Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 16, 2020 6:12 pm

Lionel schreef:
zo aug 16, 2020 3:29 pm
Exact. Dit sloeg nergens op. Ongekend.

En zo heeft hij al jaren dit soort kneuzigheden.
Ederson
Walker - Garcia - Laporte- Mendy
Gundogan - de Bruyne - Rodri
Mahrez - Jesus - Sterling

Met dee, logische, opstelling was City gewoon doorgegaan.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » zo aug 16, 2020 6:34 pm

Exact. Sloeg helemaal nergens op wat er gebeurde gisteren. Ook niet na 10 minuten proberen om je fout te herstellen. Of in de rust...
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League

Bericht door Iniesta » zo aug 16, 2020 8:49 pm

Gaizka1985 schreef:
Iniesta schreef:
zo aug 16, 2020 2:49 pm
Gaizka1985 schreef: Hij is Cruijff adept, maar past zich volledig aan de tegenstander aan, iets wat Cruijff juist nooit zo doen. (zelfde als Sentien met Barcelona, schijnt ook een Cruijff adept te zijn)
Cruijf paste zich voortdurend aan de tegenstander, dat vond ie juist het leukste onderdeel van het spel.
Enige wat ik mij kan herinneren is dat hij weleens met een 'valse 9' speelde om de centrale verdedigers te laten zwemmen, maar hij speelde toch altijd 433 met bezetting op de vleugels?
Alsof 433 een tafelvoetbalspel systeem is, je kunt dit op tig verschillende wijzen spelen

https://www.vi.nl/pro/overig/johan-crui ... e-voetbal-


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2020 7:37 am

De basis bleef hetzelfde. Wat Pep deed sloeg nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » di aug 18, 2020 6:03 pm

Voor wie zijn we vanavond? Ik voor de bullen uit Leipzig.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 6:50 pm

Ik heb het liefste dat ze allebei worden uitgeschakeld maar dat kan zeker niet?

Maar als ik moet kiezen ga ik ook voor RB Leipzig (al is Lokomotiv natuurlijk wel dé club van Leipzig). Daar heb ik in ieder geval het beeld dat ze de top proberen te bereiken met goed beleid en niet door gewoon domweg grote namen te kopen voor idiote bedragen zoals bij PSG.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » di aug 18, 2020 6:59 pm

Ik zie liever finale tussen PSG en Bayeren.

Ik ben fan van Mbappe, wat een speler! En di Maria is ook altijd genieten. Gun het Thiago Silva ook wel, mooie verdediger.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » di aug 18, 2020 7:54 pm

PSG op oorlogssterkte, ik verwacht dat ze redelijk eenvoudig doorgaan, 4-1!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » di aug 18, 2020 8:45 pm

Ze zijn aardig op weg.

Dit is een sterk team hoor. Wie gaat PSG van de CL afhouden? Niemand denk ik. Nee, ook Bayern niet.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » di aug 18, 2020 8:47 pm

Ik denk ook dat ze het Bayern heel lastig gaan maken, als Bayern net zoveel ruimte weggeeft als tegen Barcelona weten Neymard, di Maria en Mbappe daar wel raad mee!

Ik gun het PSG wel, zijn vorig jaar genaaid tegen Man Utd en een paar jaar geleden natuurlijk tegen Barcelona.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » di aug 18, 2020 8:54 pm

Ik gun FC Qatar niks, maar idd ze hebben grote kans om hem te winnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » di aug 18, 2020 9:17 pm

Een topteam met topspelers dat in topvorm is. Leipzig is volslagen kansloos.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 10:43 pm

Die zouden dat ook zijn tegen Bayern maar ik denk ook dat PSG gaat winnen. Die hebben net ff wat meer klasse met Neymar, Di Maria en Mbappe. Verratti ook minuten gemaakt!

De rechtsback kan er alleen geen klote van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Champions League

Bericht door Trab » wo aug 19, 2020 8:59 am

AD:

Vergeet Oostenrijk, voor Ajax draait het om Lissabon

40 MILJOEN EURO

Liefst 40 miljoen euro staat er op het spel voor Ajax. Uitschakeling van Olympique Lyon in de Champions League is daarvoor cruciaal. Het liefst in de halve finale tegen Bayern München.


Olympique Lyon heeft nog één ontsnappingsroute naar Champions League-voetbal. Wint de Franse nummer 7 het miljardenbal, dan keert het zelfs met een beschermde status terug. Dan komt het lange tijd voor onmogelijk geachte doemscenario voor Ajax wel erg dichtbij.

Nederland bemachtigde in 2019 met een elfde plek op de UEFA-coëfficiëntenlijst namelijk eindelijk weer een rechtstreeks ticket voor de Champions League. En wat toen nog slechts een voetnootje leek, is inmiddels een hoofdstuk aan het worden. Het directe entreebewijs staat Ajax alleen af als de volgende winnaar er nog geen op zak heeft.

Zo hebben de Amsterdammers, sinds het besluit van de KNVB om Ajax na de coronastop als koploper aan te wijzen, de poulefase al maanden binnen handbereik maar gek genoeg niet in eigen hand. Daarvoor dient één van de andere halvefinalisten, de stuntploeg van Memphis Depay van de eindzege af te houden.

Wint Lyon de Champions League, dan is Ajax veroordeeld tot het spelen van play-offs. Dat is nog geen reden tot grote paniek, omdat dan waarschijnlijk een neembare Oost-Europese horde volgt. De tijd dat de Amsterdamse club zich liet piepelen door clubs als Rapid Wien en Rostov, lijkt met vijf gewonnen tweeluiken de afgelopen twee jaar voorbij. En hoewel Ajax sterk is begonnen aan de oefencampagne, komt het spelen van knock-out-duels de club toch fysiek, sportief en financieel slecht uit.

Vertrekwens

Trainer Erik ten Hag bouwt aan een nieuw Ajax, zonder Hakim Ziyech en Joël Veltman. Daar blijft het gezien de vertrekwens van Donny van de Beek, Nicolás Tagliafico en Andre Onana mogelijk niet bij. Ajax hoopt de gewilde smaakmakers, eventueel met een opgewaardeerd contract, aan boord te houden. De kans dat zij daarop ingaan zonder de zekerheid van Champions League-voetbal, is klein. De vertrekwens komt juist voort uit de hunkering naar nog meer topvoetbal.

Bovendien: het spelen van twee voorrondeduels bemoeilijkt het stellen van een vroegere deadline voor de spelers. De markt sluit dit jaar op 5 oktober, terwijl de play-offs een week eerder worden afgerond. Oftewel, Ajax kan wel tijd willen creëren om eventuele opvolgers binnen te halen, maar dan moeten de naar topvoetbal hunkerende nieuwe sterspelers wel instemmen met de mogelijkheid tot Europa League-voetbal. Nemen ze dat risico?

Sneuvelt Lyon alsnog, dan krijgt Ajax met gegarandeerd zes Champions League-duels en tientallen miljoenen euro’s sportieve en financiële troeven in handen om het begeerde drietal tot een langer verblijf te verleiden. Ter vergelijking: Ajax toucheerde vorig seizoen zonder te spelen al 15 miljoen aan startgeld, een startpremie van zo’n 21 miljoen (komend seizoen een paar miljoen minder, omdat Ajax iets lager op de coëfficiëntenlijst staat) en ongeveer 6 miljoen uit de commerciële market pool van de UEFA.

Dik 40 miljoen euro en dan zijn de prestatiebonussen nog niet eens meegeteld. Elk punt levert in de poulefase 9 ton op, terwijl verdere kwalificaties telkens minimaal 10 miljoen in het laatje brengen. Nu er voorlopig weinig uitzicht is op duels in een volle Johan Cruijff Arena, dreigt wel een flinke hap uit de recette, ongeveer 2 miljoen per thuisduel, genomen te worden.

Dat neemt niet weg dat Marc Overmars handenwrijvend hoopt op de eliminatie van Lyon. In dat geval doet de jonge selectie wederom een schat aan ervaring op in de poulefase en belangrijker nog, ziet Ajax de financiële kloof naar de concurrenten opnieuw groeien. Met die slagkracht kan de technisch directeur de equipe verder Champions League-proof maken en de beoogde hegemonie in Nederland verder gestalte geven. De volgende eredivisiekampioen is namelijk verzekerd van een ticket voor het hoofdtoernooi.

Tafelzilver

Mocht Ajax naast de coronatekorten met het mislopen van de poulefase nog een flinke financiële tegenvaller te verwerken krijgen, dan heeft Overmars met het begeerde drietal genoeg ‘tafelzilver’ om gaten in de begroting mee te dichten. Dat gaat alleen vrijwel zeker ten koste van de kwaliteit van de selectie. Met relatief weinig ritme en een waarschijnlijk jonger elftal hoeft Ten Hag ook minder te forceren in de play-offs als Bayern Ajax vanavond uit de wachtkamer haalt. In dat geval maakt Ajax ook nog een kleine kans op een gunstigere potindeling. Clubs als FC Barcelona en Manchester City kunnen dan worden ontlopen bij de loting op 1 oktober.

Goed beschouwd valt het belang van de twee oefenwedstrijden in Oostenrijk volledig in het niet bij de 40 miljoen-wedstrijd die voor en zonder Ajax vanavond in Lissabon plaatsvindt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » wo aug 19, 2020 9:02 am

Ik houd rekening met een verrassing vanavond. Maar in de finale wint PSG sowieso.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 19, 2020 9:40 am

Jöhnk schreef:
wo aug 19, 2020 9:02 am
Ik houd rekening met een verrassing vanavond. Maar in de finale wint PSG sowieso.
Ik niet, Bayern is te sterk voor Lyon.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo aug 19, 2020 9:51 am

Lijkt mij ook. Coach van Bayern zal niet zo gek doen als Pep. Dit Lyon is echt ruk hoor. Zit weinig in.

Marcelo staat daar achterin he :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 10:50 am

Voor het toernooi zou het goed zijn als Bayern wint. Een Franse finale lijkt me niet echt boeiend als affiche voor mensen van buiten Frankrijk.

Overigens, wat PSG betreft. Vorige week nog op een haar na uitgeschakeld door Atalanta. Zou ze dus ook niet groter maken dan ze zijn. Al lopen er natuurlijk een paar uitstekende voetballers rond.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo aug 19, 2020 10:52 am

Voor ons toch ook dat BM wint.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 11:03 am

Zeker, maar dat bekijk ik los van elkaar. Vorige week was ik voor Lyon tegen City. Vanuit oogpunt van Ajax niet handig dat de Fransen wonnen maar het is mij wel iets waard als prijzen niet te koop zijn met oliedollars.

Als Lyon de CL zou winnen zou dat voor die club een geweldige prestatie zijn. Dan moet Ajax zich maar door zo'n voorronde heen zien te spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo aug 19, 2020 11:08 am

Sorry hoor, maar dat slaat toch nergens op !!!.Als AJAX-supporter ga je toch niet een andere club boven je eigen club zetten.Oliedollars of wat voor dollars dan ook .

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » wo aug 19, 2020 11:23 am

999 schreef:Sorry hoor, maar dat slaat toch nergens op !!!.Als AJAX-supporter ga je toch niet een andere club boven je eigen club zetten.Oliedollars of wat voor dollars dan ook .
Precies. Dat kut Lyon moet eruit! En oliedollars of niet, City speelt wel vol op de aanval. Lyon is een pure counterploeg. Bah.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Champions League

Bericht door Gaizka1985 » wo aug 19, 2020 11:51 am

Lionel schreef:
wo aug 19, 2020 9:51 am
Lijkt mij ook. Coach van Bayern zal niet zo gek doen als Pep. Dit Lyon is echt ruk hoor. Zit weinig in.

Marcelo staat daar achterin he :excited.gif:
Ik vind Lyon vooral degelijk, met een paar goede voetballers. Die Aouar kende ik nog niet zo goed, maakte wel een aardige indruk.

En die Cornet is goed, zag van de week toevallig dat hij destijds in die EL halve finale al bij Lyon speelde tegen ons, waarom heeft hij nog geen transfer gemaakt?

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo aug 19, 2020 12:02 pm

Omdat hij niet zo heel goed is!

Ze verdedigen met 10 man. Echt, ik vind er geen ruk aan.

Hoop dat Bayern, ook voor mijn toto, ze flink slacht.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » wo aug 19, 2020 12:51 pm

999 schreef:
wo aug 19, 2020 11:08 am
Sorry hoor, maar dat slaat toch nergens op !!!.Als AJAX-supporter ga je toch niet een andere club boven je eigen club zetten.Oliedollars of wat voor dollars dan ook .
Afbeelding

:smallgrin.gif:

Ajax was geen partij in die wedstrijd. En mocht Lyon stunten en het toernooi winnen (wat ik me haast niet kan voorstellen) dan heb ik daar wel respect voor. Die club doet het sowieso goed. Dit jaar vallen ze in de nationale competitie tegen maar ze hebben toch zeer regelmatig een sterk elftal met geweldige spelers.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie