Afrika Cup 2010

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wordt kampioen van Afrika?

Ivoorkust
8
44%
Kameroen
1
6%
Ghana
1
6%
Nigeria
0
Geen stemmen
Algerije
0
Geen stemmen
Egypte
6
33%
Tunesië
1
6%
Algerije
0
Geen stemmen
Een ander land, namelijk
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Afrika Cup 2010

Bericht door Duke » vr jan 08, 2010 10:28 pm

Afrika Cup 2010: zeven kanshebbers en één outsider
07/01/2010 12:00

De 27ste editie van het toernooi om de Afrika Cup gaat zondag in Angola van start. Voetbal International portretteert de kanshebbers op de titel.

Afbeelding Ivoorkust

Bijnaam De Olifanten
Bondscoach Vahid Halilhodzic
Aantal deelnames Afrika Cup 17
Beste prestatie winnaar in 1992

De selectie van Ivoorkust barst van de grote namen. Behalve Didier Drogba, Salomon Kalou en de broers Kolo en Yaya Touré, heeft bondscoach Vahid Halilhodzic (57) ook nog de beschikking over Didier Zokora (Sevilla), Aruna Dindane (Portsmouth), Emmanuel Eboué (Arsenal) en Guy Demel (Hamburger SV). Reservedoelman Vincent Angban is de enige speler in de 23-koppige selectie die in Afrika voetbalt. De 24-jarige sluitpost staat in eigen land onder contract bij ASEC Mimomas, de club waar bijna de gehele Ivoriaanse ploeg een verleden heeft.


Afbeelding Kameroen

Bijnaam De Ontembare Leeuwen
Bondscoach Paul Le Guen
Aantal deelnames Afrika Cup 15
Beste prestatie winnaar in 1984, ’88 en 2002

De hoogstgenoteerde Afrikaanse natie op de FIFA-ranglijst is komende zomer tegenstander van Oranje op het WK in Zuid-Afrika. De sterke Afrikanen, verliezend finalist van de laatste editie van de Afrika Cup, zijn verdedigend meedogenloos en hebben met Samuel Eto'o een supervedette in huis. Samen met doelman Carlos Kameni, Geremi en Rigobert Song vormt Eto’o het ervaren kwartet van het elftal. Bondscoach Paul Le Guen probeerde de macht van dit viertal direct na zijn aanstelling in juni 2009 wat in te dammen. Hij passeerde Song zelfs even, maar de routinier neemt toch voor de achtste keer deel aan het toernooi om de Afrika Cup.


Afbeelding Ghana

Bijnaam De Zwarte Sterren
Bondscoach Milovan Rajevac
Aantal deelnames Afrika Cup 16
Beste prestatie winnaar in 1963, ’65, ’78 en ’82

Ghana is na recordhouder Egypte het land met de meeste continentale titels. The Black Stars veroverden de Afrika Cup vier keer, maar de laatste zege dateert alweer van 1982. De selectie van Ghana is door blessures en interne ruzies behoorlijk verzwakt. Belangrijkste afwezige is Sulley Muntari. De middenvelder van Internazionale is om disciplinaire redenen buiten de ploeg gehouden door de Servische bondscoach Milovan Rajevac. Muntari kwam in november net als Michael Essien en Asamoah Gyan niet opdagen voor een oefenduel met Angola. In tegenstelling tot Essien en Gyan weigerde de 44-voudig international zijn excuses aan te bieden.


Afbeelding Nigeria

Bijnaam De Super Adelaars
Bondscoach Shaibu Amodu
Aantal deelnames Afrika Cup 14
Beste prestatie winnaar 1980 en ‘94

Nigeria beleefde zijn beste periode midden jaren negentig. Het team won in 1994 onder Clemens Westerhof zijn tweede Afrika Cup en plaatste zich voor het eerst ooit voor een WK. En in april van dat jaar bezette het de vijfde plaats op de FIFA-ranking. In 1996 volgde de Olympische titel onder Jo Bonfrère. De huidige selectie telt slechts drie lokale internationals; de rest is voornamelijk actief in Europa voor bescheiden clubs. Ervaring is dan ook géén probleem voor Nigeria. Ex-Ajacied Nwankwo Kanu is nog altijd aanvoerder, verder zijn er hoge verwachtingen van Chelsea’s John Obi Mikel.


Afbeelding Algerije

Bijnaam De Woestijnvossen
Bondscoach Rabah Saadane
Aantal deelnames Afrika Cup 13
Beste prestatie winnaar in 1990

Algerije hoort voor het eerst in twintig jaar weer bij het groepje favorieten voor de eindzege. De Noord-Afrikanen hebben die status vooral te danken aan de zo succesvol verlopen WK-kwalificatiecampagne waarin werd afgerekend met aartsrivaal Egypte. Les Fennecs plaatsten zich na 24 jaar afwezigheid weer voor een mondiale eindronde. Door actief te zoeken naar Europeanen met een Algerijns paspoort heeft bondscoach Rabah Saadane het niveau van de nationale ploeg de afgelopen twee jaar flink omhoog getrokken. De 63-jarige oefenmeester overtuigde onder anderen Mourad Meghni (Lazio Roma) en Hassan Yebda (Portsmouth) te kiezen voor een interlandcarrière in Afrika.


Afbeelding Egypte

Bijnaam De Farao’s
Bondscoach Hassan Shehata
Aantal deelnames Afrika Cup 21
Beste prestatie winnaar 1957, '59, '86, '98, '06, '08

Met zes eindzeges, waarvan de twee laatste in 2006 en 2008, is Egypte nog altijd recordwinnaar van het toernooi om de Afrika Cup. Toch heeft deze editie plaats op een zeer gevoelig moment voor de Noord-Afrikanen. Er is immers nog altijd de pijn van de uitschakeling voor het WK door aartsvijand Algerije (0-1 in een barrageduel), waardoor de Egyptenaren nu exact twintig jaar op een wereldeindronde ontbreken. Wat de gevolgen van deze aanhoudende frustratie zijn op de prestaties tijdens de strijd om de Afrika Cup is afwachten. Vooralsnog is het team van bondscoach Hassan Shehata twaalf toernooiduels op rij ongeslagen.


Afbeelding Tunesië

Bijnaam De Adelaars van Carthago
Bondscoach Faouzi Al Benzarti
Aantal deelnames Afrika Cup 13
Beste prestatie winnaar in 2004

Tunesië is op het Afrikaanse continent voorbijgestreefd door Ivoorkust, Kameroen, Nigeria en Ghana. De laatste WK-kwalificatiereeks toonde dat opnieuw aan. Tunesië ontbreekt komende zomer in Zuid-Afrika na drie opeenvolgende deelnames. Het kostte de Portugese bondscoach Humberto Coelho zijn baan. Na de teleurstelling koos de Tunesische bond voor een opvolger uit eigen land: Faouzi Al Benzarti. Onder de nieuwe bondscoach hoopt Tunesië zich weer te mengen onder de toplanden. Op het Afrika Cup-toernooi hoort de winnaar van 2004 steevast tot de kanshebbers. Bij de laatste zeven edities haalde het land telkens minimaal de kwartfinale.


Afbeelding Angola

Bijnaam De Zwarte Antilopen
Bondscoach Manuel José
Aantal deelnames Afrika Cup 4
Beste prestatie kwartfinalist in 2008

Angola is als gastland automatisch geplaatst voor de strijd om de Afrika Cup. Het thuisvoordeel in combinatie met de loting – als groepshoofd ontliep het land onder meer confrontaties met Kameroen, Egypte en Ivoorkust – hebben de verwachtingen in de voormalige Portugese kolonie flink doen stijgen. Een kwartfinaleplaats is de minimale eis. Met bondscoach Manuel José, die in mei 2009 werd aangesteld, beschikken de Angolezen over een zeer ervaren oefenmeester. De 63-jarige Portugees was in de jaren negentig met Boavista succesvol in zijn geboorteland (Portugese beker en Super Cup in 1992) en legde met de Egyptische club Al Ahly vier keer beslag op de Afrikaanse Champions League.
http://www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door peter » za jan 09, 2010 11:35 am

Ghana of Ivoorkust. Ik heb op Ivoorkust gestemd.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Khraa » za jan 09, 2010 2:02 pm

Ik ben benieuwd of en hoe Enoh gaat spelen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Duke » za jan 09, 2010 2:14 pm

Ik volg het Afrikaanse voetbal niet zo erg, maar ik vond Egypte wel goed spelen tijdens de Confederations cup, dat is mijn keuze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Beloki » za jan 09, 2010 2:30 pm

Ik heb op Kameroen gestemd. Ik vind hen een sterke ploeg hebben.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Hoeladans » za jan 09, 2010 2:33 pm

Mali.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 09, 2010 3:14 pm

Ik heb Ivoorkust gestemd.

Is het trouwens ergens te volgen? Niet dat ik er voor thuis ga blijven trouwens, het Afrikaanse voetbal kan me meestal niet echt bekoren.
Ajax!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Feest » za jan 09, 2010 3:48 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 09, 2010 4:01 pm

Waarom hoop je dat? Wat mij betreft gaat het door, lekker voor Chelsea.
Ajax!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Feest » za jan 09, 2010 4:02 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Bert » za jan 09, 2010 4:32 pm

Ze hebben toch al aangegeven dat het sowieso doorgaat?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door brigade zuid » za jan 09, 2010 4:37 pm

Belachelijk.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Feest » za jan 09, 2010 4:37 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:19 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Bert » za jan 09, 2010 4:40 pm

Neuh, ik heb er niets mee en ik zou het belachelijk vinden als het doorgaat, maar ik dacht dat de organisatie al had gezegd dat het sowieso doorgaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Beloki » za jan 09, 2010 4:47 pm

Togo beslist vandaag of ze zich terugtrekken. Maar zelfs al doen ze dat, dan zal het toernooi wel doorgaan.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door M.. » za jan 09, 2010 4:49 pm

Beloki schreef:Togo beslist vandaag of ze zich terugtrekken. Maar zelfs al doen ze dat, dan zal het toernooi wel doorgaan.
Denk ik ook, in de regels staat duidelijk dat teams zich bij voorkeur met het vliegtuig moeten verplaatsen. Ze gingen met de bus, dus eigen schuld :baaa.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door generaal » za jan 09, 2010 4:51 pm

M schreef:
Beloki schreef:Togo beslist vandaag of ze zich terugtrekken. Maar zelfs al doen ze dat, dan zal het toernooi wel doorgaan.
Denk ik ook, in de regels staat duidelijk dat teams zich bij voorkeur met het vliegtuig moeten verplaatsen. Ze gingen met de bus, dus eigen schuld :baaa.gif:
Meen je dat nou?

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door M.. » za jan 09, 2010 4:55 pm

generaal schreef:
M schreef:
Beloki schreef:Togo beslist vandaag of ze zich terugtrekken. Maar zelfs al doen ze dat, dan zal het toernooi wel doorgaan.
Denk ik ook, in de regels staat duidelijk dat teams zich bij voorkeur met het vliegtuig moeten verplaatsen. Ze gingen met de bus, dus eigen schuld :baaa.gif:
Meen je dat nou?
De Afrikaanse voetbalbond CAF reageerde onmiddellijk: Het toernooi om de Afrika Cup gaat door. ,,We maken ons zorgen om de spelers, maar het toernooi gaat door'', zei een woordvoerder van CAF. ,,We vragen ons af waarom Togo koos voor busvervoer. Onze regels zijn duidelijk, teams reizen bij voorkeur met het vliegtuig.'' (ANP/DHE)
http://www.ad.nl/ad/nl/1941/Afrika-Cup/ ... gola.dhtml

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 09, 2010 5:01 pm

Zeggen zij dat ook niet gewoon omdat het anders veel geld gaat kosten? De organisatie van zo'n toernooi kost miljoenen, dat is weggegooid geld als het wordt afgeblazen. En wat te denken van de mediacontracten en sponsordeals. Alles bijelkaar gaat het misschien om tientallen miljoenen. Zeker in een continent als Afrika is dit een Godsvermogen.

Ik zou het trouwens door laten gaan, want aan terrorisme moet je niet toegeven. Stel dat bij het WK in Zuid-Afrika een bomaanslag door Al Qaida wordt gepleegd waarbij 20 willekeurige mensen worden gedood, moet je het WK dan afgelasten? Of alleen als zich onder de slachtoffers sporters bevinden?
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door peter » za jan 09, 2010 5:11 pm

Willekeurig? Dit is niet willekeurig en daarom kan het ook niet doorgaan. De Togo selectie is aangevallen en trekt zich dus terug. Nou, dan moet je je als deelnemer solidair tonen en ook de boel oppakken en er mee kappen. Ook uit veiligheidsoverweging, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 09, 2010 5:18 pm

Vanuit veiligheidsoverwegingen, dan zou ik het nog snappen. Al vraag ik me af of ze dat niet van te voren hadden kunnen zien aankomen, en of ze het toernooi daar dan wel hadden moeten organiseren. En of landen niet van te voren hadden moeten beslissen om niet te gaan.

Dat je solidair moet zijn door het toernooi niet te spelen vind ik flauwekul. De solidariteit spreekt in zo'n geval voor zich, die hoef je wat mij betreft niet te bewijzen met grote gebaren.

En de vraag is ook wie je een dienst bewijst door zo'n toernooi niet te spelen. Je geeft eigenlijk alleen die schutters hun zin, want zij zijn hoogstwaarschijnlijk uit op aandacht en chaos.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door 999 » za jan 09, 2010 5:31 pm

TOGO TREKT ZICH TERUG

AMSTERDAM - De voetballers van Togo hebben zich terugggetrokken uit de Afrika Cup. Dat meldt de BBC. De bus van het Afrikaanse team werd vrijdagavond onder vuur genomen, waarbij twee doden en verschillende gewonden vielen.

Aanvoerder Emmanuel Adebayor liet eerder zaterdag al weten dat de meeste spelers naar huis wilden. Het toernooi begint zondag.
Togo pressed to play on in Africa Cup of Nations


Stunned Togo players in disbelief after attack

Togo look set to pull out of the Africa Cup of Nations, with the death toll following the attack on their team bus in Angola rising to three.

The assistant coach, press officer and driver were killed. Two players were shot and injured in Friday's attack.

The Angolan government and tournament officials want the Togo team to stay.

But midfielder Alaixys Romao told French newspaper L'Equipe they were pulling out of the competition and wanted other teams to follow suit.

He said: "We're talking to the other teams in our group to try to convince them to boycott too."

Togo were due to play Ghana in their opening match in the northern Angola province of Cabinda, where the attack took place, on Monday.

Ivory Coast and Burkina Faso are the other teams in Group B.

Angola's prime minister Paulo Kassoma met with African football officials in Luanda to offer reassurances on the safety of the players on the eve of the tournament.

"The prime minister considers the incident in Cabinda as an isolated act and repeated that the security of Togo's team and the other squads is guaranteed," his office said in a statement.

Earlier, Togo coach Hubert Velud told French radio station RMC that he thought the Angolan authorities should consider cancelling the entire tournament.

"We can at least pose that question," he said. "It's an act of barbarism while we are here to celebrate African football.

"We left the hospital a short time ago to come to the centre for the teams in the competition. We stayed in the hospital a long time so that we could be very united.

"In these situations you become a bit paranoid, you doubt everything. We don't feel that the authorities are taking this very seriously."

Aston Villa's Togolese midfielder Moustapha Salifou was thankful for the presence of the security team after he emerged unscathed from the incident, which happened after the team had entered Angola from neighbouring Congo, but he said he felt lucky to be alive.

He told Villa's website: "Our security people saved us. They were in two cars, about 10 of them in total, and they returned fire.

"The shooting lasted for half an hour and and I could hear the bullets whistling past me. It was like a movie.

"It was only 15 minutes after we crossed the border into Angola that we came under heavy fire. The driver was shot almost immediately and died instantly so we were just stopped on the road with nowhere to go.

"I know I am really lucky. I was in the back of the coach with Emmanuel Adebayor and one of the goalkeepers. A defender sat in front of me took two shots in the back.

"The goalkeeper Kodjovi Obilale Dodo, one of my best friends, was shot in the stomach and was flown to South Africa to undergo an operation to save his life.

"It was horrific. Everybody was crying. I don't know how anyone can do this.

"I am back at our camp in Cabinda with my team-mates but we all want to go home to Togo. We have made our decision. We can't play in these circumstances and want to leave for home.

"We don't want to compete in the tournament because our assistant manager and the press officer have been killed. As a team we have made this decision."

Togo captain, and Manchester City striker, Adebayor, who was on the coach but also unharmed, has been told by his club that he will be given as much time as needs to recover from the attack.

On Friday he said many of his team-mates wanted to go home.

He told BBC Afrique: "It's a football game, it's one of the biggest tournaments in Africa and a lot of people would love to be in our position but I don't think anybody would be prepared to give their life. You cannot sleep after what we have seen - one of your team-mates with bullets in his body in front of you, crying and losing consciousness
Emmanuel Adebayor


"If I am alive I can still play football tomorrow and in one year maybe even another Cup of Nations but I am not ready to pass away now."

Defender Serge Akakpo, who plays for Romanian club Vaslui, was hit by two bullets and lost a lot of blood in the attack in Angola's oil-rich territory of Cabinda, which is due to host seven matches.

Adebayor said the players were unsure whether Akakpo would survive at the time, but his club reported that his condition was stabilised and he underwent successful surgery.

Reserve keeper Obilale, who plays for French club GSI Pontivy, was also wounded, while several other players required hospital treatment and were later seen with bandages on legs, hands and faces.


"I don't think any of the players will be able to sleep after this," said Adebayor, who admitted they were all still in shock.

"You cannot sleep after what we have seen - one of your team-mates with bullets in his body in front of you, crying and losing consciousness. It is very difficult."

Souleymane Habuba, spokesman for organisers the Confederation of African Football (CAF), said the tournament would proceed despite the attack.

"Our great concern is for the players, but the championship goes ahead," said Habuba, who questioned why Togo had elected to travel by road rather than flying.

"CAF's regulations are clear: teams are required to fly rather than travel by bus," he added.

Football's world governing body Fifa has expressed its concern about the attack.

"Fifa and its president, Sepp Blatter, are deeply moved by today's incidents which affected Togo's national team, to whom they express their utmost sympathy," said a statement.

"Fifa is in touch with the African Football Confederation (CAF) and its president, Issa Hayatou, from which it expects a full report on the situation."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Duke » zo jan 10, 2010 11:30 am

Regering houdt Togo uit Afrika Cup

De regering van Togo wil niet dat de nationale voetbalploeg aan de Afrika Cup deelneemt. Reden voor die beslissing is de bloedige aanslag op de spelersbus van het team vrijdag aan de grens van Congo en de Angolese enclave Cabinda. De chauffeur van het voertuig, een assistent-bondscoach en een woordvoerder kwamen om het leven. De doelman van Togo ligt nog op de intensive care van een ziekenhuis in Zuid-Afrika. Hij heeft nog twee kogels in zijn rug.

"De regering wil dat de voetbalploeg snel naar huis komt'', bevestigt een woordvoerder van de regering. "Dat is echt de beste beslissing.'' De zegsman reageert op uitspraken van Thomas Dossevi. Deze speler van Togo zei dat zijn ploeg toch aan de Afrika Cup in Angola wil deelnemen. "We moeten uit respect voor de doden spelen'', stelde Dossevi. "We kunnen ze niet in de steek laten.''

Het toernooi in Angola begint vandaag en duurt drie weken.
Spitsnieuws

Goed besluit, wat mij betreft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Lionel » zo jan 10, 2010 12:01 pm

Inderdaad zeg. Kan het WK (eventueel) nog in een ander land georganiseerd worden?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Afrika Cup 2010

Bericht door Hoeladans » zo jan 10, 2010 9:59 pm

Hahaha, heerlijk die Afrika Cup.

Angola staat 10 minuten voor tijd met 4-0 voor tegen Mali, dan laat de keeper een bal door z'n benen gaan en kopt Kanoute de 4-2 erin.

Vervolgens scoort Mali in de 94e minuut de 4-3 en in de 95e minuut de 4-4. :smallgrin.gif:

Plaats reactie