Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2022 9:07 am

wimpey schreef:
ma mei 30, 2022 8:51 am
Lionel schreef:
ma mei 30, 2022 8:40 am
Hebben jullie echt genoten van Real? Ik heb namelijk amper drive kunnen ontdekken bij Modric en Kroos hoor. Zijn ook complete wedstrijden helemaal zoek gespeeld in de CL.
Tegen iedere andere keeper had Liverpool er 3 gemaakt. Courtois was onvoorstelbaar goed en niet te passeren. Pas toen Liverpool alle risico's ging nemen, kwamen door jou genoemde spelers eraan te pas toch?

Neemt niet weg dat Ancelotti er weer een ploeg van heeft gemaakt. De man heeft nu 5 decennia op rij de Europese hoofdprijs gewonnen. Onvoorstelbaar.
Denk dat wij het eens zijn :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » ma mei 30, 2022 10:44 am

wimpey schreef:
ma mei 30, 2022 8:51 am
Lionel schreef:
ma mei 30, 2022 8:40 am
Hebben jullie echt genoten van Real? Ik heb namelijk amper drive kunnen ontdekken bij Modric en Kroos hoor. Zijn ook complete wedstrijden helemaal zoek gespeeld in de CL.
Tegen iedere andere keeper had Liverpool er 3 gemaakt. Courtois was onvoorstelbaar goed en niet te passeren. Pas toen Liverpool alle risico's ging nemen, kwamen door jou genoemde spelers eraan te pas toch?

Neemt niet weg dat Ancelotti er weer een ploeg van heeft gemaakt. De man heeft nu 5 decennia op rij de Europese hoofdprijs gewonnen. Onvoorstelbaar.
Zo speelt Liverpool toch? Vol gas, er een inschieten en dan op de counter de tegenstander afmaken. Geef je LIverpool ruimte, dan ben je gezien.

Ik vond het een fascinerende wedstrijd, heb ervan genoten. Het opportunisme van Liverpool tegenover de sluwheid van Madrid, prachtig om te zien.

Het klopt dat Madrid compact speelde, maar de kritiek dat het de bus parkeerde deel ik niet. Madrid wilde zich er wel degelijk onderuit voetballen, maar dat lukte in eerste instantie niet. Het deed ook niet aan tijdrekken en had de noodrem niet nodig.

Naarmate de wedstrijd vorderde, voltrok zich het scenario dat Ancelotti had geschreven: Liverpool had geen oplossingen meer en liep leeg. Uiteindelijk kwam er zelfs weinig van een slotoffensief.

Mevrouw Yopii zei na de wedstrijd: 'Uiteindelijk had LIverpool te weinig variatie.' Dat had ze natuurlijk niet gezegd als Liverpool in het begin had gescoord, dan was de wedstrijd anders gelopen. Dat is voetbal: je moet je kansen wel pakken. Ajax won in 1995 de CL nadat het de eerste helft was weggespeeld en Milan grote kansen had verprutst. Ajax schoot toen de eerste kans erin... Daar hoorde ik niemand over. Doorbijten is een essentiële kwaliteit.

BTW, geen enkele keeper pakt onhoudbare ballen. Courtois is een goede keeper, anders speelde hij niet bij Madrid, maar hij kon uitblinken doordat met name Salah faalde.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2022 3:47 pm

Yopii schreef:
ma mei 30, 2022 10:44 am
BTW, geen enkele keeper pakt onhoudbare ballen. Courtois is een goede keeper, anders speelde hij niet bij Madrid, maar hij kon uitblinken doordat met name Salah faalde.
Onzin. Salah schiet zo kort en 2 reflexen van Courtois (1e waarbij ie de bal op paal tikt) waren grandioos. Mané, Diaz en Jota waren nergens, maar ik vond Salah zeer goed. En Courtois nog beter.

Maar meer geluk dan wijsheid. En Madrid vond en zocht de ruimte achter TAA. Die is defensief heel matig.

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » ma mei 30, 2022 4:07 pm

Tja, je zoekt de zwakke plek en daar begin je, zou Cruijff hebben gezegd. :smallgrin.gif: Die TAA stond niet op een meter afstand.

Voetbal hangt van geluk en toeval aan elkaar, dat is niets nieuws. Het is niet zo dat je recht hebt op de overwinning omdat je kansen krijgt. Ik geloof niet zo in pech. Als het kan, moet je doorbijten, zei Davids ooit. Dat liet Liverpool na. In de topsport win je geen wedstrijden omdat je beter bent, je wint wedstrijden omdat het scorebord dat aangeeft.

Ik bedoelde dat Salah de kansen miste, niet dat hij slecht speelde. Het moest inderdaad van hem komen, wat al een teken aan de wand is. Madrid slaagde erin de andere aanvallers te neutraliseren. Maar Liverpool neutraliseerde Vinicius niet en die besliste de wedstrijd dus wel. Na die goal bracht Liverpool niet zo heel veel meer, wat typerend was.

Ik geniet van Modric, wat hij doet ziet er zo simpel uit. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League

Bericht door Zuidema » ma mei 30, 2022 6:41 pm

Ajax Rules schreef:
ma mei 30, 2022 8:52 am
Zuidema schreef:
zo mei 29, 2022 3:05 pm
Ajax Rules schreef:
zo mei 29, 2022 2:52 pm
Denk dan toch Kroos.

Maar het is natuurlijk hoe je weegt. Anderen zullen zeggen: "Pele"

Maar Kroos o.a. 5 keer CL, 5 keer wereldkampioen clubs, en wereldkampioen met Duitsland. Wow!
Als speler zeker. Maar ik doelde op de combi speler/coach. Ja, dat moet dan wel Ancelotti zijn.
Ja, dat bedoelde ik ook. Kroos is als speler/coach wellicht succesvoller dan Ancelotti als speler/coach.
Wellicht.. De tijd zal het leren. Toch: “Een goed paard is nog geen goede ruiter”.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » ma mei 30, 2022 8:26 pm

Vooral mooi bij Ancelotti dat ie na een paar mindere jaren bij Napoli en Everton weer zo boven komt drijven.

De enige van het Milan van Sacchi die het echt gemaakt heeft als trainer. Al heeft Rijkaard, je zou hem bijna vergeten, natuurlijk ook de CL gewonnen. Ruud, Marco en Donadoni hebben het geprobeerd. Maar passen beter in de studio dan op het veld.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » ma mei 30, 2022 8:29 pm

Je moet als trainer ook op de juiste plaats zijn. Rijkaard bij Barcelona was een succes. Rijkaard bij Sparta niet. Ancelotti bij Real Madrid is een succes. Ancelotti bij Everton niet.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Champions League

Bericht door Frank » ma mei 30, 2022 9:14 pm

Hoe zou dat toch komen, verschil in te besteden budget misschien? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » di mei 31, 2022 7:48 am

Frank schreef:
ma mei 30, 2022 9:14 pm
Hoe zou dat toch komen, verschil in te besteden budget misschien? :smallgrin.gif:
Tovenaar Brands gaf in de 2 seizoenen dat Ancelotti bij Everton zat toch echt 170M GBP aan nieuw spelersmateriaal uit.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di mei 31, 2022 8:33 am

Jinne schreef:
ma mei 30, 2022 8:26 pm
Vooral mooi bij Ancelotti dat ie na een paar mindere jaren bij Napoli en Everton weer zo boven komt drijven.

De enige van het Milan van Sacchi die het echt gemaakt heeft als trainer. Al heeft Rijkaard, je zou hem bijna vergeten, natuurlijk ook de CL gewonnen. Ruud, Marco en Donadoni hebben het geprobeerd. Maar passen beter in de studio dan op het veld.
Ik vind Ruud als analist een verschikking.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Liberty » di mei 31, 2022 9:02 am

Lionel schreef:
di mei 31, 2022 8:33 am
Jinne schreef:
ma mei 30, 2022 8:26 pm
Vooral mooi bij Ancelotti dat ie na een paar mindere jaren bij Napoli en Everton weer zo boven komt drijven.

De enige van het Milan van Sacchi die het echt gemaakt heeft als trainer. Al heeft Rijkaard, je zou hem bijna vergeten, natuurlijk ook de CL gewonnen. Ruud, Marco en Donadoni hebben het geprobeerd. Maar passen beter in de studio dan op het veld.
Ik vind Ruud als analist een verschikking.
Ruud Gullit is dan ook helemaal niet met voetbal bezig, heb ik het idee. Een echte analist wil alles zien en is zo'n beetje de hele dag bezig met het spelletje. Ruud Gullit lijkt mij totaal niet zo'n type. Volgens mij wel een goeie gozer, maar geen voetbaldier zoals Jan Boskamp b.v.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » di mei 31, 2022 9:21 am

wimpey schreef:
di mei 31, 2022 7:48 am
Frank schreef:
ma mei 30, 2022 9:14 pm
Hoe zou dat toch komen, verschil in te besteden budget misschien? :smallgrin.gif:
Tovenaar Brands gaf in de 2 seizoenen dat Ancelotti bij Everton zat toch echt 170M GBP aan nieuw spelersmateriaal uit.
Gezien dit seizoen van de Blues deed ie het niet eens zo slecht bij Everton.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door Jinne » di mei 31, 2022 9:24 am

Lionel schreef:
di mei 31, 2022 8:33 am
Jinne schreef:
ma mei 30, 2022 8:26 pm
Vooral mooi bij Ancelotti dat ie na een paar mindere jaren bij Napoli en Everton weer zo boven komt drijven.

De enige van het Milan van Sacchi die het echt gemaakt heeft als trainer. Al heeft Rijkaard, je zou hem bijna vergeten, natuurlijk ook de CL gewonnen. Ruud, Marco en Donadoni hebben het geprobeerd. Maar passen beter in de studio dan op het veld.
Ik vind Ruud als analist een verschikking.
Maar daar heeft Ruud geen last van. In de studio kan je van alles doen en laten voor een paar k en de volgende keer zit je er weer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » di mei 31, 2022 9:46 am

Liberty schreef:
di mei 31, 2022 9:02 am
Lionel schreef:
di mei 31, 2022 8:33 am
Jinne schreef:
ma mei 30, 2022 8:26 pm
Vooral mooi bij Ancelotti dat ie na een paar mindere jaren bij Napoli en Everton weer zo boven komt drijven.

De enige van het Milan van Sacchi die het echt gemaakt heeft als trainer. Al heeft Rijkaard, je zou hem bijna vergeten, natuurlijk ook de CL gewonnen. Ruud, Marco en Donadoni hebben het geprobeerd. Maar passen beter in de studio dan op het veld.
Ik vind Ruud als analist een verschikking.
Ruud Gullit is dan ook helemaal niet met voetbal bezig, heb ik het idee. Een echte analist wil alles zien en is zo'n beetje de hele dag bezig met het spelletje. Ruud Gullit lijkt mij totaal niet zo'n type. Volgens mij wel een goeie gozer, maar geen voetbaldier zoals Jan Boskamp b.v.
Lijkt mij vooral een mega vermoeiende gozer. Hij weet iedere keer het verhaal zo te draaien dat zijn tijd bij Milan ter sprake komt.

"Hey Ruud, wat vind je ervan dat Rusland Oekraine is binnengevallen?" Nou, in mijn tijd bij Milan..... :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di mei 31, 2022 10:38 am

Marillion schreef:
ma mei 30, 2022 8:29 pm
Je moet als trainer ook op de juiste plaats zijn. Rijkaard bij Barcelona was een succes. Rijkaard bij Sparta niet.
Trainer van Barcelona of van Sparta, dat zijn dan ook totaal andere omstandigheden.

Bij Barcelona kan een trainer wat hij niet beheerst uitbesteden. Wel moet hij geloofwaardig zijn in de ogen van zijn spelers, kunnen omgaan met grote ego's. In dat geval heeft een voormalige wereldster een streepje voor, die begrijpt hoe topspelers denken. Dat is voor veel (niet alle) trainers met weinig achtergrond toch lastig.

Bij Sparta moet je middelmatige spelers een team laten vormen. Dat is meer gymles, zeg maar. De trainer moet veel zelf doen, dus allrounder zijn.

Ancelotti is een sterke persoonlijkheid, bij het Milan van Sacchi was hij al de onbetwiste baas in het veld. Hij weet waar Abraham de mosterd haalt. Daarbij is hij tactisch sterk, dat heeft hij altijd al gehad. In het veld zag hij alles.

Ben het dus met dat paard-en-ruiter-gedoe niet eens. Veel paarden blijken al een halve ruiter in het veld. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2022 10:46 am

Een paard kan überhaupt geen ruiter worden. Dat is misschien ook wat Adriaanse stiekem bedoelde. Al die oud-topvoetballers kunnen het niet opbrengen om gymles te geven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League

Bericht door Jöhnk » di mei 31, 2022 10:52 am

Zuidema schreef:
zo mei 29, 2022 2:47 pm
Ajax Rules schreef:
zo mei 29, 2022 2:35 pm
Jöhnk schreef:
zo mei 29, 2022 12:09 pm
Ancelotti heeft blijkbaar de juiste snaar geraakt.
Wat een cv die man. Kroos trouwens ook. Check die wikipedia-pagina's eens.... :worshippy.gif:
Die cv van Ancelotti... Niet normaal meer. Succesvolste speler/coach ooit?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Carlo_Ancelotti
Puur qua palmares lijkt me die eer weggelegd voor Zidane.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » di mei 31, 2022 11:29 am

Jöhnk schreef:
di mei 31, 2022 10:46 am
Een paard kan überhaupt geen ruiter worden. Dat is misschien ook wat Adriaanse stiekem bedoelde. Al die oud-topvoetballers kunnen het niet opbrengen om gymles te geven.
Co Adriaanse had een grote mond over Marco van Basten, maar toen hij (eerder) zelf bij Ajax voor de groep stond was het (ook) een teringzooi. Vond het altijd erg grappig dat hij prat ging op zijn "paard en ruiter" verhaal terwijl hij zelf ook een vrij matige paard én ruiter bleek te zijn. Heeft AZ richting de subtop van Nederland geduwd en heeft een jaar bij Porto twee prijzen gepakt. That's it he.

Moet altijd een beetje denken aan Marcel Keizer dan. Co heeft wel wat meer gepresteerd, maar heb er een beetje dezelfde vibe bij.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » di mei 31, 2022 11:30 am

Jöhnk schreef:
di mei 31, 2022 10:52 am
Zuidema schreef:
zo mei 29, 2022 2:47 pm
Ajax Rules schreef:
zo mei 29, 2022 2:35 pm


Wat een cv die man. Kroos trouwens ook. Check die wikipedia-pagina's eens.... :worshippy.gif:
Die cv van Ancelotti... Niet normaal meer. Succesvolste speler/coach ooit?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Carlo_Ancelotti
Puur qua palmares lijkt me die eer weggelegd voor Zidane.
Zidane mag het nog wel een keer proberen bij een andere club.

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di mei 31, 2022 11:55 am

Peter schreef:
di mei 31, 2022 11:29 am
Jöhnk schreef:
di mei 31, 2022 10:46 am
Een paard kan überhaupt geen ruiter worden. Dat is misschien ook wat Adriaanse stiekem bedoelde. Al die oud-topvoetballers kunnen het niet opbrengen om gymles te geven.
Co Adriaanse had een grote mond over Marco van Basten, maar toen hij (eerder) zelf bij Ajax voor de groep stond was het (ook) een teringzooi. Vond het altijd erg grappig dat hij prat ging op zijn "paard en ruiter" verhaal terwijl hij zelf ook een vrij matige paard én ruiter bleek te zijn. Heeft AZ richting de subtop van Nederland geduwd en heeft een jaar bij Porto twee prijzen gepakt. That's it he.

Moet altijd een beetje denken aan Marcel Keizer dan. Co heeft wel wat meer gepresteerd, maar heb er een beetje dezelfde vibe bij.
Precies.

Er zijn conservatief ingeschat wel honderd keer zoveel spelers van het niveau van Co Adriaanse als van het niveau van Ancelotti of Pep Guardiola. Niet zo vreemd dus dat veel trainers vroeger middelmatige voetballers waren.

Bekijken we alle gymleraren die aardig tegen een balletje konden trappen (maar meer niet), dan zullen er percentueel ook weinig zijn die trainer in het betaalde voetbal worden.

De meeste trainers daarentegen hebben wel een voetbalachtergrond. Zonder is het denk ik lastig om 'de kleedkamer' te begrijpen.

Van veel topspelers kun je vooraf zeggen dat ze niet voor het trainersvak gemaakt zijn. Ruud Gullit ging er al tijdens zijn voetbalcarrière prat op dat hij nooit wedstrijden keek omdat 'muziek meer zijn ding was'. Marco van Basten bekeek alles vanuit het standpunt van Marco van Basten, dat is niet veranderd. Davids? Mwah. Seedorf? Wijsneus. Depay zal ook geen toptrainer worden.

Vroeger was het nog relatief simpel: spelers moesten hun bek houden. Kein Geloel. Tegenwoordig is het trainersvak aardig complex.

Het is voor topsporters lastig om af te kicken van wat zo lang hun hele leven heeft bepaald. Om de adrenalinetrip te verlengen, gaan ze dingen doen die ze niet kunnen. De supporters gaan daar overigens ook in mee. Denk maar aan het enthousiasme toen Maradona trainer werd. Die man hoorde thuis in een afkickcentrum en niet in een voetbalstadion.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » di mei 31, 2022 12:05 pm

Blind was ook een halve ruiter in het veld en ik heb niet de indruk dat je dat een goede ruiter vindt
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » di mei 31, 2022 12:29 pm

LucaS schreef:
di mei 31, 2022 12:05 pm
Blind was ook een halve ruiter in het veld en ik heb niet de indruk dat je dat een goede ruiter vindt

Neuh, Frank Rijkaard was de echte leider van Ajax.

Danny Blind was meer de slippendrager van LVG. Dat is hij trouwens nog steeds.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di mei 31, 2022 6:10 pm

Peter schreef:
di mei 31, 2022 11:29 am
Jöhnk schreef:
di mei 31, 2022 10:46 am
Een paard kan überhaupt geen ruiter worden. Dat is misschien ook wat Adriaanse stiekem bedoelde. Al die oud-topvoetballers kunnen het niet opbrengen om gymles te geven.
Co Adriaanse had een grote mond over Marco van Basten, maar toen hij (eerder) zelf bij Ajax voor de groep stond was het (ook) een teringzooi. Vond het altijd erg grappig dat hij prat ging op zijn "paard en ruiter" verhaal terwijl hij zelf ook een vrij matige paard én ruiter bleek te zijn. Heeft AZ richting de subtop van Nederland geduwd en heeft een jaar bij Porto twee prijzen gepakt. That's it he.

Moet altijd een beetje denken aan Marcel Keizer dan. Co heeft wel wat meer gepresteerd, maar heb er een beetje dezelfde vibe bij.
5e en 2e inclusief Champions League kwalificatie met Willem II mag je ook wel in het rijtje van zijn knappe prestaties plaatsen natuurlijk. Op basis daarvan kwam hij destijds naar Ajax.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » di sep 06, 2022 7:43 pm

Zagreb stunt tegen zwalkend Chelsea ..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League

Bericht door Marillion » di sep 06, 2022 7:52 pm

Die missen duidelijk een type Alvarez. Maar ja, daar zijn er niet veel van dus dat soort spelers is echt extréém duur.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie