Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Scherrer » do jun 04, 2020 5:59 pm

Thijs schreef:
do jun 04, 2020 1:04 pm
Klopt, als de CL-winnaar zich uiteindelijk plaatst via de competitie (dus eerste 4 waarschijnlijk) speelt Ajax ook poulefase.

Wordt de CL toch niet afgemaakt, dan speelt Ajax Play-Offs.
Huh maar waarom dan? Het werkt toch andersom? Namelijk dat als de winnaar van de CL zich niet plaatst via de nationale competitie, deze toch de CL in mag als winnaar een er daarom er extra ticket nodig is.

Naar wie gaat het ticket van Ajax dan als er geen winnaar komt?
***

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » do jun 04, 2020 11:45 pm

Scherrer schreef:
do jun 04, 2020 5:59 pm
Naar wie gaat het ticket van Ajax dan als er geen winnaar komt?
Blijft voor mij ook onduidelijk. Vervallen in dat geval soms de verzamelde punten van het huidige seizoen?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » vr jun 05, 2020 3:51 am

Dubbel schreef:
Scherrer schreef:
do jun 04, 2020 5:59 pm
Naar wie gaat het ticket van Ajax dan als er geen winnaar komt?
Blijft voor mij ook onduidelijk. Vervallen in dat geval soms de verzamelde punten van het huidige seizoen?
Dat is ook nog niet duidelijk. Als de CL niet uitgespeeld wordt dan vervalt het gratis ticket voor de CL winnaar en zou hij normaal gesproken naar Ajax gaan. Echter kan de uefa ook besluiten om dan terug te grijpen naar de Coëfficiëntenlijst van voor dit seizoen. Dan wordt het voorronde.
Het uitspelen van de CL geeft ook nog geen garantie. Er zitten een paar ploegen bij die niet op CL plaats staan in de eigen competitie. Lyon(7), Napoli(6) en Atletico(6). Nou zie ik die eerste 2 de CL niet winnen, maar zo’n Atletico kan zo maar stunten. Evenals Red Bull Leipzig dat nu nog 3e staat in de competitie, maar slechts 2 pntn meer heeft dan de nr 5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » vr jun 05, 2020 8:01 am

We hebben ook nog die verkapte dreigementen van de UEFA over clubs uit competities die niet zijn uitgespeeld. Ik weet niet hoe serieus we dat moeten nemen maar het zou een rol kunnen spelen als ze naar een alternatieve oplossing moeten zoeken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » vr jun 05, 2020 10:46 am

Hoe zit het dan met CL ticket vanuit EL? Heeft dat ook nog invloed op ons?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » vr jun 05, 2020 1:26 pm

Trab schreef:
vr jun 05, 2020 3:51 am
Dubbel schreef:
Scherrer schreef:
do jun 04, 2020 5:59 pm
Naar wie gaat het ticket van Ajax dan als er geen winnaar komt?
Blijft voor mij ook onduidelijk. Vervallen in dat geval soms de verzamelde punten van het huidige seizoen?
Dat is ook nog niet duidelijk. Als de CL niet uitgespeeld wordt dan vervalt het gratis ticket voor de CL winnaar en zou hij normaal gesproken naar Ajax gaan. Echter kan de uefa ook besluiten om dan terug te grijpen naar de Coëfficiëntenlijst van voor dit seizoen. Dan wordt het voorronde.
Het uitspelen van de CL geeft ook nog geen garantie. Er zitten een paar ploegen bij die niet op CL plaats staan in de eigen competitie. Lyon(7), Napoli(6) en Atletico(6). Nou zie ik die eerste 2 de CL niet winnen, maar zo’n Atletico kan zo maar stunten. Evenals Red Bull Leipzig dat nu nog 3e staat in de competitie, maar slechts 2 pntn meer heeft dan de nr 5.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

voorbeeld

de cl finale zou zijn Juventus - Napoli

Juventus is kampioen geworden, Napoli 5e.

De 1e 4 plekken in de serie a zijn rechtstreekse cl plekken (even een aanname voor het voorbeeld)
In het geval dat Juventus de Cl wint , dan krijgt Juve/italie een extra rechtstreekse cl ticket. echter, Juve gaat dan nog steeds rechtstreeks uiteraard vanwege de titel,.
Dat rechtstreekse CL ticket wordt dan vergeven aan de eerstvolgende op de coefficientenlijst zonder rechtstreeks ticket (nr 11?) . (in dit geval nederland)

Als Napoli de titel wint gaat het rechtstreekse CL ticket naar Napoli/italie als een rechtstreeks ticket (immers de titelverdediger moet zich kunnen verdedigen)
en heeft de nummer 11 op de ranglijst (nederland het nakijken en krijgt het al verkregen voorronde ticket) Italie gaat dan met 5 in de CL




a. A vacancy created by the UEFA Champions League titleholder is filled by the domestic champion of the association ranked 11th in the access list and the champions path is rebalanced accordingly with priority given to the club of the best ranked association of the respective round in the access list (see Annex A);

dus heeft de cl winnaar zich ook rechtstreeks geplaats, gaat het ticket naar nummer 11 nederland - ajax

b. A vacancy created by the UEFA Europa League titleholder is filled by the thirdplaced club of the association ranked fifth in the access list and the league path is rebalanced accordingly with priority given to the club of the best ranked association of the respective round in the access list (see Annex A).

Als de europaleague winnaar zich ook rechtstreeks plaatst ,dan gaat ook een ticket naar de nummer 3 van land 5 frankrijk - Rennes


05 If the UEFA Champions League or UEFA Europa League titleholder qualifies to the qualifying phase or play-offs of the competition, the respective qualifying rounds or play-offs are rebalanced accordingly with priority given to the club of the best ranked association of the respective round in the access list (see Annex A).

Dit bijvoorbeeld in het geval dat Red bull de CL wint, en 3e wordt in duitsland, dan gaat rb rechtstreeks de cl in en gaat hun kwalificatie plek verschoven worden op basis van ranking . In geval dat ze 2e worden gaat het ticket naar de nummer 11 nederland.

involving 8 groups of 4 teams each:

6 winners from 4th qualifying round
10 champions from countries ranked 1-10
6 second-placed teams from countries ranked 1-6
4 third-placed teams from countries ranked 1-4
4 fouth-placed teams from countries ranked 1-4
1 Champions League cup holder
1 Europa League cup holder

Als we de cl en EL niet uitspelen is er geen winnaar en dus geen extra tickets m.i.
die 2 laatste tickets zullen dan vervallen naar of wat hierboven geschetst is

Ajax en Rennes

of ze verzinnen dan een constructie dat het naar de hoogste teams op de ranking gaat. Maar dat lijkt me niet logisch.. eerder de regel dat het ticket niet ingevuld kan worden en dus naar Ajax en Rennes gaat.

MAW , niet uitspelen lijkt me dan ook gunstig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » za jun 06, 2020 9:38 pm

Moreel gezien zijn wij wel de laatste die deze plek zouden moeten krijgen. Nog voor er ook maar iets bekend was over hoe covid zich zou ontwikkelen stond er al met chocoladeletters in de krant dat Ajax wilde stoppen met het seizoen. Overmars dreigde er zelfs uit te stappen. Je kunt dan ook moeilijk stellen dat we, conform richtlijn UEFA, er alles aan hebben gedaan om uit te spelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do aug 06, 2020 9:13 am

Kampioen Eredivisie zeker van groepsfase

De uitschakeling van Istanbul Basaksehir in de Europa League is slecht nieuws voor Eljero Elia, maar goed nieuws voor de Eredivisie. Nederland is nu als huidige nummer negen op de UEFA coëfficientenranking verzekerd van een plek bij de toptien en dat betekent, dat de Eredivisiekampioen van het komende seizoen sowieso verzekerd is van de groepsfase van de Champions League. Shakhtar Donetsk schakelde het VfL Wolfsburg van Wout Weghorst uit. Na de eerdere 1-2 zege in Duitsland won de Oekraïense topclub thuis met 3-0. Stefan de Vrij plaatste zich met Inter voor de kwartfinales in Duitsland door Ajax-beul Getafe te verslaan (2-0). Manchester United bekerde verder ten koste van LASK Linz. Het werd 2-1 na de 5-0 zege in Oostenrijk eerder dit jaar.
De T.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » vr aug 07, 2020 8:53 pm

Geen CL kijkers vanavond?

Morgen Ajax, voelt als een vorig leven :smallgrin.gif:
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » vr aug 07, 2020 10:25 pm

Dat Real is slecht zeg.

Ronaldo ook weggegooid geld voor Juve. 200 mio in 2 jaar en het heeft ze niks opgeleverd dan wat Instagrammers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » vr aug 07, 2020 10:54 pm

Isse niet goed toch dat Lyon door is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 07, 2020 10:57 pm

Ilse niet goed nee.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » vr aug 07, 2020 11:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ilse niet goed nee.
Zeker niet goed, maar mag toch hopen dat City ze in de volgende ronde eruit knikkert. Al weet je het nooit met dit format van 1 wedstrijd. Verdedigende ploegen zijn in het voordeel. Dat Lyon kan lekker op de counter spelen met Memphis.
En Barcelona tegen Napoli is ook bepaald geen zekerheidje. Zal toch niet zo zijn dat 1 van die twee straks de CL gaat winnen hè? Dan wordt ik gek!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » za aug 08, 2020 7:12 am

Wordt?

Onmogelijk dat één van die twee teams wint hoor. Juve is gewoon een dramatische ploeg.

Die zijn er alleen maar op achteruit gegaan sinds Ronaldo.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League

Bericht door GangstaRiB » za aug 08, 2020 8:06 am

Op basis van onlangs vertoonde vorm, lijken mij City of Bayern de winnaar. Weet niet of dat ook een finale kan worden of dat ze elkaar al eerder kunnen tegenkomen, maar dat zijn volgens mij de sterkste ploegen. Juve en Real moeten nodig weer eens doorselecteren.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » za aug 08, 2020 9:02 am

City en Bayern kunnen elkaar in de halve finale tegenkomen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za aug 08, 2020 9:18 am

De onderkant van de loting lijkt op papier stuk sterker. Bij andere helft lijkt PSG de favoriet. Sarri out neem ik aan. Ploeterend kampioen in serie a en nu eruit tegen subtopper uit Frankrijk zonder wedstrijdritme.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » za aug 08, 2020 8:35 pm

Barca 3-0 voor na een halfuur. Napoli zijn we dus kwijt. Alleen dat fucking Lyon kan het nog verzieken voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » za aug 08, 2020 9:00 pm

Trab schreef:
za aug 08, 2020 8:35 pm
Barca 3-0 voor na een halfuur. Napoli zijn we dus kwijt. Alleen dat fucking Lyon kan het nog verzieken voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die gaan eraf tegen City hoor. Komt wel goed.

Vind Barca toch best prima spelen. Een speler als Sane in plaats van Griezmann had ze overigens goed gedaan, maar goed.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League

Bericht door GangstaRiB » zo aug 09, 2020 10:10 am

City - Bayern wordt (hopelijk) een pot waatbij je je vingers kan aflikken. Jammer dat dit dan een halve finale zal worden. Van alle clubs die erin zitten gun ik het Bayern het meest. City en PSG zijn petro-dollars over de rug van arme mensen. Barca een ongezonde huishouding. Bayern is volgens mij de enige die het op eigen houtje doet.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 2:04 pm

Lionel schreef:
za aug 08, 2020 9:00 pm
Trab schreef:
za aug 08, 2020 8:35 pm
Barca 3-0 voor na een halfuur. Napoli zijn we dus kwijt. Alleen dat fucking Lyon kan het nog verzieken voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die gaan eraf tegen City hoor. Komt wel goed.

Vind Barca toch best prima spelen. Een speler als Sane in plaats van Griezmann had ze overigens goed gedaan, maar goed.
Napoli is niet zo goed.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 2:34 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
za aug 08, 2020 8:35 pm
Barca 3-0 voor na een halfuur. Napoli zijn we dus kwijt. Alleen dat fucking Lyon kan het nog verzieken voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die gaan eraf tegen City hoor. Komt wel goed.

Vind Barca toch best prima spelen. Een speler als Sane in plaats van Griezmann had ze overigens goed gedaan, maar goed.
Toch was ik daar iets geruster op als het over twee wedstrijden zou gaan.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di aug 11, 2020 10:34 am

Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 2:04 pm
Lionel schreef:
za aug 08, 2020 9:00 pm
Trab schreef:
za aug 08, 2020 8:35 pm
Barca 3-0 voor na een halfuur. Napoli zijn we dus kwijt. Alleen dat fucking Lyon kan het nog verzieken voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die gaan eraf tegen City hoor. Komt wel goed.

Vind Barca toch best prima spelen. Een speler als Sane in plaats van Griezmann had ze overigens goed gedaan, maar goed.
Napoli is niet zo goed.
Chelsea ook niet. De Duitse competitie ook niet. Barca op dit moment overigens ook niet. Wat een wanbeleid.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » di aug 11, 2020 2:20 pm

Lionel schreef:
di aug 11, 2020 10:34 am
Yopii schreef:
ma aug 10, 2020 2:04 pm
Lionel schreef:
za aug 08, 2020 9:00 pm


Die gaan eraf tegen City hoor. Komt wel goed.

Vind Barca toch best prima spelen. Een speler als Sane in plaats van Griezmann had ze overigens goed gedaan, maar goed.
Napoli is niet zo goed.
Chelsea ook niet. De Duitse competitie ook niet. Barca op dit moment overigens ook niet. Wat een wanbeleid.
Chelsea kan wel wat worden komend seizoen, aanval met Pulisic, Werner, Ziyech, en daarachter Havertz. Middenveld met Jorginho en Kante, Alonso en Azpilicueta als backs, alleen nog 2 goede CV's.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di aug 11, 2020 4:11 pm

Dan hebben ze dus 6 spelers gekocht. Die zogenaamde talenten zijn brandhout.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie