Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League

Bericht door zeux » wo mei 04, 2022 10:39 pm

Lionel schreef:
wo mei 04, 2022 10:37 pm
Real vond toch helemaal niks?
Na 90 minuten wel. Ineens kregen ze de geest. Boem, knal, flits en het stond 2-1...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mei 04, 2022 10:44 pm

Beetje gelukkig, maar dat is ook voetbal.Maar wordt het niet eens tijd voor zuivere speeltijd, of in ieder geval klokken als een speler op de grond ligt

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » wo mei 04, 2022 10:50 pm

Wordt ook wel tijd dat spelers van Madrid gewoon gele en rode kaarten krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mei 04, 2022 11:16 pm

Dat ook ..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » do mei 05, 2022 6:53 am

Fijn dat City eruit ligt en wel verdiend ook. Hoe langer olieclubs als City en PSG op de 0 blijven staan, hoe beter.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » do mei 05, 2022 7:08 am

Lionel schreef:
wo mei 04, 2022 10:50 pm
Wordt ook wel tijd dat spelers van Madrid gewoon gele en rode kaarten krijgen.
Casimero had zijn joker ingezet gister.

De jonkies sleepte Real er door deze keer. Bij City mis ik toch nog een echte topper voorin die het voor ze beslist. De 0-1 was wel mooi. Ik dacht eerst dat ie niet zat. Zo snel kwam de bal weer terug.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » do mei 05, 2022 7:35 am

Lionel schreef:
wo mei 04, 2022 10:50 pm
Wordt ook wel tijd dat spelers van Madrid gewoon gele en rode kaarten krijgen.
Dat kaartennaaien van Citeh is toch veel erger.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 05, 2022 8:29 am

Peter schreef:
do mei 05, 2022 7:35 am
Lionel schreef:
wo mei 04, 2022 10:50 pm
Wordt ook wel tijd dat spelers van Madrid gewoon gele en rode kaarten krijgen.
Dat kaartennaaien van Citeh is toch veel erger.
Huh?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » do mei 05, 2022 8:48 am

Behalve Laporte in het begin kan ik me niks heugen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 05, 2022 9:12 am

Als de scheids Casemiro gewoon een gele/rode kaart geeft is er niks aan de hand. Kip en het ei wat mij betreft.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League

Bericht door Dubbel » do mei 05, 2022 6:08 pm

Arthur schreef:
do mei 05, 2022 6:53 am
Fijn dat City eruit ligt en wel verdiend ook. Hoe langer olieclubs als City en PSG op de 0 blijven staan, hoe beter.
Madrid zal nooit cup nummer 14 winnen. :antlers.gif: :bye.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » wo mei 11, 2022 10:59 am

UEFA voert wijzigingen door in plannen Europese competities vanaf 2024
10 mei 2022 16:49 - UEFA.com
Foto: Pro Shots
UEFA voert wijzigingen door in plannen Europese competities vanaf 2024; image source: Pro Shots

De UEFA heeft bevestigd dat vanaf het seizoen 2024/2025 de Europese competities flink op de schop zullen gaan. De Europese voetbalbond heeft na een vergadering met verschillende partijen wel enkele wijzigingen doorgevoerd aan de oorspronkelijke plannen. De groepsfases worden uitgebreid naar 36 teams, maar in plaats van 10 groepswedstrijden in de Champions League zullen clubs 8 wedstrijden in de groep spelen volgens een Swiss format.

Het opvangnet wat de UEFA in gedachten had voor topclubs die zich niet wisten te kwalificeren voor de Champions League is komen te vervallen. In plaats van dat de twee clubs die het hoogst op de coëfficiëntenlijst staan zonder zich gekwalificeerd te hebben een ticket krijgen, gaan deze naar de twee landen die in het vorige seizoen het beste gepresteerd hadden. Zij krijgen dan een extra ticket voor de Champions League. In het huidige seizoen zou Nederland daardoor een extra ticket voor de groepsfase krijgen.

De UEFA heeft daarnaast bevestigd dat alle wedstrijden op de finale na midweeks gespeeld zullen blijven worden. Er waren geruchten dat de Europese voetbalbond voortaan in het weekend de wedstrijden wilde afwerken, maar dit is niet het geval.

De Europa League en Conference League zullen vanaf 2024/2025 ook in een soortgelijk systeem gaan werken. Ook in de Europa League zal worden gespeeld tegen 8 verschillende clubs. In de Conference League zullen 6 groepswedstrijden gespeeld worden.
Meer op Uefa.com

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za mei 28, 2022 11:12 am

Met bovenstaande regels hadden we volgend seizoen 2 CL plekken gehad.

Benieuwd of Real nog een keer houdini kan spelen vanavond. Gezien de route na de winter verdienen ze hem wel het meest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » za mei 28, 2022 11:24 am

Voor altijd koninklijk
John Metgod: „In mijn eerste seizoen verloren we vijf finales. Voor een willekeurige andere club zou het bereiken van vijf finales bijzonder zijn, maar voor Real telt dat niet. Daar moet je succes boeken, prijzen winnen.”

Champions League In aanloop naar finale tegen Liverpool blikt John Metgod terug op Real Madrid-tijd
Liverpool en Real Madrid strijden vanavond om 21.00 uur onder toeziend oog van 80.000 toeschouwers om de Champions League-winst in Parijs. John Metgod (64) zal de finale met bovengemiddelde interesse volgen. De oud-verdediger was in 1982 de eerste Nederlander die het maagdelijk witte tenue van De Koninklijke droeg en speelde uiteindelijk twee jaar in het Santiago Bernabéu. „Ik blijf voor de rest van mijn leven deel uitmaken van de Real-familie.”

door Yorick Hokke

Met Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooy, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Royston Drenthe, Klaas-Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart zijn er inmiddels zat Nederlanders die ooit de clubkleuren van Real Madrid verdedigden. Maar John Metgod is toch maar mooi de eerste.

De oud-verdediger weet het nog goed, de dag waarop hij in 1982 een telefoontje kreeg vanuit de Spaanse hoofdstad. „Ik had mijn laatste wedstrijd van het seizoen met AZ gespeeld, thuis tegen ADO Den Haag. Na de wedstrijd hoorde ik dat de rechterhand van Alfredo di Stefano, Luis Molowny, was komen kijken. Maar er komen natuurlijk wel vaker clubs kijken, dat hoefde niet per se voor mij te zijn. AZ was destijds zo’n goede ploeg, dat ze ook voor andere spelers konden komen kijken”, doelt Metgod op onder anderen Kees Kist en Pier Tol. „Maar toen het belletje kwam, was duidelijk dat het voor mij was. Ik denk dat iedereen zich er wel een voorstelling van kan maken hoe zoiets voelde voor mij. Real Madrid is natuurlijk een gigantische club. Ietwat gechargeerd gezegd zou ik er zelfs zonder salaris zijn gaan spelen.”

De transfer kwam rond en Metgod arriveerde in een elftal dat werd geleid door de legendarische Di Stefano. Hij speelde samen met onder anderen Vicente del Bosque, die deze eeuw zeer succesvol de Spaanse nationale ploeg leidde en twee EK’s en een WK won. „Real Madrid had in die tijd een heel grote selectie, met zo’n dertig contractspelers”, vervolgt Metgod. „Dan is het heel simpel: de een zijn brood is een ander zijn dood. Die instelling was heel anders dan ik bij AZ gewend was. Dat was een eye-opener. In mijn eerste seizoen speelde ik met Real Madrid vijf finales. En we verloren ze alle vijf… Dat is natuurlijk geen statistiek waar ik trots op ben, hoewel het er wel eentje is die altijd in de herinnering blijft. We verloren het kampioenschap op de laatste speeldag, en daarna ook de Spaanse bekerfinale, de Super Cup, de tweede beker van Spanje en de Europa Cup II. Die laatste verloren we in Göteborg na verlenging van het Aberdeen van Sir Alex Ferguson met 2-1. Voor een willekeurige club was het bereiken van vijf finales een heel bijzondere prestatie geweest, maar voor een club als Real Madrid telt dat natuurlijk niet. Daar moet je succes boeken, prijzen winnen.”

In twee jaar tijd kwam Metgod tot vijftig wedstrijden voor De Koninklijke, met wie hij tweemaal als tweede eindigde in de competitie. Daarna was het avontuur voorbij. Niet zozeer omdat hij niet goed genoeg presteerde, maar omdat Real Madrid in die tijd aan een regel gebonden was die inhield dat er maar twee buitenlandse spelers tegelijk onder contract mochten staan. „De Duitser Uli Stielike zat er al en ze hadden net de Argentijn Jorge Valdano aangetrokken”, legt Metgod uit. „Dan voel je het op een gegeven moment wel aankomen. Dan had ik wel onder contract kunnen blijven staan en trainen, maar geen wedstrijden spelen. Dat kon pas als een van de andere twee buitenlandse spelers geblesseerd was geraakt. En dan moest het nog een zware blessure zijn ook, eentje die maanden duurt. Maar ik voetbalde nog veel te graag. Ik had geen zin om daarop te wachten.”

En dus vertrok Metgod in 1984 naar het Engelse Nottingham Forest, dat enkele jaren daarvoor nog twee keer de Europa Cup I had gewonnen. De Nederlander koestert absoluut geen wrok jegens Real Madrid voor de manier waarop hij weg moest. „Uiteraard hoop ik nog steeds dat ze winnen. Ik ken nog steeds veel spelers van die tijd. Bijvoorbeeld Emilio Butragueño, waar ik mee gevoetbald heb en die nu directeur is bij Real Madrid. De teammanager van nu was in mijn team de rechtsback. Ik heb het gevoel dat ik een wezenlijk onderdeel ben geweest van de Real Madrid-familie en dat blijf je voor de rest van je leven. Dat is maar voor weinig voetballers weggelegd. Als je in die tijd als buitenlander bij zo’n club mocht spelen, dan zei dat wel wat. Dat is iets waar ik met recht trots op kan zijn.”
’Real kan terugslaan uit verloren positie’
AMSTERDAM John Metgod vindt het lastig om zich aan een voorspelling te wagen over de Champions League-finale tussen Real Madrid en Liverpool. „Het zijn twee teams met totaal verschillende speelstijlen”, aldus de oud-verdediger van De Koninklijke.

„Liverpool speelt aanvallend, vanuit balbezit en met veel snelheid voorin. Ik denk dat Real Madrid net als tegen Paris Saint-Germain en Manchester City iets meer vanuit een verdedigend concept gaat spelen en meer vanuit de counter wil proberen toe te slaan. Liverpool is voor mij wel de favoriet, maar ook weer niet zo dat ik denk dat ze Real Madrid even aan de kant schuiven.”

Metgod ziet namelijk een enorme veerkracht in het elftal van de Madrilenen. „Real heeft de laatste maanden wel laten zien dat ze telkens kunnen terugslaan uit een verloren positie. Dat is ook een bepaalde kracht. Het geeft ze ook wel vertrouwen dat ze weten dat ze in staat zijn om een wedstrijd te doen kantelen. Hoewel het ook een beetje mee moet zitten soms. Als Manchester City in die wedstrijd in Bernabéu gewoon 0-2 maakt, is het gedaan. Die kansen hadden ze.”

„Dat Real Madrid wat verdedigender speelt soms, is overigens wel een verschil met voorgaande jaren”, vervolgt Metgod. „Pas toen er echt op de aanval moest worden gespeeld tegen PSG en Manchester City, zag je dat ze dat ook goed kunnen. Dat heeft Ancelotti wel voor elkaar gekregen. Ik heb hem nooit ontmoet, maar vanaf de buitenkant lijkt het me een aimabele man. Dat gevoel krijg ik bij hem.”
Babel: ’Mooiste Liverpool-herinnering was tegen Arsenal’
Ryan Babel schudt Cesc Fabregas van zich af en schiet Liverpool op 4-2 tegen Arsenal in 2008.

door Yorick Hokke en Mike Verweij

AMSTERDAM Tussen 2007 en 2011 was Ryan Babel speler van Liverpool, dat vanavond de Champions League-finale speelt tegen Real Madrid. Op het moment dat de 69-voudig Oranje-international op Anfield arriveerde, keek hij zijn ogen uit. „Wat mij het meest is bijgebleven van Liverpool is dat ik eerst niet door had hoe groot de club was.”

Babel speelde in zijn periode in een voorhoede met spelers als Dirk Kuyt en Fernando Torres en hoewel hij nooit een onbetwiste basisspeler werd, kwam hij toch nog 146 officiële wedstrijden in actie voor The Reds. Daarin scoorde hij 22 keer en gaf hij achttien assists.

„Mijn mooiste Champions League-herinnering is een thuiswedstrijd tegen Arsenal in de kwartfinale”, doelt de huidige aanvaller van Galatasaray op het treffen in 2008. „Ik viel in en verdiende een penalty, die werd benut door Steven Gerrard. In de laatste minuten maakte ik toen ook nog een doelpunt, de 4-2. Dat gebeurde voor The Kop, de fanatieke aanhang van Liverpool. Dat was iets speciaals.”

Babel kijkt met veel genoegen naar het huidige Liverpool van manager Jürgen Klopp, dat naast de Champions League in 2019 een seizoen later na dertig jaar de Premier League won. Hoe verhoudt de huidige ploeg zich met de spelers waarmee Babel speelde? „Het Liverpool van ons was ook een heel sterk team, maar ik denk dat het Liverpool van nu voor de meeste posities spelers heeft die ook de eerste elf kunnen vervangen zonder dat het ten koste gaat van de kwaliteit”, vertelt hij. „In mijn tijd waren alleen niet alle posities even goed bezet, waardoor er toch wel grote verschillen waren in de wedstrijden.”

Gevraagd naar een smaakmaker van het huidige Liverpool, valt de keuze van Babel op een verrassende naam. „Ik kan op dit moment heel erg genieten van de Portugees Diogo Jota. Dat is een speler waarvan je niet gelijk kan inschatten wat zijn kwaliteiten zijn, maar hij heeft er heel veel. Voor zijn lengte kan hij erg goed koppen en hij kan zich makkelijk vrijmaken van een verdediger zonder dat hij heel erg snel is. Hij is een goede speler, die Liverpool beter heeft gemaakt en voorin de druk houdt op de andere spelers, Mohamed Salah, Roberto Firmino, Sadio Mané en Luis Diaz.”

Babel gaat er vanavond voor zitten, als om 21.00 uur wordt afgetrapt in het Stade de France. „Ik denk dat het een heel mooie finale wordt. Real Madrid heeft bewezen dat je ze tot de laatste seconde niet kunt onderschatten. Ik vind het ook heel erg leuk hoe Karim Benzema eindelijk zijn ultieme plek geclaimd heeft, na alles wat hij de laatste jaren voor Cristiano Ronaldo heeft gedaan. Hij heeft echt in dienst van hem gespeeld. Benzema is nu de ster van Real en zeker gezien zijn leeftijd (34, red.) is dat heel knap. Ik gun het hem enorm, maar ik blijf wel Liverpool-fan.”
De T.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Champions League

Bericht door Historicus » za mei 28, 2022 5:38 pm

Ik lees dat dat als Real Madrid de finale wint, Ajax in pot 1 belandt en Liverpool in pot 2. Bij winst van Liverpool is dat andersom. Dan belandt Ajax in pot 2 en Liverpool in pot 1. (Real zit sowieso in pot 1.)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » za mei 28, 2022 6:38 pm

Dan moet Real maar winnen dus. Sowieso zou dat wel een mooie winnaar zijn gezien hun bijzondere pad naar de finale.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » za mei 28, 2022 8:20 pm

Veel mensen zonder kaartje in het stadion (volgens AD)? Hoe is dat nu weer mogelijk?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za mei 28, 2022 8:23 pm

Ook allemaal mensen die nog buiten staan. Logistiek dus niet zo'n succes.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » za mei 28, 2022 8:27 pm

Als het maar geen tweede Heizel wordt. Mensen in het stadion zonder kaartje en mensen met kaartje nog buiten.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za mei 28, 2022 9:38 pm

Volgens mij hadden ze wel een kaartje maar was het probleem dat ze nog in de rij stonden om 9 uur. En dus besloten om maar over het hek te klimmen.

Liverpool de betere, maar Benzema toch nog met de beste kans.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za mei 28, 2022 10:00 pm

Real nu voor en beter
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » za mei 28, 2022 10:10 pm

Courtois keept goed.

Motm nu met de laatste redding erbij.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » za mei 28, 2022 10:15 pm

Niet iedereen kan Real met 1-4 verslaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » za mei 28, 2022 10:20 pm

Als we dat elftal bij elkaar hadden kunnen houden hadden we er vanavond niet zo ontspannen bij gezeten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Champions League

Bericht door Trab » za mei 28, 2022 10:27 pm

Marillion schreef:Als we dat elftal bij elkaar hadden kunnen houden hadden we er vanavond niet zo ontspannen bij gezeten.
Haha. Nou idd hè? Man man wat een team hadden we toen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie