Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Champions League

Bericht door elliquido » wo apr 21, 2021 4:10 pm

Het principe is er nog steeds. Zie leicester.
(Ook met geld, maar toch)
Als ze met vaste deelnemers gaan werken, is het klaar
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » wo apr 21, 2021 4:50 pm

Koeman houdt lippen over Super League stijf op elkaar en haalt uit naar UEFA: ‘Ze denken alleen aan geld’

Ondanks vele vragen over de Super League hield Ronald Koeman vanmiddag zijn lippen stijf op elkaar tijdens de afsluitende persconferentie voor het competitieduel van morgenavond met Getafe. ,,Ik ben niet de man die hier iets over moet zeggen, dat is de president. Ik moet deze club voorbereiden op een belangrijke wedstrijd.”

FC Barcelona is met Real Madrid is de enige club van de twaalf clubs die nog over is van het zondagavond aangekondigde initiatief van de Super League. ,,Er is sinds zondag veel veranderd”, zei Koeman vanmiddag. ,,Daar wil ik het bij laten. Dat is ook het verstandigst. Wat ik nu het meeste wil, is het beste voor deze club. Voor de rest gaan we het zien. Maar als iemand iets moet zeggen hierover, dan is het toch echt de president. Niet ik. Mijn taak is Barcelona klaar te stomen voor het duel met Getafe.”

Van de twaalf clubs die aan het praten waren over de oprichting van een Super League, zijn alleen FC Barcelona en Real Madrid nog over. De zes Engelse topclubs Manchester City, Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur stapten er gisteravond laat, onder grote druk van fans, uit. Eerder vandaag volgden Atlético Madrid, Internazionale, AC Milan en Juventus.

Koeman was over de Super League niet loslippig. Wel zei hij achter een twitterbericht van verdediger Gerard Piqué te staan. Daarin stond: ‘Voetbal is voor de fans. Vandaag meer dan ooit.’ Koeman haalde ook uit naar de Europese voetbalbond. ,,De UEFA luistert niet naar voetbalmensen, ze denken alleen maar aan geld.’’

FC Barcelona won afgelopen weekeinde de beker en hoopt de komende weken ook de landstitel binnen te halen. ,,We liepen op een gegeven moment ver achter, maar nu moeten we laten zien dat we de titel kunnen winnen”, aldus Koeman, die niet kan beschikken over de geblesseerd geraakte Martin Braithwaite en de al langer afwezige Philippe Coutinho en Ansu Fati.
Bron: AD

UEFA denkt alleen maar aan geld? Barcelona niet zeker.....

Lachwekkend.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo apr 21, 2021 5:34 pm

Frank schreef:
wo apr 21, 2021 4:50 pm
Koeman houdt lippen over Super League stijf op elkaar en haalt uit naar UEFA: ‘Ze denken alleen aan geld’

Ondanks vele vragen over de Super League hield Ronald Koeman vanmiddag zijn lippen stijf op elkaar tijdens de afsluitende persconferentie voor het competitieduel van morgenavond met Getafe. ,,Ik ben niet de man die hier iets over moet zeggen, dat is de president. Ik moet deze club voorbereiden op een belangrijke wedstrijd.”

FC Barcelona is met Real Madrid is de enige club van de twaalf clubs die nog over is van het zondagavond aangekondigde initiatief van de Super League. ,,Er is sinds zondag veel veranderd”, zei Koeman vanmiddag. ,,Daar wil ik het bij laten. Dat is ook het verstandigst. Wat ik nu het meeste wil, is het beste voor deze club. Voor de rest gaan we het zien. Maar als iemand iets moet zeggen hierover, dan is het toch echt de president. Niet ik. Mijn taak is Barcelona klaar te stomen voor het duel met Getafe.”

Van de twaalf clubs die aan het praten waren over de oprichting van een Super League, zijn alleen FC Barcelona en Real Madrid nog over. De zes Engelse topclubs Manchester City, Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur stapten er gisteravond laat, onder grote druk van fans, uit. Eerder vandaag volgden Atlético Madrid, Internazionale, AC Milan en Juventus.

Koeman was over de Super League niet loslippig. Wel zei hij achter een twitterbericht van verdediger Gerard Piqué te staan. Daarin stond: ‘Voetbal is voor de fans. Vandaag meer dan ooit.’ Koeman haalde ook uit naar de Europese voetbalbond. ,,De UEFA luistert niet naar voetbalmensen, ze denken alleen maar aan geld.’’

FC Barcelona won afgelopen weekeinde de beker en hoopt de komende weken ook de landstitel binnen te halen. ,,We liepen op een gegeven moment ver achter, maar nu moeten we laten zien dat we de titel kunnen winnen”, aldus Koeman, die niet kan beschikken over de geblesseerd geraakte Martin Braithwaite en de al langer afwezige Philippe Coutinho en Ansu Fati.
Bron: AD

UEFA denkt alleen maar aan geld? Barcelona niet zeker.....

Lachwekkend.
Koeman zijn salaris schatte ze op 5000 euro, of wacht 500.000 per maand bij Barcelona.Knikkeren hem buiten zal er wel een behoorlijke ontslag vergoeden tegenover staan denk ik zo.Inderdaad lachwekkend ..

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do apr 22, 2021 7:31 am

gevalletje: don't bite the hand that feeds you
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do apr 22, 2021 10:47 am

Real-baas wijst clubs op contracten Super League: 'Kunt er niet zomaar uit'
Het laatste woord over de Super League is nog lang niet gesproken, ook al lijkt het project een luchtkasteel geworden nu negen van de twaalf deelnemers zijn afgehaakt. Real Madrid-voorzitter Florentino Pérez vindt die conclusie veel te voorbarig.

"Er zijn contracten getekend en daar moet men zich aan houden", wijst hij de clubs in een uitzending van het Spaanse radiostation Cadena SER op hun verplichtingen. Naast zijn eigen club zijn alleen Barcelona en Juventus nog over. "De rest kan zo weer aansluiten. Misschien dat er dingen worden aangepast uit het oorspronkelijke plan, maar wat mij betreft gaan we ermee door."

Manchester City, Manchester United, Chelsea, Arsenal, Tottenham Hotspur en Liverpool trokken zich dinsdag terug na heftige protesten van de fans, een dag later volgden AC Milan, Internazionale en Atlético Madrid.

'Ongelofelijk agressief gereageerd'
Hoewel AC Milan zelf een officiële verklaring de wereld in slingerde over zijn afmelding, heeft die club zich volgens de informatie van Pérez nog niet teruggetrokken.

"Je kunt er niet zomaar uitstappen", benadrukt Pérez, die zeer bedroefd is op de reacties die het plan teweegbracht. "Er is ongelofelijk agressief op onze plannen gereageerd. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. We zijn drie jaar met dit concept bezig geweest, vooral om er voor te zorgen dat onze financiële positie wordt verbeterd. Wat we vervolgens bijvoorbeeld van de UEFA over ons heen hebben gekregen, is ongelofelijk."

"Het Champions League-format is gedateerd en alleen interessant vanaf de kwartfinales", sneert Pérez naar de Europese voetbalbond, die het belangrijkste Europese clubtoernooi wel wat gaat aanpassen. "Dit format werkt duidelijk niet, dus we dachten dat we een competitie konden hebben waarin de belangrijkste teams in Europa vanaf het begin van het seizoen tegen elkaar spelen."

Pérez geeft zijn droom niet op, verwacht NOS-correspondent Rop Zoutberg. "We zagen een vermoeid hoofd, maar zeer strijdbaar. Bedenk hier ook bij dat hij niet alleen de baas is van Real Madrid, maar ook de beoogde baas van de nieuwe Super League."


Wie denkt dat de #Superleague van tafel is vergist zich, zegt Florentino Pérez, baas van Real Madrid. "De twaalf clubs zijn er nog steeds. Of ze moeten betalen als ze opstappen? Natuurlijk. Iedereen kent het contract. Het zijn allemaal zakenmensen."

4 uur geleden
Hoewel het plan voor de nieuwe Super League voor de buitenwereld zondagavond uit de lucht kwam vallen, leeft het idee al tientallen jaren. Pérez werkte de laatste drie jaar aan deze concrete plannen met een aantal collega-clubbestuurders en investeerders.

"Men doet het voorkomen alsof wij het voetbal aan het vermoorden zijn. Niets is minder waar", is Pérez stellig. "Wij zijn het voetbal juist aan het redden. Er moeten dingen veranderen. Maar misschien hadden we het beter uit moeten leggen allemaal."
Perez legt zich er niet bij neer.
Of de rekening is nog niet betaald en wil die nota even bij de vertrekkende partijen neerleggen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do apr 22, 2021 10:54 am

"Je kunt er niet zomaar uitstappen", benadrukt Pérez, die zeer bedroefd is op de reacties die het plan teweegbracht. "Er is ongelofelijk agressief op onze plannen gereageerd. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. We zijn drie jaar met dit concept bezig geweest, vooral om er voor te zorgen dat onze financiële positie wordt verbeterd. Wat we vervolgens bijvoorbeeld van de UEFA over ons heen hebben gekregen, is ongelofelijk."
Weet je hoe je ook je financiele positie kunt verbeteren? DOOR GVD MINDER UIT TE GEVEN!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » do apr 22, 2021 11:02 am

Wat een slappe hap bij Cefarin. Ik had toch echt gehoopt op Europese uitsluiting van de twaalf en nu gaan de halve finales dus gewoon door met de slangen erin. We worden met z'n allen voor de gek gehouden. Deze week heeft een bijzonder hoog "Flappie was van mij" gehalte,

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League

Bericht door De Dominee » do apr 22, 2021 11:22 am

raymon schreef:
do apr 22, 2021 10:54 am
"Je kunt er niet zomaar uitstappen", benadrukt Pérez, die zeer bedroefd is op de reacties die het plan teweegbracht. "Er is ongelofelijk agressief op onze plannen gereageerd. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. We zijn drie jaar met dit concept bezig geweest, vooral om er voor te zorgen dat onze financiële positie wordt verbeterd. Wat we vervolgens bijvoorbeeld van de UEFA over ons heen hebben gekregen, is ongelofelijk."
Weet je hoe je ook je financiele positie kunt verbeteren? DOOR GVD MINDER UIT TE GEVEN!
Exact. Ze doen net alsof de SL (en meer inkomsten) de enige manier is om het voetbal te redden. De enige manier is 'gewoon weer normaal doen'. Salary cap, normalere transfersommen etc. Ophouden met die rat race en idioterie.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do apr 22, 2021 11:51 am

raymon schreef:
do apr 22, 2021 10:54 am
"Je kunt er niet zomaar uitstappen", benadrukt Pérez, die zeer bedroefd is op de reacties die het plan teweegbracht. "Er is ongelofelijk agressief op onze plannen gereageerd. Zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt. We zijn drie jaar met dit concept bezig geweest, vooral om er voor te zorgen dat onze financiële positie wordt verbeterd. Wat we vervolgens bijvoorbeeld van de UEFA over ons heen hebben gekregen, is ongelofelijk."
Weet je hoe je ook je financiele positie kunt verbeteren? DOOR GVD MINDER UIT TE GEVEN!
Pcs.Wat te denken van de reserve banken aan kapitaal van die clubs.Ze hebben een compleet schaduw 1e elftal op de bank aan reserve spelers ...

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do apr 22, 2021 12:13 pm

Bovendien moet real helemaal niet zeiken, die zijn zo goed als gegarandeerd elk jaar deelnemer en zou dus prima in staat moeten zijn een goede meerjarenbegroting/raming te maken, waarin geen schuld van 800 miljoen ontstaat
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » do apr 22, 2021 1:07 pm

Het zou denk ik heel gezond zijn voor het voetbal als een club als Barcelona, die dramatisch geleid wordt, een keer failliet zou gaan. Men denkt daar dat ze Barcelona zijn en daarom recht hebben op meespelen met de top. Een beetje zoals PSV, maar dan in het groot.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do apr 22, 2021 1:08 pm

Volgens voorzitter Florentino Perez van Real Madrid is het nog lang niet gedaan met de Super League. Op de Spaanse radio zei hij dat clubs er niet zomaar uit kunnen stappen. ,,Er zijn contracten getekend en daar moet aan voldaan worden.

Volgens Perez zijn vier clubs nog in gesprek over het project: Real Madrid, Barcelona, Juventus en AC Milan. ,,En de rest kan zo weer aansluiten. Misschien dat er dingen worden aangepast uit het oorspronkelijke plan, maar wat mij betreft gaan we ermee door. Het gaat om de clubs met een ongelooflijk grote achterban. Daar kan de rest van de voetbalwereld niet zomaar aan voorbij gaan.”

De eliteclubs willen verandering zien: hoe lang zullen zij hun mond houden na Super Flop?
Twaalf Europese topclubs maakten in de nacht van zondag op maandag bekend een min of meer besloten competitie te hebben opgericht, de Super League. Er kwam zeer veel kritiek, waarop in eerste instantie de Engelse clubs besloten zich terug te
Het maakte Perez ‘triest en ontgoocheld’. ,,Mensen hebben echt geen flauw benul van wat er gaande is in het voetbal. De financiële verliezen zijn gigantisch. En Uefa houdt liever vast aan hun privileges dan het voetbal te redden.”

Over het besluit van de Engelse clubs om zich terug te trekken zei Perez: ,,Eén club had vanaf het begin geen grote interesse. Die is in gaan praten op de anderen en die kregen angst. De Uefa heeft er een spektakel van gemaakt met bedreigingen en verwijten. Ik heb nog nooit zoveel agressiviteit gezien. Alsof we iemand hadden vermoord. Alsof we een atoombom hadden laten vallen. Ja, de show van de Uefa en haar voorzitter (Aleksander Ceferin, red.) verraste mij.”

De Re­al-supporters zijn niet dom. Denk jij dat ze ‘nee’ gaan zeggen tegen een concept waarbij we elke week tegen de groten van Europa spelen?

Florentino Perez
Perez geeft ook aan dat ‘zijn’ fans wél stonden te springen om een gesloten competitie. ,,De Real-supporters zijn niet dom. Denk jij dat ze ‘nee’ gaan zeggen tegen een concept waarbij we elke week tegen de groten van Europa spelen? Iemand heeft de fans van Chelsea trouwens aangespoord om te protesteren. Om daar te gaan staan voor de wedstrijd tegen Brighton. Ik kan jou een naam geven. Het was allemaal georkestreerd.”

Hij ontkent ook dat ‘de rijken rijker’ wilden worden. ,,Veel eigenaren van de Engelse topclubs hebben Amerikaanse eigenaren. Die hoeven het niet voor het geld te doen hoor. Ze zijn ook nog eens eigenaar van een NBA-club of een NFL-team. Amerikanen willen het beste voor de sport. Goed, sommigen zijn liever blij met de huidige gang van zaken: een verlies van 2 miljard euro in het Europese voetbal sinds de pandemie.”

Mensen kijken naar Na­dal-Federer en niet naar Nadal tegen de nummer 80 in de wereld

Florentino Perez
Pérez legde opnieuw uit waarom de nieuwe competitie zo belangrijk is: ,,Met alle respect, maar het voetbal wordt in leven gehouden door de vedetten. Zoals in het tennis. Mensen kijken naar Nadal-Federer en niet naar Nadal tegen de nummer 80 in de wereld. Laat in het voetbal de beste clubs tegen elkaar spelen en een deel van het geld gaat naar de onderbouw van de piramide.”
AD.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » do apr 22, 2021 1:14 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:07 pm
Het zou denk ik heel gezond zijn voor het voetbal als een club als Barcelona, die dramatisch geleid wordt, een keer failliet zou gaan. Men denkt daar dat ze Barcelona zijn en daarom recht hebben op meespelen met de top. Een beetje zoals PSV, maar dan in het groot.
Gezien meneer Perez pleit ik als eerste voor de ondergang van Real...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » do apr 22, 2021 1:16 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:07 pm
Het zou denk ik heel gezond zijn voor het voetbal als een club als Barcelona, die dramatisch geleid wordt, een keer failliet zou gaan. Men denkt daar dat ze Barcelona zijn en daarom recht hebben op meespelen met de top. Een beetje zoals PSV, maar dan in het groot.
Ik reageer niet vaak op opmerkingen over PSV, maar waar slaat deze opmerking op?

Mis ik de ironie?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » do apr 22, 2021 1:22 pm

Ik was best serieus eigenlijk.

Barcelona is het schoolvoorbeeld van hoe je door meer en meer en meer te lenen (om maar aan te kunnen haken, want daar hebben ze recht op) uiteindelijk in de financiële problemen kunt komen, omdat de (rente- en aflossings)lasten te groot worden. En dan is er zogenaamd een Super League nodig om het voetbal te redden. Nee: het is een vlucht naar boven om Barcelona te redden.

Hetzelfde geldt inderdaad voor Real. Al spant Barcelona naar mijn gevoel de kroon. Ik heb echt het gevoel dat die club op barsten staat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » do apr 22, 2021 1:30 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:22 pm
Ik was best serieus eigenlijk.

Barcelona is het schoolvoorbeeld van hoe je door meer en meer en meer te lenen (om maar aan te kunnen haken, want daar hebben ze recht op) uiteindelijk in de financiële problemen kunt komen, omdat de (rente- en aflossings)lasten te groot worden. En dan is er zogenaamd een Super League nodig om het voetbal te redden. Nee: het is een vlucht naar boven om Barcelona te redden.

Hetzelfde geldt inderdaad voor Real. Al spant Barcelona naar mijn gevoel de kroon. Ik heb echt het gevoel dat die club op barsten staat.
Bij Barcelona hebben ze - veel meer dan bij Real - een serieuze jeugdopleiding waar ze ook fors uit hebben geput. Volgens mij is de molensteen Messi met zijn absurde salaris. Natuurlijk hebben ze daarnaast ook 'mee willen doen' (met Neymar, Griezmann, Suarez), maar dat geldt voor iedere club. Heeft Messi niet al bijna een miljard aan salaris binnengehaald in zijn Barcelona-tijd? Laatste contract is toch iets van half miljard waard? Het amechtig willen vast blijven houden aan hem, heeft ze financieel in problemen gebracht, zo lijkt het (in combi met misgelopen inkomsten door covid natuurlijk).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » do apr 22, 2021 1:33 pm

Barca en Real hebben eigenlijk het meest belang bij zo'n league.
Zij zitten al jaren in dikke schulden. Daar komt dit jaar overheen (geen toeschouwers)

en dan nobel roepen dat je het voor het voetbal doet :blush.gif:
Nee meneer Perez, je doet het volledig voor Real en je eigen zak.

Er is niks mis mee als Real en Barca zouden downsizen en een paar jaar met mindere goden zouden voetballen.

Edit: zie net dat Johnk me voor was :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » do apr 22, 2021 1:38 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:22 pm
Ik was best serieus eigenlijk.

Barcelona is het schoolvoorbeeld van hoe je door meer en meer en meer te lenen (om maar aan te kunnen haken, want daar hebben ze recht op) uiteindelijk in de financiële problemen kunt komen, omdat de (rente- en aflossings)lasten te groot worden. En dan is er zogenaamd een Super League nodig om het voetbal te redden. Nee: het is een vlucht naar boven om Barcelona te redden.

Hetzelfde geldt inderdaad voor Real. Al spant Barcelona naar mijn gevoel de kroon. Ik heb echt het gevoel dat die club op barsten staat.
Oke, maar dan snap ik de link met PSV nog steeds niet? Gaat dat nog terug naar de constructies van het verkopen en terughuren van de grond onder het stadion en de Herdgang uit 2011 (geloof ik?)?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do apr 22, 2021 1:49 pm

Heb je niet meegekregen dat je club nog eens 50-60M gaat lenen, Frank?

Ik denk dat Jöhnk ook daarop duidt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » do apr 22, 2021 1:56 pm

Bijvoorbeeld. Of de lening van 50+ miljoen die nu wordt voorbereid. Als dergelijke bokkesprongen nodig zijn, moeten dan niet gewoon de ambities worden bijgesteld?

Overigens geldt dit voor heel veel clubs. ADO Den Haag heeft zich in het afgelopen jaar (Martin Jol in de bocht) sufgekocht, want ze 'horen in de eredivisie'. Nou; blijkbaar horen ze daar dus niet.

In ieder geval: Barcelona en Real en Juventus blijven wanhopig vastklampen aan de Super League. Waarschijnlijk hebben zij die League nodig om op dezelfde voet verder te kunnen - om zich te kunnen blijven meten met de rijkste clubs. Zonder Super League zullen ze moeten afhaken. "Het voetbal redden", noemen ze dat.

Uiteindelijk zijn die Engelse clubs allemaal vrij rijk; die deden het denk ik meer om erbij te horen dan voor het geld. PSG zat er al niet bij want die hebben een Sjeik, en Bayern zit ook niet op een houtje te bijten.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » do apr 22, 2021 2:05 pm

Ik krijg wel meer niet meer mee van 'mijn club' de laatste jaren, Wimpey. Heb al vaker gezegd, ik volg eigenlijk alleen nog maar de uitslagen. Dat van 50-60 miljoen had ik dus inderdaad niet mee gekregen.

Dan snap ik de opmerking, Jöhnk.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do apr 22, 2021 3:03 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:56 pm

Uiteindelijk zijn die Engelse clubs allemaal vrij rijk; die deden het denk ik meer om erbij te horen dan voor het geld. PSG zat er al niet bij want die hebben een Sjeik, en Bayern zit ook niet op een houtje te bijten.

Een club als Chelsea leeft van het geld dat Ome Roman erin stopt. Ome Roman heeft wellicht liever dat het geld van elders komt.

Uiteindelijk kan West Ham United niet uitgeven wat de top uitgeeft, dus wat is 'vrij rijk'? Ze willen allemaal bij de top horen.

Ajax Rules
Berichten: 31347
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Champions League

Bericht door Ajax Rules » do apr 22, 2021 3:34 pm

Jöhnk schreef:
do apr 22, 2021 1:07 pm
Het zou denk ik heel gezond zijn voor het voetbal als een club als Barcelona, die dramatisch geleid wordt, een keer failliet zou gaan. Men denkt daar dat ze Barcelona zijn en daarom recht hebben op meespelen met de top. Een beetje zoals PSV, maar dan in het groot.
Inderdaad. Gekmakend..... :excited.gif:

Al zouden ze maar eens een jaar of vijf op rij CL mislopen en het uit hun hoofd zetten om te denken dat zij bij clubs als Ajax kunnen shoppen. Een beetje zoals Milan de afgelopen jaren. Dat zou al heel erg gezond zijn.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do apr 22, 2021 4:27 pm

Dat is niet erg consequent van jou, AR. De markt blijft immers geld in Baffa pompen.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do apr 22, 2021 4:58 pm

Er is toch geen sprake van marktwerking, nu ook al niet? Ajax krijgt een fractie van het prijzengeld als het dezelfde prestaties levert als de rijkste clubs.

En dan willen die rijkste clubs nog meer privileges. :1evil.gif:

Er moet juist meer gezonde concurrentie komen.

Plaats reactie