over beide ploegen gelijk verdeeld. Gezien de vele overtredingen, vooral aan Engelse kant, viel het aantal boekingen laag uit. Stark verzuimde bovendien Barcelona na de rust een strafschop toe te kennen nadat spits Henry door verdediger Alex naar de grond was getrokken.

Guardiola was niet zozeer gefrustreerd door de penalty die zijn ploeg misliep. Maar de oud-speler van Barcelona was wel boos over een paar andere beslissingen van Stark, vooral ten aanzien van de gele kaarten. ,,Het kan niet zo zijn dat de ploeg die probeert te voetballen met evenveel boekingen eindigt als het team dat alleen maar overtredingen maakt,’’ foeterde Guardiola.

Volgens de verbolgen coach waren de gele kaarten voor zijn spelers Puyol en Touré onterecht. Aanvoerder Puyol is door zijn boeking geschorst voor de return volgende week woensdag in Londen. Guardiola benadrukte dat Chelsea-middenvelder Michael Ballack zijn tweede gele kaart had moeten krijgen voor een charge tegen Andres Iniesta.

,,Dat was gewoonweg een schandaal. Iniesta was op weg naar het strafschopgebied toen hij door Ballack werd gevloerd. Een heel duidelijke gele kaart.’’

Het is niet de eerste keer dit seizoen dat Guardiola zich over de arbitrage beklaagt. In de voorgaande thuiswedstrijd in de Champions League tegen Bayern München (4-0) werd hij naar de tribune gestuurd, nadat zijn sterspeler Messi geel kreeg voor een vermeende fopduik. Televisiebeelden toonden aan dat de Argentijnse dribbelaar wel degelijk werd geraakt door zijn tegenstrever. Barcelona tekende tevergeefs protest aan tegen de gele kaart voor Messi en het wegzenden van Guardiola, die daardoor voor de wedstrijd in München (1-1) was geschorst.

,,Wij spelen het spel sportief,’’ betoogde de trainer van Barcelona na de pijnlijke 0-0 tegen Chelsea. ,,Voor de wedstrijd zei ik tegen mijn spelers: geen harde tackles en geen onnodige overtredingen. Dat was en dat is onze filosofie. Deze opvattingen zouden bij de arbitrage moeten meetellen. De ploeg die aanvallend speelt, zou daaruit voordeel moeten halen. Maar de manier waarop Stark floot, hielp ons zeker niet. Iedereen zegt altijd dat de Champions League op details wordt beslist. Dat was goed te zien in deze wedstrijd.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 29, 2009 2:50 pm

Denk dat de 0-0 gunstiger is voor Barca dan voor Chelsea. Chelsea zal straks niet blind gaan aanvallen maar zullen toch wel 'iets' moeten doen. En van die ruimte die ze dan gaan weggeven gaat Barca ongetwijfeld profiteren.

Heeft 1 van jullie trouwens gekeken naar Sport 1? Die arrogante kwal van een Van Gaal die ff kwam vertellen dat Hiddink een Van Gaaltje had uitgehaald door een rechtsback op een rechtsbenige linkeraanvaller had gezet. WAT EEN ARROGANTE LUL!!!!!

Verder ben ik het met Peter eens dat ook Ajax kan leren van dit Barca, druk zetten, vrijlopen, positiespel... Tuurlijk heeft Barca betere spelers maar er is wel aan gewerkt. Bij Ajax zie je NOOIt iets terug wat lijkt op iets waarop geoefenend is.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 29, 2009 3:00 pm

Verschil is wel dat Barca ook veel spelers als Xavi, Iniesta, Touré en Marquez heeft: spelers die van nature al weten waar en wanneer ze moeten vrijlopen en/of waar en wanneer ze druk moeten zetten. Dan is het makkelijker voor andere spelers om daarin mee te gaan.

Ajax heeft Aissati die zich goed vrijloopt, Enoh die goed druk zet en Vertonghen, Wielaert en Anita die het allebei redelijk kunnen.

Toch net even wat anders dan een Xavi die zowel bij balbezit als bij balverlies perfect is.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » wo apr 29, 2009 4:15 pm

Jöhnk schreef:Ik vind 0-0 niet per se gunstig voor Chelsea. Hiddink zal gehoopt hebben op een uitdoelpunt via een rommelfrommel-moment. Thuis zal Chelsea meer initiatief tonen (toch??) en dan komt er meer ruimte voor Barcelona. Die prikken er heus wel eentje in.
De 0-0 was niet per definitie gunstig voor Chelsea. het feit dat Barcelona Marquez en Puyol niet op kan stellen de komende wedstrijd is dat wel.

Chelsea zal dan echter veel meer van achteruit moeten voetballen dan gisteren. Dat leek echt helemaal nergens op en zo kun je nooit onder de druk uitkomen. Het enige dat Cech, Alex en Terry doen is de bal blind naar voren schieten omdat ze opbouwend verder niks kunnen.

Khraa

Bericht door Khraa » wo apr 29, 2009 4:31 pm

Ik vond Messi trouwens gister behoorlijk tegenvallen. Veel onnodig balverlies.

Verder genoten van Barca (en ook wel van Chelsea). Het bewegen zonder bal is een lust voor het oog. De tijd die spelers nodig hebben om de bal te controleren en te besluiten wat ermee te doen is zoveel korter dan bij Ajax.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie