Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » do nov 10, 2022 7:45 pm

LucaS schreef:
do nov 10, 2022 6:09 pm
Wat had je er voor last van dat die cl wedstrijden ook op een andere zender dan ziggo te zien waren?
Keuzevrijheid is het best maar nu het om exclusieve rechten gaat had het zomaar zo kunnen uitpakken dat de hele boel bij RTL of ESPN terecht was gekomen. Vandaar vreugde.
999 schreef:
do nov 10, 2022 6:25 pm
Persoonlijk vind ik Ziggo wat " neutraler " , en minder " betweteriger " terwijl bij die andere zender het al heel vlug " afzeiken " is en " met dat vingertje wijzen is " ...
999 vat het aardig samen al is daar best nog eea aan toe te voegen. Nu de competitiewedstrijden nog!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do nov 10, 2022 7:54 pm

Ik ben niet zo n fan van Sierd
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » do nov 10, 2022 8:25 pm

Ik heb geen ziggo dus baal hier wel van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » vr nov 11, 2022 12:30 am

Trab schreef:
do nov 10, 2022 8:25 pm
Ik heb geen ziggo dus baal hier wel van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens Ziggo zijn de Nederlandse wedstrijden gratis te streamen ..
De wedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen gratis te streamen via de Ziggo Go-app.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » vr nov 11, 2022 8:15 am

999 schreef:
Trab schreef:
do nov 10, 2022 8:25 pm
Ik heb geen ziggo dus baal hier wel van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens Ziggo zijn de Nederlandse wedstrijden gratis te streamen ..
De wedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen gratis te streamen via de Ziggo Go-app.
Ja dat zag ik. Maar goed, voor de overige wedstrijden moet je wel weer een abonnement afsluiten. Niet dat ik veel CL kijk. Hooguit in de ko fase als er leuke affiches zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » vr nov 11, 2022 9:39 am

Europees clubvoetbal alleen bij Ziggo Sport
De wedstrijden in de Champions League, Europa League en Conference League verhuizen naar de betaalzender.

FOTO’S ANP/HH

Met ingang van het seizoen 2024/2025 dient zich de volgende revolutie in tv-land aan. Betaalzender Ziggo Sport gaat dan de drie Europese toernooien – Champions League, Europa League en Conference League – in de huiskamer brengen. De commerciële zenders RTL en Veronica, die dit seizoen de Europese toernooien uitzenden, blijven met lege handen achter, net als betaalzender ESPN.

1 Verhuist dan al het Europese voetbal achter de decoder?

Nee, want door de Nederlandse wetgeving moeten de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs op een open kanaal worden uitgezonden. Dat is vastgelegd in de zogeheten Evenementenlijst. Eerst was het zo, dat dit op een zender moest gebeuren die bij minimaal 75 procent van de mensen in de huiskamer kwam. Door de opkomst van internet-tv zijn er aanpassingen gedaan in de regelgeving, zodat ook een betaalzender als Ziggo aan de voorwaarden kan voldoen. De aan het kabelbedrijf verbonden zender gaat aan Ziggo-klanten de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs aanbieden op kanaal 14. Niet Ziggo-klanten kunnen een app downloaden, waarmee zij via een omweg toch de wedstrijden van onder andere Ajax, Feyenoord, PSV in Europa kunnen blijven volgen.

2 Wat verandert er wel?

Met uitzondering van de Europese finales, ongeacht of daar een Nederlandse club in zit, verhuizen alle liveregistraties van wedstrijden in de Champions League, Europa League en Conference League naar de betaalzender. Om het te vertalen naar dit seizoen: krakers als Bayern München-Paris Saint-Germain en Real Madrid-Liverpool in de achtste finales van de Champions League, die nu nog worden uitgezonden door RTL7, zijn straks niet meer op het open net te zien. Er komt wel een zogeheten switch-uitzending met hoogtepunten op kanaal 14. Voor het complete wedstrijdaanbod moeten mensen abonnee worden van betaalzender Ziggo Sport Totaal.

3 Is dit een belangrijke slag in tv-land?

Ziggo maakt hiermee een grote klapper, zeker omdat het Europese voetbal met ingang van het seizoen 2024/2025 op de schop gaat en vanuit Nederlands perspectief interessanter lijkt te worden. De groepsfases, die voor veel voorspelbare wedstrijden zorgden, verdwijnen en worden ingeruild voor een competitieverloop met meer afwisseling en waarvan de UEFA hoopt dat het meer spanning oplevert. Alle ploegen gaan acht wedstrijden spelen tegen acht verschillende tegenstanders en de plaatsing voor de knock-outfase gebeurt op basis van een algemene ranking die wordt opgemaakt op basis van alle wedstrijden. Het aantal wedstrijden gaat omhoog met 288 duels in Champions League en Europa League en 216 in de Conference League. Bovendien lonkt een tweede vast startbewijs voor Nederland in de Champions League door de goede resultaten van de afgelopen jaren.

4 Hoeveel geld is hiermee gemoeid?

De precieze bedragen zijn niet bekendgemaakt, maar analytici gaan uit van een bedrag van 25 à 30 miljoen voor de drie Europese toernooien per jaar. Een fors bedrag dat voor de commerciële zenders niet terug te verdienen is door de verkoop van reclameblokken. Een kabelbedrijf als Ziggo hanteert een ander businessmodel, waarbij het binnenboord houden van de klanten, die een totaalpakket hebben aan internet, telefonie en televisie, voorop staat. Het verlies van de uitzendrechten van de Formule 1 aan Viaplay was een geduchte klap voor Ziggo, dat nu weer een belangrijk ijzer in het vuur heeft om een groot publiek te lokken en vast te houden.

5 Wat gaat deze revolutie in tv-land betekenen voor de bekende gezichten bij de sportuitzendingen op tv?

Ziggo heeft al een stevige ploeg staan met anchors als Wytse van der Goot en Bas van Veenendaal, bekende commentatoren als Sierd de Vos en Emile Schelvis en analytici als Youri Mulder, Marco van Basten, Jan van Halst en Ruud Gullit, maar insiders verwachten dat er nog wel wat prominente gezichten bij gaan komen. In dit verband circuleert bij insiders al de naam van Hélène Hendriks als mogelijke interessante aanwinst.
De T.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 14, 2023 8:35 pm

Ah, straks PSG tegen Oud Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 14, 2023 8:52 pm

Daley en Ryan op d'n bank, zullen ze er ooit vanaf komen?

En ik zie ene Arijon Ibrahimovic bij Bayern op de bank, familie van?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 14, 2023 8:54 pm

Volgens mij niet, is een Duitser toch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 14, 2023 9:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di feb 14, 2023 8:54 pm
Volgens mij niet, is een Duitser toch?
Inderdaad (lang leve Google!)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League

Bericht door ferry » di feb 14, 2023 10:00 pm

Wat blijft die Neymar toch een rete-irritante duikelaar. :kots: Dat hele poenerige PSG kan van mij niet snel genoeg uit die CL gegooid worden.
Go Oud Ajax! :blub.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 14, 2023 10:47 pm

Bij PSG zijn ze het laatste kwartier wel wakker...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Champions League

Bericht door columbus » wo feb 15, 2023 10:12 am

Mooi resultaat van Bayern en heerlijk om die jankkoppies van PSG te zien. Vooral wat Ferry zegt, die Neymar is echt vreselijk. Die jongen kan zo goed voetballen, waarom gedraagt hij zich zo. Toen MBappe er in kwam werd PSG wel een stuk gevaarlijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo feb 15, 2023 10:52 am

columbus schreef:Mooi resultaat van Bayern en heerlijk om die jankkoppies van PSG te zien. Vooral wat Ferry zegt, die Neymar is echt vreselijk. Die jongen kan zo goed voetballen, waarom gedraagt hij zich zo. Toen MBappe er in kwam werd PSG wel een stuk gevaarlijk.
Verschil van dag en nacht. Pijnlijk voor Neymar en Messi.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo feb 15, 2023 11:13 am

Niet gek toch? Mbappe is een spits. Dat zijn Neymar en Messi niet. Bovendien viel Mbappe in nadat ze achter stonden dus was er wat meer urgentie.

Maar ik hoop dat Bayern doorgaat!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo feb 15, 2023 11:28 am

Lionel schreef:Niet gek toch? Mbappe is een spits. Dat zijn Neymar en Messi niet. Bovendien viel Mbappe in nadat ze achter stonden dus was er wat meer urgentie.

Maar ik hoop dat Bayern doorgaat!
???

Je zou toch verwachten dat M&N met hun monumentale reputaties wat meer gevaar konden stichten? Ik vond het spel saai, voorspelbaar en tandeloos. Dat veranderde toen Big M er in kwam.

(en het is niet dat Messi (of Neymar) niet weet hoe een goal te scoren hé, je kunt ze ook moeilijk afdoen als figuranten in een elftal)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo feb 15, 2023 12:32 pm

Ik zeg ook niet dat ze figuranten zijn. Maar op wie moest Messi zijn steekpasses kwijt in de eerste helft? Neymar is zelf ook niet iemand die diep gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo feb 15, 2023 12:38 pm

Lionel schreef:Ik zeg ook niet dat ze figuranten zijn. Maar op wie moest Messi zijn steekpasses kwijt in de eerste helft? Neymar is zelf ook niet iemand die diep gaat.
Zonder Mbappé spelen M&N dus niks klaar. Dàt is triest!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo feb 15, 2023 12:51 pm

Prima
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » wo feb 15, 2023 4:23 pm

Marco van Basten zei; Het boek is geschreven. (voor Messi) de honger is gestild.

wellicht heeft hij wel gelijk. Zal af en toe 'zin' hebben en dan zie je zijn magistrale kunsten maar zal inmiddels ook genoeg wedstrijdjes op 60% ballen.
Die WK titel maakte zijn carrière compleet
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 21, 2023 9:09 pm

Wat een goal van Liverpool… Split second decision en dat het dan lukt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di feb 21, 2023 9:11 pm

Genieten!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 21, 2023 9:24 pm

Die van Real is ook al zo’n beauty. Past precies!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » di feb 21, 2023 9:39 pm

Wat een bizarre pot. Twee absolute topgoals en twee keeperblunders…
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League

Bericht door GangstaRiB » di feb 21, 2023 10:12 pm

Heerlijke pot.

Die Valverde is een Taylor 5.0. Zelfde soort lichtvoetigheid, alleen dan 5x beter.
Modric zo geslepen…

Plaats reactie