Champions League 2010-2011

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Monkey Tonk » wo jun 01, 2011 2:57 pm

Spanje doet 'een poging' en wordt meteen even Europees en Wereldkampioen. Lullig maar waar. Spanje heeft het opgepikt en doet het in principe beter. Het is misschien net als het mengen van de eigenschappen van twee planten. De voorafgaande Spaanse eigenschappen waren blijkbaar een vruchtbare bodem voor de Nederlandse stijl, en nu hebben ze iets nieuws dat beter is dan beide stijlen. Het Hollandse plantje bloeide vaak in volle pracht, maar bleef kwetsbaar. Spanje is veel stugger. Ze gaan niet aan overmoed ten onder, zoals Nederland in het verleden vaak wel.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » wo jun 01, 2011 3:09 pm

Ze barsten van de kwaliteit. Misschien is dat het.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » wo jun 01, 2011 3:56 pm

Monkey Tonk schreef:Spanje doet 'een poging' en wordt meteen even Europees en Wereldkampioen. Lullig maar waar.
Ze waren al iets langer bezig.
Spanje heeft het opgepikt en doet het in principe beter. Het is misschien net als het mengen van de eigenschappen van twee planten. De voorafgaande Spaanse eigenschappen waren blijkbaar een vruchtbare bodem voor de Nederlandse stijl, en nu hebben ze iets nieuws dat beter is dan beide stijlen. Het Hollandse plantje bloeide vaak in volle pracht, maar bleef kwetsbaar. Spanje is veel stugger. Ze gaan niet aan overmoed ten onder, zoals Nederland in het verleden vaak wel.
Klopt, maar dat heeft niet zoveel te maken met het voetbal zelf. Ze doen het ook heel goed alleen missen ze ook wel iets wat Nederland wel heeft en zou kunnen laten zien. Het afgelopen WK deden ze dat niet en hebben ze in wezen vrij laf momentenvoetbal gespeeld, maar ik daarna toch weer dingen gezien die ik de Spanjaarden niet zie doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door wimpey » wo jun 01, 2011 7:32 pm

Feest schreef:Weet je hoe teringgoed Iniesta was in die finale?
Beter dan Xavi. Het hele WK trouwens. De spaanse veldbezetting was niet ideaal voor Xavi.

Xavi is nóg effe beter dan Iniesta. Maar Iniesta is veelzijdiger: individuele aktie, diepgang zonder bal. Heeft Xavi niet. Maar Iniesta is weer niet de grandioze architekt die Xavi is...

Ik denk trouwens dat die Classico's sporen hebben nagelaten tussen RM en Barca. En dat de spaanse nationale ploeg daar onder zal lijden. EK-finale wordt Holland - Duitsland, volgend jaar. Als ze elkaar voor de finale niet kunnen uitschakelen.

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » wo jun 01, 2011 7:43 pm

Ik denk dat dat wel zal meevallen. Als Casillas, Ramos, Arbeloa, Xabi Alonso en Albiol bijdehand doen worden ze gewoon vervangen door andere spelers.

Valdes, Fabregas, Javi Martinez, Mata... zat spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » wo jun 01, 2011 7:43 pm

wimpey schreef:
Feest schreef:Weet je hoe teringgoed Iniesta was in die finale?
Beter dan Xavi. Het hele WK trouwens. De spaanse veldbezetting was niet ideaal voor Xavi.

Xavi is nóg effe beter dan Iniesta. Maar Iniesta is veelzijdiger: individuele aktie, diepgang zonder bal. Heeft Xavi niet. Maar Iniesta is weer niet de grandioze architekt die Xavi is...

Ik denk trouwens dat die Classico's sporen hebben nagelaten tussen RM en Barca. En dat de spaanse nationale ploeg daar onder zal lijden. EK-finale wordt Holland - Duitsland, volgend jaar. Als ze elkaar voor de finale niet kunnen uitschakelen.
Als je mocht kiezen tussen Xavi en Iniesta, wie zou je kiezen voor Ajax?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door gaizka » wo jun 01, 2011 9:03 pm

Monkey Tonk schreef:Van de andere kant van de wereld. lol

Laat ik het zo zeggen. Zonder iets af te doen aan Barca. Als ik een jaar van de wereld was afgesloten en jij vertelde me nu dat Barca de CL had gewonnen, zou ik dat als vanzelfsprekend aannemen en vragen of er verder nog nieuws was. Maar in 1995 had ik je in datzelfde scenario absoluut niet gelooft als je me vertelde dat Ajax ongeslagen de CL had gewonnen. Daar had ik bij wijze van spreken mijn huis om verwed.

Qua wonderbaarlijkheid staat die prestatie voor mij op eenzame hoogte. En wat gebeurt er vervolgens? De club wordt -weer eens- leeggekocht. Door wie? Vooral weer Barca...
Het was met name AC Milan dat Ajax leegplukte (misschien als straf omdat we 3 x van ze hadden gewonnen :onfire.gif: ). Vervolgens kocht Barcelona, onder leiding van van Gaal, ze van AC Milan en kocht het Litmanen en de gebroeders de Boer rechtstreeks van Ajax.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Jesse » do jun 02, 2011 3:33 am

Kan je Litmanen eigenlijk wel vergelijken met Iniesta/Xavi? Volgens mij was Litmanen net even wat aanvallender en maakte hij dus meer doelpunten. Wie is er dan beslissender?

Die simpele lach smilies zijn wel erg denigrerend voor Litmanen. :excited.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Monkey Tonk » do jun 02, 2011 8:54 am

gaizka schreef: Het was met name AC Milan dat Ajax leegplukte (misschien als straf omdat we 3 x van ze hadden gewonnen :onfire.gif: ). Vervolgens kocht Barcelona, onder leiding van van Gaal, ze van AC Milan en kocht het Litmanen en de gebroeders de Boer rechtstreeks van Ajax.
Zoals dat team - beste van de wereld - werd leeggekocht. De Europese wetgeving die dat mogelijk maakt is pure verkrachting. Daarom heb ik niks met teams als Barcelona en AC Milan. Als ze je op het veld niet kunnen verslaan, verslaan ze je met een hoge stapel gedrukt papier. Zij de cups, Ajax een identiteitscrisis van een jaar of tien, al dan niet gevolgd door een nieuwe klim naar de absolute top. Jaartje aan de top, lawine geld, en weer 20 jaar naar de klote.

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door wimpey » do jun 02, 2011 10:43 am

Rishi schreef: Valdes, Fabregas
Met Valdes win je echt geen eindtoernooi. En Fabregas is een paar tikkies overschat.
Rishi schreef: Als je mocht kiezen tussen Xavi en Iniesta, wie zou je kiezen voor Ajax?
Eriksen en Janssen heb je. Dan zou ik Iniesta nemen. Maar als Xavi wil komen, is ie ook welkom. Hoeft niet eerst op proef ofzo. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47392
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » do jun 02, 2011 10:56 am

Met Valdes win je geen eindtoernooi? Hij heeft al 3x de CL gewonnen. En het is echt niet alleen omdat hij daar speelt. Hij redt de ploeg regelmatig. Zeker in de winterperiode heeft hij echt fantastisch staan keepen. Met Maarten zouden we zogenaamd ook geen wereldkampioen worden maar die deed het ook niet onaardig.

Fabregas overschat? Ik denk dat hij bij Barca nog beter gaat spelen. Spelers die hem begrijpen. Nog geen niveau Xavi maar die was op z'n 23e ook niet zo geniaal als dat hij nu is.

Xavi niet op proef? Geef je hem nu niet teveel eer? :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo jun 05, 2011 12:42 pm

Arthur schreef:Je moet het ook in de context zien: Litmanen was de perfecte speler voor het Ajax van toen, net zoals Xavi en Iniesta nu de perfecte spelers voor Barcelona zijn.
Zet een ervan bij Liverpool op het middenveld en het is ineens een stuk minder.

Litmanen zat bij Liverpool, met nadruk op zítten. Op het veld stond hij er amper. En ook bij Barcelona kwam hij amper aan de bak. Dat zegt toch íets. En ik kan je verzekeren dat Iniesta of Xavi bij Barcelona of welke andere club dan ook altijd zou worden opgesteld. Altijd.

Het klopt dat Litmanen bij Ajax de juiste man op het juiste moment op de juiste plaats was. Hij paste precies in dat team. Hij was werkelijk imponerend, maar om een wereldtopper van het niveau van Xavi of Iniesta te worden had hij het langere tijd op topniveau moeten laten zien. Dat heeft hij niet gedaan.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door wimpey » zo jun 05, 2011 7:10 pm

Gold voor de meeste spelers van dat Ajax trouwens. Ook voor onze huidige trainer.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door 666 » zo jun 05, 2011 7:28 pm

Ook voor onze toenmalige trainer.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door gaizka » zo jun 05, 2011 7:29 pm

joey schreef:
Arthur schreef:Je moet het ook in de context zien: Litmanen was de perfecte speler voor het Ajax van toen, net zoals Xavi en Iniesta nu de perfecte spelers voor Barcelona zijn.
Zet een ervan bij Liverpool op het middenveld en het is ineens een stuk minder.

Litmanen zat bij Liverpool, met nadruk op zítten. Op het veld stond hij er amper. En ook bij Barcelona kwam hij amper aan de bak. Dat zegt toch íets. En ik kan je verzekeren dat Iniesta of Xavi bij Barcelona of welke andere club dan ook altijd zou worden opgesteld. Altijd.

Het klopt dat Litmanen bij Ajax de juiste man op het juiste moment op de juiste plaats was. Hij paste precies in dat team. Hij was werkelijk imponerend, maar om een wereldtopper van het niveau van Xavi of Iniesta te worden had hij het langere tijd op topniveau moeten laten zien. Dat heeft hij niet gedaan.
Hij kon het nooit voor langere tijd laten zien door zijn blessureleed. Een fitte Litmanen was zeker wel basisspeler geweest bij Barcelona of Liverpool.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo jun 05, 2011 10:10 pm

Hij was bij die twee clubs ook vaak reserve, hoor. Daarbij, fit zijn en blijven is in het voetbal ook een kwaliteit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Monkey Tonk » ma jun 06, 2011 8:21 am

joey schreef:
Arthur schreef:Je moet het ook in de context zien: Litmanen was de perfecte speler voor het Ajax van toen, net zoals Xavi en Iniesta nu de perfecte spelers voor Barcelona zijn.
Zet een ervan bij Liverpool op het middenveld en het is ineens een stuk minder.

Litmanen zat bij Liverpool, met nadruk op zítten. Op het veld stond hij er amper. En ook bij Barcelona kwam hij amper aan de bak. Dat zegt toch íets. En ik kan je verzekeren dat Iniesta of Xavi bij Barcelona of welke andere club dan ook altijd zou worden opgesteld. Altijd.

Het klopt dat Litmanen bij Ajax de juiste man op het juiste moment op de juiste plaats was. Hij paste precies in dat team. Hij was werkelijk imponerend, maar om een wereldtopper van het niveau van Xavi of Iniesta te worden had hij het langere tijd op topniveau moeten laten zien. Dat heeft hij niet gedaan.
Voetbal is een teamsport. De meestal niet gehaalde doelstelling is dat het geheel groter is dan de som van de individuele onderdelen. Dan straalt er iets magisch vanuit. Niet alleen in sport, natuurlijk. De Beatles waren individueel ook niet superbijzonder.

Daarnaast maakt het niet uit of 'men' Litmanen in de rest van de wereld op waarde weet te schatten. Wat hij bij Ajax indertijd liet zien was absolute wereldtop. Laat zien hoe bijzonder Ajax is dat hij hier wel kon schitteren, terwijl zijn kwaliteiten bij andere teams veel minder tot uiting kwamen. Als iedereen niet alleen zijn eigen rol precies kent, maar ook de rollen van anderen, zit je gemakkelijker op dezelfde golflengte dan als het team alleen maar een vaag concept heeft van hoe er gevoetbalt moet worden. Litmanen had een ontzettend hoge handelingssnelheid. Bij Ajax heb ik misschien alleen Cruijff gezien als iemand die het nog sneller zag. Maar Cruijff was een prater, en iemand die zijn ideeen met anderen deelde. Litmanen is meer ingetogen. Meer iemand die zich aanpast dan iemand die een filosofie uitdraagt. Dan val je natuurlijk heel anders in een nieuwe groep medespelers. Je zou met een beetje goede wil kunnen zeggen dat Litmanen bij een club als Liverpool verlegen in het veld stond, terwijl hij bij Ajax brutaal en dwingend speelde. (Maar in Liverpool hadden ze de Beatles).

Er is altijd een hierarchie op het veld, en een daaraan gepaard onderling respect tussen de 22 spelers. Als je als speler alleen maar in dienst van het team speelt, val je verder niet zo op. Maar als je een mentale knop omzet en speelt in de overtuiging dat je de beste speler van het veld bent (en dat technisch kunt onderbouwen), dan past iedereen op het veld zich daaraan aan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 06, 2011 9:57 am

Daar heb je helemaal gelijk in, MT. Ik wil ook niets afdoen aan de prestaties van Litmanen bij Ajax. Maar ik denk dat Xavi en Iniesta nóg beter zijn. In elk geval laten zij het over een langere periode zien.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » ma jun 06, 2011 10:18 am

Bij Liverpool heeft Litmanen ook een diepe indruk achtergelaten. Hij had daar maar heel weinig tijd voor nodig want aan spelen kwam hij door blessures nauwelijks toe.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 06, 2011 10:32 am

Een diepe indruk, terwijl hij amper speelde?

Ze hebben hem transfervrij laten gaan, meen ik me te herinneren.

Litmanen kon de belasting van voetbal op topniveau niet aan. Mede daardoor is hij bij Barcelona en Liverpool geen vaste waarde geworden.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » ma jun 06, 2011 11:57 am

joey schreef:Een diepe indruk, terwijl hij amper speelde?

Ze hebben hem transfervrij laten gaan, meen ik me te herinneren.

Litmanen kon de belasting van voetbal op topniveau niet aan. Mede daardoor is hij bij Barcelona en Liverpool geen vaste waarde geworden.
Klopt, maar het is niet zo dat hij alleen bij Ajax tot zijn recht kwam, ook Liverpool profiteerde niet alleen van zijn eigen kwaliteiten, maar ook van de manier waarop hij het spel maakte. Dat had natuurlijk nog veel beter gekund als hij vaste waarde was geworden ipv vaste waarde in de ziekenboeg, maar die paar wedstrijden die hij heeft gespeeld, heeft hij naam gemaakt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » ma jun 06, 2011 12:51 pm

Oké, die paar wedstrijden... Dat zal dan wel. :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie